F4C-Machete scale Informatii pentru concurenti
#91
Postat 05 June 2012 - 02:04 PM
Pentru intrebarea 2 la fel regulamentul este valabil,dar din pacate acest regulament inca permite inscrierea concurentilor care nu au construit de la zero,evident cu depunctarea masiva la stand.
Deci in continuare este posibil ca ajunga campion national un model executat din "kit".
Sper ca incepand cu anul acesta sa nu mai acceptam ARF-uri.
#93
Postat 06 June 2012 - 04:05 PM
gicosu, la 05 June 2012 - 03:30 PM, a spus:
La seminarul F4C - FAI din Polonia s-a discutat serios ca in viitor sa se accepte si aceasta varianta.
Argumentele aduse au fost urmatoarele:
-scaderea constanta a numarului de participanti la nivel mondial la competitiile F4C;
-faptul ca in general constructorii "de competitie" pierd foarte mult timp cu constructia si nu au timp sa se antreneze in zbor (cu modelul propriu sau un model echivalent);
-nuanta ca in final practic modelul este premiat (la stand si in zbor) si nu pilotul ca la majoritatea competitiilor de aeromodele;
In concluzie daca nu premiez concurentul ci modelul,de ce nu am putea avea echipa la F4C (constructor+ pilot) ?
O sa vedem ce ne rezerva viitorul....
#96
Postat 07 June 2012 - 08:00 AM
#97
Postat 07 June 2012 - 09:32 AM
da arbitrii actuali ce au???
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#98
Postat 07 June 2012 - 10:13 AM
In seminarii se discuta multe. Daca nu sunt incluse in regulamentul pe 2012, raman discutii pentru anii viitori, desi se poate forta un pic la arbitraj.
Pana la urma organizatorul decide: compromite sau nu ideea de FAI F4C si sansa ca in Ro sa mai existe asa-ceva.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#99
Postat 07 June 2012 - 11:49 AM
#100
Postat 07 June 2012 - 07:03 PM
O cupa pentru cei cu modele mai neconforme cu regulamentul FAI sau neafiliati.
Un mare val de simpatie s-ar propaga de la Pitesti in jurul planetei de 3-5 ori, ca unda de la Tunguska, vulcanul de la Krakatowa sau bomba Tzar.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#101
Postat 07 June 2012 - 08:05 PM
gicosu, la 07 June 2012 - 08:00 AM, a spus:
Sunt total de acord si cu schimbarea si cu propunerile.
Oricum noi nu contam dar Gicosule chiar ai pus degetul pe rana F4C.
Sa fie intr-un ceas bun si rana sa se inchida cat mai repede.
Mugurel
#102
Postat 07 June 2012 - 09:24 PM
In ceea ce priveste arbitrajul, la concursurile anterioare la care am participat pot spune ca, la mine cel putin, toate criticile primite au fost pertinente, chiar daca initial nu am vrut sa recunosc.
Este greu sa faci un campionat de machete cand sunt doar 4-5 concurenti, cu avioane departe de orice nivel international ca executie si care fac primul zbor in concurs (cazul meu).
Pentru a deschide gustul pentru machete eu propun sa poata participa o gama cat mai larga de modele,(inclusiv ARF sau KIT imbunatatite de bun simt) cu un amendament adus regulamentului FAI: punctajul la zbor sa fie inmultit cu procentajul punctelor obtinute la stand. Daca la stand macheta a obtinut 15% din punctajul maxim posibil, atunci punctajul obtinut la zbor se va inmulti cu 15%. De exemplu un ARF care seamana doar 5% cu prototipul, chiar daca face un zbor de punctaj maxim (pilotul nu risca ,modelul este usor ,etc..), va primi doar 5% din acest punctaj si nu se va putea clasa inaintea unei machete cu 90% punctaj la stand dar care zboara doar in linie dreapta, obtine nota 3 la evolutii dar aceste note vor fi inmultite cu 90%.
Stima
#103
Postat 08 June 2012 - 04:44 AM
gicosu, la 07 June 2012 - 08:00 AM, a spus:
Pai daca te referi la mine si la Andrei, abia anul trecut am arbitrat prima oara campionatul de machete.
Citeaza
De exemplu cred ca Mugurel nu este de acord cu arf-urile.
Citeaza
O cupa pentru cei cu modele mai neconforme cu regulamentul FAI sau neafiliati.
Doi concurenti si jumatate la campionat si un concurent jumatate la neconforme/nelegitimati? :clapping:
#108
Postat 08 June 2012 - 08:21 AM
Una din probleme ar fi si lipsa unui loc pentru desfasurarea concursului acestei categorii F4C, nu poti lucra la o macheta 2-3 ani si sa concurezi pe o pista de iarba necorespunzatoare si sa risti ca la aterizare sa strici macheta.
#109
Postat 08 June 2012 - 10:08 AM
Gicosu tu spui ca ar trebui schimbati arbitrii care sunt aceiasi de 30 de ani; din ce stiu eu anul trecut la F4C au fost doi arbitrii noi (Andrei Petre si Silviu Vitikan). Esti nemultumit de modul in care au arbitrat un concurs la care nu ai participat sau care e problema cu ei?
Trecand peste faptul ca astfel de schimbari nu se fac pe forumuri, inainte de a face propunerile alea de inlocuire i-ai intrebat pe cei nominalizati ce parere au despre asta? Pentru ca din raspunsul unuia dintre ei inteleg ca nici nu s-ar pune problema (inclusiv din cauza lipsei de pregatire in acest sens).
Personal nu vad nici macar cel mai mic motiv pentru care sa cer sau sa sustin schimbarea arbitrilor in conditiile in care n-am participat vreodata la un concurs si nici nu am macheta sa particip. Daca as avea m-as duce acolo sa particip, sa vad cum e, in nici un caz sa cer schimbarea arbitrilor.
Participarea din ultimii ani la F4C a fost modesta atat din punct de vedere al numarului de participanti cat si al modelelor. Probabil ca singura macheta care ar putea participa la un concurs de afara este cea care a castigat anul trecut si pe care, atentie, proprietarul mai si stie sa o zboare. Dar este o macheta care sigur poate fi batuta, nu trebuie decat sa existe si altele pe masura care sa participe la concursul de anul acesta sau din anii urmatori.
Spui ca Marius Conu e vinovat pentru ca la F4C nu ajung modele adevarate? Da-mi voie sa nu te cred. Sa fie clar nu am nici o treaba cu FRMD, nici macar nu sunt inscris in vreun club, dar nu cred ca lucrurile stau asa. Mai mult, atunci cand a venit cu initiativa intalnirilor de la Federatie stiu ca ai apreciat acest lucru.
Nu stiu de ce dar am impresia ca unii dintre constructorii de machete de aici ar vrea sa fie declarati campioni inainte de a participa la concurs sau cel mult direct de la stand.
Ca sa nu spun ca tot asa, unii se si vedeau in lotul Romaniei pentru Campionatul European fara macar sa existe premise reale ca ar putea avea gata la timp o macheta competitiva.
Cred ca cel mai corect, inainte de a te plange de organizarea F4C, ar fi sa te duci sa participi la concurs.
Teo am o intrebare pentru tine: tu chiar crezi ceea ce ai afirmat, respectiv ca nu poti construi o macheta pentru ca nu ai un teren pe care sa o decolezi/aterizezi fara sa o rupi?
Se pare ca unii chiar pot sa le zboare, fara sa le rupa, chiar asa fara o pista corespunzatoare cum spui tu.
#110
Postat 08 June 2012 - 10:33 AM
Acum ai inteles ce am vrut sa spun?
Hai sa fim realisti, vrem machete ca cele de peste hotare, vrem participare ca acolo dar hai sa vrem si un loc adecvat pentru asa ceva tot ca acolo.
Noi ca si natie nu o sa scapam de mitul "merge si asa", NICIODATA.
Spor la construit machete cat mai multe si mai frumoase.
#111
Postat 08 June 2012 - 10:43 AM
Teo-Costin, la 08 June 2012 - 10:33 AM, a spus:
.....nici nu vreau sa muncesc 2-3-4 ani la ceva si sa stric munca din alta vina decat a mea.
Acum ai inteles ce am vrut sa spun?
Deci pana nu va exista terenul ala "frumos amenajat (ca in alte tari) nu o sa construiesti", corect?
#112
Postat 08 June 2012 - 11:02 AM
MADA, la 08 June 2012 - 10:43 AM, a spus:
Dar poate eu vreau sa fac o macheta doar sa ma uit la ea, nu este neaparat nevoie sa o si zbor ..... la asta nu cred ca te-ai gandit.
#113
Postat 08 June 2012 - 11:06 AM
Teo-Costin, la 08 June 2012 - 10:33 AM, a spus:
Sa imi spui te rog daca nici asta nu am inteles corect: din cele de mai sus rezulta ca inainte da a avea pretentii la machete ca afara si la participare masiva, cineva...nu stiu cine...trebuie sa puna la dispozitia machetistilor un teren adecvat. Cine anume ar trebui sa faca asta? Federatia?
Ne facem ca ploua? Un oldtimer se zboara fara probleme la Adunati sau la Luica. Iti explica Gicosu daca vrea, ca a zburat recent un astfel de model cred ca pe la Chitila. S-a zburat si la Rapa Rosie asa ceva, nu-ti spune nimic lucrul asta?
#115
Postat 08 June 2012 - 11:14 AM
MADA, la 08 June 2012 - 11:06 AM, a spus:
Ne facem ca ploua? Un oldtimer se zboara fara probleme la Adunati sau la Luica. Iti explica Gicosu daca vrea, ca a zburat recent un astfel de model cred ca pe la Chitila. S-a zburat si la Rapa Rosie asa ceva, nu-ti spune nimic lucrul asta?
Asa este MADA, cum zici tu, eu nu sunt un bun pilot ca tine sau ca altii dar stiu ca un biplan se zboara mai usor decat un warbird sau un jet si parca cele doua din urma intra si ele la F4C, nu?
In concluzie ..... fiecare face ce vrea, eu doar mi-am expus un punct de vedere personal si nu vad de ce te simti "deranjat" de asta.
#116
Postat 08 June 2012 - 11:26 AM
Te asigur ca cei care au ales sa construiasca warbird sau jet au luat in calcul inclusiv detaliile legate de teren.
#117
Postat 08 June 2012 - 11:54 AM
@ Mada
Salut Mada , am o participare la concurs cu modelul facut de mine Fokker DR 1 Triplane . Cred ca a fost ultima intalnire F4C in care au existat competitori buni si am iesit Campion zic eu PE BUNE ! Plangerea mea ramane in continuare. Imi doresc o competitie F4C normala la care sa participe toti cei care lucreaza machete .
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 08 June 2012 - 11:55 AM
#118
Postat 08 June 2012 - 11:58 AM
gicosu, la 08 June 2012 - 11:54 AM, a spus:
Cu arbitrii aia pe care ii injuri mai sus?
Aceeasi de 30 de ani,care nu respecta regulamente si nimic?
Nu aveai cum sa iesi pe bune,s-au facut manarii!!!
#119
Postat 08 June 2012 - 12:49 PM
Cred ca Mada a avut dreptate , aici pe forum nu putem rezolva .
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 08 June 2012 - 12:50 PM