Modelism - RHC Forum: F3A - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

F3A Subiect exclusiv zborului F3A

#1 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 06:58 PM

Deschid acest subiect in special pentru practicantii F3A dar nu numai. Fac aceasta remarca deoarece doresc ca acest subiect sa fie tehnic, la subiect, orientat catre o mai buna intelegere a acestei clase de zbor. Voi fi atent ca orice discutie off-topic sa fie exclusa.

Asa cum am aflat si din alte subiecte deschise tangential pe aceasta tema, in Romania sunt foarte putini simpatizanti/practicanti ai acestei clase. De ce ? Sunt mai multe motive, insa cred ca principala sursa o reprezinta lipsa unei traditii pentru aceasta clasa. Personal, fiind relativ nou interesat de aceasta clasa, m-am lovit de foarte multe necunoscute. Am gasit doar doua persoane cu experienta F3A in Romania care sa poata sa-mi raspunda la multitudinea de intrebari ce vizau atat partea tehnica/constructiva dar si regulamentul si tehnicile de zbor. Sunt sigur ca mai sunt persoane ca mine care au intrebari sau aspecte neclare legate de F3A, si de aceea va propun sa o facem concentrat in acest subiect. Pe partea cealalta invit pe cei cu experienta in aceasta clasa sa raspunda si sa incercam sa clarificam cat mai multe probleme specifice F3A.

Pentru inceput voi incepe cu regulamentul FAI SC4 Vol F3unde putem gasi reglementarile internationale F3A si criteriile de juridizare.
0

#2 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:16 PM

Continui cu cea mai proaspata experienta F3A, participarea ca simpatizant la CE F3A 2010 din Austria. In urma unei tentative esuate de a participa la un Open F3A in Ungaria, am fost invitat de echipa F3A a Ungariei sa merg la CE. In prealabil am luat legatura si cu Wolfgang Lorenz din Germania si Sebastiano Silvestri din Italia cu care am stabilit intalniri acolo. Impresia generala a fost uluitoare: se zboara la un asa nivel incat nici nu-mi imagina. Bineinteles ca am vazut sute de filme pe net cu zboruri F3a, insa can vezi live, credeti-ma este altceva. Poate si datorita faptului ca era totusi campionatul european si concurau cei mai titrati piloti F3A din Europa. Dar erau si pusti la 12-14 ani care zburau la fel. Despre organizare nici nu trebuie sa amintesc, a fost perfecta. Poate cam stricta, dar si datorita prezentei presedintelui CIAM, Bob Skinner, fostul sef a comisiei F3A din FAI.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 17.jpg

0

#3 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:28 PM

Despre avioane am tras urmatoarele concluzii:

1. numarul avioanelor Oxai in scadere
2. ponderea covarsitoare a electricelor
3. cele mai multe erau Integral si WindS Pro
4. incercari chiar reusite de inovatii
5. fiecare concurent avea cate 2 avioane identice pentru concurs
6. Silvestri a avut pregatit pentru semi finala si finala un alt tip de avion Miss Wind ( biplan)
7. CPLR continua sa se " incapataneze" si merge in continuare pe mana celor de la YS
8. La pack-uri locul Flight Power a fost luat de TopFuel
9. Cel mai folosit motor electric Hacker C50 14XL
10. Majoritatea foloseau elice de carbon 21x14E

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 18.jpg

0

#4 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:34 PM

Ca vorbeam de inovatii ( poate nu sunt recente, insa eu acum le-am observat ) amintesc de urmatoarele:

1. Toxylen, un avion de conceptie proprie al lui G. Mayr ( care a iesit vice-campion european) cu frane aerodinamice si stabilizatoare pe aripi, forma noua pentru aripi si ampenaj orizintal, eleron din doua segmente neliniare

2. Schimbarea CG-ului in timpul manevrelor de zbor

3. Directie split

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg

0

#5 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:36 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg

0

#6 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:43 PM

O impresie foarte buna mi-a lasat-o Ola Fremming, cel mai titrat pilot nordic ( Norvegia ), care a fost foarte deschis si mi-a raspund cu detalii la toate intrebarile.
Anul acesta a schimbat Integral-ul cu noul Gaudius de la Lorenz, tot electric. Ne-a prezentat si un trick pe care l-a facut la cablul pull-pull pentru a elimina trepidatiile in directie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 19.jpg

0

#7 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:51 PM

Si nu in ultimul rand pe campionul mondial si european pentru a 7-a oara , CPLR cu vestitul sau Axiome. Ne-a prezentat o schimbare pe care a facut-o la stabilizator si forma cupolei. Ne-a lasat o impresie de adevarat profesionist, serios si foarte sigur pe el. Ce m-a inpresinat a fost faptul ca helper-ul lui statea in spatele lui cu cronometru si ii dicta in timpul zborului timpii intermediari, astfel incat sa foloseasca la maxim timpul regulamentar de 8min ( pentru a putea realiza un zbor cat mai lent si elegant). Si intr-adevar, la 08:00 min punea rotile pe pista!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg

0

#8 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 07:54 PM

Si un mic detaliu cu semnatura lui Hanno Pretner , pe care l-a vizitat inainte de competitie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg

0

#9 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 08:02 PM

Silvestri s-a prezentat asa cum ne asteptam cu noul sau WindS Pro electric si sistemul cu doua elicii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg

0

#10 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 08:10 PM

Impresionat am fost si de prezenta unor concurenti foarte tineri. Sincer ma asteptam sa vad doar seniori, insa surpriza !
Stefan Kaiser ( LIE- protejatul unui alt mare nume in F3A-ul mondial W. Matt ) si Marco Mazzuchelli ( ITA- protejatul lui Silvestri ). Nu le-am aflat exact varsta, insa cred ca aveau 12-14 ani. Si nu numai ca au participat, insa s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5 la CE !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cataero: 09 September 2010 - 08:11 PM

0

#11 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 08:24 PM

Din aspectele de organizare :

1. arbitrii stateau fiecare in box-uri cu vedere doar frontala. Nu puteau comunica sau vedea intre ei. Fiecare arbitru avea un ajutor care scria punctajul pe listele de arbitraj.
2. la inceputul fiecarui zbor se masura nivelul de zgomot si tensiunea din pack-uri.
3. la sfarsitul fiecarui zbor, nu erau validate rezultatele daca nu se cantarea si masura aeromodelul.
4. rezultatele obtinute erau afisate imediat dupa fiecare zbor.
5. toate zborurile au fost programate din 10 in 10 min. Primul zbor era la 07:00 si ultimul la 19:11
6. dupa fiecare zbor concurentul extragea din urna numarul de intrare in zbor la runda urmatoare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

0

#12 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 08:38 PM

Ca o prima concluzie privind zborul:

1. Se zboara destul de aproape, modelul este foarte vizibil. 150m nu sunt chiar asa de departe pe cat credeam inainte.

2. Se zboara cu o viteza foarte redusa si constanta: cu viteza cu care zbura pe orizontala, zbura si pe verticala in urcare dar si in coborare. Aceeasi viteza era pastrata pe tot parcursul figurilor.

3. Figurile erau ample, cu verticale pana la 250 m. Toate razele intrarilor si iesirilor din figuri erau largi.

4. liniile drepte dintre figuri erau scurte. Practic se facea o scurta orizontala pentru a desparti figurile intre ele.

Aceasta postare a fost editata de Cataero: 09 September 2010 - 08:39 PM

0

#13 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 September 2010 - 09:02 PM

Ma bucur ca ai deschis acest subiect si ca ati fost la C.E.
Si eu am vrut sa merg dar vremea m-a retinut..
In schimb am fost la citeva concursuri,cupe,in Ungaria,am si ajutat sa arbitrez.Cunosc membri echipei maghiare.
Simbata se tine la ei C.N.intr-o localitate apropiata de Papa.
Cred ca ati retinut felul arbitrajului,este unul din cele mai importante sarcini in organizarea unui conc.F3A.
Daca nu ai arbitrii bine pregatiti totul devine non sens!
Se zboara figuri mari cit mai incet si cu viteza aproximativ uniforma atit in urcare cit si in coborire,si se foloseste spatiul permis de regulament in totalitate insa fara a depasi limitele laterale si de inaltime.
Sigur pentru aceasta este nevoie de modele corespunzatoare,si multe ore de zbor,dar se poate pentru inceput zbura si cu ceva mai ieftin insa
regulamentul trebuie respectat obligatoriu fara nici un fel de abatere!
Asigurarea,marcarea spatiului disciplina radio,si respectarea unui program strict asigura buna desfasurare a competitiei.
Folosirea motorizarii electrice are anumite avantaje,sunt silentioase,nu ai probleme cu combustibil,reglajul motorului,este mai curat dar esti obligat sa ai bateriile in model la cintarire ceace de multe ori te obliga sa controlezi mai des greutatea totala.
Avantajul unic-dupa mine-a motorizarii cu ardere interna este faptul ca modelul se cintareste fara combustibil.
Ma bucur ca sa gasit un nou loc pentru desfasurarea C.N. F3A cred ca va fi un loc si pentru viitor multumita terenului si inimosului G.Craioveanu.
Astfel in viitor vom putea avea si noi o echipa F3A.
Astept cu nerabdare vesti bune de la C.N.si alte observatii pe acest site.
0

#14 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 September 2010 - 09:14 PM

Se pare ca ne-am "intersectat" la citeva observatii ,dar am uitat un lucru f.important;
Trebuie neaparat tradus in romaneste regulamentul FAI capitolul F3A!!!!
0

#15 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 September 2010 - 09:19 PM

Am citit pe site-ul lui CPLR cateva lucruri generale legate de modele Termice - Electrice specifice F3A si el spunea printre altele ca :

modelele electrice sunt mai scumpe , evident luat in calcul si pack-urile , chargerele etc.
modelele electrice au C.G. ul constant pe tot parcursul evolutiei pe cand termicele pe masura ce consuma zeama modifica C.G. - ul
modelele termice ( Yamada 4T ) au dezavantajul urmei de fum lasate care tradeaza cele mai mici abateri de la traseu care poate altfel ar scapa ochiului exigent al arbitrilor desi greu de crezut dar .....


Intrebare catre Cataero : banuind ca ati intrebat . concurentii care au discutat cu voi, folosesc la statii toate acele mixuri , si switch-uri cu diverse fly-mod , sau nu complica asa mult lucrurile , totul bazandu-se pe multe mii de ore de zbor care duc la efectuarea corectiilor prin simplu instinct automat si trimarea perfecta a modelelor .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#16 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 09:26 PM

Da, Lajos ai dreptate. Toti membri echipei ungare Zsolt, Tamas si Adam au fost foarte amabili. Desi erau sub presiunea concursului, si-au facut timp sa stea si cu noi. Ne-au ajutat sa ne rezolvam niste probleme tehnice, am facut teste de motor pe modelele lor, ne-au aratat toate setarile lor.

In al doilea rand partea cu arbitrii este foarte adevarata. Arbitrii ar trebui sa aiba o experienta in arbitraj F3A, si subliniez in arbitraj F3A, mai mare decat o au concurentii in zbor F3A.
0

#17 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 09:41 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 9 2010, 10:19 PM, a spus:

Intrebare catre Cataero : banuind ca ati intrebat . concurentii care au discutat cu voi, folosesc la statii toate acele mixuri , si switch-uri cu diverse fly-mod , sau nu complica asa mult lucrurile , totul bazandu-se pe multe mii de ore de zbor care duc la efectuarea corectiilor prin simplu instinct automat si trimarea perfecta a modelelor .


Trimarea corecta a modelului este un proces complex si foarte important. Trimarea include bineinteles si folosirea diverselor mixuri pentru corectarea aventualelor defecte tehnice si erori de zbor ale avionului. Avionul trebuie sa zboare drept singur, trebuie sa coboare perfect vertical si sa urce drept, sa nu "calce" dreapta sau stanga in tonouri si sa fie smooth in miscari. Pilotul trebuie sa mentina avionul pe figura si sa corecteze deviatiile pricinuite de vant, nu de avionul in sine. S-ar putea sa nu reusesc sa fiu prea explicit, dar cred ca ai inteles. Se utilizeaza Flight Mod pentru low rate ( zbor normal) si flight moduri separate pentru snap si vrie. Ce sa-ti spun ca au setari diferite pentru snap pe coborare si cel pe urcare ? Ca au turatie de idle si curba de gaz pentru motor electric? Ca schimbau curba de gaz pentru motorul electric in functie de vreme? Ca schimba CG pentru vrie si snap?

Aceasta postare a fost editata de Cataero: 09 September 2010 - 09:45 PM

0

#18 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 09 September 2010 - 09:47 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 9 2010, 10:19 PM, a spus:

modelele termice ( Yamada 4T ) au dezavantajul urmei de fum lasate care tradeaza cele mai mici abateri de la traseu care poate altfel ar scapa ochiului exigent al arbitrilor desi greu de crezut dar .....


Asta se rezolva prin folosirea de combustibil special low smoke.
0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 September 2010 - 10:34 PM

Asa cum banuiam . nefiind subiect de can-can se va dezvolta mai greu , altfel ar fi curs rauri de mesaje !

Fiind novice in acest segment al aeromodelismului si nu numai as propune daca cineva are timp si pricepere sa incepem prin a enumera figurile acro folosite
in F3A respectiv DENUMIRE si in ce consta executarea manevrei acrobatice.
Trimiterea la link-uri cu imagini ar fi de folos.

Dupa aceasta inlantuire fiecare poate incepe exersarea figurilor ( inclusiv a celor cu 1/2 sau 1/4 etc din figura completa ) pe simulator si la camp in incercarea de a deprinde o executie corecta si pentru a descoperii setarile necesare executiei cat mai curate.
La camp va depinde de tipul modelului, trimare, marime etc dar numai incercand singur si experimentand cred ca poti descoperii secretele acestei
parti aeromodelistice.

Pe parcurs , acolo unde este nevoie poate se vor dezvalui si micile secrete de setare mecanica si soft etc.

P.S.

De exemplu tare nedumerit sunt cum , cand si cat, ai nevoie de modificarea C.G. - ului in zbor cu acea platforma mobila pentru pack !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#20 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 10 September 2010 - 11:32 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 10 2010, 11:34 PM, a spus:

De exemplu tare nedumerit sunt cum , cand si cat, ai nevoie de modificarea C.G. - ului in zbor cu acea platforma mobila pentru pack !



In primul rand, multumiri lui Catalin pentru imagini si impresii de la CE.

Din cate stiu, snap roll-ul e mai usor de initiat si de oprit cu un CG mai in fata, dar in acest caz e mai greu de executat vria. Un model greu de bot intra greu in vrie si iese repede, pe cand unul greu de coada intra usor si iese greu. O mai poti ajuta cu eleron, dar vria facuta cu eleron aplicat in directia de rotatie a vriei e o "pacaleala", mai mult o spirala descendenta.
0

#21 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 11 September 2010 - 07:43 AM

Super tare reportaju.
DT
0

#22 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 11 September 2010 - 06:35 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 10 2010, 11:34 PM, a spus:

De exemplu tare nedumerit sunt cum , cand si cat, ai nevoie de modificarea C.G. - ului in zbor cu acea platforma mobila pentru pack !



Pentru o intrare si iesire mai usoara in vrie si pentru snap se muta CG-ul mai in fata.
Atentie la vrie ! Folosirea eleronului la intrare inseamna zero puncte. Pentru intrarea corecta in vrie avionul trebuie sa aiba botul putin ridicat si sa staleze pe o parte. Pe partea pe care staleaza se da directie si se tine profundorul tras.
0

#23 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 September 2010 - 06:57 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 10 2010, 11:34 PM, a spus:

Asa cum banuiam . nefiind subiect de can-can se va dezvolta mai greu , altfel ar fi curs rauri de mesaje !

Fiind novice in acest segment al aeromodelismului si nu numai as propune daca cineva are timp si pricepere sa incepem prin a enumera figurile acro folosite
in F3A respectiv DENUMIRE si in ce consta executarea manevrei acrobatice.
Trimiterea la link-uri cu imagini ar fi de folos.

Dupa aceasta inlantuire fiecare poate incepe exersarea figurilor ( inclusiv a celor cu 1/2 sau 1/4 etc din figura completa ) pe simulator si la camp in incercarea de a deprinde o executie corecta si pentru a descoperii setarile necesare executiei cat mai curate.
La camp va depinde de tipul modelului, trimare, marime etc dar numai incercand singur si experimentand cred ca poti descoperii secretele acestei
parti aeromodelistice.

Pe parcurs , acolo unde este nevoie poate se vor dezvalui si micile secrete de setare mecanica si soft etc.

P.S.

De exemplu tare nedumerit sunt cum , cand si cat, ai nevoie de modificarea C.G. - ului in zbor cu acea platforma mobila pentru pack !

Subliniez din nou,necesitatea traducerii regulamintului FAI privind F3A!!!!!
0

#24 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 September 2010 - 09:09 PM

In urma unor incercari la camp de a intra in vrie ( si vant foarte tare ) si a unor discutii legate si de comprtamentul modelelor 1:1 legat de intrarea in vrie ( controlata si voit ) corelat cu poza pusa de Cataero a acelui model care isi schimba C.G.ul prin deplasarea pack-ului a aparut urmatoarea dilema :

- pentru a intra mai usor in stall si implicit vrie .... UNDE trebuie dus pack-ul ? in fata sau in spate ( adica daca mut C.G. mai in fata si modelul devine mai greu de bot, intra mai usor sau mai greu in vrie ) ?

Ajuns acasa am pornit simulatorul si am facut teste prin mutarea C.G. -ului in mod EXAGERAT : odata in bot si a doua oara aproape pe profundor !
Rezultatul : .... va las sa incercati si voi , sau sa va spuneti opinia bazata eventual si pe experiente proprii !

Si ...... daca exista cumva deja .... " Subliniez din nou,necesitatea traducerii regulamintului FAI privind F3A!!!!! "

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 September 2010 - 09:10 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#25 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 September 2010 - 11:00 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 12 2010, 10:09 PM, a spus:

In urma unor incercari la camp de a intra in vrie ( si vant foarte tare ) si a unor discutii legate si de comprtamentul modelelor 1:1 legat de intrarea in vrie ( controlata si voit ) corelat cu poza pusa de Cataero a acelui model care isi schimba C.G.ul prin deplasarea pack-ului a aparut urmatoarea dilema :

- pentru a intra mai usor in stall si implicit vrie .... UNDE trebuie dus pack-ul ? in fata sau in spate ( adica daca mut C.G. mai in fata si modelul devine mai greu de bot, intra mai usor sau mai greu in vrie ) ?

Ajuns acasa am pornit simulatorul si am facut teste prin mutarea C.G. -ului in mod EXAGERAT : odata in bot si a doua oara aproape pe profundor !
Rezultatul : .... va las sa incercati si voi , sau sa va spuneti opinia bazata eventual si pe experiente proprii !

Si ...... daca exista cumva deja .... " Subliniez din nou,necesitatea traducerii regulamintului FAI privind F3A!!!!! "

In primul rind nu asta este cel mai important lucru unde se muta centrul de greutate-acesta este doar o curiozitate-deoarece majoritatea nu au folosit nici un fel de mecanism de mutarea CG,nu asta este caracteristic CE.
Alt exemplu;elicile contrarotative pentru eliminarea cuplului este tot o curiozitate etc.
In al doilea rind regulamentul FAI specifica doar cum se executa corect figura,si de asta trebuie tinut cont ca sa nu fi depunctat chiar pina la zero.
Mutind CG oriunde singur modelul nu va face niciodata,nici vria si nici alta figura!
Cel mai important lucru este;mult exercitiu si ore de zbor in cit mai diferite conditii.
0

#26 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

Postat 27 September 2010 - 06:43 AM

o curiozitate..................este voie cu gyro pe modele?
prea multa munca te tampeste de cap
0

#27 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 September 2010 - 06:51 AM

NU.
flying is my life...
0

#28 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 28 September 2010 - 11:34 AM

Au aparut 2 noi motoare Dualsky dedicate pt. F3A, la preturi atractive:
http://www.rcunivers...10032218/tm.htm

Cel mic e chiar f. usor, dar eu personal nu pot folosi nici unul din ele, fiind front-mounted amandoua.
Sistemul de montare din aluminiu adauga prea multa greutate suplimentara.
0

#29 Useril este offline   ghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 13-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:aeromodelism

  Postat 28 September 2010 - 05:48 PM

500 rpv, frumos :wub: .... poate ma lamuriti si pe mine. sunt confuz, ce se prefera la un aeromodel?.... putine rotatii/volt si elice mare sau multe rotatii/volt si elice mica? daca ati si detalia un pic ar fi perfect. multumesc anticipat
prea multa munca te tampeste de cap
0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 September 2010 - 05:55 PM

Dupa cat stiu eu, randamentul elicii scade cu turatia. De aceea se folosesc reductoare, outrunner-e, motoarele termice de aero au turatii mult mai mici ca ale suratelor de la auto, etc.
Pe de alta parte, ca in viata, turatie mica inseamna cuplu mare. Trebuie gasit compromisul optim pentru aplicatia ta.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro