Kit FunCub de la Multiplex
#1
Postat 22 September 2010 - 05:02 PM
Kit-ul contine fuselajul, aripile cu eleroane si flapsuri, aripa din spate si deriva toate confectionate din ELAPOR®, rotile din fata, roata spate, tuburile si tijele de comanda, batiul motorului, tije de carbon pentru aripa, echii si alte accesorii marunte.
Sper maine sa revin cu poze urmand sa ma apuc de asamblare :D
Specification:
Wingspan 1400 mm
Overall length 980 mm
All-up weight approx.1130 g
Wing area (FAI) 38 dm²
Wing loading min. 30 g / dm²
RC functions Aileron, rudder, elevator, throttle, optional landing flaps
#2
Postat 22 September 2010 - 05:03 PM
SPOR!
#3
Postat 22 September 2010 - 05:12 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#4
Postat 22 September 2010 - 07:21 PM
Calitatea materialelor e foarte buna, imbinarile sunt precise. O remarca minora: actibildurle nu sunt decupate pe contururile lor.
Fisiere atasate
-
P1020548_1.JPG (81.9K)
Number of downloads: 370 -
P1020551.JPG (92.61K)
Number of downloads: 343 -
P1020553.JPG (94.54K)
Number of downloads: 360 -
P1020552.JPG (76.9K)
Number of downloads: 349 -
P1020555.JPG (80.8K)
Number of downloads: 371
Aceasta postare a fost editata de adioperator: 22 September 2010 - 07:24 PM
#5
Postat 22 September 2010 - 07:23 PM
#8
Postat 23 September 2010 - 08:05 AM
Pun aceasta intrebare, deoarece eu am un EASY CUB, luat de la reprezentanta din Bucuresti (am dat pe el 275 Ron si modelul are numai 3 comenzi-motor, deriva, profundor) dar are eleroanele si flapsurile predefinite si oricum aveam de gand sa-l modific pe al meu.
Referitor la dimensiuni si greutati, asa cum am vazut la tine, se pare ca este vorba de acelasi model, dar al tau este mai avansat. Al meu are doua tije in aripi care trebuiesc lipite si care ulterior se fixeaza in doua plastice care ii dau si diedrul.....
Ce motorizare si elice ai sa-i pui?
Felicitari pentru achizitie si sa ai parte de zboruri cat mai placute.
Adrian
#9
Postat 23 September 2010 - 08:45 AM
tetea, la Sep 23 2010, 09:05 AM, a spus:
Pun aceasta intrebare, deoarece eu am un EASY CUB, luat de la reprezentanta din Bucuresti (am dat pe el 275 Ron si modelul are numai 3 comenzi-motor, deriva, profundor) dar are eleroanele si flapsurile predefinite si oricum aveam de gand sa-l modific pe al meu.
Referitor la dimensiuni si greutati, asa cum am vazut la tine, se pare ca este vorba de acelasi model, dar al tau este mai avansat. Al meu are doua tije in aripi care trebuiesc lipite si care ulterior se fixeaza in doua plastice care ii dau si diedrul.....
Ce motorizare si elice ai sa-i pui?
Felicitari pentru achizitie si sa ai parte de zboruri cat mai placute.
Adrian
Eu i-am comandat setul propus de Multiplex.Exista un kit cu motor,regulator,elice si unul care mai are si acc in plus;este fix pt acest avion.
Avion 360 ron si set motor 430.Servo mai am eu. <_<
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 23 September 2010 - 09:30 AM
adioperator, la Sep 22 2010, 08:21 PM, a spus:
Asa e la toate kiturile MPX. Eu am pus abziehbildurile folosind un foen de uscat parul, ca sa incalzaesc folia si ca sa se lipeasca mai bine si mai drept. Ca sa ai impresia ca lucrezi mai mult ( si din ratiuni de transport), nu sunt decupate, te joci tu cu forfecuta.
Succes la lipit!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#11
Postat 23 September 2010 - 09:51 AM
EASY CUB si FUN CUB sunt frati dar nu gemeni. Au acelasi fuselaj, cabina, ampenaje si set optional de flotoare. Difera aripa, trenul de aterizare si motorizarea. In principui se poate face upgrade la EASY, schimband cele 3 elemente. EVIDENT acestea NU sunt diponibile (inca) la MPX. Cei ce doresc asta mai au de asteptat, stiut fiind ca nu suntem pe lista de prioritati la livrare a lui MPX
Modificarea aripii de EASY nu este cel mai usor lucru datorita piesei de plastiv la imbinarea aripilor, piesa care impune diedrul. Dar, cum imaginatia modelistului e aproape fara limite...
#12
Postat 23 September 2010 - 05:02 PM
adioperator, la Sep 22 2010, 08:21 PM, a spus:
Nu! Poti folosi numai CA + activator (preferabil) sau glue gun (clei cald).
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 23 September 2010 - 05:03 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#13
Postat 23 September 2010 - 06:36 PM
#14
Postat 24 September 2010 - 08:10 AM
Mici probleme a creat si sistemul de fixare a rotii din spate, tija acesteia avand si rol de balama pentru directie, in manual nu era foarte bine descris modul de montare.
Iata si cateva poze:
Fisiere atasate
-
P1020568.JPG (68.89K)
Number of downloads: 283 -
P1020569.JPG (76.23K)
Number of downloads: 253 -
P1020571.JPG (62.86K)
Number of downloads: 272 -
P1020572.JPG (67.71K)
Number of downloads: 293 -
P1020573.JPG (95.79K)
Number of downloads: 330 -
P1020577.JPG (72.29K)
Number of downloads: 325
Aceasta postare a fost editata de adioperator: 24 September 2010 - 08:15 AM
#15
Postat 24 September 2010 - 08:12 AM
Fisiere atasate
-
P1020582.JPG (72.1K)
Number of downloads: 289 -
P1020586.JPG (75.8K)
Number of downloads: 241 -
P1020589.JPG (81.87K)
Number of downloads: 248 -
P1020591.JPG (60.23K)
Number of downloads: 256 -
P1020594.JPG (68.45K)
Number of downloads: 298 -
P1020600.JPG (94.44K)
Number of downloads: 317
#16
Postat 24 September 2010 - 08:15 AM
Ca sfat de constructie mare grija cu piesele care unesc fuselajul ( acele 2 cerculete de plastic in care intra surubelul de plastic ) , sa nu intre in locul surubelului CA , cum am patit yo ca dupa surubul va intra foarte greu sau aproape deloc , yo l-am cam fortat pe al meu dar am avut noroc si intra pana la capat dar cu mult mai multa forta ..... dintr-o graba ...... .
O alta chestie nasoala este indoitul sarmei de la roata de bechie ..... aia e din otel si trebuie sa o indoi cu piesa aia care intra in coada pe ea ca daca nu faci asa nu o mai poti baga pe sarma dupa ce o indoi , mare grija ca am obs ca are prostul obicei sa se indoaie sub piesa aia de plastic si nu deasupra unde trebuie , yo m-am chinuit cu 2 patente si am reusit pana la urma
Acum adaug poze :
Yo acum sunt la montarea de eleroane
Fisiere atasate
-
DSC00001.JPG (140.83K)
Number of downloads: 256 -
DSC00002.JPG (140.09K)
Number of downloads: 250 -
DSC00003.JPG (135.53K)
Number of downloads: 259
#17
Postat 24 September 2010 - 08:18 AM
Fisiere atasate
-
DSC00005.JPG (129.65K)
Number of downloads: 173 -
DSC00006.JPG (133.47K)
Number of downloads: 165 -
DSC00008.JPG (127.38K)
Number of downloads: 168
#18
Postat 24 September 2010 - 08:20 AM
Fisiere atasate
-
DSC00011.JPG (136.07K)
Number of downloads: 189 -
DSC00018.JPG (131.68K)
Number of downloads: 189 -
DSC00010.JPG (129.34K)
Number of downloads: 193
#19
Postat 24 September 2010 - 08:27 AM
In poza 3 am acele garnituri pt prinderea elicei , trebuie sa pun una din ele neaparat pt daca o pun cum scrie trebuie sa strang foarte tare de con ca elicea sa se fixeze pe ax daca nu o pun se strange imediat , cartea spune ca trebuie pusa dar nu am reusit sa fixez elicea pe axul motorului , nu se strange suficient piesa care o tine acolo .
Servo de la flapsuri sunt puse in oglinda ca si eleroanele deci un cablu in y nu ma ajuta sa le conectez. Cum se conecteaza ele la receptor ca sa pot avea miscare in acelasi sens , nu unul in sus si altul in jos . Statia pe care o am e T6exhp si din cate am vazut doar un canal il pot folosi pt flapsuri ( ala pt gyro ...) pt celalalt nu se misca decat concomitent cu gazul , e legat de pasul colectiv pt elicoptere ...
Fisiere atasate
-
DSC00013.JPG (110.28K)
Number of downloads: 102 -
DSC00014.JPG (130.75K)
Number of downloads: 101 -
DSC00019.JPG (109.87K)
Number of downloads: 100 -
DSC00015.JPG (134.13K)
Number of downloads: 107
#21
Postat 24 September 2010 - 08:38 AM
Alexandru E-ZG, la Sep 24 2010, 09:27 AM, a spus:
Servo de la flapsuri sunt puse in oglinda ca si eleroanele deci un cablu in y nu ma ajuta sa le conectez. Cum se conecteaza ele la receptor ca sa pot avea miscare in acelasi sens , nu unul in sus si altul in jos . Statia pe care o am e T6exhp si din cate am vazut doar un canal il pot folosi pt flapsuri ( ala pt gyro ...) pt celalalt nu se misca decat concomitent cu gazul , e legat de pasul colectiv pt elicoptere ...
Garniturile acelea sunt pentru diferite diametre ale axului motor, ajuta la echilibrarea precisa a elicei.
Si eu ma lovesc de problema flapsurilor, ramane de vazut cum o sa le controlez. Primele zboruri le voi face fara flapsuri.
#22
Postat 24 September 2010 - 08:53 AM
adioperator, la Sep 24 2010, 09:38 AM, a spus:
Si eu ma lovesc de problema flapsurilor, ramane de vazut cum o sa le controlez. Primele zboruri le voi face fara flapsuri.
Imi e tare teama ca la flapsuri trebuie sa folosim 2 canale si trebuie sa stie statia sa le mixeze pe cele 2 , unul normal si celalalt pe reverse , comandate simultan ...
Solutii cred ca se gasesc : Pot monta un servo invers fata de cum trebuie in locasul lui , cu cablurile in partea opusa acelei fante si apoi folosi un cablu in Y , o alta idee trasnita ar fi sa modific firele la servomecanism dar imi e sa nu il ard asa ca se exclude .
Oricum din cate am inteles pe RC groups , e un forum cu 100 pagini dedicate acestui avion , acele flapsuri cand sunt actionate complet joaca rol de frane mai mult dar cursa lor se poate regla din statie , daca aceasta permite
A se vedea ce fac ele extinse complet la viteza mare in acest filmulet pe la sfarsit http://www.youtube.c...h?v=vpvsg3cngXk
#23
Postat 24 September 2010 - 09:23 AM
Alexandru E-ZG, la Sep 24 2010, 09:53 AM, a spus:
Solutii cred ca se gasesc : Pot monta un servo invers fata de cum trebuie in locasul lui , cu cablurile in partea opusa acelei fante si apoi folosi un cablu in Y , o alta idee trasnita ar fi sa modific firele la servomecanism dar imi e sa nu il ard asa ca se exclude .
Oricum din cate am inteles pe RC groups , e un forum cu 100 pagini dedicate acestui avion , acele flapsuri cand sunt actionate complet joaca rol de frane mai mult dar cursa lor se poate regla din statie , daca aceasta permite
A se vedea ce fac ele extinse complet la viteza mare in acest filmulet pe la sfarsit http://www.youtube.c...h?v=vpvsg3cngXk
Intr-adevar dc nu ai o statie mai desteapta nu poti folosi la capacitate maxima facilitatile acestui avion.De ex la decolare poti folosi flapsurile la 15 grade pt un mic ajutor iar la aterizare pana la 60 grade avand in acest fel si functie de frana.Dc ai statie poti utiliza si mixajul butterfly adica si eleroane in sus,dar din ce am vazut eu filmulete cu el vine destul de usor si lin la aterizare si fara asta.
Urmaresc topicul vostru ca sa stiu de ce ma lovesc si eu la montaj.
bafta,
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#24
Postat 24 September 2010 - 09:29 AM
#25
Postat 24 September 2010 - 09:38 AM
adioperator, la Sep 24 2010, 10:29 AM, a spus:
Nu ma indoiesc de asta,eu am folosit cablu y pt eleroane si stateau in aceeasi pozitie.Acum voi aveti o experienta mai recenta in aceasta problema.Si solutii se gasesc...
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#26
Postat 24 September 2010 - 03:08 PM
#27
Postat 27 September 2010 - 09:19 AM
Fisiere atasate
-
P1020614.JPG (78.89K)
Number of downloads: 329 -
P1020613.JPG (81.53K)
Number of downloads: 325 -
P1020612.JPG (87.21K)
Number of downloads: 323 -
P1020608.JPG (129.16K)
Number of downloads: 359
#28
Postat 30 September 2010 - 05:27 PM
Poate ca nu se intelege destul de clar partea cu unul mai aproape de fuselaj decat celalalt
Sunt 2 variante cu ele :
1. Ai o statie performanta la care legi cele 2 servo pe 2 canale diferite si unul il inversezi iar apoi le comanzi pe ambele cu softul ei ( cred ca functia flaps este , nu stiu exact pt nu am inca o asemenea statie )
2.Partea cu unul mai aproape de fuselaj decat celalalt . Aici e mai nasol ca trebuie sa scobesti in aripa un locas ( la fel precum cel original dar orientat invers , mai bine zis sa stea fata catre fuselaj acel servo si nu spre varful aripii cum sta el in locasul original ) la unul din servo-uri nu conteaza in care aripa , trebuie doar unul sa fie scobit si celalalt lasat normal . Apoi pus cablu in y . Varianta asta necesita 1 canal
La acel prim zbor cum ati reglat acele surubele care dicteaza pozitia motorului in batiu ? si necesita greutati suplimentare pt centraj ?
#29
Postat 30 September 2010 - 06:10 PM
adioperator, la Sep 27 2010, 10:19 AM, a spus:
Felicitati pentru inaugurare.
Vezi sa nu exagerezi cu "intarirea" trenului ca altfel, energia se va descarca mai departe: prindere, elapor, alea alea.
Si mie mi-au placut foarte tare toate Multiplexurile pe care le-am avut sau le mai am; sint foarte bine gindite si zic eu, mai bine-l lasi cum l-a facut "mama lui".
Distractie placuta in continuare cu zburatoarea ta.
Bafta
#30
Postat 01 October 2010 - 09:06 AM
Avand o statie E-fly ETC62 de la ArtTech in 6 canale, defapt doar 5, am optat pentru un cablu "Y" si comanda pe canalul 5 ce are doua pozitii: flaps sus si flaps jos. A fost necesar ca intr-o aripa sa scobesc un alt locas pentru servo. Unghiul de deschidere a acestora este de ~45 de grade, am avut ocazia sa le folosesc pe vreme cu vant iar efectul a fost reducerea vitezei la aterizare combinata cu o usoara scadere a portantei. La decolare am incercat sa le folosesc dar decolarea a fost brutala urmata de o rasturnare pe spate si o aterizare mai in forta, favorizata de vantul puternic si lipsa de experienta, in urma cereia am strambat axul motor. Pana acum nu am mai zburat cu flapsuri.
Am montat motorul in batiu si nu am facut niciun reglaj suplimentar, oricum in accelerari are tendinta sa traga putin dreapta datorita cuplului motor.
Astept sa am timp sa-l zbor si intr-o zi fara vant.
@bizu, Multumesc ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Ma gandeam si eu ca daca intaresc trenul de aterizare socurile vor fi absorbite de fuselaj, suportul trenului...