F4C-Machete scale Informatii pentru concurenti
#32
Postat 22 September 2010 - 01:01 PM
-din zbor drept si la altitudine constanta ,se executa un viraj de 180 de grade in urcare in directie opusa liniei de arbitri;
-viteza ascensionala/rata de urcare trebuie sa fie conforma cu a prototipului.
#33
Postat 22 September 2010 - 01:04 PM
Multumesc
pitts, la Sep 22 2010, 01:30 PM, a spus:
Fiecare federatie nationala afiliata la FAI-CIAM are propria stampila....cu asta se vizeaza, insotita de mentiunea: "documentatie conform cu originalul" :rolleyes: ....dupa ce este examinata de catre membrii comisiei, acei membri care se ocupa de F4.
#34
Postat 22 September 2010 - 01:07 PM
-modelul se apropie de zona de aterizare in zbor drept si la nivel constant(max 15 m alt);
-in zona de vizibilitate maxima a arbitrilor,se extind flapsurile- se scoate trenul de aterizare;
-se executa un o intoarcere de 360 de grade in directie opusa arbitrilor;
-revenind in zona de maxima vizibilitate,se pun flapsurile pe zero-se inchide trenul de aterizare;
-se continua cu zbor in linie dreapta in urcare.
#35
Postat 22 September 2010 - 01:10 PM
-daca bombele sunt amplasate in interiorul fuselajului,inainte de aruncare trebuie sa se deschida (vizibil) trapele;
-daca bombele sunt acrosate exterior,acestea trebuie sa fie pozitionate si acrosate identic cu prototipul;
-aruncarea/largarea bombelor/tancurilor suplimentare trebuie sa se faca in zona de maxima vizibilitate in fata arbitrilor centrat pe pozitia acestora;
-orice "gadget" special la aceasta figura optionala trebuie declarat/descris inaintea zborului,comisiei de arbitri.
#36
Postat 22 September 2010 - 01:12 PM
-figura incepe cu zbor in linie dreapta si la nivel constant;
-intrarea si iesirea trebuie sa fie la acelasi nivel;
-concurentul va anunta inainte de inceperea zborului daca ranversarea va fi pe dreapta sau pe stanga;
-modelele submotorizate au voie sa faca un picaj (in loc de linie dreapta) inainte de intrarea in figura pentru a-si asigura resursa de viteza necesara.
#37
Postat 22 September 2010 - 01:29 PM
-figura incepe cu zbor in linie dreapta si la nivel constant;
-se executa jumatate de looping si jumatate de tonou;
-se continua cu zbor in linie dreapta si la nivel constant in sens opus intrarii in figura;
-modelele submotorizate au voie sa faca un picaj (in loc de linie dreapta) inainte de intrarea in figura pentru a-si asigura resursa de viteza necesara.
#38
Postat 22 September 2010 - 01:31 PM
-figura incepe cu zbor in linie dreapta si la nivel constant paralel cu linia arbitrilor;
-se executa loopingul,in zona de apogeu se scade gazul,si se da iar gaz la iesirea in zbor orizontal;
-modelele submotorizate au voie sa faca un picaj (in loc de linie dreapta) inainte de intrarea in figura pentru a-si asigura resursa de viteza necesara;
-posibilitatea unor machete submotorizate de a realiza loopingul perfect este semnificativ mai mica decat a machetelor de acrobatie,jeturi,etc;
-din aceasta cauza un looping alungit (al unui prototip care "asa facea loopingul"),va fi punctat la fel cu un looping perfect al unui model de acrobatie.
#39
Postat 22 September 2010 - 01:35 PM
-figura incepe cu zbor orizontal in linie dreapta paralela cu linia de arbitri;
-se executa looping pana cand macheta se afla rasturnata pe spate la un unghi de 45 de grade;se mentine pana cand avionul ajunge pe centrul liniei de arbitri unde se executa jumtate de tonou;
-se repeta descrierea de mai sus in directie opusa;
-la fiecare apogeu de loop se poate scade gazul;
-modelele submotorizate au voie sa faca un picaj (in loc de linie dreapta) inainte de intrarea in figura pentru a-si asigura resursa de viteza necesara.
#40
Postat 22 September 2010 - 01:39 PM
-figura incepe cu zbor in linie dreapta paralel cu linia de arbitri ,la nivel constant;
-se executa un semitonou si o jumatate de looping si se iese din figura in zbor orizontal in linie dreapta la nivel constant in sens opus intrarii;
-cand macheta ajunge in pozitia "pe spate",gazul trebuie sa fie pe pozitia minim;se va da gaz la iesirea in zbor orizontal.
#41
Postat 22 September 2010 - 01:40 PM
-figura incepe cu zbor orizontal in linie dreapta paralel cu linia arbitrilor;
-se taie gazul si se mentine modelul pe curs pana cand acesta se angajeaza;
-se executa 3 ture de vrie si se iese din figura pe aceeasi directie de zbor;
-daca macheta este deviata de vant in timpul turelor de vrie,nu se va depuncta.
#42
Postat 22 September 2010 - 01:41 PM
-figura incepe cu zbor orizontal in linie dreapta paralela cu linia arbitrilor;
-se executa un tonou complet si se iese pe aceeasi directie de zbor;
-modelele submotorizate au voie sa faca un picaj (in loc de linie dreapta) inainte de intrarea in figura pentru a-si asigura resursa de viteza necesara.
-concurentii vor anunta inaintea inceperii zborului tipul de tonou pe care il vor executa( in functie de ce poate prototipul/macheta) : simplu, lent, snap, barrel-roll .( Descriere manevra -in romaneste nu stiu cum se denumeste_
#43
Postat 22 September 2010 - 01:44 PM
-figura incepe cu linie dreapta in zbor orizontal paralel cu linia arbitrilor;
-pentru pregatirea desantarii modelul isi va reduce viteza folosind flapsuri/scoatere tren aterizare;
-in zona de maxima vizibilitate se va executa desantarea;
In functie de model
-incarcaturile cargo vor fi desantate pe trapele de bombe sau trapele special destinate cargo;
-personalul va fi parasutat pe usi,trape,sau prin jumatate de tonou;
-daca macheta foloseste la aterizare parasuta de franare la aterizare,concurentul are voie sa execute franarea cu parasuta (se puncteaza aici,chiar daca se executa la aterizare)
#44
Postat 22 September 2010 - 01:45 PM
-se incepe manevra clasica de apropiere si aterizare descrisa mai sus;
-macheta atinge solul si ruleaza pe trenul principal un minim de 5 m fara sa se opreasca;
-se ridica gazul si se decoleaza;
-daca macheta permite (are) se vor folosi flapsurile.
#45
Postat 22 September 2010 - 01:46 PM
-se incepe manevra clasica de apropiere si aterizare cu mentiunea panta de coborare va fi mai lina pentru a ajunge la o inaltime de approx 3 m deasupra punctului normal de touch-down;
-daca modelul permite (are) se vor folosi flapsurile;
-la momentul atingerii alt de 3m (in fata arbitrilor) se ridica gazul si se castiga altitudine;
-scopul manevrei este de a simula o aterizare ratata din cauza apropierii gresite pentru aterizare (prea sus).
#46
Postat 22 September 2010 - 01:50 PM
-figura incepe cu manevra clasica de apropiere si aterizare;
-pe panta finala se scade motorul si se executa glisada pana cand planul aripilor ajunge la un unghi de 20 de grade cu solul;
-pierderea de altitudine de la intrarea pana la iesirea din glisada trebuie sa fie evidenta;
-scopul figurii (daca ar fi finalizata) este de a ateriza in fata arbitrilor venind pe o panta de apropiere gresita (mai sus) fara o evidenta crestere de viteza si ATENTIE fara a folosi flapsurile.
-cu putin inainte de a ajunge in fata arbitrilor se corecteaza tinuta de zbor si se reia zborul normal in urcare.
#47
Postat 22 September 2010 - 01:53 PM
-concurentul are voie sa aleaga maxim doua functiuni in zbor;
-aceste functiuni vor fi comunicate arbitrilor inaintea probei de zbor;
-concurentul va fi pregatit cu documentatie doveditoare ca prototipul executa aceste functiuni;
-manevrele procedurale nu sunt acceptate;
-functiunile care se pot face si la stand nu sunt acceptate (ex:aprinderea proiectorului de aterizare);
In aceasta categorie pot intra : looping inversat,stropire recolte,etc.
#48
Postat 22 September 2010 - 01:59 PM
-figura incepe cu zbor orizontal in linie dreapta paralel cu linia arbitrilor la nivel constant;
-exact in fata arbitrilor se executa un viraj de 60 de grade si se zboara la nivel constant pe acel curs minim 150 de m;urmat de viraj in aceeasi directie tot de 60 de grade si zbor 150 de m,iar viraj de 60 iar 150 de metri;
-forma circuitului trebuie sa fie de triunghi echilateral;
#49
Postat 22 September 2010 - 02:00 PM
-figura incepe cu zbor orizontal paralel cu linia arbitrilor la nivel constant;
-se continua zborul inca minim 75 m dupa ce macheta a trecut in fata arbitrilor dupa care se executa un viraj de 90 de grade in directie opusa arbitrilor;
-urmeaza zbor in linie dreapta si nivel constant de minim 150 de m,viraj la 90 cu linie de minim 75 de m,viraj la 90 cu zbor in linie de minim 150 de m (revenire pana in fata arbitrilor),viraj la 90 de grade si continuare zbor orizontal pentru iesirea din figura;
-a treia linie descrisa in zbor trebuie sa fie pozitionata exact in fata arbitrilor;altitudinea trebuie sa ramana constanta pe durata figurii;
-figura trebuie sa descrie un dreptunghi.
#50
Postat 22 September 2010 - 02:02 PM
-altitudinea maxima a figurii trebuie sa fie la 6 m;
-lungimea minima a zborului trebuie sa aibe 100 m;
-practic este o trecere la verticala pistei la alt constanta;
-nu este specificata viteza la care se poate face.
#52
Postat 22 September 2010 - 02:14 PM
-figura incepe cu ( deja celebrul, ca m-am saturat) zbor orizontal si la nivel constant paralel cu linia arbitrilor;
-in momentul in care macheta se afla in fata arbitrilor se incepe o urcare lina combinata cu viraj larg constant in directie opusa liniei de arbitri;
-la apogeul figurii planul aripilor trebuie sa descrie un unghi de minim 60 de grade cu solul iar cursul machetei sa fie la 90 de grade fata de linia de arbitri;
-se continua virajul de data aceasta in coborare cu aceeasi panta ca la urcare;
-virajul va continua pana la atingerea punctului de centru al figurii,unde pilotul va incepe figura descrisa mai sus "in oglinda".
#55
Postat 22 September 2010 - 02:18 PM
-macheta se apropie in zbor orizontal paralel cu linia de arbitri in viteza mare (maxima);
-se executa un viraj strans (un sfert de cerc-plan aripi minim 60 de grade) in directie opusa liniei de arbitri,fara a se pierde altitudine;
-in momentul in care modelul este centrat pe mijlocul liniei de arbitri si exact cu spatele catre acestia se executa o jumatate de tonou ,in sensul de rotatie al virajului initial;
-se continua cu un viraj strans in sens opus(tot un sfert de cerc) celui initial,si se iese in zbor orizontal paralel cu linia arbitrilor;
#56
Postat 22 September 2010 - 02:41 PM
-se judeca si se noteaza pe intreaga durata a zborului ,inclusiv intre figurile de zbor;
*puncte acordate pentru realism in zbor*
SUNET
-zgomotul motorului (tonalitatea);
-reglajul si functionarea motorului;
VITEZA
-invariabil macheta va zbura mai repede decat viteza reala a prototipului redusa la scara;
-se puncteaza "apropierea maxima" de viteza la scara;
-exemplu:o macheta care pare sa zboare la viteza dubla fata de scara va primi jumatate din punctaj,o macheta care zboara la o viteza tripla sau peste va primi 0(zero) puncte.
FINETEA IN ZBOR
-machetele trebuie sa fie bine trimate,si sa nu "arate" instabilitati in zbor;
-finetea in zbor va tine cont de conditiile meteo(vant,turbulente,etc)
-se va lua in considerare tinuta avionului in zbor (lasat de bot,lasat de coada,etc)
OPTIUNILE ALESE PENTRU PROGRAMUL DE ZBOR
-trebuie sa demonstreze capabilitatile maxime in zbor ale prototipului ,in cazul unui show aerian 1:1;
-nu alegeti figuri optionale pe care prototipul nu putea sa le execute;
Citeaza
Nu sunt toate,dar toate informatiile,dar eu zic ca ai o baza destul de serioasa de pornire.
Figurile de zbor o sa le descriu pe fiecare in limita timpului,incepand cu cele care nu au reprezentare grafica.
Intrebari si neclaritati daca aveti raspund cu placere,bagati!
#58
Postat 22 September 2010 - 08:05 PM
Cu siguranta vor veni si intrebarile dar dupa ce digeram continutul de pina acum.
#59
Postat 22 September 2010 - 10:15 PM
Toate acrobatiile alea trebuie sa le faca modelul? daca nu poate modelul sa faca toate astea, un model cu aripa sus cam greu il pui pe spate! In orice caz imi listez pozele, le studiez si pe cat posibil incep sa le execut cu un trainer, apoi cu ceva mai acrobat. Dupa timp si resurse am sa incerc sa fac un model care are atasate de aripi bombe, conteaza daca se largheaza in figura respectiva?
La aluminiu nu m-am referit sa fac modelul din metal ci sa-l acopar cu staniol sau ceva de genul, sa-l vopsesc si apoi sa uzez vopseaua cu tehnici modelistice, chipped paint si diverse whashuri.
Oricum deocamdata nu am gasit planuri ale unui model care sa-mi placa, asa ca va rog, o idee sau o poza sau ceva de genu'.
Multumesc
#60
Postat 23 September 2010 - 11:39 AM
Nasol.
Desi ma simt cel mai tare machetist pe care l-a suportat vreodata planeta, renunt la IAR80 si mai degraba, incerc un ICAR Universal
Ca s-a mai facut, ca zboara cuminte si mai ales pentru ca, cel putin aparent, e mai simplu de facut.
Vom vedea; deocamdata, vorbele mari.
Ma bucur foarte tare de topicul asta si felicit initiatorul pentru ca, ma "minca" de ceva vreme si am gasit ce trebuie pentru inceput.
Bafta