Modelism - RHC Forum: F4C-Machete scale - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

F4C-Machete scale Informatii pentru concurenti

#1 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 21 September 2010 - 09:28 AM

Cine este dispus sa furnizeze in acest topic toate, dar toate, informatiile si amanuntele legate de aceasta proba de concurs si anume F4C?
As vrea sa stiu, si poate nu numai eu, cum trebuie sa fie documentatia si ce trebuie sa contina aceasta, care sunt conditiile participarii la aceasta proba de concurs ..... toate informatiile utile celor ce doresc sa participe la F4C.

Multumesc
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#2 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 21 September 2010 - 11:13 AM

Vezi postareaTeo-Costin, la Sep 21 2010, 10:28 AM, a spus:

Cine este dispus sa furnizeze in acest topic toate, dar toate, informatiile si amanuntele legate de aceasta proba de concurs si anume F4C?
As vrea sa stiu, si poate nu numai eu, cum trebuie sa fie documentatia si ce trebuie sa contina aceasta, care sunt conditiile participarii la aceasta proba de concurs ..... toate informatiile utile celor ce doresc sa participe la F4C.

Multumesc

http://www.fai.org/aeromodelling/system/fi...F4_Scale_10.pdf
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#3 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 21 September 2010 - 12:05 PM

Multumesc Andrei, exact pe asta il citeam si eu.
Exact acest regulament se aplica si la noi, de exemplu la concursul national F4C?

Pe linga acest regulament as vrea sa stiu cat de bine facute trebuie sa fie pozele pentru dosar, de fapt cum se alcatuieste acel dosar si ce trebuie sa cuprinda el .....

Rog pe toti cei care au experienta in acest domeniu sa scrie fiecare in acest topic.
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 September 2010 - 04:05 PM

Nu am mare experienta,dar din ce stiu pot sa povestesc cate ceva:


Documentatia trebuie sa contina:

1. Informatii Generale
-numele exact al prototipului dupa care este construita macheta si scara modelului;
-mentiunea daca prototipul era capabil de acrobatie sau nu;
-cel putin 3 fotografii color de preferat (personale sau reproduse) ale prototipului complet,din diferite unghiuri (fata,lateral,spate,etc);

xx:foto personale- daca sunt facute de concurent ale prototipului real;
xx:foto reproduse - internet,publicatii de specialitate tiparite,etc;
xx:daca exista orice fel de dubiu in a judeca modelul de catre arbitrii, fotografia primeaza-deci schita cade, si de ex lipsa unei antene pe model,care apare pe schita dar nu si pe fotografie nu va fi depunctata!
xx:Atentie! incercati pe cat posibil ca pozele pe care le puneti in documentatie sa fie cele ale prototipului pe care il construiti: sa coincida toate detaliile inclusiv inmatriculari

2.Planuri
-planul (schema) avionului,minim din 3 vederi lateral,,din fata si de sus;

xx:pentru a "imbuna" arbitrii schitele trebuie sa aiba o anvergura pe hartie intre 250-500 mm;
xx:orice plan / schita care nu a fost publicat intr-o publicatie de specialitate nu va fi luat in considerare;

3.Culoare
-se va stabili acuratea culorilor modelului dupa fotografiile color;

xx:de preferat sa aduceti mostre de culoare;
xx:se accepta descrieri ale culorilor si cod de producator din publicatiile de specialitate;

4.Viteza prototipului
-trebuie sa apara in documentatie

xx:maxima,de croaziera,ascensionala;

5. Declaratia concurentului
-completata si semnata la fata locului,orice frauda sau neconformitate intre declaratie si model va duce la descalificarea concurentului;(fisier .doc oficial in atasamentul acestui post)


6. Neoficial (Din TOP!!)
-daca sunt 3 arbitri furnizati 3 copii identice ale documentatiei!!! (spre folosul vostru- nu pleca nimeni cu ele acasa,le primiti inapoi dupa stand);
-inainte de inceperea oficiala a arbitrajului la stand,arbitrii sunt obligati sa treaca in revista TOATE modelele observandu-le de la o distanta minima de 3 m,pentru a stabili un STANDARD de punctaj ce urmeaza a fi acordat machetelor;
-cea mai IMPORTANTA "sarcina" pe care trebuie sa o indeplineasca arbitri, este sa stabileasca nivele relative de punctaj acordate modelelor UNUL FATA DE CELALALT;si de acolo sa inceapa depunctarea la stand a modelelor din concurs.


7.Depunctare
-mai putin de 3 foto ale prototipului in vedere completa din diferite unghiuri/perspective
xx:zero puncte pentru acuratea scarii;
xx:probabil scaderea notei la realism;
xx:probabil scaderea notei la manufactura;
xx:probabil scaderea notei la nivelul detaliilor;
-lipsa totala sau planuri neoficiale:
xx:zero puncte pentru acuratetea scarii;
-lipsa fotografii:
xx:zero puncte pentru detalii,inmatriculari,etc
-lipsa foto color:
xx:zero puncte pentru colorit/schema culori.


Documentatia prezentata mai sus este un minim ce trebuie atins pentru un concurs.
Intrucat prototipul nu poate fi prezentat in concurs este de preferat ca documentatia sa fie cat mai "stufoasa" pentru a puncta maxim la stand.De preferat este ca documentatia sa fie cat mai completa (atentie ca aici este o capcana: nu prezentati in documentatie fotografii in detaliu ale unui reper al prototipului pe care nu l-ati realizat! pentru ca o depunctare este mai mult decat probabila).

Daca subiectul este de interes cu ce se (mai) intampla la stand,cum se executa zborul si ce trebuie sa contina minim,caracteristicile modelului,etc pot continua pentru cei interesati.

Citeaza

Multumesc Andrei, exact pe asta il citeam si eu.
Exact acest regulament se aplica si la noi, de exemplu la concursul national F4C?

EXACT ACESTA.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#5 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 21 September 2010 - 05:49 PM

Foarte interesant, cel ce a initiat topicul a fost in gand cu mai multi printre care si cu mine. Daca se poate, am si eu ceva intrebari printre care: trebuiesc reproduse niturile? , sau am mai auzit ca daca avionul este din aluminiu si modelul trebuie imbracat in aluminiu? Cu panza e mai usor, cu tabla mai greu.

Multumesc
0

#6 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 21 September 2010 - 09:06 PM

Ma bucur foarte mult de acest topic care o sa ne fie de mare ajutor . Un link cu castigatorii de la Campionatul Mondial din Polonia . Se pot observa evolutiile fiecaruia in zbor .

http://www.rcpilot-online.com/Championnat-...2010_a1448.html
0

#7 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 21 September 2010 - 11:09 PM

Salut,

Un link catre o discutie similara, are si ceva exemple de dosare, pe unul dintre cele mai prestigioase siteuri dedicate machetelor:

http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_...D=9686&PN=1

Adrian
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 07:31 AM

Vezi postareaDDaniel, la Sep 21 2010, 06:49 PM, a spus:

Foarte interesant, cel ce a initiat topicul a fost in gand cu mai multi printre care si cu mine. Daca se poate, am si eu ceva intrebari printre care: trebuiesc reproduse niturile? , sau am mai auzit ca daca avionul este din aluminiu si modelul trebuie imbracat in aluminiu? Cu panza e mai usor, cu tabla mai greu.

Multumesc


Daca reproduci si niturile o sa punctezi mai mult la detalii.Atentie,niturile trebuiesc reproduse la scara!
Nu cred ca o sa reusesti sa invelesti macheta in aluminiu,pentru ca o iasa extrem de greu modelul (ori iese din regulament--> peste 15kg mai nou approx 150 N,ori devine aproape nezburabil),dar TEXTURA materialului cu care invelesti si acoperirea acestuia trebuie sa imite cat mai bine aluminiul.
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 08:36 AM

Continuare stand-info generale/ hint&trick:

-incercati sa prezentati documentatia pe foi separate ,pentru ca arbitrii sa poate vedea in acelasi timp mai multe foi -schita fata cu foto fata ,fara a fi nevoiti sa rasfoiasca;
-de evitat contradictiile in propria documentatie ( diferente intre schite si poze de exemplu);
-dimensiunea maxima acceptata pentru documentatie,foto,etc este A2;

-arbitrii vor judeca modelul de la o distanta minimia de 5m;
-concurentul sau helperul acestuia vor fi pregatiti sa pozitioneze modelul in modul precizat de juriu (fata,lateral,plan,etc)
-nu se vor face nici un fel de masuratori ale modelului,arbitrii nu au voie sa atinga modelul sub nici o forma;
-modelul va fi judecat exclusiv dupa documentatia prezentata;notele acordate de acestia trebuie sa reflecte calitatea documentatiei si a machetei;
-arbitrii trebuie sa se asigure ca nici un concurent nu va beneficia de pe urma faptului ca documentatia este mai slaba,incorecta,incompleta;


-prima pozitionare a modelului pe stand va fi conforma cu cea mai relevanta fotografie din documentatie,si va fi verificat d.p.v. ale celor mai vizibile discrepante;


OUTLINE (contur)
Lateral
- linia fuselajului,conturul cabinei/cupolei,capota motor,forma elice,contur ampenaje si suprafete de comanda;
-forma pozitia si unghiul trenului de aterizare,bechia,forma si dimensiunea cauciucurilor;
Fata
-grosimea relativa a aripilor si ampenajelor,sectiunea fuselajului,si a cupolei(parbrizului);
-marime si forma elice,forma sectiune fuselaj,unghi tren aterizare,grosime cauciucuri ;
Plan
-contur aripi,forma pozitionare si dimensiuni eleroane(flaps,etc),contur ampenaj ,marime profundor,trimm;
-forma cabina/cupola,capotaj motor.

CULORI
-acuratetea culorilor modelului va fi stabilita dupa fotografiile colorpersonale prezentate in documentatie;
-din publicatii de specialitate insotite de mostre de culoare certificate de autoritati competente;
-schemele de camuflaj vor trebui sa contina degrade-ul corect intre culori;
-complexitate: in functie de numarul de culori folosite(se va puncta mai bine un model cu o schema de culori mai complicata -decat un model care foloseste doua culori de baza ex PIPER J3 CUB clasic doar galben si negru);

MARCAJE/INMATRICULARI
-pozitia,forma si marimea marcajelor si a literelor/cifrelor;
-tipul de caractere folosit la litere/cifre;
-pozitia relativa a marcajelor unul fata de celalalt;
-complexitatea marcajelor (un marcaj obtinut din linii curbe este considerat mai complex fata de unul format exclusiv din linii drepte);
-modelul de camuflaj;distinctia intre culorile folosite de camuflaj;

TEXTURA SUPRAFETEI
-textura exterioara va trebui sa reprezinte cat mai bine prototipul;
-machetele acoperite cu film/panza vor trebui sa evidentieze nervurile aripilor,daca ele se vedea pe prototip;
-acoperirile "metalice" trebuie sa evidentieze niturile si panourile de vizitare ale prototipului;
-daca prototipul este unul "functional" ,este recomandat ca pe textura sa apara o imbatranire a zonelor uzate si evidenta de folosire a aparatului (vopsea sarita in unele locuri,urme de fum,ulei ars,etc)


-va urma-
flying is my life...
0

#10 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 September 2010 - 08:41 AM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 22 2010, 08:31 AM, a spus:

Daca reproduci si niturile o sa punctezi mai mult la detalii.Atentie,niturile trebuiesc reproduse la scara!
Nu cred ca o sa reusesti sa invelesti macheta in aluminiu,pentru ca o iasa extrem de greu modelul (ori iese din regulament--> peste 15kg mai nou approx 150 N,ori devine aproape nezburabil),dar TEXTURA materialului cu care invelesti si acoperirea acestuia trebuie sa imite cat mai bine aluminiul.

Intr-adevar, este mai greu sa o invelesti in aluminui, dar mai "usor" sa o construiesti integral din dural si sa ramai in limita a 15 kg.
Exemplu este Ryan, asa cum a concurat ultima oara in 2009 la CE din Norvegia.

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1080679.JPG
  • Imagine atasata: P1080677.JPG
  • Imagine atasata: P1080671.JPG
  • Imagine atasata: P1080670.JPG
  • Imagine atasata: P1080675.JPG
  • Imagine atasata: P1080665.JPG

No brain, no headache.....
0

#11 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 09:32 AM

Inca o intrebare pentru cei care au participat ca si concurenti sau ca arbitri, chiar si ca spectatori la un concurs F4C: se poate pune motorizare pe benzina la o macheta scale pentru acesta proba de concurs, se depuncteaza daca ai motor pe benzina?

Si inca ceva: la proba de stand vii cu un dummy engine si elice dar la proba de zbor poti scoate acel dummy engine si poti inlocui elicea?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#12 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 10:16 AM

Vezi postareaTeo-Costin, la Sep 22 2010, 10:32 AM, a spus:

Inca o intrebare pentru cei care au participat ca si concurenti sau ca arbitri, chiar si ca spectatori la un concurs F4C: se poate pune motorizare pe benzina la o macheta scale pentru acesta proba de concurs, se depuncteaza daca ai motor pe benzina?

Si inca ceva: la proba de stand vii cu un dummy engine si elice dar la proba de zbor poti scoate acel dummy engine si poti inlocui elicea?

Regulamentul nu specifica ce motorizare se poate folosi,deci benzina este ok.Motorul trebuie ales cu grija pt a puncta cat mai mult la realism in zbor (zgomotul motorului),bineinteles cele motorizate electric vor puncta foarte putin.Inca nu este clar daca machetele electrice au voie sa foloseasca dispozitive electronice de producere a sunetului de motor.

SINGURELE MODIFICARI care pot fi aduse modelului intre proba de stand si cea de zbor ,sunt schimbul elicei si al conului.(daca ai elice si con scale).
Nu este permisa sub nici o forma schimbarea motorului intre proba de stand si ce de zbor.

In poza atasata se vede motorul scale(fals),cel real fiind in spatele acestuia.Deci este permis sa le ai pe ambele in acelasi timp si la stand si la zbor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01408.JPG

flying is my life...
0

#13 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 10:20 AM

Mercic Silviu pentru informatie, daca nu ma insel asta din poza este un Sopwith Snipe, asta este avionul pe care vreau sa-l fac, ai ceva poze cu el, de pe unde ai fost tu la concurs?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#14 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 September 2010 - 10:22 AM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 22 2010, 11:16 AM, a spus:

Regulamentul nu specifica ce motorizare se poate folosi,deci benzina este ok.Motorul trebuie ales cu grija pt a puncta cat mai mult la realism in zbor (zgomotul motorului),bineinteles cele motorizate electric vor puncta foarte putin.Inca nu este clar daca machetele electrice au voie sa foloseasca dispozitive electronice de producere a sunetului de motor.

SINGURELE MODIFICARI care pot fi aduse modelului intre proba de stand si cea de zbor ,sunt schimbul elicei si al conului.(daca ai elice si con scale).
Nu este permisa sub nici o forma schimbarea motorului intre proba de stand si ce de zbor.

In poza atasata se vede motorul fals,cel real fiind in spatele acestuia.Deci este permis sa le ai pe ambele in acelasi timp si la stand si la zbor.


As adauga ceva: pentru mai mult realism, motorul rotativ in stea reprodus pe macheta, se roteste din cauza curentului provocat de elicea motorului modelului, disimulat in spatele machetei de motor; efectul este spectaculos.
Macheta din fotografie este Sopwith Snipe, construita de Pete McDermott-UK
...SCUZE, nu vazusem ca mai sus este specificat tipul modelului.
Poze cu Snipe voi publica in posturile urmatoare, asa cum l-am pozat in Polonia-2008 si Norvegia-2009.

Aceasta postare a fost editata de pitts: 22 September 2010 - 10:25 AM

No brain, no headache.....
0

#15 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 10:24 AM

Exact cum am banuit, este aceeasi macheta pe care o fac si eu, se poate sa primesc cumva cat mai multe poze a acestei machete?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 10:25 AM

Vezi postareaTeo-Costin, la Sep 22 2010, 11:20 AM, a spus:

Mercic Silviu pentru informatie, daca nu ma insel asta din poza este un Sopwith Snipe, asta este avionul pe care vreau sa-l fac, ai ceva poze cu el, de pe unde ai fost tu la concurs?

Am destule,modelul era spectaculos.O sa ti le pun pe un DVD ca sunt de peste 5Mb bucata.
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 10:27 AM

Saru'mana sefu, da-mi pe PM un telefon sa te sun sa vedem cum facem sa iau CD-ul sau DVD-ul de la tine, inca odata multumesc mult.

Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 22 September 2010 - 10:28 AM

Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#18 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 September 2010 - 10:38 AM

Niste poze din campionatul mondial 2008 cu Snipe.

....

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1040791.jpg
  • Imagine atasata: P1040788.jpg
  • Imagine atasata: P1040768.jpg
  • Imagine atasata: P1040696.JPG
  • Imagine atasata: P1040694.JPG
  • Imagine atasata: P1040693.JPG
  • Imagine atasata: P1040692.JPG
  • Imagine atasata: P1040691.JPG

No brain, no headache.....
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 11:18 AM

CRAFTMANSHIP (Manufactura)

* Calitatea*
-margini curate ale suprafetelor de comanda;
-spatii corecte pe linia imbinarilor suprafetelor de comanda,cu balamale vizibile sau nu ,in concordanta cu ale prototipului;
-reperele non-scale (valve de alimentare,switch acumulatori,esapamante non-scale, NU trebuie sa fie vizibile;
*Complexitatea*
-reperele speciale manufacturate vor fi punctate in plus;
-se consulta fisa pe care am atasat-o primului post din acest subiect pentru a vedea care din repere au fost "cumparate de gata",si care au fost manufacturate;

SCALE DETAIL (Detalii la scara)
*Acuratetea*
-toate reperele care apar in poze/schite sa fie corect reproduse si pozitionate.
*Complexitatea*
-o macheta cu detalii multe si complexe si o documentatie corecta va puncta mult mai bine decat o macheta cu detalii putine.


Cam astea ar fi regulile jocului la stand in mare.

O sa continui cu zborul,ma intereseaza daca vreti doar regulile generale,sau si fiecare figura comentata si reprezentata grafic.
flying is my life...
0

#20 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 11:23 AM

Pai daca-i bal atunci bal sa fie, cu cat mai multe informatii cu atat dispar semnele de intrebare.

Multumesc, Silviu, pentru timpul "pierdut" pentru a scrie cat mai multe in acest topic.
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#21 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 September 2010 - 11:35 AM

Salut, referitor la documentatie am vazut urmatoarea mentiune: "orice plan / schita care nu a fost publicat intr-o publicatie de specialitate nu va fi luat in considerare".
In cazul in care se construieste o macheta pornind de la un kit, si se folosesc implicit pentru constructie planurile acestuia, ce planuri se pot folosi pentru documentatie?
Sau nu am inteles ceea ce trebuia?
0

#22 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 September 2010 - 11:45 AM

Vezi postareaMADA, la Sep 22 2010, 12:35 PM, a spus:

Salut, referitor la documentatie am vazut urmatoarea mentiune: "orice plan / schita care nu a fost publicat intr-o publicatie de specialitate nu va fi luat in considerare".
In cazul in care se construieste o macheta pornind de la un kit, si se folosesc implicit pentru constructie planurile acestuia, ce planuri se pot folosi pentru documentatie?
Sau nu am inteles ceea ce trebuia?


Atunci cand te hotarasti sa construiesti un kit si sa il transformi intr-o macheta conform cu F4C, trebuie sa iti faci rost de un set de desene ale avionului; asta inseamna de cele mai multe ori ca vei modifica kitul pentru a-l aduce in concordanta cu desenele si pentru a-i adauga detalii.
No brain, no headache.....
0

#23 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 11:50 AM

PROBA DE ZBOR

Generalitati
-toate manevrele de zbor trebuiesc punctate/judecate avand in vedere capabilitatile de zbor ale prototipului;
-scopul probei de zbor este sa recreeze caracteristicile de zbor si realismul prototipului;
-arbitrii NU VOR CONFUNDA NICI O SECUNDA ,proba de zbor de la machete cu un concurs de acrobatie!!

Erori generale in zbor:
-forma ,marimea,si pozitia figurii de zbor fata de arbitrii;
-CERINTELE TEHNICE ale prototipului pentru a executa acea figura ( un Sopwith nu o sa faca niciodata un snap-roll-stiu ca e fortata comparatia)
-realismul zborului machetei vis-a-vis de prototip.
-inceputul/sfarsitul fiecarei manevre trebuie anuntata cu voce tare de pilot sau helper cu "NOW" si "FINISH";


In afara cazului in care exista probleme de securitate/siguranta in zbor (spectatori,etc) oricarui concurent i se va permite sa-si aleaga directia de decolare-aterizare ,in functie de conditiile vantului.Daca directia vantului se schimba in timpul zborului,aterizarea din directie inversa fata de decolare nu va fi depunctata.Aceasta regula se aplica si la figura touch&go,dar nu se aplica la figura overshoot(ratare aterizare).
Toate manevrele trebuiesc executate in fata arbitrilor paralel cu linia acestora.Orice figura executata in spatele liniei de arbitrii va fi punctata cu 0(zero).Orice figura executata deasupra spectatorilor (daca este cazul) chiar daca se afla in fata arbitrilor si paralel cu linia acestora va fi punctata cu 0(zero).
Inaltimile si pozitiile fiecarei figuri trebuie sa fie proportionale intre ele,figurile de tipul coborare 360 grade se vor incepe la o inaltime mai mare.
Figurile de tip zbor orizontal,figura 8,circuit in triunghi se vor executa intr-un "ecran de zbor" similar cu F3A ---> un unghi de 60 de grade cu privirea arbitrilor.
Se vor depuncta figurile care: sunt prea jos,prea sus,prea departe sau prea aproape de arbitri.


1.DECOLAREA
-modelul trebuie sa stea la sol cu motorul pornit fara sa fie tinut de pilot sau helper;
-daca modelul este atins de pilot sau helper dupa ce au anuntat decolarea,aceasta va fi punctata cu 0(zero);
-modelul trebuie sa accelereze incet si realist,sa paraseasca solul lin si sa urce pe o panta conforma cu a prototipului;
-decolarea se considera incheiata dupa ce modelul a facut primul viraj de 90 grade.

Completare la decolare:
-daca prototipul folosea la decolare flapsuri/voleti ,si macheta va trebui sa foloseasca aceste suprafete;(este la latitudinea pilotului in functie de viteza vantului)
-daca pilotul hotaraste sa nu foloseasca aceste suprafete,va anunta arbitrii de decizie inaintea executarii decolarii;
-flapsurile vor fi retrase dupa decolare ,la fel si trenul de aterizare (unde este cazul)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 001_decolare.jpg

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 22 September 2010 - 11:58 AM

flying is my life...
0

#24 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 11:55 AM

Referitor la ce a intrebat MADA, daca eu am cumparat planurile de la macheta mea dar acestea sunt pentru 1:6 ca si scara iar eu vreau sa-l fac la 1:4 scara, trebuie sa vin in documentatie cu planurile cumparate initial, cele cu copyright sau cu cele redesenate de mine chiar daca nu sunt dintr-o publicatie de specialitate?

Multumesc
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#25 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 September 2010 - 12:05 PM

Vezi postareaTeo-Costin, la Sep 22 2010, 12:55 PM, a spus:

Referitor la ce a intrebat MADA, daca eu am cumparat planurile de la macheta mea dar acestea sunt pentru 1:6 ca si scara iar eu vreau sa-l fac la 1:4 scara, trebuie sa vin in documentatie cu planurile cumparate initial, cele cu copyright sau cu cele redesenate de mine chiar daca nu sunt dintr-o publicatie de specialitate?

Multumesc


Planurile dupa care faci modelul, adica planurile de constructie, NU se pun un documentatia de stand.
Pentru documentatia dupa care va fi judecata macheta (de "stand") se vor folosi desene in 3 (sau mai multe) vederi ale avionului real pe care il reproduci.
Aceste desene, conform regulamentului, vor avea anvergura minima de 250 mm si maxima de 500 mm.
In cazul in care anvergura avionului real este mai mica decat lungimea (ex. F-104 Starfighter), atunci aceste dimensiuni minime si maxime se vor referi la lungimea fuselajului.

Poti veni cu desene executate de tine, dar care poarta viza Comisiei federale de aeromodelism-machete.

ATENTIE: indiferent de constructie (kit modificat sau scratch-built), macheta construita trebuie sa respecte la forma/detalii, desenul de prezentare!
No brain, no headache.....
0

#26 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 12:06 PM

FIGURA 8
-macheta se apropie in zbor orizontal si la nivel constant, paralel cu linia arbitrilor si executa un sfert de cerc indepartandu-se de linia acestora;urmata de un cerc de 360 de grade in directie opusa;urmeaza 270 de grade in directia initiala pentru a completa figura si a reveni pe cursul initial de zbor;intersectia/tangenta celor doua cercuri trebuie sa se execute pe o linie care trece prin la mijlocul liniei de arbitri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 002_Manevra_8.jpg

flying is my life...
0

#27 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 12:13 PM

COBORARE 360 GRADE (LOW THROTTLE!!)
-se incepe de la un nivel de zbor mai inalt,modelul executa o coborare lenta in cerc de 360 de grade deasupra zonei de aterizare pe o directie care "se indeparteaza" de linia arbitrilor;
-finalul manevrei trebuie sa fie la o altitudine de max 6m fata de sol,si se reia zborul drept pe cursul initial.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 003_Coborare_in_spirala_360.jpg

flying is my life...
0

#28 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 22 September 2010 - 12:15 PM

Domnule Pitts, sincer, nu prea am inteles partea cu planurile din documentatie, asta din ce scrie mai jos in postul dvs, imi cer scuze dar nu prea pricep exact.

Alta nelamurire ar fi: cum se vizeaza planurile de catre Comisia federala de aeromodelism-machete?

Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 22 September 2010 - 12:16 PM

Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#29 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 September 2010 - 12:30 PM

Vezi postareaTeo-Costin, la Sep 22 2010, 01:15 PM, a spus:

Domnule Pitts, sincer, nu prea am inteles partea cu planurile din documentatie, asta din ce scrie mai jos in postul dvs, imi cer scuze dar nu prea pricep exact.

Alta nelamurire ar fi: cum se vizeaza planurile de catre Comisia federala de aeromodelism-machete?


Poate nu am explicat eu prea bine...care ar fi nelamuririle>

Fiecare federatie nationala afiliata la FAI-CIAM are propria stampila....cu asta se vizeaza, insotita de mentiunea: "documentatie conform cu originalul" :rolleyes: ....dupa ce este examinata de catre membrii comisiei, acei membri care se ocupa de F4.
No brain, no headache.....
0

#30 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 September 2010 - 12:44 PM

APROPIERE SI ATERIZARE
-in vederea efectuarii manevrei de aterizare macheta poate urma orice curs de zbor pentru a se incadra pentru aterizare(tur de pista dreptunghiular,oval,etc);
-aterizarea se va face cu vant de fata;
-de la pozitia de incepere a aterizarii pilotul va efectua un viraj de 90 de grade(denumit comun virajul 4),pentru a se incadra la apropierea finala;
-panta de coborare si turatia motorului vor fi conforme cu ale prototipului;
-touch-down-ul nu trebuie sa contina salturi (bonturi);
-machetele cu bechie poat ateriza in "3 puncte" sau intai cu trenul principal si apoi treptat sa "lase coada";
-machetele cu jamba de bot vor atinge solul cu trenul principal si treptat vor atinge solul si cu jamba de fata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 004_Apropierea_si_aterizarea.jpg

flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro