pulbere neagra fara sulf cat de performanta este?
#1
Postat 12 September 2010 - 11:42 AM
Cica are viteza de ardere mai mare si nu produce gazele corozive rezultate din arderea sulfului, oare merita incercata o asemenea reteta pentru a o aplica la un motor racheta , ma gandesc sa folosesc ca liant al pulberii niste nitroceluloza cu acetona
#4
Postat 12 September 2010 - 01:24 PM
Marius, la Sep 12 2010, 01:39 PM, a spus:
Probabil ca nitroceluloza nu ajuta la "controlul" reactiei mai mult sau mai simplu, ca sulful.
Revenim la vechea problema a modelismului, daca cineva vrea sa faca "zbor" sau cercetare in folosul modelismului.
Daca vrei sa te bucuri de modelele lansate, foloseste ce e consacrat. Daca vrei sa contribui la dezvoltarea domeniului, incearca si testeaza toate variantele pe care le consideri bune si o sa tragi concluzii cand o fi cazul.
Cam banuiesc ce cunostinte ai in domeniu si nu indraznesc sa-ti dau sfaturi. Dar e aproape logic ca trecand spre partea de experimentare, poti avea si esecuri. Pare ciudat, desi cunosc aspectele, am tendinta sa merg totdeauna spre ceva nou. Pana sa ajungi sa demonstrezi ca un amestec fara acel procent de sulf dar cu un anumit procent de nitroceluloza (sau altceva, obtinut acasa, unde se poate si cum se nimereste) este mai bun decat amestecul clasic, va trece ceva vreme. Nu-i imposibil, dar e de munca.
Teoretic, incepand cu cei mai violenti explozibili, pana la arderea "cumite" in aer, totul poate fi folosit si exploatat in propulsia rachetomodelelor. Poti zbura rachetomodele folosind amestecuri verificate, sau poti munci sa vezi cum poti macina dinamita si cu ce s-o amesteci dupa aia, ca sa obtii acelasi rezultat. E alegerea ta, sunt sigur ca stii ce faci.
Parerea mea sincera e ca trebuie ajuns la un amestec de substante usor de obtinut, usor de preparat si nepericulos inainte de compozitia finala (tinand cont de mijloacele fiecaruia din laborator), cat mai usor si legal de folosit.
Ca sa nu scap ocazia unui offtopic, am pescuit un sezon pe un vas turcesc. Din multele obiecte agatate in plasa am recuperat si "macaroane" de prin proiectile neexplodate. Am reusit sa le aduc acasa si multa vreme m-am tot gandit cum sa le domomesc arderea, sa le folosesc la rachetomodele. Pana la urma am reusit, dar nu foloseste nimanui munca. Ca nu multi au ocazia sa adune de pe fundul marii astfel de macaroane (in exact aceleasi conditii de "de depozitare" macar ca timp), sa le aiba pe masa si dupa aia sa le foloseasca la ceva.
Presimt ca si tu o sa patesti la fel. O sa gasesti o reteta buna dar imposibil sau foarte greu de aplicat.
Tare mi-as dori sa gresesc.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 13 September 2010 - 12:37 AM
-Varianta de care spui dar cu urmatoarea compozitie:KNO3 66.6%,Carbune 33.3%(incercata in Anglia).
-Amidopulver:KNO3 40%,NH4NO3 40%,Carbune 20%.
-Amonopulver:NH4NO3 85%,Carbune 15%.(incercata in Germania).
Aceste compozitii s-au incercat deoarece pulberea neagra avea efect coroziv asupra tevii(datorita sulfului din compozitie) si
datorita faptului ca se genereaza multe substante solide(55%) ceea ce ducea la blocarea armelor;si erau si mai puternice.
Aprinderea se facea cu o capsa pirotehnica.
La rachete nu stiu sa se fi folosit.
In schimb nitroceluloza(single base),nitroceluloza+nitroglicerina(double base) se folosesc drept combustibili pentru rachete de mult timp.Spre exemplu rachetele Katiusa,cele germane , americane , engleze toate mergeau cu combustibili
double base.Singura problema la combustibilii single base sau double base este temperatura mica de aprindere(130grd.C).
#6
Postat 13 September 2010 - 10:37 AM
Nu am incercat inca adaugarea de nitroceluloza dar am vazut ca merge stabilizata si cu zahar test motor racheta
Acuma nu stiu ce sa zic ca ma invart in jurul cozii cum zicea Bitex, dar asa de distractie a meritat incercata si vreau sa mai incerc o varianta cu carbune obtinut din hartie de ziar, si ca utilitate practica se poate folosi unde trebuie un impuls puternic
#7
Postat 13 September 2010 - 10:53 AM
Motoarele cu Bp sunt de unica folosinta iar daca pulberea e facuta bine (azotat si sulf pur, carbune din lemn de calitate) si macinata/amesteca suficient in ball mill cantitatea de raziduri ce ramane in motor este minima.
Pe de alta parte daca vreti motoare mai mari, refolosibile si un combustibil oarecum mai usor de facut se poate merge pe azotat/zahar sau azotat/sorbitol sau azotat/zahar/sorbitol. Performantele sunt excelente pentru costul lui, timpul necesar fabricarii si dificultatea. Nu este nevoie nici de cine stie ce echipamente...un resou electric, o cratita mai mare, o oala de teflon vreo, 1-2l de ulei hidraulic si un termometru. Daca se foloseste baia de ulie sansele ca amestecul sa se autoaprinda este minim. Cu putin exercitiu se pot obtine rezultate bune.
#8
Postat 13 September 2010 - 04:11 PM
KNO3 66%,Zahar 33%,Fe2O3 1%.Bine macinate,bine amestecate la care mai adaugi 3% amestec apa distilata+alcool etilic 90% in proportii egale.Le presezi bine in tub si le lasi sa se usuce min. 1 zi.Performantele sunt suficient de bune iar siguranta este garantata.Ce ziceti de varianta asta?
#9
Postat 13 September 2010 - 04:30 PM
Ce m-ar face sa ezit ar fi: procentul mic de Fe2O3 si faptul ca este necesara umezirea amestecului cu alcoolul etilic. E critica treaba? Un spirt medicinal la 45 grade n-ar merge?
Din ce am citit, am aflat ce-i Fe2O3 dar nu cred ca l-am intalnit in comert pe nicaieri. Si luat ca minereu de pe undeva nu prea stii ce pui in amestec. 1% e putin si banuiesc ca e important exact asa sa fie.
Ca altfel n-ar fi grav nici cu 2% si nici cu el lipsa. La partea cu palinca, posibil sa se mai poata inchide ochii, oricum se evapora.
Sunt sigur ca cineva va incerca si compozitia asta. O trecem pe lista
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 13 September 2010 - 05:02 PM
KNO3+Sorbitol topiti.S-ar putea incerca si cu alcool sanitar 70% dar cu reducerea proportiei de apa.Cu palinca nu stiu ce sa spun, poate fara apa ,dar problema ar fi ca nu stii ce mai este in ea in afara de alcool si apa.Ca sa nu uit presarea se face ca la combustibilii KNO3+Zahar topit(cu gaura in centru).
Aceasta postare a fost editata de RL10: 13 September 2010 - 05:04 PM
#11
Postat 13 September 2010 - 05:20 PM
Glumeam cu palinca, asa zic eu oricarui alcool ceva mai concentrat (sa ma ierte ardelenii!). Si eu folosesc alcool etilic tehnic, se gaseste in orice magazin, de la cele cele de tipul Hornbach sau Praktiker pana in benzinarii. Culmea e ca am pus tot felul de substante in amestecuri de azotat si carbune, cu exceptia oxizilor. Ca nu mi-a trecut prin minte. In schimb trec reactia pe lista, dupa cum ziceam. Multam fain pentru idee.
Nu cred ca exagerez daca multumesc in numele tuturor, pentru informatiile pe care le postezi pe forum, nu numai in sectiunea asta.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 13 September 2010 - 05:32 PM
#13
Postat 13 September 2010 - 08:41 PM
RL10, la Sep 13 2010, 05:32 PM, a spus:
Hei RL10, vad ca stii multe si chiar te pasioneaza, chiar daca mai tintesti pe alaturi. Sunt Ok combinatiile iar dozajele pot varia chiar si mai mult. Ce-ar fi sa pui in practica si sa faci niste motoare? Sa vezi cum sta treaba in realitate, in conditii de amator,cu unelte folosite de amatori.
Dl Bitex, mersi pentru ca ai pomenit de palinca, m-ai facut vesel pentru cateva minute, ptr ca mi-am adus aminte de aventuri din tinerete, cand o serie bunicica de motoare proaspat facute au ramas cu un miros de rachiu care nu s-a dus nici dupa 2 saptamani, am mers la concurs si miroseam toti a betiv, haine, modele, ce ras a mai fost ^_^ Noi am pus alcool curat, nu palinca, dar poate ne-a tras-o cineva, nu stim :)