Modelism - RHC Forum: F4C-Machete scale - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

F4C-Machete scale Informatii pentru concurenti

#61 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 September 2010 - 03:21 PM

Am terminat descrierea succinta a figurilor de zbor asa cum am promis ieri.
Orice intrebari,nelamuriri,comentarii legate de stand sau zbor sunt binevenite si incerc sa le raspund in masura cunostintelor si a timpului.
flying is my life...
0

#62 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 25 September 2010 - 09:47 PM

Foarte frumos!!! Din ce in ce mai multi vad ca se inscrie la f4c. Hai ca abea astept anul viitor sa vad ce modele or sa apara. :)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#63 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 26 September 2010 - 08:00 AM

Vezi postareaflorin100%, la Sep 25 2010, 10:47 PM, a spus:

Din ce in ce mai multi vad ca se inscrie la f4c. Hai ca abea astept anul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif


Cu cati ie mai multi , cu atat mai bine !!! :D
0

#64 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2010 - 08:33 AM

Vezi postareagicosu, la Sep 26 2010, 09:00 AM, a spus:

Cu cati ie mai multi , cu atat mai bine !!! :D



http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif oricat de multi "ie", nu se vor aduna peste 50 sa putem spune "sunt" :angry:
0

#65 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 26 September 2010 - 09:16 AM

Planoarele reale trebuie sa ia viteza prin picaj inainte de manevre (sau sa iasa din manevra anterioara cu viteza). Insa inainte de o figura, trebuie sa 'marcheze' linia orizontala. Nu pot incepe un looping, de exemplu, direct din picaj. Ma intreb daca tot asa e si la F4C.

Legat de ce spunea DDaniel, despre machetele cu aripa sus. Intr-adevar, unele avioane sunt mai potrivite pentru anumite figuri. Am citit un articol interesant de curand. Jose Luis de Aresti (cel care a facut catalogul Aresti) avea un Bucker Jungmeister. Avionul asta intra si iesea foarte precis din angajare, deci era foarte simplu sa faci figuri de genul vrie etc. asa ca Aresti a dat punctaj mic figurilor pe care le facea usor cu Jungmeisterul, si punctaj mare figurilor pe verticala, pe care le facea greu (pentru ca biplanele au probleme la pastrarea energiei). Asta explica de ce toate avioanele de acrobatie moderne sunt monoplane cu motoare puternice http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
0

#66 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 September 2010 - 02:15 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Sep 26 2010, 10:16 AM, a spus:

1.Insa inainte de o figura, trebuie sa 'marcheze' linia orizontala. Nu pot incepe un looping, de exemplu, direct din picaj. Ma intreb daca tot asa e si la F4C.

2.Legat de ce spunea DDaniel, despre machetele cu aripa sus. Intr-adevar, unele avioane sunt mai potrivite pentru anumite figuri.


1.Exact asa este si la F4C.Desenele atasate figurilor de zbor arata clar care figuri pot incepe cu un picaj usor,urmat de linie orizontala si intrarea in figura propriu zisa.

2.De aceea la F4C exista figuri impuse tuturor modelelor,si figuri optionale pe care si le alege fiecare pilot inaintea inceperii probei de zbor.In mod normal fiecare pilot isi va alege figurile optionale in functie de ce poate macheta, si foarte important in functie de ce putea sa faca prototipul.Nu cred ca pilotul unui jet isi va alege un Lazy Eight iar pilotul unui Sopwith un Derry Turn.
Alegerea figurilor optionale se puncteaza SEPARAT.(Da, se puncteaza si alegerea!)
flying is my life...
0

#67 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 26 September 2010 - 03:30 PM

Citeaza

2.De aceea la F4C exista figuri impuse tuturor modelelor,si figuri optionale pe care si le alege fiecare pilot inaintea inceperii probei de zbor.In mod normal fiecare pilot isi va alege figurile optionale in functie de ce poate macheta, si foarte important in functie de ce putea sa faca prototipul.Nu cred ca pilotul unui jet isi va alege un Lazy Eight iar pilotul unui Sopwith un Derry Turn.
Alegerea figurilor optionale se puncteaza SEPARAT.(Da, se puncteaza si alegerea!)


Acuma profit de bunatatea ta si te rog spunene care sunt si figurile impuse si care ar fi cele optionale. Si daca stie cineva punctajul pentru figuri, adica daca as renunta la unele cat s-ar depuncta.

Multumesc
0

#68 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 26 September 2010 - 03:47 PM

Pentru DDaniel, referitor la ce intrebai tu mai devreme, conform regulamentului FAI la sectiunea 6.3.6 din PDF-ul din prima pagina cu posturi scrie asa:

6.3.6. Flight
6.3.6.1. Take-off .................................................... K = 11
6.3.6.2. Option 1 .................................................... K = 7
6.3.6.3. Option 2 .................................................... K = 7
6.3.6.4. Option 3 .................................................... K = 7
6.3.6.5. Option 4 .................................................... K = 7
6.3.6.6. Option 5 .................................................... K = 7
6.3.6.7. Option 6 .................................................... K = 7
6.3.6.8. Option 7 .................................................... K = 7
6.3.6.9. Option 8 .................................................... K = 7
6.3.6.10. Approach and Landing ............................. K = 11
6.3.6.11. Realism in flight
a) Engine sound (realistic tone & tuning) . K = 4
:( Speed of the model aircraft .................. K = 7
c) Smoothness of flight............................. K = 7
d) Choice of options ................................. K = 4
Total K Factor .......................................................... K = 100

Sper ca ti-am putut raspunde pe scurt, Silviu s-ar putea sa vina cu adaugiri.

Optionalele sunt figuri pe care le putea face avionul (macheta ta) pe vremea aceea.

Exemple de optionale:

A Chandelle ...............................................................K = 7
B Retract and extend landing gear ...............................K = 7
C Retract and extend flaps...........................................K = 7
D Dropping of bombs or fuel tanks................................K = 7
E Stall turn..................................................................K = 7
F Immelmann turn ......................................................K = 7
G One loop .................................................................K = 7
H Split S (Reversal)......................................................K = 7
I Cuban eight ..............................................................K = 7
J Normal spin (three turns) ...........................................K = 7
K Roll .........................................................................K = 7
L Parachute .................................................................K = 7
M Touch and go............................................................K = 7
N Overshoot ................................................................K = 7
O Side slip to left or right ..............................................K = 7
P 1st Flight function by subject aircraft ...........................K = 7
Q 2nd Flight function by subject aircraft ..........................K = 7
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#69 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 26 September 2010 - 04:47 PM

Vedeti ca optionalele de mai sus se impart in cele pentru avioane acrobatice si cele pentru neacrobatice (regulamentul arata clar care sunt unele si care altele).
No brain, no headache.....
0

#70 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 26 September 2010 - 04:50 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Sep 26 2010, 10:16 AM, a spus:

......(pentru ca biplanele au probleme la pastrarea energiei).....


Asta era pe vremea Buckerului, mai tarziu Stampe SV-4 ....cu aparitia primelor modele de Pitts s-a rezolvat si asta, iar acum cu Pitts-ul cu motor in stea, au energie sa mai dea si la alte avioane... :(

Aceasta postare a fost editata de pitts: 26 September 2010 - 04:50 PM

No brain, no headache.....
0

#71 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2010 - 07:16 AM

Continuare optionale (completare post Teo-Costin)

R- Flying in triangular circuit
S- Flying in rectangular circuit
T- Flying in straight line at constant height (not exceed 6 m)
U- Flight in straight line with one engine throttled
V- Lazy Eight
W- Wingover
X- Inverted flight
Y- Derry turn


Din ce stiu din 2011 se vor introduce cateva optionale noi (manevre procedurale).

Lista Figurilor NEacrobatice:

A- chandelle;
N- overshoot;
R- triangular circuit;
S- rectangular circuit;
T- flying straight line at constant height;
W- wingover;
Z- procedure turn (from 2011)
flying is my life...
0

#72 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 27 September 2010 - 05:12 PM

Silviu, fa te rog o departajare intre figurile "acro" si cele "non-acro".
Daca te pot ajuta, spune-mi si da-mi, in acelasi timp, posibilitatea de "edit".
10x

Aceasta postare a fost editata de pitts: 27 September 2010 - 05:13 PM

No brain, no headache.....
0

#73 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 September 2010 - 07:20 AM

Revin cu lista completa a figurilor sa fie clar/centralizat pentru toata lumea.


A Chandelle
B Retract and extend landing gear
C Retract and extend flaps
D Dropping of bombs or fuel tanks
E Stall turn
F Immelmann turn
G One loop
H Split S (Reversal)
I Cuban eight
J Normal spin (three turns)
K Roll
L Parachute
M Touch and go
N Overshoot
O Side slip to left or right
P 1st Flight function by subject aircraft
Q 2nd Flight function by subject aircraft
R- Flying in triangular circuit
S- Flying in rectangular circuit
T- Flying in straight line at constant height (not exceed 6 m)
U- Flight in straight line with one engine throttled
V- Lazy Eight
W- Wingover
X- Inverted flight
Y- Derry turn
Z- Procedural turn (from 2011)

Rosu-Figuri Neacrobatice
Negru-Figuri acrobatice


Figurile neacrobatice NU pot fi alese ca optionale pentru machetele acrobatice.
In acelasi timp machetele neacrobatice pot alege ca optionale B,C,D,etc.
flying is my life...
0

#74 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 29 September 2010 - 09:18 AM

Sea Hurricane Mk1B de Adam Jaskiel F4C WC 2010 , locul 10 cu motor electric si fake sound . http://www.youtube.com/watch?v=PcBkyubijQ0...feature=related
0

#75 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 29 September 2010 - 11:44 AM

Vezi postareagicosu, la Sep 29 2010, 09:18 AM, a spus:

Sea Hurricane Mk1B de Adam Jaskiel F4C WC 2010 , locul 10 cu motor electric si fake sound . http://www.youtube.com/watch?v=PcBkyubijQ0...feature=related



Ma asteptam sa dai linkul urmator......: http://www.youtube.com/watch?v=MfQVbankCsw...feature=related
No brain, no headache.....
0

#76 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 September 2010 - 12:33 PM

Imi place foarte mult acesta:
http://www.youtube.c...h?v=LJj7vHTHLpo

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 September 2010 - 12:37 PM

0

#77 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 29 September 2010 - 03:09 PM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 29 2010, 01:33 PM, a spus:

Imi place foarte mult acesta:
http://www.youtube.c...h?v=LJj7vHTHLpo


Si mie Dane!.....un pic cam rapid in aer...oricum, o "rara avis"...pacat ca la F4G....poate mai slabeste putin si intra si la F4C :rolleyes:
No brain, no headache.....
0

#78 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 September 2010 - 05:12 PM

Este adevarat ca "sentimental" arbitri sunt tentati sa puncteze mai bine modelele WW1? Eu de pilda vreau sa impun o Wilga ,integral romaneasca,cu dosar si detalii foarte bine facute,cu referinte "beton "de autenticitate si care mai si zboara cat se poate de real.Poate nu m-am informat bine : un tragator la competitii poate trage si un model kit Arf?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#79 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 29 September 2010 - 05:32 PM

Vezi postareaflypol, la Sep 29 2010, 06:12 PM, a spus:

1.Este adevarat ca "sentimental" arbitri sunt tentati sa puncteze mai bine modelele WW1?
2.Eu de pilda vreau sa impun o Wilga ,integral romaneasca,cu dosar si detalii foarte bine facute,cu referinte "beton "de autenticitate si care mai si zboara cat se poate de real.
3.Poate nu m-am informat bine : un tragator la competitii poate trage si un model kit Arf?


1.Nu.Dar nu inteleg unde sa puncteze mai bine:la zbor sau la stand? Intr-un concurs FAI arbitrii de stand nu sunt aceeasi cu cei de la zbor.Tot de accea sunt mai multi si la stand si la zbor,poate unul din ei este tentat sa puncteze mai bine un Jet din anii 90(sentimental vorbind).
2.Bafta!. Daca este asa cum spui ai sanse mari de podium..Din pacate asta este ceea ce consideri tu.Pana nu o sa evalueze o "autoritate" competenta Wilga ta, te sfatuiesc sa nu fii asa de sigur.
3.Nimeni nu trage la competitii.Trag militarii cand se duc in poligon.
Nu exista kit arf.
Ori e kit (baghete,placi si plan de constructie) ,ori e ARF "montezi doua suruburi" si gata avionul.
Sunt acceptate toate,in schimb punctate diferentiat!
flying is my life...
0

#80 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 29 September 2010 - 06:49 PM

Multumesc! Am inteles!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#81 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 September 2010 - 08:44 PM

Vezi postareapitts, la Sep 29 2010, 12:44 PM, a spus:

Ma asteptam sa dai linkul urmator......: http://www.youtube.com/watch?v=MfQVbankCsw...feature=related

Sa mai spuna cineva ca nu F4C este cea mai frumoasa categorie din aeromodelism!!!
0

#82 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 29 September 2010 - 09:45 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 29 2010, 06:32 PM, a spus:

..................Tot de accea sunt mai multi si la stand si la zbor,poate unul din ei este tentat sa puncteze mai bine un Jet din anii 90(sentimental vorbind)..................


Dupa fiecare zbor, cei 5 arbitri discuta evolutiile facute si acorda notele. Se recomanda sa nu fie diferente mai mari de +/-0,5 puncte intre arbitri. Astfel se cauta un consens.....

Aceasta discutie purtata intre cei 5 dupa fiecare evolutie, este condusa de cel care de regula este nominalizat "chief judge".

Aceasta postare a fost editata de pitts: 29 September 2010 - 09:47 PM

No brain, no headache.....
0

#83 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 30 September 2010 - 04:44 PM

Intrucat am vazut in alt subiect o declaratie facuta de Flypol vin cu precizari:

Concurentul inscris in concurs trebuie sa fie si constructorul machetei si pilotul acesteia.(conf. reg. 6.1.9.4 litera e)
flying is my life...
0

#84 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 12 October 2010 - 09:27 AM

Trei imagini de la "static": se observa "dosarele"..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC04726.jpg

Aceasta postare a fost editata de pitts: 12 October 2010 - 09:28 AM

No brain, no headache.....
0

#85 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 12 October 2010 - 09:31 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC04728.jpg

No brain, no headache.....
0

#86 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 12 October 2010 - 09:33 AM

.....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC04727.jpg

No brain, no headache.....
0

#87 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 October 2010 - 04:57 PM

Un pic off-topic dar tot informatie pentru concurenti:
In sedinta Comisiei Federale de Aeromodelism de astazi s-au stabilit (sub rezerva aprobarii Adunarii Generale) urmatoarele:
-Campionatul National F4C din 2011 va avea loc in perioada 01-03.07.2011 ;
-Locatia: Aerodrom Sirna-Tariceni;

In acest fel eventualii concurenti selectati pentru Europeanul de la Strejnic care va avea loc in perioada 22-30.07.2011 , vor avea timp sa-si pregateasca si/sau sa repare machetele.

In aceeasi ordine de idei, Campionatul National F3A va avea loc in perioada 09-11.09.2011,tot la Tariceni.
flying is my life...
0

#88 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 02 June 2012 - 08:51 PM

Pentru concursul de anul acesta am si eu o intrebare , se poate concura ca independent ? Eu nu mai sunt inscris la nici un club . Si daca mai este valabil regulamentul ca pilotul sa fie si constructorul machetei ?
0

#89 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 June 2012 - 04:57 AM

Vezi postareagicosu, la 02 June 2012 - 08:51 PM, a spus:

Pentru concursul de anul acesta am si eu o intrebare , se poate concura ca independent ? Eu nu mai sunt inscris la nici un club . Si daca mai este valabil regulamentul ca pilotul sa fie si constructorul machetei ?

1.NU
2.DA.
flying is my life...
0

#90 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 05 June 2012 - 11:51 AM

Vezi postareaSILVIU66, la 04 June 2012 - 04:57 AM, a spus:

1.NU
2.DA.

Si regulamentul asta e valabil pentru toata lumea sau numai pentru unii ?
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro