Modelism - RHC Forum: PASSIVE by Power - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

PASSIVE by Power Unul din modelele cunoscutului "artist"

#61 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 15 August 2010 - 10:29 AM

Vezi postareaBiciclistu, la Aug 15 2010, 12:38 AM, a spus:

Dar cred ca XPS-ul pe care il am nu e cel mai bun si exact asta e problema mea de fapt!


partea cu indoitura va aparea la orice polistiren probabil.
acum am observat ca tu tai numai pe o parte (cea superioara), deci e logic sa se indoaie.
incearca sa tai pe ambele parti rotinnd sablonul cu cateva grade si sa tai pe ambele parti.
eu am taiat din acelasi polistiren si nu a facut burta, dar era un profil simetric taiat pe ambele parti.
si totusi a fost singurul polistiren, asta ca al tau, care a avut diferente de grosime la bordul de fuga, deci ceva tot are cu , curbatul.

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#62 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 15 August 2010 - 10:37 AM

Am vazut ca ti-ai raspuns partial la probleme, insa iti zic ca sa recapitulezi:
In primul rand, taie din polistiren mai gros, ca sa ramana niste felii deasupra si sub aripa. O sa ai nevoie de astea cand o sa presezi. De asemenea, tensiunile interne in placa sunt mai mari la suprafata.
In al doilea rand, trebuie greutati pe placi cand tai. Eu folosesc caramizi, puse una langa alta, ca sa fie cat mai drept.
Am cumparat si eu niste polistiren roz cu textura, nu am apucat sa fac teste, insa speram sa nu se curbeze. Oricum, senzatia mea e ca cel albastru se curbeaza mai rau.
0

#63 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 August 2010 - 03:53 PM

Apropos, nu cred ca trebuie sa iti faci probleme de la curbura. Cand montezi lonjeronul trebuie sa fii atent sa stea pe o suprafata dreapta. Aripa fara lonjeron nu e nevoie sa stea ca rigla.
0

#64 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 17 August 2010 - 08:38 AM

Multumesc Dragos, multumesc Andriu!
Am indreptat aripa (toate cele 3 parti) la cald si pare rezonabila. Cum spunea si Mike, daca profilul nu e perfect ci lipsesc cativa mm la mijloc, nu e o problema absolut deloc. Nici macar daca e puuutin stramba ca o paranteza. Acesta e un VerySlowFlyer si va ramane in parametrii de zbor chiar cu mici erori de constructie. Insa pe viitor mi-am propus sa cumpar polistiren de 100mm grosime ca sa pot taia aripa de jur imprejur.
Ca "lonjeron" principal va sta un cornier de aluminiu subtire de 10x10mm, lipit deasupra aripii. Dedesubt nu voi sustine decat cu placaj de 0.8 la imbinari. Va mai fi si bordul de atac din balsa care va ajuta la intarirea aripii.. mai e si o platbanda de 5mm de carbon pusa pe bordul de scurgere...eu cred ca e destul!
Ma gandeam ca si pe dedesubtul fuselajului, pe muchia "grindei", sa trag de la un cap la altul o platbanda subtire de aluminiu in loc de placaj (sau chiar pe sub placajul de 0.:D. Mai vedem. Deocamdata lucrul merge incetisor, lucrez zilnic 2-3 ore si las la lipit peste noapte piesele. Revin cu imagini cand o sa am ce arata :)
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#65 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 August 2010 - 01:05 PM

Vezi postareaBiciclistu, la Aug 17 2010, 08:38 AM, a spus:

Cum spunea si Mike, daca profilul nu e perfect ci lipsesc cativa mm la mijloc,...

Din aceasta cauza am abandonat aceasta tehnologie. Nu am fost in stare sa fac o aripa cu generatoarea dreapta. Toate erau ca un hiperboloid de rotatie, ca turnurile de racire de la termocentrale. Daca firul nu este perfect perpendicular pe profilele exterioare apare acest fenomen. La aripile trapez este crima. Pentru a indeplini conditia anterioara, trebuie sa ai viteze diferite ale firului la cele doua capete. Si, ca fondanta de pe coliva, viteze diferite, inseamna arderi diferite...A fost mult prea mult pentru mine. Ar merge un CNC.
Multa bafta si te rog sa ma scuzi pentru aberatii.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 August 2010 - 01:09 PM

0

#66 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 17 August 2010 - 04:24 PM

Nu e nimic ce trebuie scuzat, dimpotriva!
Din ce am inteles (si experimentat cu sarma calda pe deseuri de polistiren), independent de unghiul de taiere, viteza sarmei sau temperatura acesteia, polistirenul se curbeaza atunci cand este incalzit de-a lungul unei fete. Am vazut si mai clar clar acest lucru deasupra aragazului cand am indreptat aripile. Se ia o bucata de polistiren, se pune o greutate pe ea si se tine putin deasupra aragazului (atentie sa nu se topeasca)... Jos e cald si materialul se relaxeaza, sus e presiunea care apasa dar e rece si nu se deformeaza in nici un fel.
Toata smecheria e sa sprijini blocul de taiat pe o suprafata perfect dreapta si suficient de lunga macar cat blocul, apoi sa pui greutati suficient de mari pe bloc ca sa nu se deformeze in timpul taierii. Dupa taiere tot va fi putin stramb, insa grosimea profilului va fi identica peste tot iar curba se corecteaza dupa metoda "aragaz". O sa cumpar foi de 10cm grosime si o sa probez si taierea pe ambele fete, desi ma astept in continuare la o usoara curba, vom vedea...

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 17 August 2010 - 04:26 PM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#67 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 17 August 2010 - 05:44 PM

Eu zic ca cea mai corecta metoda e sa tii aripa dreapta intre negativele de polistiren, cand montezi lonjeroanele si/sau cand presezi invelisul. Asta inseamna ca placa din care tai sa fie cu cel putin un centimetru mai groasa decat aripa, ca sa ramana carne si deasupra, si dedesupt. Eu de exemplu tai aripi de 11-12 mm din polistiren de 3 cm.
Si tai 'la mana', cu sabloane facute din placaj de aviatie cu traforajul, si cu tronsoane trapezoidale. Mana se obisnuieste. Nu sustin ca e la fel de bine ca la un CNC, dar ies binisor.
Si e mai usor sa faci o aripa din mai multe tronsoane mai mici, decat una dintr-o bucata mai mare. E mai multa munca pregatitoare, insa taierea propriu-zisa e mult mai simpla, firul nu se mai intinde asa de tare.
0

#68 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2010 - 06:12 PM

De tehnologia asta ce parere aveti?

http://www.airfieldmodels.com/gallery_of_m...!/index.htm

"Cuib de pasare" i-as zice, aduce a stadionul olimpic.
Interesant ca nu te mai lupti cu nici un profil... totul este format din linii drepte, grinzi si zabrele.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 August 2010 - 06:24 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#69 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 17 August 2010 - 08:21 PM

excluzand BA si contrafisele as zice ca nu e nici o linie dreapta acolo.
prefer sa tai profilul ala din polistiren.

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#70 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 17 August 2010 - 10:47 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Aug 17 2010, 06:44 PM, a spus:

Si e mai usor sa faci o aripa din mai multe tronsoane mai mici, decat una dintr-o bucata mai mare. E mai multa munca pregatitoare, insa taierea propriu-zisa e mult mai simpla, firul nu se mai intinde asa de tare.

Da, am uitat sa mentionez si acest lucru, data viitoare voi eliminat segmentul de 1m, clar... deci probabil aripa va avea 5 segmente, ca sa iasa la 2m precum in proiect. Si va avea eleroane .. am mai zis? :)

Vezi postarearenatoa, la Aug 17 2010, 07:12 PM, a spus:

De tehnologia asta ce parere aveti?

Masochism nene... sculptura moderna :)


Intre timp am terminat ampenajele, am traforat/taiat cam tot, ramene numai lipitul.
Pentru gaurelele balamalelor m-am inspirat tot de la guru-ul american. Un suport care ghideaza drept surubelnita incinsa si un semn pe surubelnita unde sa ma opresc:
Imagine atasata: 1.jpg

Am pus si platbanda de carbon, desi cred ca fu exces de zel... pt ca oricum am dublat polistirenul pe ampenaje (era prea flexibil) si am pus si ceva placaj sa stea drept. Ma intreb daca sa mai pun tijele de carbon care sprijina ampenajele intre ele si impreuna de fuselaj...
Imagine atasata: 2.jpg

Ma gandisem sa pun o platbanda de aluminiu pe fund, dar ar fi ingreunat inutil. Daca sute de modele semnate Power zboara foarte bine numai cu placaj pe dedesubt (si asta mai nou, ca inainte nu intarea cu nimic fundul), e OK si pt mine
Imagine atasata: 3.jpg
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#71 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 17 August 2010 - 11:14 PM

Vezi postareaBiciclistu, la Aug 17 2010, 11:47 PM, a spus:

... pt ca oricum am dublat polistirenul pe ampenaje (era prea flexibil) si am pus si ceva placaj sa stea drept.
Atasament 2.jpg



ma doare sufletul cand realizez cam cat il ingreunezi.
am zburat termic cu ampenaje de depron de 6 mm, la ce faci tu acolo si la ce ar trebui sa fie ..... mai gandeste-te.

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#72 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 August 2010 - 07:02 AM

Vezi postareaandriu, la Aug 18 2010, 12:14 AM, a spus:

ma doare sufletul cand realizez cam cat il ingreunezi.


@biciclistu: ia scoate tu tabla aia frumoasa de crucisator, de ai folosit si la quad http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
... cu picioarele pe pamant ...
0

#73 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 18 August 2010 - 08:29 AM

Vezi postareaandriu, la Aug 18 2010, 12:14 AM, a spus:

ma doare sufletul cand realizez cam cat il ingreunezi.
am zburat termic cu ampenaje de depron de 6 mm, la ce faci tu acolo si la ce ar trebui sa fie ..... mai gandeste-te.


Depronul asta cu striatii e foarte stramb si flexibil; m-am gandit ce sa fac si nu cred ca ar fi fost deajuns intariturile, nu am adaugat decat cateva grame. Ampenajele cantaresc 65-70g impreuna (dupa ce am pus balamalele, placajul si carbonul), nu cred ca am schimbat CG. Probabil nedublat ar fi avut 50g!
Fiind prima constructie nu ma astept sa fie perfecta, sunt constient de micile diferente in plan si de erorile MELE. Nu am putut taia circular anumite portiuni din fuselaj, am acoperit cu placaj o suprafata putin mai mare, XPS e mai greu decat EPS, aripile nu sunt cele mai drepte din lume, etc. Am invatat multe si daca ar fi sa reiau as stii cum sa corecte o parte. Dar nu prea mai am materiale sa reiau si nici bani momentan, asa ca am hotarat sa merg inainte chiar asa imperfect cum e. Eu zic ca e zburabil. Si daca nu zboara tot am castigat ceva, trust me http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#74 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 18 August 2010 - 08:30 AM

Vezi postarearenatoa, la Aug 18 2010, 08:02 AM, a spus:

@biciclistu: ia scoate tu tabla aia frumoasa de crucisator, de ai folosit si la quad http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif


DomProfesor, no worries, nu-l zbor cu hardurile alea bre, le dau jos :lol:
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#75 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 22 August 2010 - 11:56 PM

Daca nu eram ocupat in we, poate il terminam. Suntem in stadiu destul avansat :rolleyes:

Aripa am intarit-o deasupra cu un cornier de aluminiu 10x10, subtire si extrem de usor
Imagine atasata: 1.jpg

iar in partea de jos cu placaj de 0.8, 4 straifuri de 2 cm latime taiate in unghi de 6 grade si incastrate
Imagine atasata: 2.jpg

Deja am slefuit aripa, acum arata rezonabil. Parca mi-ar placea un strat de ceara sau "lac" pe deasupra polistirenului, e inestetic si aspru la atingere. Am vazut chiar un VISION inveliit in film... care metoda e mai simpla?
Am facut o proba sa vad cum va arata la final, pare mare in sufragerie
Imagine atasata: 3.jpg Imagine atasata: 4.jpg

PS: A... si nu am renuntat la ideea cu eleroanele :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 22 August 2010 - 11:58 PM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#76 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3622
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 23 August 2010 - 12:26 AM

Poti sa dai aripa cu lac pe baza de apa, o sa iasa excelent si plus ca nu trage foarte mult la greutate.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#77 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 29 August 2010 - 11:31 PM

E gata, finished, bun de zbor, nu mai trebuie decat o vopsea si ... m-am gandit la oranj cu negru, gen KTM :) , am cumparat sprayurile dar astept sa-l vad cum (daca) zboara si apoi il colorez (sau incendiez - dupa caz), ca sa nu irosesc orzul pe gaste...
Mi-a iesit cu aprox 4-500gr peste ce era in proiectul lui Mike (1700gr), iar asta se trage in principiu din cauze obiective: polistiren mai greu, gauri mai putine, placaj, ramforsari, depronul de pe ampenaje, aluminiu, etc, etc. Iar motorul e de 310W, sper sa fie ok pentru un test pana vine un motor mai mare.
Dar am o MARE dilema care ma chinuie de 3 saptamani de cand am inceput sa vad proportiile reale: transportul! Chiar daca gasesc o masina mai mare decat caruciorul meu, acest monstru nu intra rezonabil decat in duba. Deci ar trebui sa-mi schimb masina ;) and that sucks!
I-am facut si o cutie din carton (btw, nimeni nu vinde carton la "foaie", nu am gasit decat la fabrici dar astia dau numai cu camionul), din niste cutii mai mari.

Aripa e lunga cat 2 zile de post dar am reusit sa o "fixez cu niste EPP gasit prin cutiile serverelor
Imagine atasata: 4.jpg Imagine atasata: 3.jpg

Corpul are o forma ciufuta, cu ampenaje nedemontabile, roti late, etc...
Imagine atasata: 5.jpg

Impreuna, cutiile sunt uriase pentru masinuta mea :(
Imagine atasata: 6.jpg

Asa ca ma gandeam la un model mai minion, ceva uman si care sa incapa intr-un portbagaj. Dar nu cu mult mai mic fiindca se altereaza calitatile de zbor care in parte sunt datorate si dimensiunii generoase. Am fost la fabrica la Austroterm sa vad ce densitati de EPS exista si am avut placuta surpriza sa constat ca peste comuna scartietoare de reabilitat blocurile comuniste exista si alte calitati / densitati. Ma rog, acum cica nu se mai masoara in densitate ci in rezistenta la rupere... or samfing! Evident ca am luat o mostra (desigur ca tot un bax, nu s-a putut numai cateva foi) cu 60 eur / mc (un bax are 1/4 mc)) si taaaare ma mananca s-o iau de la capat cat mai rapid.
Imagine atasata: 1.jpg

Iata ce scria pe ambalaj (tipul pe care l-am cumparat este A150 - cu dunga neagra)
Imagine atasata: 2.jpg

O sa fac cateva teste sa vad cum se taie si daca se mai curbeaza. La o prima vedere este clar mai usor decat XPS-ul si pare FOARTE rezistent, nici pomeneala sa se desprinda bilutele din el, bilute care sunt mult mai mici. Are dimensiuni mai mici decat extrudatul: 1000x500x50 mm

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 29 August 2010 - 11:36 PM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#78 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 30 August 2010 - 07:23 AM

Cand te hotarasti sa-ti iei zborul da-mi un tel. si te rezolv cu transportul. Sper sa intre in W.Transporter.
0

#79 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 31 August 2010 - 09:49 PM

Domneeee.. a fost un fel de dezvirginare reusita pe jumatate :)
Iata ca am incercat un prim zbor care s-a dovedit in ciuda filmului de mai jos, un succes! Am ajuns pe camp pe ploaie in toiul luptei noptii cu ziua si pe un vant rece si puternic. Abia am putut scoate aripa din cutie si apoi s-o montam, deoarece vantul dadea sa ne rastoarne. Acest avion este creat de Power pentru vreme buna si NU e recomandat zborul pe vant puternic. S-a dovedit, asa cum am banuit, ca motorul este mult subdimensionat, desi bateria a fost de 4 celule. Afara de vant si de motor slab, al treilea factor negativ a fost centrul de greutate deplasat spre spate. Nu este o eroare de constructie deoarece in fata trebuie pus un DSLR, sau compensat cu aprox 1Kg.
Partea buna este ca "pilotul de teste", mihaimcg, a fost intr-o forma de zile mari. Se poate vedea cum l-a salvat din ghearele vantului cu un motor flescait. Insa avionul este asa cum trebuie si asta este pentru mine esentialul. Am muncit 3 saptamani sa-l vad zburand si chiar daca acum nu a zburat in adevaratul sens al cuvantului, stiu SIGUR acum ca poate sa zboare si ca totul functioneaza cf planului, intr-o zi cu vant bland si cu un motor pe masura va zbura perfect :lol:

PS: se pare ca procesarea filmului pe youtube mai dureaza...

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 31 August 2010 - 10:03 PM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#80 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 31 August 2010 - 10:21 PM

salut

unde si cand il mai zbori?
0

#81 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 01 September 2010 - 07:56 AM

Daca este frumos afara, astazi pe camp la Chitila. Incercarea nr 2 !!!!!!!

Dar de ce intrebi, ca sa nu te nimeresti cumva prin zona?? :lol: :)

Nu va faceti griji, ma duc undeva departe ca sa nu fac nefacute...

Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 01 September 2010 - 07:59 AM

CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#82 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 01 September 2010 - 08:41 AM

Daca Dan (aka Biciclistu) a avut emotii din postura de proprietar de avion, eu din postura de "pilot de teste" zic ca a fost foarte interesant.
Primele impresii despre avion:
- avionul nu este mare, este imens; cu greu l-am urcat in masina, deoarece aripa este dintr-o singura bucata; abia a incaput din portbagaj pana pe scaunul din fata
- cu toate ca este din polistiren, este foarte rigid si foarte bine ranforsat
- motorul este subdimensionat pentru marimea si greutatea lui, dar sunt convins ca pe timp frumos, fara vant, o sa zboare fara nicio problema
- trebuie modificat trenul de aterizare; cu trenul de aterizare pe care-l are acum (foarte jos si paralel cu solul), se poate ateriza doar pe parchet. :rolleyes:

Zborul de aseara s-a desfasurat in conditii extreme (vant puternic, frig si ploaie), dar a fost rezultatul dorintei lui Dan de a-l vedea zburand si dorintei mele de a-l zbura.
Concluzia a fost clara. Acestui avion nu-i place deloc vantul. Aripa este foarte mare (si lata si lunga) si imediat avionul este "umflat" de vant. Sunt convins ca zbura si pe vantul de aseara, dar trebuia facut mult mai greu de bot si eventual cu un motor mai puternic.
Au fost doua decolari (tentative de decolare). Am incercat sa decolez si rapid, dar si mai incet, dar rezultatul a fost acelasi. Dupa ce depaseam pragul de 1 metru fata de sol, avionul era efectiv aruncat inapoi de vant, oricat de mult incercam sa compensez din profundor si motor.
Daca vremea o sa fie OK, mai facem o incercare astazi.
0

#83 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 03 September 2010 - 10:51 PM

Fara vant si fara emotii, azi am izbutit zborul nr. 2. Stiam ca va zbura chiar daca stiam si ca e greu de coada, ca trenul de aterizare e prea moale, ca motorul va trage la maxim mai tot timpul, etc... Si a zburat!
Nu inainte insa sa-mi atraga atentia cum NU se construieste un tren de aterizare. Apoi ca o barca pe valuri, s-a urcat pe cer si a plutit cateva minute bune. Aterizarea in papusoi, of course, in ciuda venirii line si cursive. A papat acumulatorul LiPo 4s 2500mAh 20C in 8-9 min, era stors pana la 3.13V in medie pe celula. Pentru echilibrare a purtat un harddisk pe bot iar in partea 4-a (dupa minutul 7:35) a avut aripa mai in spate cu 4cm. Abia atunci a fost 95% BINE, dar deja murise acumulatorul.
Concluzia? E nevoie de un tren de aterizare sanatos, de repozitionarea aripii mai in spate, iar in bot de o camera foto pentru care a fost proiectat acest aparat... Cred ca daca e bine echilibrat, e suficient chiar si aces motor. Dau cuvantul celorlalti domni prezenti...
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#84 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 03 September 2010 - 11:52 PM

Vezi postareaBiciclistu, la Sep 3 2010, 11:51 PM, a spus:

Fara vant si fara emotii, azi am izbutit zborul nr. 2. Stiam ca va zbura chiar daca stiam si ca e greu de coada, ca trenul de aterizare e prea moale, ca motorul va trage la maxim mai tot timpul, etc... Si a zburat!
Nu inainte insa sa-mi atraga atentia cum NU se construieste un tren de aterizare. Apoi ca o barca pe valuri, s-a urcat pe cer si a plutit cateva minute bune. Aterizarea in papusoi, of course, in ciuda venirii line si cursive. A papat acumulatorul LiPo 4s 2500mAh 20C in 8-9 min, era stors pana la 3.13V in medie pe celula. Pentru echilibrare a purtat un harddisk pe bot iar in partea 4-a (dupa minutul 7:35) a avut aripa mai in spate cu 4cm. Abia atunci a fost 95% BINE, dar deja murise acumulatorul.
Concluzia? E nevoie de un tren de aterizare sanatos, de repozitionarea aripii mai in spate, iar in bot de o camera foto pentru care a fost proiectat acest aparat... Cred ca daca e bine echilibrat, e suficient chiar si aces motor. Dau cuvantul celorlalti domni prezenti...


Felicitari !!! Multumesc pentru ocazia oferita de a-l vedea zburand. Dincolo de faptul ca ne-am distrat ( si numai intunericul ne-a determinat sa plecam - caci am mai fi stat la discutii ) , modelul are potential . Avand in vedere cele vb.la zbor am pus de o parte o platbanda de dural de 3x40 mm si sarma de otel de 4 mm . Cat despre roti ma gandeam sa incerc sa le tai tot cu fir cald ( fixate bucatile brute pe un ax si rotite contra firului cald ) cam la 100 mm diametru .

BAFTA !!!

P.S.Cochetam cu gandul de a construi un Passive UL pentru un amic. Incurajat de succesul tau ( si de A150 ) cred ca in week end ma si apuc de bricolat.
0

#85 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 September 2010 - 03:12 AM

Foarte frumos, felicitari si la cat mai multe zboruri reusite.
Imi place cum arata in aer si cum zboara maiestuos. Pare, atat cat ma pricep, un picut greu de coada.
Ia spune, ca nu ne aude nimeni, pantalonii erau plini?
Multa bafta si, te rog, sa nu ne uiti cu urmatoarele dari de seama.
0

#86 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 04 September 2010 - 08:26 AM

Vezi postareaBiciclistu, la Sep 3 2010, 11:51 PM, a spus:

Fara vant si fara emotii, azi am izbutit zborul nr. 2. Stiam ca va zbura chiar daca stiam si ca e greu de coada, ca trenul de aterizare e prea moale, ca motorul va trage la maxim mai tot timpul, etc... Si a zburat!
Nu inainte insa sa-mi atraga atentia cum NU se construieste un tren de aterizare. Apoi ca o barca pe valuri, s-a urcat pe cer si a plutit cateva minute bune. Aterizarea in papusoi, of course, in ciuda venirii line si cursive. A papat acumulatorul LiPo 4s 2500mAh 20C in 8-9 min, era stors pana la 3.13V in medie pe celula. Pentru echilibrare a purtat un harddisk pe bot iar in partea 4-a (dupa minutul 7:35) a avut aripa mai in spate cu 4cm. Abia atunci a fost 95% BINE, dar deja murise acumulatorul.
Concluzia? E nevoie de un tren de aterizare sanatos, de repozitionarea aripii mai in spate, iar in bot de o camera foto pentru care a fost proiectat acest aparat... Cred ca daca e bine echilibrat, e suficient chiar si aces motor. Dau cuvantul celorlalti domni prezenti...


Felicitari Dane,ma bucur ca ai reusit .Zboara frumos,iar dupa ce o sa faci rectificarile necesare ,o sa zboare ca cel original. Totusi cred ca ai nevoie de un motor mai mare ca sa-l poti decola de pe iarba .Imi pare rau ca nu am reusit sa ajung la inaugurare,dar sper ca la urmatoarea tentativa sa fiu prezent.Dupa zborul asta te-ai virusat definitiv. Bafta multa si zboruri cat mai reusite.
0

#87 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 04 September 2010 - 09:30 AM

Vezi postareapccdtk, la Sep 4 2010, 12:52 AM, a spus:

Felicitari !!! Multumesc pentru ocazia oferita de a-l vedea zburand. Dincolo de faptul ca ne-am distrat ( si numai intunericul ne-a determinat sa plecam - caci am mai fi stat la discutii ) , modelul are potential . Avand in vedere cele vb.la zbor am pus de o parte o platbanda de dural de 3x40 mm si sarma de otel de 4 mm . Cat despre roti ma gandeam sa incerc sa le tai tot cu fir cald ( fixate bucatile brute pe un ax si rotite contra firului cald ) cam la 100 mm diametru .

BAFTA !!!

P.S.Cochetam cu gandul de a construi un Passive UL pentru un amic. Incurajat de succesul tau ( si de A150 ) cred ca in week end ma si apuc de bricolat.


Placerea a fost numai a mea si ma bucur nespus ca v-am cunoscut pe tine si prietenul tau (iertare dar nu am retinut numele sau nickul lui de pe forum).
Dupa aceeasi metoda am taiat si eu rotile dar din pacate nu am avut EPP mai lat ci numai de 11cm (rotile au iesit la ~10cm diametru). As fi vrut sa le fac macar de 15cm sa aibe capacitate de trecere peste denivelari mai mare... Daca nu ai nici tu decat de 10, nu te mai chinui ca le folosim pe astea, sunt OK. Cat despre tren, tu ai infinit mai multa experienta si nu te pot contrazice... insa eu ma gandeam tot la designul din planul initial numai ca in loc de carbon/aluminiu sa folosim teava de otel cu diametrul interior de 5 si tija de otel de 4, sunt ieftine in Hornbach. Si adauga exact greutatea necesara echilibrarii... ce zici?



Vezi postareadan_mitea, la Sep 4 2010, 04:12 AM, a spus:

Foarte frumos, felicitari si la cat mai multe zboruri reusite.
Imi place cum arata in aer si cum zboara maiestuos. Pare, atat cat ma pricep, un picut greu de coada.
Ia spune, ca nu ne aude nimeni, pantalonii erau plini?
Multa bafta si, te rog, sa nu ne uiti cu urmatoarele dari de seama.


Multumesc pentru urari! Emotiile si fiorii circulau printre sinapsele mele ca la Formula1, dar sfincterul aproape a iesit invingator :blink: :blink:


Vezi postareailie F1A, la Sep 4 2010, 09:26 AM, a spus:

Felicitari Dane,ma bucur ca ai reusit .Zboara frumos,iar dupa ce o sa faci rectificarile necesare ,o sa zboare ca cel original. Totusi cred ca ai nevoie de un motor mai mare ca sa-l poti decola de pe iarba .Imi pare rau ca nu am reusit sa ajung la inaugurare,dar sper ca la urmatoarea tentativa sa fiu prezent.Dupa zborul asta te-ai virusat definitiv. Bafta multa si zboruri cat mai reusite.


Daca rezolvam problema trenului, restul e simplu: mut aripa cu 4-5cm mai in spate si... s-ar putea sa fie suficient! Mai probam si mai vedem, dar cred ca nu este nevoie sa schimb motorul cu unul mai puternic. Virusat zici? Cred ca da, deja am trecut la constructia urmatorului, se pune ?? :)
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#88 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 04 September 2010 - 11:01 AM

Vezi postareaBiciclistu, la Sep 4 2010, 10:30 AM, a spus:

1.Placerea a fost numai a mea si ma bucur nespus ca v-am cunoscut pe tine si prietenul tau (iertare dar nu am retinut numele sau nickul lui de pe forum).
2.Dupa aceeasi metoda am taiat si eu rotile dar din pacate nu am avut EPP mai lat ci numai de 11cm (rotile au iesit la ~10cm diametru). As fi vrut sa le fac macar de 15cm sa aibe capacitate de trecere peste denivelari mai mare... Daca nu ai nici tu decat de 10, nu te mai chinui ca le folosim pe astea, sunt OK. 3.Cat despre tren, tu ai infinit mai multa experienta si nu te pot contrazice... insa eu ma gandeam tot la designul din planul initial numai ca in loc de carbon/aluminiu sa folosim teava de otel cu diametrul interior de 5 si tija de otel de 4, sunt ieftine in Hornbach. Si adauga exact greutatea necesara echilibrarii... ce zici?


1.Si noua ( mie si lui Doru - el nu prea frecventeaza forumul insa il voi corupe ...) ne-a facut placere sa va cunoastem - mai ales in circumstantele date.
2.OK .
3.Care "infinit mai multa experienta" ? ...nu de alta dar pe masura ce mai invat cate ceva imi dau seama de cat nu stiu. Cat despre tren eu ma gandesc sa construim ambele variante si sa le incercam . Asta cu atat mai mult cu cat ma apuc sa construiesc Passive-ul .
0

#89 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 07 September 2010 - 01:40 AM

Dupa cel de-al 3-lea test, cu trenul de aterizare otelit, cu aripa mai pe spate si cu 400gr plumb pe bot, CG e tot pe spate :D Iar dupa nici un minut de zbor, distantierul de la aripa zboara si dezechilibrul devine prea mare... E clar, e momentul pentru schimbari mai radicale, mut motorul cu 10cm mai in fata!

Intre timp noul model avanseaza:
Imagine atasata: 2.JPG Imagine atasata: 3.JPG

O comparatie de dimensiuni:
Imagine atasata: 1.JPG
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

#90 Useril este offline   Biciclistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fotografie, motocross, bjj, chitara clasica, modelism, vinul rosu

Postat 07 September 2010 - 09:42 AM

Din nou il putem urmari la lucru pe acest Stig al Romaniei, multincercatul pilot de teste si artist emerit al stickului, mihaimcg!
Acu' fara bancuri, l-a scos din vant de deasupra masinilor dezechilibrat si salbaticit, sub privirile spectatorilor cu pantalonii uzi :)

BRAVO!
CELE MAI URATE AEROMODELE SUNT CELE CARE NU INCAP IN LIFT!
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

22 useri citesc topicul
0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro