F4C-Machete scale Informatii pentru concurenti
#212
Postat 23 September 2015 - 07:20 AM
Teoretic RAF SE5a-ul meu poate sa zboare si pe ploaie :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Daca nu se tine facem una mica scale pe Sanpetru.
#220
Postat 24 September 2015 - 10:28 AM
Ce calitati trebuie sa ai ca sa fi combatant de machete FAI clasa F4C sau semi F4H :
1. Sa ai ceva bani de investit(mai pe romaneste de aruncat).Respectivii bani pot fi folositi mai bine pe "centurile marilor
orase supercivilizate.
2. Sa ai timp de lucru ( ideal sa fi pensionero ).Sa aloci macar doua ore pe zi gloriei sportului romanesc.
3. Sa ai dusmani suficienti ( sa te bucuri copios de oftica lor cand le arati oratania).
4. Sa sti sa zbori radiocomandat orice chestie care creeaza portanta trasa de un motor.
5. Sa ai insotitoare de bord( sotie,nevasta,secretara,amanta,binevoitoare,dispusa sa,) calma si echilibrata
6. Sa ai cunostinte serioase la Kokkisen Finlanda sa-ti trimita placaj de 0,8; 1; 1,5;2 mm( poti incerca macheta si cu placaj
de plop axfoliabil,fag greu ca naiba,exotice rezistente ca polistirenul).
7. Sa ai tupeu mizerabil sa cumperi ceva dea gata si sa te dai mare ca tu ai facut "minunea"
8. Sa ai un sanctuar unde sa aiba acces numai thailandeze,filipineze,indoneziene,....si orice "oratanie" pasionala ca pasionata
de aeromodelism nu e sigura.
9 Sa traiesti intr-o tara in care sa mai fie cativa nebuni F4C bricolori ca altfel....concurezi de unul singur la un concurs
care nu se tine deci,cat ai vrea,nu vei fi campion niciodata.
10.Sa nu fi invidios pe cei mai buni ca tine.(In pauze poti sa-i sabotezi....desfaci o echie,torni zahar in benzina,intepi
conducta de alimentare, infunzi toba de esapament,desfaci sigurantele de la roti,inversezi comenzile eleroanelor din
statie....te ocupi de bunaciunile lor de neveste in timp ce ei se chinuie sa porneasca motoarele si sa zboare,etc...)
11.Sa ai un teren de zbor mare si liber de planoare,Wilgi,Extre,polistirene enervante,oi.magari,tigani cu carute,basculante
iarba inalta,maracini si ciulini,gropi,popandai ,harciogi,soareci de camp,....lacuste!!!!(neaparat lacuste!).
12.Sa sti cum se echilibreaza un avion ca sa te lauzi dupa aceea ce calcule complicate de aerodinamica si mecanica fluidelor
ai facut(de s-a blocat de doua ori calculatorul) si cat de aproape a fost sa atingi punctul "G" sau cate numere Raynolds
ai tras in ultima saptamana.
13. Si in sfarsit ....la punctul 13, sa ai norocul sa nu trantesti "creatia" la zborul de incercare facut cu o zi inainte
de Campionatul National FAI F4C :pardon:
Deci,iubiti prieteni,cu aceasta,intrucat nu se tine anul acesta competitia ma declar : FlyPol ,campion national absolut la F4C...de ce?
1. Am facut din RAF SE 5A scara 1/3,5 ,proiectat si executat integral de mine, un avion ce seamana foarte bine cu prototipul
vazut de la 4 m .
2. Modelul a fost apt sa zboare la 65 km/ora (viteza scale) real,acrobat,....bla,bla,bla
3. Modelul a fost prezentat prietenilor langa un banner la aceesi scara cu originalul
4. Documentatia insotitoare barosana cu peste 78 poze originale vizate de constructor,poze in zbor,certificate de culoare,
test de zgomot ,aprobari de reproducere. Poze cu detalii constructive 56 ....fara ascunzisuri ! Pe fata!
5. Motorizare pe benzina cu demaror onboard ,toba de esapament proiect propriu, elice scale 26 x 8 ,cu simularea
zgomotului original la motor in V 8 cilindri.
6. Am foarte putine componente ready-made, aport propriu mare,....sunt un tip de treaba,modest,simpatic si destul de in
varsta ca sa vi se faca mila de mine :yahoo:
Mai in gluma ,mai in serios...pe Sanpetru,impreuna cu Mugurel,Tantar,Theman,NeaVasile, Vasi Pop ,punem bazele unui nucleu de
F4C si F4H de sa se duca veste si la 3Stejari Ocklahoma ! :good:
#222
Postat 24 September 2015 - 11:11 AM
Se convoaca toti constructorii de aeromodele ,pasionati de machete FAI la clasele F4C si F4H ,la sedinta de constituire
a Grupei de creatie Machete FAI.8 Octombrie 2015 ora 17 in sala de pregatire aeroclub Sanpetru.
Tematica :
1. Constituirea unui grup de initiativa in organizarea Echipei EMFAI Sanpetru.
1. Descrierea clasei competitionale F4C si F4H ,regulamentul competitional FAI.
2. Prezentarea unui model F4C ( probabil RAF SE5a)
3. Tehnica intocmirii documentatiei scrise ( Prezentarea documentatiei RAF SE5a)
4. Tehnologia confectionarii elementelor compozite la modele scale
5. Tehnologia folosirii lemnului de abachi la machete FAI.
6. Stabilirea unui program de intalniri periodice
7. Regulament de folosire a salii nr.1 aeromodelism ca baza tehnica a echipei.
Principii :
1.Desi competitiile tip Campionat National sau Cupa sunt cu caracter individual,echipa va lucra unitar cu scopul
de a acumula puncte pentru Aeroclubul Brasov / Sectia aeromodelism
2.Echipa va lucra unitar la aprovizionarea cu materii si materiale in comun pentru reducerea costurilor
3.Echipa va finanta in comun dotarea minima in sala de modelism
4.Echipa va stabilii grupurile concurent/ajutor si consultant tehnic la participarea la competitii
5.Echipa va lucra in comun la obtinerea de sprijin logistic si financiar pentru organizarea competitiilor F4C/H sau
participarea la ele.
6.Echipa va conlucra indeaproape cu Federatia Romana de Modelism si Asociatia Romana de Aeromodelism
7.Fiecare membru va atrage in Echipa machete creatori individuali cu scopul de a creste numarul competitorilor.
Ata ete !Sa fim sanatosi si sa reusim sa nu ne tragem la tzurloaie intre noi de dragul de a fi campioni nationali sau universali !
#226
Postat 24 September 2015 - 03:43 PM
REAL DESIGN, la 24 September 2015 - 03:38 PM, a spus:
Da, e super tare totul. Pe puncte, principii, apare si un regulament si gata totul va fi perfect.
Cam asa:
https://www.youtube....h?v=yamr-fTqU-I
#227
Postat 25 September 2015 - 08:31 AM
Si mai e o treaba....de la Bucale la Brasov ....doua ore maxim cu trenul,plimbarica de weekend cu familia.Eu am descoperit trenul....merge incet,e cam jegos dar....e boem.
FlyPol dixit : distructiv pentru miscarea F4C (H) e goana dupa loc pe podium ,lauri,diplome,tricou de campion. Eu m-as bate pentru a avea cateva machete zdravene cu care sa faci spectacol(sau sa te dai in spectacol)....chiar pe bani.La o intalnire
de felul asta pot veni multi curiosi dispusi sa doneze cativa lei....buni de placaje de vis,blocuri de balsa,scanduri usoare de abachi. Ca sa fim cinstiti ce face Mugurel merita banet zdravan. Pe RAF am primit (si asta la prima strigare) 1100 euro,bani bunicei de investit in compozite de calitate pentru Wilgane........
Ca sunt frumoase si antrenante concursurile....de acord. Si pe mine ma mancau palmele ,anul asta ,sa-l bat pe Andrei Zincenko
la clasa F4C.....n-a fost sa fie dar asta este.
Mai e o chestie : F4C nu inseamna numai machete de avioane de lupta.Multi cred asta si sunt speriati de complexitatea reproducerii unui asemenea avion.
Gene Di Marco ,bosul de la Vintage Aviator ,zicea de RAF: " Pentru un intreprinzator mic(incepator) e bun un proiect usor de documentat,de complexitate medie la proiectare si constructie. Nu e cazul lui RAF SE5A ! " Un biplan cu 4 aripi in diedru la scara 1/3, 1/3,5 e o tampenie greu de facut !
Pe viitor as face un IAR 818, un 813 ( superb) cu care sa te poti da cu orice ocazie ,la orice intalnire !
Concluzia : Clasa F4C e abordabila ! Chiar fara un motor Laser de elita,bun dar al naibi de scump!
#228
Postat 25 September 2015 - 08:42 AM
flypol, la 25 September 2015 - 08:31 AM, a spus:
FlyPol dixit : distructiv pentru miscarea F4C (H) e goana dupa loc pe podium ,lauri,diplome,tricou de campion.
Ca bine ati zis ... dar oare se va intelege ?
Semnat:
Papagalul de Serviciu ! ( ala buzat )
#229
Postat 25 September 2015 - 08:44 AM
Romania se pare ca nu vrea sa aiba :rolleyes:
Real Design e solicitat sa ne urmareasca ...cat mai critic posibil ! :yahoo:
Pentru intalnirea a doua ma gandesc sa facem intalnirea la fabrica de mobila din Chichis. Ce putem vedea acolo:
- Sanctuarul tehnic al lui FlyPol unde face elicii scale in 30 minute,taie pachete de nervuri pe freza in 40 minute si debiteaza cunoscutele baghete de abachi-la pret fara concurenta.
- Tehnologia de executie rapida a aripilor tip NOVOCLASS.....nu va spun ce sunt ca sa va fac curiosi :ph34r: ; o aripa de 2,5 m se poate face in 3 ore avand structura din abachi/Kokkisen/ spuma expandabila( uite secretul dezvaluit :good: !)
- Atelierul de finisaje unde se pot vopsi si decora gratis modelele
- Frumnusetile secuimii :rolleyes:
#230
Postat 25 September 2015 - 08:52 AM
REAL DESIGN, la 25 September 2015 - 08:42 AM, a spus:
Semnat:
Papagalul de Serviciu ! ( ala buzat )
Noi avem la Brasov un disperat dupa concursuri si podiumuri si tricouri si cupe Kitch de plastic aurit,si goana dupa glorie :ph34r: . A ,goana dupa un Gloria,fata faina,jurista de 32 ani din Sanpetru....alta treaba ! SE si lasa fugarita ,e si darnica cu "talentatii " ! :blush:
Maine :
- Mugurel,Albert Stefan.Zoli Jet,Tantar,Theman,Flypol.....sunt pe teren ! Zburam scale! :yahoo:
Dimineata e ceata pana pe la 10.La 11 e bine! :good:
#234
Postat 27 September 2015 - 07:08 AM
fly, la 26 September 2015 - 07:53 PM, a spus:
Luna vitoare pe ce data ne vedem pentru intalnire de F4c ?
Programam sa fie in weekend ca sa fie mai usor pentru toti ?
A fost o zi superba si ma bucur ca l-am cunoscut si pe tantar !
PS dupa ora 3 a iesit soarele 😎
Mare bucurie si pentru mine sa va cunosc si reintalnesc.
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2