Modelism - RHC Forum: motor termic mort - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motor termic mort a murit in rodaj?

#1 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

Postat 16 September 2010 - 04:36 AM

va salut cu respect. am decis sa trec de la electric la termic si cu aceasta ocazie am cumparat un motoras micut ,potrivit pt aeromodelul meu 1cc asp engine care mi s-a parut fantastic de eficient la cele 55grame. este irelevant de unde l-am cumparat pt ca motorul era bun cand l-am primit, pornea la pala. conform manualului am pornit sa-i fac rodaj, 2 rezervoare de 55ml cu amestec imbogatit. l-am lasat pornit pana a consumat cei 110ml, problema e ca relantiul era undeva la 7mii ture sub acesta valoare nu statea si se oprea( in mintea mea mi-am zis ca o fi din cauza ca nu e rodat). daca il lasam cu bujia termica atunci statea la un relantiu decent undeva pe la 3mii de ture. cum spuneam, a consumat cele 2 rezervoare, iar a doua zi l-am pus pe avion. complet decedat. nu am mai reusit sa-l pornesc nici cu bormasina. curent pe bujie 3,4A, 1,7v si tot degeaba. mai scotea cand si cand fum dar atat. nu inteleg ce s-a intamplat. pare a fi lipsa de compresie. l-am desfacut, am siliconat toate garniturile, tot degeaba daca il ascult cand invart lent, se aude cum scapa usor aerul pe langa piston. eu am inteles ca motoarele mici sunt cu viata scurta dar numai o ora sa fie viata lui maxima? combustibilul este de firma, 10%nitro. momentan mi-am comandat un os .15la care o sa-mi soseasa azi. dar sunt curios unde am gresit ca sa nu repet greseala. inca odata ma repet ca am pastrat amestecul bogat si cele mai mici turatii (cat s-a putut). se mai pot repara astfel de motoare? recunosc ca s-a oprit de vreo 2 ori (l-am turat de curiozitate)probabil de la incalzire dar am zis wtf? e normal ... doar e in rodaj... totusi, tind sa cred caeste un produs de o calitate indoielnica prin simplu fapt ca statea pe el cu surubelnita ca in jocurile video si pandeam suruburile care se desfaceau de la vibratii. nu a existat un singur surub care sa nu se desfaca.

Aceasta postare a fost editata de ghost: 16 September 2010 - 04:47 AM

prea multa munca te tampeste de cap
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 September 2010 - 05:25 AM

In primul rand, bine ai venit pe Bulevardul Metanolului.
ASP-ul este un motor mai putin reusit. Pe Tower nici nu se mai vinde. Dar, totusi, a decedat cam repede. Cat a fost concentratia de ulei? Cred ca, primat cum trebuie, ar trebui sa porneasca.
Noul motor este adevarat. Dar are 2,5cc. Nu-i cam mare diferenta? Daca imi permiti un sfat, citeste manualul si fa, intocmai, ca acolo. Fii atent la concentratia de ulei.
O alta optiune la micutul decedat este Thunder Tiger GP .07 ABC, tot de pe Tower. O mica bijuterie.
Multa, multa bafta si, te rog, sa ne spui cum evolueaza lucrurile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lttrg1010.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 September 2010 - 05:34 AM

0

#3 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

Postat 16 September 2010 - 05:38 AM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 16 2010, 06:25 AM, a spus:

In primul rand, bine ai venit pe Bulevardul Metanolului.
ASP-ul este un motor mai putin reusit. Pe Tower nici nu se mai vinde. Dar, totusi, a decedat cam repede. Cat a fost concentratia de ulei? Cred ca, primat cum trebuie, ar trebui sa porneasca.
Noul motor este adevarat. Dar are 2,5cc. Nu-i cam mare diferenta? Daca imi permiti un sfat, citeste manualul si fa, intocmai, ca acolo. Fii atent la concentratia de ulei.
O alta optiune la micutul decedat este Thunder Tiger GP .07 ABC, tot de pe Tower. O mica bijuterie.
Multa, multa bafta si, te rog, sa ne spui cum evolueaza lucrurile.


bine v-am gasit http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ... concentratia e de 20% ulei sintetic. noul motor este cel mai mic motor bun care l-am gasit in romania. nu e ieftin dar se pare ca stie lumea de ce prefera os. o sa incerc si eu sa vad daca intradevar isi merita renumele :D . intradevar, de la 55 la 135 grame e diferenta mare. cred ca modelul meu va fi un motor cu aripi :) .... no problem, daca nu zboara pastram motorul si cumparam alt avion

Aceasta postare a fost editata de ghost: 16 September 2010 - 05:41 AM

prea multa munca te tampeste de cap
0

#4 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 16 September 2010 - 10:08 AM

Salut,

Citeaza

cand invart lent, se aude cum scapa usor aerul pe langa piston

E normal sa scape aer daca il invarti lent. Important e sa aibe compresie, adica sa opuna rezistenta foarte mare cand incerci sa il invarti cu mana.

Citeaza

combustibilul este de firma

Exista si combustibil de firma prost http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif Incearca sa ceri recomandari de la cei care deja folosesc combustibil.

Citeaza

10%nitro

Pentru rodaj, nu se recomanda combustibil cu nitro, in rest pentru zbor normal un 3-5%. Cu cat mai mult nitro cu atat mai scurta e viata motorului.

De vina mai poate sa fie si bujia. E cea recomandata de producatorul motorului? Eventual incearca o bujie mai calda.
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 September 2010 - 12:34 PM

Eu cred ca ti-e infundat carburatorul s-au s-a dus bujia.

Nu moare un motor chiar asa, in primul rind e de metal, si pe urma, e destul de simplu. Cind crapa ceva se vede, daca-l uzai deja dadea el semne, fii linistit.

Cu privire la carburator :
- trebuie sa nu fie infundat. Sufla aer prin tubul de carburant, si vezi daca trece.
- deschide aerul cam la 2 mm
- deschide jiglorul 2 ture
- da-i sprit

Cu privire la bujie:
- scoate-o
- cupleaza-o la alimentare ta
- vezi sa fie rosu intens, aproape alb
- daca nu, ia-ti alta (rece)

Cind ai facut astea, poate ne pui un film ? poze? e greu sa diagnostichezi un motor prin mesagerie.
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 September 2010 - 12:46 PM

La OS, daca imi permiti sugestia, fa ca in manual.
Despre ASP, cred ca nu-i mort. Primeaza-l, vezi daca vine combustibil. Bujia am inteles ca este buna...vorbeai de curent prin ea.
Bafta, multa.
0

#7 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

Postat 16 September 2010 - 01:25 PM

multumesc pentru raspunsuri. in legatura cu compresia ... nu stiu cat e de ok sa scape pe langa piston, dar azi mi-a venit os max-ul si nu scapa deloc. tocmai i-am terminat rodajul si tot nu scapa deloc pe langa piston. are o compresie fantastica. la asp este exclus carburatorul, i-am dat si cu seringa si tot degeaba. bujia nu poate sa fie pentru ca imi consuma la 1,6v 3,4A asta inseamna ca probabil e aprinsa ca un bec inauntru. cred ca totusi eu l-am terminat, deja mi-am luat gandul de la el...stiti voi...cui pe cui se scoate :). azi cand mi-a venit os, l-am pornit si dupa 1 minut nu mai puteam tine mana pe el la relantiu. apoi m-am prins ca daca amestecul e intr-atat de bogat incat sa scoata ulei gramada pe toba, atunci se raceste de poti tine mana pe el. interesant aspect asta cu racirea prin imbogatirea amestecului. si mai interesant e ca uleiul ala nu arde. cred ca mai am multe de invatat....

o mica intrebare: nu exista combustibil cu ulei care sa arda? nu de alta dar se face extrem de multa mizerie de la uleiul nears. ma gandesc ca si daca arde uleiul, tot se face ungerea, ca si la un 2 timpi mare de exemplu. as prefera mai degraba fum decat ulei nears.....

Aceasta postare a fost editata de ghost: 16 September 2010 - 01:37 PM

prea multa munca te tampeste de cap
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 September 2010 - 05:58 PM

Nu trebuie sa arda. Daca arde inseamna ca este prea cald motorul. Pacat ca ai mers cu amestec sarac. Nu ai citit manualul?
Inca ceva. Daca totul este ok, bujia ramane curata ca in prima zi. Nu trebuie sa se inegreasca.
Bafta multa.
PS. Nu-i mizerie, fum, zgomot, este viata...nu copil facut in eprubeta prin fecundare artificiala.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 September 2010 - 06:00 PM

0

#9 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

Postat 16 September 2010 - 06:21 PM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 16 2010, 06:58 PM, a spus:

Nu trebuie sa arda. Daca arde inseamna ca este prea cald motorul. Pacat ca ai mers cu amestec sarac. Nu ai citit manualul?
Inca ceva. Daca totul este ok, bujia ramane curata ca in prima zi. Nu trebuie sa se inegreasca.
Bafta multa.
PS. Nu-i mizerie, fum, zgomot, este viata...nu copil facut in eprubeta prin fecundare artificiala.


nu arde, dar ar fi misto sa arda :)am citit manualul dar stii tu cum e ..... cu toate ca am citit posturile de pe acest forum cu reglajul si intretinerea motorului termic, tot am dat-o in bara. asp-ul e clar de proasta factura, l-am desfacut bucati, nu are camasa, sau mai bine zis camasa e si cilindrul cu aripioarele de racire, nu are bucsa la biela nici sus nici jos si tot ansamblul asta biela piston, cilindru si chiuloasa e facut din acelasi material un fel de dur-aluminiu

Aceasta postare a fost editata de ghost: 16 September 2010 - 06:24 PM

prea multa munca te tampeste de cap
0

#10 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2862
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 16 September 2010 - 07:42 PM

Vezi postareaghost, la Sep 16 2010, 07:21 PM, a spus:

nu arde, dar ar fi misto sa arda :)am citit manualul dar stii tu cum e ..... cu toate ca am citit posturile de pe acest forum cu reglajul si intretinerea motorului termic, tot am dat-o in bara. asp-ul e clar de proasta factura, l-am desfacut bucati, nu are camasa, sau mai bine zis camasa e si cilindrul cu aripioarele de racire, nu are bucsa la biela nici sus nici jos si tot ansamblul asta biela piston, cilindru si chiuloasa e facut din acelasi material un fel de dur-aluminiu

...de ce zici asa ...eu am un ASP 46 si merge frate de prin primavara are vreo 4 litri de combustibil..si nu am probleme..
poate multi iti dau dreptate...nu prea l-ai rodat cum scrie la manual sau babeste de la cineva care stie..(apropo cand ai facut rodajul cate ture ai deschis jigleorul??)
0

#11 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

Postat 16 September 2010 - 08:13 PM

Vezi postareaincepatoru, la Sep 16 2010, 08:42 PM, a spus:

...de ce zici asa ...eu am un ASP 46 si merge frate de prin primavara are vreo 4 litri de combustibil..si nu am probleme..
poate multi iti dau dreptate...nu prea l-ai rodat cum scrie la manual sau babeste de la cineva care stie..(apropo cand ai facut rodajul cate ture ai deschis jigleorul??)


ma refeream la asp-ul meu, care conform catalogului are cam aceasi putere cu 46 tau :huh: probabil performanta vs durabilitate. doar am scris mai sus ca e din vina mea. jiglerul l-am deschis conform manualului la 2,5ture dar e o valoare empirica.
prea multa munca te tampeste de cap
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 September 2010 - 02:14 AM

Ai gasit cauza. La rodaj, la prima pornire, il deschizi cat mai mult, incat, inca, sa mai mearga motorul. Va functiona, galgaind, plin de carburant, asa numitul ''mers in 4T". Ai folosit amestec prea sarac.
0

#13 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 24 September 2010 - 08:45 PM

Bun, si daca ASP-urile nu sunt bune atunci care? Sa nu spuneti OS pentru ca alea sunt scumpe. Ganditi-va la ceva bun si ieftin daca se poate. A... si din tara daca se poate...
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#14 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 24 September 2010 - 08:58 PM

Vezi postareajetix, la Sep 24 2010, 09:45 PM, a spus:

Bun, si daca ASP-urile nu sunt bune atunci care? Sa nu spuneti OS pentru ca alea sunt scumpe. Ganditi-va la ceva bun si ieftin daca se poate. A... si din tara daca se poate...


Alea pe care sa le reglezi bine :angry2: invatand din greseli nu?
Nimeni nu s- a nascut filozof . Totul este sa analizezi prorpiile actiuni sa-ti tragi concluziile si daca acestea sunt corecte vei avea sigur succes-uri.
Numai bine
PS
In Botosani poti obtine ajutor direct si de.... meseria se invata iar praxisul e totu.....
0

#15 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 04 December 2010 - 12:27 AM

Nu mai spuneti ca ASP nu sunt bune. Am unu de 1 an jumate . E un ASP 46 (7,5cc). Unge nu se desfac suruburi, nu se deregleaza jiglorul...Perfect nu fad dc nu ar fi bune..eu sincer mi-am facut o parere buna despre ASP .:rolleyes:) Poate am avut noroc dar nu cred.
Incearca sa faci asa la motoru tau mort :):
1- Alimenteaza rezervoru pana la ful.
2 - Inchide jogloru detot si deschidel la 2 ture jumate.
3- Tine astupat carburatoru cu degetu si cu Aceleratia(Throtelu) la maxim si da de 10 orei la elice (fara bujie alimentata) in sensu invers acelor de ceasornic.
4- Pune acceleratia la minim , alimenteaza bujia, si cu o coada de surubelnita (de preferat din cauciuc) dai la pala sa pornesti motoru si daca nu vrea repeti dinnou de la pasu 2 ;-)

Sa imi zizi la neagoe_adrian95 daca o mers ;-)


A si sa desfaci bujia si sa vezi daca se roseste filamentu cand o alimentezi:D
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro