Modelism - RHC Forum: Yacht-ul canoniera "Stefan Cel Mare" si yacht-ul regal " - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Yacht-ul canoniera "Stefan Cel Mare" si yacht-ul regal " topic de discutii pentru cele 2 nave romanesti

#1 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 08 January 2011 - 09:37 PM

Buna seara,

Plecand de la nelamuririle lui Stamy referitoare la asemanarile intre vechiul yacht "Stefan cel Mare" fara zbaturi si Bricul "Mircea" am ajuns sa dezlegam un mic puzzle referitoare la o poza atasata pe acest forum prin 2007, preluata de pe forumul rusesc, acesta http://www.tsushima....forum.php?id=26 sau pe aceste topicuri http://tsushima.su/f...forum.php?id=51 . folositi google translate si incercati sa o gasiti pe acolo.

http://www.rhcforum.ro/uploads/post-31-1194521902.jpg

Acea poza care pana zilele acestea nu prea isi avea locul pe acest forum iata ca de acum stim ca e o nava romaneasca si cred ca si mai important e faptul ca e vorba de o poza ce ne prezinta si schema de vopsire a navelor romanesti din acea perioada, ca tot discutam pe alte topicuri ce culoare are cosul canonierei Fulgerul.

Informatiile si pozele referitoare la cele 2 nave ar fi bine sa le postam aici

Va multumesc

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 08 January 2011 - 09:38 PM

0

#2 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 09 January 2011 - 04:28 PM

Salut, Claudiu,

In primul rand ar trebui sa cunoastem ce nume au primit navele romanesti atunci cand au trecut sub pavilion tarist.
Eu am avut mari emotii cand am descoperit un vapor rusesc -SESTRITA, luand in consideratie faptul ca dimensiunile sale sunt echivalente cu cele ale canonierei ROMANIA; am gasit ulterior ca ar fi de fabricatie britanica, construita pentru o companie de treansport rusa, rechizitionat de flota rusa de razboi, etc.
Avand in vedere faptul ca nu exista fotografii cu navele de razboi romanesti inainte de 1877, postarea acelui tablou cu STEFAN CEL MARE este o descoperire remarcabila!

O seara buna!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ________________.jpg

0

#3 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 10 January 2011 - 08:19 PM

Felicitari pentru felul cum ai pus lucrurile cap la cap.Referitor la coloristica,acest lucru ma va ajuta foarte mult la urmatorul meu proiect.
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#4 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 11 January 2011 - 07:05 PM

Salut, Stamy,

Nu cred ca varianta de piturare din fotografia cu macheta este cea corecta; albul parapetului imi aduce aminte de parapetul, tot alb, al machetei canonierei ROMANIA de la MMR, coloratura care nu este validata de fotografii.
Stiu ca exista o acuarela cu ROMANIA de D. Stiubei- o are cineva pentru postare?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_1234_1294335619.jpg
  • Imagine atasata: romania_la_mmr.jpg

0

#5 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 11 January 2011 - 07:18 PM

...Stamy in primul rand ar trebui sa-ti multumim tie, ca ai deschis acea discutie...din fericire se pare ca planul original al yacht-ului Stefan cel Mare a fost gasit si a fost si publicat in revista Modelism, acum ceva in urma.
0

#6 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 January 2011 - 07:09 PM

Salut, tuturor,

Nici dupa acest tablou nu pot sa-mi dau seama ce culoare avea cosul.
Claudiu, te rugam sa mai cauti tabloul, poate gasim si alte informatii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stefan_cel_mare2.jpg

0

#7 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 January 2011 - 08:32 AM

Revin cu principalele date tehnice al vaporului STEFAN CEL MARE (I):

lungime 58 m
latime 9,8 m
pescaj 1,1 m
viteza 8 nd
deplasament 420 t
propulsie mixta, vele si zbaturi

construit la 1865 de catre santierul Meyer din Linz

La 18 martie 1867 se scufunda aval de Cernavoda in urma unui abordaj cu DDSG SZECHENY, este ranfluat si reparat la Turnu Severin, apoi la Budapesta. Planurile din revista prezinta varianta 1865. Este posibil sa se fi adus modificari suprastructurilor in timpul reparatiilor capitale care au durat pana la mijlocul anului 1868.
Planul din MODELISM provine din arhivele austriece, ajuns la noi prin amabilitatea ing. Friederich Prasky.


Despre STEFAN CEL MARE (II) am gasit cateva caracteristici pe www, dar este necesar sa le verific din mai multe surse.
In LOW DANUBE PADDLE STEAMERS (autor C. Craciunoiu), putem vedea la pag.34-37 o vedere laterala a DDSG ORIENT si versiunea 1937 (vedere laterala, sectiuni) a vaporului STFAN CEL MARE transformat in pasager la Santierul Turnu Severin.
Repostez fotografia DDSG ORIENT la Orsova (poza este de la mine).

O zi buna!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 122.jpg

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 13 January 2011 - 08:37 AM

0

#8 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 13 January 2011 - 11:18 AM

culorile epocii zic eu ca sunt cele ale majoritatii navelor de pe atunci,mai ales celor construite in anglia.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: images.jpg
  • Imagine atasata: GB_BB_Alexandra.png
  • Imagine atasata: A1091897101.jpg
  • Imagine atasata: B2591890307.jpg
  • Imagine atasata: B2591890310.jpg

Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#9 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 13 January 2011 - 06:58 PM

Culorile navelor din perioada respectiva se imparteau, ca sa zic asa, in doua mari "scoli" diferite.

Era pe de o parte grupul condus fara indoiala de Marea Britanie, unde de obicei navele militare (dar si alte categorii de nave) erau vopsite oarecum "standard": cu un rosu inchis pe opera vie, negru opera moarta, linia de plutire subliniata cu alb, decoratii in forma de lujeri aurite. Navele cu propulsie mecanica, niciodata cele numai cu vele, aveau, in plus, o linie de culoare ocru galben chiar in partea de sus a parapetului, sub mana curenta.

Catargele erau, dupa caz, maroniu inchis (lemn natur) sau ocru galben in caz ca erau metalice. Partile "inactive" ale catargelor si vergilor erau vopsite in alb. Uneori vergile erau vopsite in negru, alteori erau de alte culori, inclusiv, o sa radeti, de culoare .... roz!!! (o vopsea speciala cu pulbere de cupru folosita in epoca).

Interiorul parapetului era alb sau culoarea untului, iar cosul era de obicei tot ocru galben. Aceasta coloratura nu era insa intotdeauna respectata, existand uneori variatii individuale. Mai ales la navele private. Trombele de aerisire erau pe exterior uneori din alama lustruita, alteori de culoare alba, alteori vopsite ocru galben. Pe interior erau de regula vopsita in rosu aprins (sangeriu) o reminiscenta a practicii de la marina din lemn, unde interioarele parapetelor etc. erau vopsite de regula in aceasta culoare. Dar nici aici nu e nici o regula. Daca va uitati la "Warrior", nava istorica ancorata la Plymouth, veti vedea ca trombele acesteia sunt piturate diferit de standard. Uneori, la unele nave private apareau chiar si variatii mai mari; negrul militar era inlocuit de un verde inchis sau apareau alte bazaconii.

Acest mod de piturare "clasic" este intalnit la majoritatea marinelor militare europene, insa exista cel putin doua exceptii notabile: Franta si Italia.

Fara indoiala, in Franta schimbarea coloritului este rezultatul gandirii strategilor grupati generic sub denumirea de Nouvelle Ecole "noua scoala". Ei au venit cu idei noi si le-au pus si in practica obtinand rezultate interesante. Printre aceste idei, cea mai importanta pentru subiectul pe care il discutam acum era teoria (in)vizibilitatii navelor pe mare, considerandu-se ca o gama de culori variind de la gri deschis la gri inchis ar fi mai potrivite pentru a ascunde o nava de ochii dusmanilor. Dupa cum vedeti, ideea este in vigoare si in prezent, motiv pentru care majoritatea navelor militare arboreaza azi culori din aceasta gama. Astfel se face ca inca incepand de la cuirasatul La Gloire navele frantuzesti au inceput sa fie piturate diferit de cele britanice. Se favoriza culoarea verde pentru opera vie, considerandu-se ca aceasta culoare este mai potrivita pentru a face partea imersa a cocii greu vizibila in apa oceanului. Opera moarta devenea gri inchis sau chiar gri deschis, in functie de latitudinea la care urma sa navigheze nava in cauza. Bineinteles, si aici au intervenit variatii individuale, gusturi si preferinte.

Iar Italia? La randul ei a preluat ideile "nouvelle ecole" de la vecinii francezi, in special pentru noile nave cu care s-au dotat pe la mijlocul secolului, si astfel s-a putut ajunge la celebra fraza rostita de Konteradmiralul Wilhelm von Tegetthoff in cursul bataliei de la Lissa (insula Vis din Adriatica): "Pintenati tot ce este gri!"

In privinta traditiei militare romanesti privind piturarea navelor, as indrazni sa spun ca nu a existat, pana in 1880, un mod de piturare standard. Primele nave romanesti moderne (Romania si Stefan cel Mare) au fost facute in Austria, deci au fost piturate traditional. A treia, Fulgerul, a fost facuta in Franta si, dupa cum discutam mai demult aici, am convingerea sustinuta si de cateva din putinele poze originale pe care le avem, ca era piturata in spiritul Nouvelle ecole. Urmatoarele, Grivita si Randunica, erau piturate tot traditional fiindca erau facute in Austria si in Marea Britanie. Astfel ca, incetul cu incetul, s-a "intarit" latura "traditionala" in dauna laturii "moderne". Pana in 1907, cand "modernii" au castigat total si definitiv batalia si toate navele noastre, inclusiv cele mai vechi, au fost piturate in gri deschis sau chiar (Grivita) in alb colonial.
0

#10 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 14 January 2011 - 07:10 PM

Salut, tuturor,

Foarte interesanta si revelatoare este expunerea lui Victorian; ne arata cat de dificil este sa alegi culorile pentru un vas romanesc anterior anului 1908.
In plus, am gasit documente care aratau faptul ca lipsa cronica de fonduri obliga personalul marinei sa recurga la improvizatii si chiar sa plateasca din solda pentru anumite furnituri, inclusiv pentru "pictura"(termen folosit in acei ani pentru piturare). In aceste conditii, cand fiecare se descurca cum putea, este firesc sa avem discutii contradictorii pe aceasta tema.
De ce anul 1908?
Odata cu sosirea in tara a vedetelor de siguranta si a monitoarelor nu am mai observat in fotografii nave romanesti cu corpul negru. Canonierele clasei BISTRITA sunt gri deschis, sau cum scrie Victorian, "alb colonial", GRIVITA la fel, ELISABETA, gri inchis, etc. Primul vas militar romanesc in culori nevictoriene este, dupa parerea, mea bricul MIRCEA. Exista o carte postala cu BISTRITA in culori victoriene, dar cu velele demontate, in prim plan, in planul doi apare MIRCEA complet alb, cu o dunga neagra, subtire la partea superioara a cosului.

O seara buna!
0

#11 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 January 2011 - 07:33 PM

Salut, tuturor,

Mai jos este o carte postala cu STEFAN CEL MARE II.

P.S.: Claudiu, te rog sa reiei cautarile pe formurile rusesti; cu flerul de care ai dat dovada, sunt sigur ca vei obtine rezultate foarte interesante.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: stefancelmare2.jpg

0

#12 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 15 January 2011 - 10:10 PM

Vezi postareaMUGUR, la Jan 15 2011, 07:33 PM, a spus:

Salut, tuturor,

Mai jos este o carte postala cu STEFAN CEL MARE II.

P.S.: Claudiu, te rog sa reiei cautarile pe formurile rusesti; cu flerul de care ai dat dovada, sunt sigur ca vei obtine rezultate foarte interesante.



buna seara,

am reusit de am gasit o poza de rezolutie mai mare a lui Stefan cel Mare, in calculatorul de la servici...tabloul e la rezolutie mai buna...poate cineva o sa inteleaga ce scrie in ruseste acolo.
0

#13 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 January 2011 - 11:13 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Jan 15 2011, 10:10 PM, a spus:

buna seara,

am reusit de am gasit o poza de rezolutie mai mare a lui Stefan cel Mare, in calculatorul de la servici...tabloul e la rezolutie mai buna...poate cineva o sa inteleaga ce scrie in ruseste acolo.



Excelent!

Astept cu nerabdare repostarea!
0

#14 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 January 2011 - 11:50 PM

PS: Te rog sa nu uiti sa pui si link-ul!

Merci!
0

#15 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 17 January 2011 - 08:19 AM

buna dimineata...

Am luat la "bani marunti" toate posturile si topic-urile din acel forum in speranta ca voi regasi poza cu Stefa, dar ma tem ca a fost stearsa. Eu speram sa gasesc ceva denumiri in legatura cu nava...care a fost numele rusesc dat acesteia, dar nu am mai gasit nimic. Oricum poza o salvasem mai demult (2007) si o voi posta aici.

..oricum tind sa cred ca denumirea yacht-ului a fost "STANDARD"...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 80.jpg

0

#16 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2011 - 10:49 PM

Salut, Claudiu,

Nu stiu daca e STANDARD, voi verifica; in cazul in care este STANDARD, inseamna ce este pe Neva? In planul doi se vad niste munti- in zona Sankt Peterburg nu exista relief de aceasta natura.

O seara buna!
0

#17 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 19 January 2011 - 11:15 AM

...ca o completare la cele spuse de mugur mai sus voi atasa o mica "prelucrare" a scrisului din tablou...eu unul deduc ca ca e o prezentare unde se poate citi si "stefan cekl mare"...nu stiu daca e scris romaneste sau literele sunt chirilice.
voi mai incerca sa prelucrez scrisul ...sa vedem ce iasa, poate altii cu ochii mai de vultur sa inteleaga ce scrie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: scris_poza.JPG

0

#18 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 January 2011 - 05:43 PM

Te rog sa marchezi locul, eu am o banuiala, dar nu sunt sigur.
0

#19 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 19 January 2011 - 08:35 PM

Vezi postareaMUGUR, la Jan 19 2011, 05:43 PM, a spus:

Te rog sa marchezi locul, eu am o banuiala, dar nu sunt sigur.


vezi ce am subliniat cu rosu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_9040_1295428545.jpg

0

#20 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 20 January 2011 - 11:50 AM

Ce bine e sa cauti...nu sti niciodata ce gasesti.

Yahtul "Stefan cel Mare" in culori gri...extraordinar

Pentru aceste poze trebuie sa-i multumim lui Frigate, el le-a gasit pe unele site-uri(forumuri) spaniole...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Stefan_cel_Mare.jpg
  • Imagine atasata: Stefan_cel_Mare_nu_e_sigur_.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 20 January 2011 - 11:52 AM

0

#21 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 20 January 2011 - 12:15 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Jan 20 2011, 11:50 AM, a spus:

Ce bine e sa cauti...nu sti niciodata ce gasesti.

Yahtul "Stefan cel Mare" in culori gri...extraordinar

Pentru aceste poze trebuie sa-i multumim lui Frigate, el le-a gasit pe unele site-uri(forumuri) spaniole...

...eu vad 2 nave diferite !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#22 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 20 January 2011 - 12:17 PM

...completez in prima poza apare primul yacht...Stefan cel Mare, in a 2-a poze nu este yacht-ul...poate ne spune Mugur ce nava apare in poza, am vrut sa sterg poza dar nu mai pot edita...

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 20 January 2011 - 12:25 PM

0

#23 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 20 January 2011 - 01:25 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Jan 20 2011, 12:17 PM, a spus:

...completez in prima poza apare primul yacht...Stefan cel Mare, in a 2-a poze nu este yacht-ul...poate ne spune Mugur ce nava apare in poza, am vrut sa sterg poza dar nu mai pot edita...


EXCEPTIONAL!!

Claudiu, te rog sa atasezi si link-ul!
0

#24 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 20 January 2011 - 02:41 PM

...Prietenul Frigate...Dumitru, a gasit poza si mi-a trimis-o mai demult...acum sper sa citeasca si el aceste randuri si sa poata atasa link-ul acelei poze...in partea stanga jos apare locatia dar mai greu e de cautat acolo...
0

#25 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 20 January 2011 - 03:32 PM

Salut baieti,

Acum am gasit si eu documentele respective, sunt la adresa:

http://www.armada.mde.es/ArmadaPortal/page...tion=selectItem

Nu e numai Stefan cel Mare, o poza absolut senzationala, sunt mai multe cu "Elisabeta", "Mircea", este si un "Siretul" exceptional acolo!

Multumim mult, Dumitru!
0

#26 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 20 January 2011 - 08:38 PM

Daca stau sa ma gandesc bine, link-ul l-am gasit prin intermediul www.navy.ro la pozitia de link-uri, unde este si cel al marinei spaniole. Am si uitat de ele, insa fiind dintr-o colectie privata, colectie cu adevarat impresionanta, nu prea stiu cum e cu acest drept de autor. Sincer nu as fi avut curajul sa le postez.
Pacat ca nu se deschid toate.
La rezolutia aceasta mare, as vrea sa le am pe toate. Ce zici Claudiu.
Multumesc.
frigate 264
0

#27 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 20 January 2011 - 09:23 PM

...intradeva extraordinare pozele...pacat ca nu sunt la rezolutie mai mare...dar speranta moare ultima
0

#28 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 20 January 2011 - 11:11 PM

Salut, tuturor,

Fotografia cu STEFAN CEL MARE de mai sus este prima in care acesta poate fi identificat cu siguranta si este si in stare de functionare.

ESTE O CONTRIBUTIE IMPORTANTA LA ISTORIA MARINEI ROMANE SI CONSTITUIE UN SUCCES FARA ECHIVOC AL ACESTUI FORUM.

Cu bucurie observ ca am parasit aria discutiilor fara finalitate si am trecut in spatiul contributiilor reale. Marea problema cu documentele privitoare la marina romana este ca se pierd (motivul principal este indiferenta), li se da foc, ajung la maculatura, le iau rusii, etc.

Sper ca macar cele postate pe acest forum sa nu se piarda!

O seara buna!
0

#29 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 21 January 2011 - 12:46 AM

Eu sper sa nu se piarda...cine stie poate unul dintre noi are ocazia si va ajunge la muzeul apararii din Madrid si va putea realiza cateva copii a acelor poze...din ce am citit pozele se afla in colectia muzeului. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 21 January 2011 - 12:47 AM

0

#30 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 21 January 2011 - 12:24 PM

Nu este necesar sa se deplaseze cineva pana la Madrid.
In mod normal ar trebui ca problema sa fie preluata de catre cei de la MMR (lucru de care ma indoiesc) nici ei nu cred ca au fotografia in cauza sau una echivalenta.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro