SEA BEE, anv1400, artf producator vietnamez
#1
Postat 18 August 2010 - 08:21 AM
Am intrat de ieri in posesia unui trainer de F3A, acest Sea Bee.
Am optat pentru el in locul altora de aceeiasi anvergura, recunosc, in primul rand datorita pretului accesibil si aspectului destul de "realist".
Mi-a mai placut si pozitia mediana a aripii si lungimea avionului, destul de aproape de marimea anvergurii, de, mai de "pattern aerobatic".
A venit destul de repede-l-am luat din tara- si, fiind bine ambalat, fara defecte de transport.
Planuiesc pentru el un motor nou, ieftin, si mai ales, puternic: un ASP 8,5 cc.
Poze cat de curand.
#2
Postat 18 August 2010 - 08:22 AM
stefan40, la Aug 18 2010, 09:21 AM, a spus:
Am intrat de ieri in posesia unui trainer de F3A, acest Sea Bee.
Am optat pentru el in locul altora de aceeiasi anvergura, recunosc, in primul rand datorita pretului accesibil si aspectului destul de "realist".
Mi-a mai placut si pozitia mediana a aripii si lungimea avionului, destul de aproape de marimea anvergurii, de, mai de "pattern aerobatic".
A venit destul de repede-l-am luat din tara- si, fiind bine ambalat, fara defecte de transport.
Planuiesc pentru el un motor nou, ieftin, si mai ales, puternic: un ASP 8,5 cc.
Poze cat de curand.
Fisiere atasate
-
kit_review_002.jpg (342.77K)
Number of downloads: 35
#3
Postat 18 August 2010 - 11:25 AM
Parca ARF-urile sau ARTF-urile trebuiau la ARF review...
In rest, frumoasa cutie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#4
Postat 22 August 2010 - 08:26 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:25 AM, a spus:
stefan40, la Aug 22 2010, 09:26 AM, a spus:
Fisiere atasate
-
kit_review_005.jpg (345.08K)
Number of downloads: 40 -
kit_review_008.jpg (341.32K)
Number of downloads: 43 -
kit_review_006.jpg (339.83K)
Number of downloads: 44
#5
Postat 22 August 2010 - 08:28 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:26 AM, a spus:
Batiu motor preinstalat: asta da usurare.....
Fisiere atasate
-
kit_review_009.jpg (340.51K)
Number of downloads: 40
#6
Postat 22 August 2010 - 08:30 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:28 AM, a spus:
Fuselaj lucrat numai din balsa, inclusiv placaj, piese taiate exact si imbinate fara economie de adeziv....
Fisiere atasate
-
kit_review_011.jpg (337.72K)
Number of downloads: 35
#7
Postat 22 August 2010 - 08:33 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:30 AM, a spus:
Multa "feronerie", bine lucrata dealtfel, rezervor la prima vedere pentru motorul ales cam mic, wheel pants.........da, frumoase, dar nu pentru iarba de Baragan.
Fisiere atasate
-
kit_review_015.jpg (336.52K)
Number of downloads: 38
#8
Postat 22 August 2010 - 08:38 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:33 AM, a spus:
Particularitati: conducte in rezervor din plastic (cred ca o sa impac cu ele, 3 la numar), tren dural masiv la care 2 gauri trebuiesc repozitionate (poate un tren utilizabil la mai multe modele), con generos, inteleg un obicei al producatorului, roti usoare si totusi cu desen pe banda de rulare.
Fisiere atasate
-
kit_review_018.jpg (344.06K)
Number of downloads: 43
#9
Postat 22 August 2010 - 08:41 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:38 AM, a spus:
Putin de lucru la semiaripi, placajul-suport al servourilor gros aprox 3 mm si rezistent.
Fisiere atasate
-
kit_review_026.jpg (332.36K)
Number of downloads: 43
#10
Postat 22 August 2010 - 08:43 AM
stefan40, la Aug 22 2010, 09:41 AM, a spus:
Da, am uitat: toate suprafetele de comanda preinstalate cu balamale din plasti cu bolt.
Fisiere atasate
-
kit_review_032.jpg (343.46K)
Number of downloads: 41
#11
Postat 22 August 2010 - 05:01 PM
Daca imi permiti o sugestie, as spune, sa nu utilizezi pentru roata din spate ceea ce ai in cutie. Mai ales in conditiile tate iti va solicita foarte mult rudder-ul si servo-ul. Iti recomand calduros unul din cele de mai jos. Bineinteles in functie de greutatea modelului tau:
http://www.sullivanp...arMainFrame.htm
Muuuuuulta bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 August 2010 - 05:06 PM
#12
Postat 23 August 2010 - 08:06 AM
dan_mitea, la Aug 22 2010, 06:01 PM, a spus:
Daca imi permiti o sugestie, as spune, sa nu utilizezi pentru roata din spate ceea ce ai in cutie. Mai ales in conditiile tate iti va solicita foarte mult rudder-ul si servo-ul. Iti recomand calduros unul din cele de mai jos. Bineinteles in functie de greutatea modelului tau:
http://www.sullivanp...arMainFrame.htm
Muuuuuulta bafta.
Multumesc, excelenta ideea, mai ales ca servourile alese, tower pro SG 5010, desi m-au surprins placut la capitolul viteza vis-a-vis de ce scrie pe cutiile lor raman totusi servouri cu danturi din plastic (la banii astia, de: e bine si asa).
Ridic miza si incerc sa confectionez ansamblul bechie artizanal; cred ca piesa principala, arcul, sta ascuns pe undeva printr-un arc de rapel saboti de frana............
#13
Postat 29 August 2010 - 09:00 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_038.jpg (335.21K)
Number of downloads: 28
#14
Postat 29 August 2010 - 09:02 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_041.jpg (333.49K)
Number of downloads: 28
#15
Postat 29 August 2010 - 09:08 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_042.jpg (336.79K)
Number of downloads: 29
#16
Postat 29 August 2010 - 09:10 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_055.jpg (349.33K)
Number of downloads: 25
#17
Postat 29 August 2010 - 09:16 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_061.jpg (340.24K)
Number of downloads: 34
#18
Postat 29 August 2010 - 09:23 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_069.jpg (336.13K)
Number of downloads: 32
#19
Postat 29 August 2010 - 09:26 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_068.jpg (344.95K)
Number of downloads: 28
#20
Postat 29 August 2010 - 09:31 AM
Fisiere atasate
-
kit_review_077.jpg (335.58K)
Number of downloads: 40
#21
Postat 29 August 2010 - 10:09 AM
elice master airscrew 12*5 K series
bujie medie
combustibil coolpower 5%
generator semnal servo
Lucrurile s-au petrecut astfel:
a pornit repede, cicluri de 5-10 minute numai cu acelerari repetate
la a 3-a pornire, la un moment dat a inceput sa creasca sensibil turatia maxima, 12800 si ceva
vibratii moderate, mai ales la regimuri inferioare
span minim, la prima pornire particule relativ rare de cateva zecimi
a 2-a pornire cateva particule abia vizibile
fiecare ponire a beneficiat de intreruperea racirii pret de 1-2 minute la nivelul superior al chiuloasei cu un placaj
tractiune la final peste 2400 grame
incheierea rodajului in acea zi dupa 4 porniri-cicluri datorita slabirii suruburilor de toba si distrugerea garniturii de clingherit
#22
Postat 29 August 2010 - 03:04 PM
MA- urile sunt elastice pe varf si incep sa vibreze si cu pierdere de tractiune !
#23
Postat 30 August 2010 - 08:46 AM
REAL DESIGN, la Aug 29 2010, 04:04 PM, a spus:
MA- urile sunt elastice pe varf si incep sa vibreze si cu pierdere de tractiune !
Asa este, din puctul asta de vedere au acest usor dezavantaj.
Insa: din cate am observat vibratiile nu sunt neaparat de "flattering" ci mai degraba varful palei inclina putin (per total) planul de rotatie, si, oricum, odata echilibrata elicea, situatia se imbunatateste semnificativ.
Pe langa asta, nu va zbura 3D, deci fara momente giroscopice "generoase"
Mai departe, din masuratori, desi elicea ar fi preponderent "4 stroke" datorita lungimii mai mari decat la apc a aerofoliei, am constatat ca motorul se comporta f bine cu ea, si, de vreme ce chinezul a montat o bucsa de bronz ca si lagar de biela, parca as incerca.
Mai conteaza si vizibilitatea pe care o confera pala in rotatie, scale appearance, precizia gaurii de montaj pe ax, duritatea plasticului, ma rog, aspecte care pentru mine, chiar daca din ce in ce mai insignifiante, conteaza.
Oricum, multumesc pentru observatii, si hai si noi pe la Berceni pentru ca cineva, sa ramana sanatos, tocmai a retuns iarba!
#24
Postat 03 September 2010 - 09:21 PM
Ca atare, am trecut la treaba; astfel, rezolvari:
Am eliminat complet garnitura dintre galeria de evacuare si toba; iata resturile:
Fisiere atasate
-
kit_review_088.jpg (338.16K)
Number of downloads: 28
#25
Postat 03 September 2010 - 09:28 PM
Am echilibrat static elicea pe un dispozitiv elementar si f eficace a lui mvpricop.
Am rezolvat problema cu transferul termic de la cranckase la needelvalve cu un suport special, custom made.
Am amplasat loctite pe suprafetele circulare de etansare ale segmentelor de toba.
Fisiere atasate
-
kit_review_094.jpg (332.65K)
Number of downloads: 27
#26
Postat 03 September 2010 - 09:45 PM
cursa eleroanelor a ramas in continuare inegala, in sensul ca ambele curse in sus, desi egale, erau mai mari decat cele in jos;
cg-ul a fost relativ, spre una din limite:
cursele, desi am respectat manualul, cel putin pt. zbor F3a au fost cam mari, si asta in conditii de vant inexistent;
decolare f scurta, max 20 metri;
rata a tonoului mare, dar, admirabil: aproape exact axa tonoului in jurul cg-ului;
urcare dreapta cu unghiul tractiunii din fabrica, desi spre tractiune maxima, batiul fiind elastic, motorul parca 'isi cauta singur' axa tractiunii....
nici un fel de slabire a niciunui surub;
crestere a compresiei si "eliminarea" aproape totala a micului joc in cuzinet biela, cred ca e meritul combustibilului;
aterizare lunga, viteza relativ mare la atingere, trebuie pista minimum 30 metri;
in general, acrobatii clasice efectuate fara corectii majore, aproape fara;
accepta la aterizare si decolare corectii de directie fara corectii de eleroane;
motor pana la urma economic, in jurul pozitii optime a needelevalve-ului reglajele sunt sensibile dar ferme.
#27
Postat 03 September 2010 - 09:47 PM
decolare f scurta, max 20 metri, si asta in conditii de vant inexistent;