Mai ,Mizzone , Madame Butterfly , Poligon Papillon , sa inteleg ca cele 50% sanse sau transformat in 100% participare sa traiesti si "vint bun din pupa - am io o banuiala ca 2000 de ani de naviatie au dovedit ca totusi ca zicala are ceva substanta si parca ar fii mai buna decit aia cu traversu..........
Pana sa le pui creierul pe bigudiuri la toti pe acilea hai sa vorbim un pic destre vinturile predominante pe locatia aleasa - adicatele coada lacului Baneasa la stavilarul Herastrau
Vintul bate laminar din doua directii in zona respectiva fie dispre larg ( ca punct de referinta virful sagetii rosii desenate de Silviu in postul pt prietenul bulgar fie invers adica dinspre podul Baneasa . Chiar daca in partea dreapta a locului de start ( in zona blocului circular a lui Felix Motanul ) zona e mai libera acolo nu sint decit curenti turbionari .
Sper ca nu mai e nevoie sa spun ca centura de pomi ce inconjoara lacul si malul ciudat duce la acest efect de horn . Ca nota personala exista un singur loc pe acest lac unde efectele turbionare de la copaci si mal nu se intilnesc - pe mica peninsula din fata fostului sanatoriu CFR -aprox la 80 de metrii in aval de fostul ponton de FSRV din anii 90 ( acolo de unde cica la dus Pikinezu pe Gyuri la spital .................)fostul loc de antrenament al nationalei de velere RC mai tii minte Nicule ..........
Acum sa analizam dispunerea poligonului ( indiferent de tipul lui )
In mod normal pt a avea latura cu poarta de plecare in vint aceata ar trebuii montata PERPENDICULAR pe locul de start ales iar zona de pilotaj ar trebuii pusa pe fostul ponton de viteza ............
probabil se va opta ca latura de start sa fie paralela cu locul ales adicatelea paralela cu malul betonat ( locul de lansare de la FSRV ) si atunci indiferent de tipul poligonului latura cu poarta va fii cu vint traves in loc de strins .
daca detaliem pe tipuri de poligoane situatia sta astfel :
1) triunghi cu virful spre larg - latura cu poarta pe traves si o latura de urcare sau de coborire cu vint strins ( in principiu navigatie cu volte ) adica bate vintul din larg urci cu vint strins latura dinspre intrarea de la CSTA bate invers cobori cu vint strins latura de la Felix ........ relativ usor pt skipperi cu experienta care stiu ca pe laturile triunghiului daca ai avantaj din latura de start cu poarta nu prea mai ai cum sa pierzi ...............si cum in conditiile date latura cu poarta devine facila
2) poligon Papillon , dute -vino , cirnat ....... toate laturile pe travers ( atentie daca e paralel cu locul de start ) - poate un pic de vint strins intre balizele de cap nimic greu
dar mai permisiv cu skipperi fara experienta ............dar o adevarata mana ceresca pt unul cu un pic de mina si experinta de veliere de alea mai mari .................
Deci vorba lui Costache Antoniu " hic.........hic........ coano Joitico eu cu cine votez ? "
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 22 September 2010 - 07:59 PM
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.