PASSIVE by Power Unul din modelele cunoscutului "artist"
#70
Postat 17 August 2010 - 10:47 PM
Dragos Avramescu, la Aug 17 2010, 06:44 PM, a spus:
Da, am uitat sa mentionez si acest lucru, data viitoare voi eliminat segmentul de 1m, clar... deci probabil aripa va avea 5 segmente, ca sa iasa la 2m precum in proiect. Si va avea eleroane .. am mai zis? :)
renatoa, la Aug 17 2010, 07:12 PM, a spus:
Masochism nene... sculptura moderna :)
Intre timp am terminat ampenajele, am traforat/taiat cam tot, ramene numai lipitul.
Pentru gaurelele balamalelor m-am inspirat tot de la guru-ul american. Un suport care ghideaza drept surubelnita incinsa si un semn pe surubelnita unde sa ma opresc:
Am pus si platbanda de carbon, desi cred ca fu exces de zel... pt ca oricum am dublat polistirenul pe ampenaje (era prea flexibil) si am pus si ceva placaj sa stea drept. Ma intreb daca sa mai pun tijele de carbon care sprijina ampenajele intre ele si impreuna de fuselaj...
Ma gandisem sa pun o platbanda de aluminiu pe fund, dar ar fi ingreunat inutil. Daca sute de modele semnate Power zboara foarte bine numai cu placaj pe dedesubt (si asta mai nou, ca inainte nu intarea cu nimic fundul), e OK si pt mine
#71
Postat 17 August 2010 - 11:14 PM
Biciclistu, la Aug 17 2010, 11:47 PM, a spus:
2.jpg
ma doare sufletul cand realizez cam cat il ingreunezi.
am zburat termic cu ampenaje de depron de 6 mm, la ce faci tu acolo si la ce ar trebui sa fie ..... mai gandeste-te.
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#72
Postat 18 August 2010 - 07:02 AM
andriu, la Aug 18 2010, 12:14 AM, a spus:
@biciclistu: ia scoate tu tabla aia frumoasa de crucisator, de ai folosit si la quad http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#73
Postat 18 August 2010 - 08:29 AM
andriu, la Aug 18 2010, 12:14 AM, a spus:
am zburat termic cu ampenaje de depron de 6 mm, la ce faci tu acolo si la ce ar trebui sa fie ..... mai gandeste-te.
Depronul asta cu striatii e foarte stramb si flexibil; m-am gandit ce sa fac si nu cred ca ar fi fost deajuns intariturile, nu am adaugat decat cateva grame. Ampenajele cantaresc 65-70g impreuna (dupa ce am pus balamalele, placajul si carbonul), nu cred ca am schimbat CG. Probabil nedublat ar fi avut 50g!
Fiind prima constructie nu ma astept sa fie perfecta, sunt constient de micile diferente in plan si de erorile MELE. Nu am putut taia circular anumite portiuni din fuselaj, am acoperit cu placaj o suprafata putin mai mare, XPS e mai greu decat EPS, aripile nu sunt cele mai drepte din lume, etc. Am invatat multe si daca ar fi sa reiau as stii cum sa corecte o parte. Dar nu prea mai am materiale sa reiau si nici bani momentan, asa ca am hotarat sa merg inainte chiar asa imperfect cum e. Eu zic ca e zburabil. Si daca nu zboara tot am castigat ceva, trust me http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#74
Postat 18 August 2010 - 08:30 AM
renatoa, la Aug 18 2010, 08:02 AM, a spus:
DomProfesor, no worries, nu-l zbor cu hardurile alea bre, le dau jos :lol:
#75
Postat 22 August 2010 - 11:56 PM
Aripa am intarit-o deasupra cu un cornier de aluminiu 10x10, subtire si extrem de usor
iar in partea de jos cu placaj de 0.8, 4 straifuri de 2 cm latime taiate in unghi de 6 grade si incastrate
Deja am slefuit aripa, acum arata rezonabil. Parca mi-ar placea un strat de ceara sau "lac" pe deasupra polistirenului, e inestetic si aspru la atingere. Am vazut chiar un VISION inveliit in film... care metoda e mai simpla?
Am facut o proba sa vad cum va arata la final, pare mare in sufragerie
PS: A... si nu am renuntat la ideea cu eleroanele :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 22 August 2010 - 11:58 PM
#76
Postat 23 August 2010 - 12:26 AM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#77
Postat 29 August 2010 - 11:31 PM
Mi-a iesit cu aprox 4-500gr peste ce era in proiectul lui Mike (1700gr), iar asta se trage in principiu din cauze obiective: polistiren mai greu, gauri mai putine, placaj, ramforsari, depronul de pe ampenaje, aluminiu, etc, etc. Iar motorul e de 310W, sper sa fie ok pentru un test pana vine un motor mai mare.
Dar am o MARE dilema care ma chinuie de 3 saptamani de cand am inceput sa vad proportiile reale: transportul! Chiar daca gasesc o masina mai mare decat caruciorul meu, acest monstru nu intra rezonabil decat in duba. Deci ar trebui sa-mi schimb masina ;) and that sucks!
I-am facut si o cutie din carton (btw, nimeni nu vinde carton la "foaie", nu am gasit decat la fabrici dar astia dau numai cu camionul), din niste cutii mai mari.
Aripa e lunga cat 2 zile de post dar am reusit sa o "fixez cu niste EPP gasit prin cutiile serverelor
Corpul are o forma ciufuta, cu ampenaje nedemontabile, roti late, etc...
Impreuna, cutiile sunt uriase pentru masinuta mea :(
Asa ca ma gandeam la un model mai minion, ceva uman si care sa incapa intr-un portbagaj. Dar nu cu mult mai mic fiindca se altereaza calitatile de zbor care in parte sunt datorate si dimensiunii generoase. Am fost la fabrica la Austroterm sa vad ce densitati de EPS exista si am avut placuta surpriza sa constat ca peste comuna scartietoare de reabilitat blocurile comuniste exista si alte calitati / densitati. Ma rog, acum cica nu se mai masoara in densitate ci in rezistenta la rupere... or samfing! Evident ca am luat o mostra (desigur ca tot un bax, nu s-a putut numai cateva foi) cu 60 eur / mc (un bax are 1/4 mc)) si taaaare ma mananca s-o iau de la capat cat mai rapid.
Iata ce scria pe ambalaj (tipul pe care l-am cumparat este A150 - cu dunga neagra)
O sa fac cateva teste sa vad cum se taie si daca se mai curbeaza. La o prima vedere este clar mai usor decat XPS-ul si pare FOARTE rezistent, nici pomeneala sa se desprinda bilutele din el, bilute care sunt mult mai mici. Are dimensiuni mai mici decat extrudatul: 1000x500x50 mm
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 29 August 2010 - 11:36 PM
#79
Postat 31 August 2010 - 09:49 PM
Iata ca am incercat un prim zbor care s-a dovedit in ciuda filmului de mai jos, un succes! Am ajuns pe camp pe ploaie in toiul luptei noptii cu ziua si pe un vant rece si puternic. Abia am putut scoate aripa din cutie si apoi s-o montam, deoarece vantul dadea sa ne rastoarne. Acest avion este creat de Power pentru vreme buna si NU e recomandat zborul pe vant puternic. S-a dovedit, asa cum am banuit, ca motorul este mult subdimensionat, desi bateria a fost de 4 celule. Afara de vant si de motor slab, al treilea factor negativ a fost centrul de greutate deplasat spre spate. Nu este o eroare de constructie deoarece in fata trebuie pus un DSLR, sau compensat cu aprox 1Kg.
Partea buna este ca "pilotul de teste", mihaimcg, a fost intr-o forma de zile mari. Se poate vedea cum l-a salvat din ghearele vantului cu un motor flescait. Insa avionul este asa cum trebuie si asta este pentru mine esentialul. Am muncit 3 saptamani sa-l vad zburand si chiar daca acum nu a zburat in adevaratul sens al cuvantului, stiu SIGUR acum ca poate sa zboare si ca totul functioneaza cf planului, intr-o zi cu vant bland si cu un motor pe masura va zbura perfect :lol:
PS: se pare ca procesarea filmului pe youtube mai dureaza...
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 31 August 2010 - 10:03 PM
#81
Postat 01 September 2010 - 07:56 AM
Dar de ce intrebi, ca sa nu te nimeresti cumva prin zona?? :lol: :)
Nu va faceti griji, ma duc undeva departe ca sa nu fac nefacute...
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 01 September 2010 - 07:59 AM
#82
Postat 01 September 2010 - 08:41 AM
Primele impresii despre avion:
- avionul nu este mare, este imens; cu greu l-am urcat in masina, deoarece aripa este dintr-o singura bucata; abia a incaput din portbagaj pana pe scaunul din fata
- cu toate ca este din polistiren, este foarte rigid si foarte bine ranforsat
- motorul este subdimensionat pentru marimea si greutatea lui, dar sunt convins ca pe timp frumos, fara vant, o sa zboare fara nicio problema
- trebuie modificat trenul de aterizare; cu trenul de aterizare pe care-l are acum (foarte jos si paralel cu solul), se poate ateriza doar pe parchet. :rolleyes:
Zborul de aseara s-a desfasurat in conditii extreme (vant puternic, frig si ploaie), dar a fost rezultatul dorintei lui Dan de a-l vedea zburand si dorintei mele de a-l zbura.
Concluzia a fost clara. Acestui avion nu-i place deloc vantul. Aripa este foarte mare (si lata si lunga) si imediat avionul este "umflat" de vant. Sunt convins ca zbura si pe vantul de aseara, dar trebuia facut mult mai greu de bot si eventual cu un motor mai puternic.
Au fost doua decolari (tentative de decolare). Am incercat sa decolez si rapid, dar si mai incet, dar rezultatul a fost acelasi. Dupa ce depaseam pragul de 1 metru fata de sol, avionul era efectiv aruncat inapoi de vant, oricat de mult incercam sa compensez din profundor si motor.
Daca vremea o sa fie OK, mai facem o incercare astazi.
#83
Postat 03 September 2010 - 10:51 PM
Nu inainte insa sa-mi atraga atentia cum NU se construieste un tren de aterizare. Apoi ca o barca pe valuri, s-a urcat pe cer si a plutit cateva minute bune. Aterizarea in papusoi, of course, in ciuda venirii line si cursive. A papat acumulatorul LiPo 4s 2500mAh 20C in 8-9 min, era stors pana la 3.13V in medie pe celula. Pentru echilibrare a purtat un harddisk pe bot iar in partea 4-a (dupa minutul 7:35) a avut aripa mai in spate cu 4cm. Abia atunci a fost 95% BINE, dar deja murise acumulatorul.
Concluzia? E nevoie de un tren de aterizare sanatos, de repozitionarea aripii mai in spate, iar in bot de o camera foto pentru care a fost proiectat acest aparat... Cred ca daca e bine echilibrat, e suficient chiar si aces motor. Dau cuvantul celorlalti domni prezenti...
#84
Postat 03 September 2010 - 11:52 PM
Biciclistu, la Sep 3 2010, 11:51 PM, a spus:
Nu inainte insa sa-mi atraga atentia cum NU se construieste un tren de aterizare. Apoi ca o barca pe valuri, s-a urcat pe cer si a plutit cateva minute bune. Aterizarea in papusoi, of course, in ciuda venirii line si cursive. A papat acumulatorul LiPo 4s 2500mAh 20C in 8-9 min, era stors pana la 3.13V in medie pe celula. Pentru echilibrare a purtat un harddisk pe bot iar in partea 4-a (dupa minutul 7:35) a avut aripa mai in spate cu 4cm. Abia atunci a fost 95% BINE, dar deja murise acumulatorul.
Concluzia? E nevoie de un tren de aterizare sanatos, de repozitionarea aripii mai in spate, iar in bot de o camera foto pentru care a fost proiectat acest aparat... Cred ca daca e bine echilibrat, e suficient chiar si aces motor. Dau cuvantul celorlalti domni prezenti...
Felicitari !!! Multumesc pentru ocazia oferita de a-l vedea zburand. Dincolo de faptul ca ne-am distrat ( si numai intunericul ne-a determinat sa plecam - caci am mai fi stat la discutii ) , modelul are potential . Avand in vedere cele vb.la zbor am pus de o parte o platbanda de dural de 3x40 mm si sarma de otel de 4 mm . Cat despre roti ma gandeam sa incerc sa le tai tot cu fir cald ( fixate bucatile brute pe un ax si rotite contra firului cald ) cam la 100 mm diametru .
BAFTA !!!
P.S.Cochetam cu gandul de a construi un Passive UL pentru un amic. Incurajat de succesul tau ( si de A150 ) cred ca in week end ma si apuc de bricolat.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#85
Postat 04 September 2010 - 03:12 AM
Imi place cum arata in aer si cum zboara maiestuos. Pare, atat cat ma pricep, un picut greu de coada.
Ia spune, ca nu ne aude nimeni, pantalonii erau plini?
Multa bafta si, te rog, sa nu ne uiti cu urmatoarele dari de seama.
#86
Postat 04 September 2010 - 08:26 AM
Biciclistu, la Sep 3 2010, 11:51 PM, a spus:
Nu inainte insa sa-mi atraga atentia cum NU se construieste un tren de aterizare. Apoi ca o barca pe valuri, s-a urcat pe cer si a plutit cateva minute bune. Aterizarea in papusoi, of course, in ciuda venirii line si cursive. A papat acumulatorul LiPo 4s 2500mAh 20C in 8-9 min, era stors pana la 3.13V in medie pe celula. Pentru echilibrare a purtat un harddisk pe bot iar in partea 4-a (dupa minutul 7:35) a avut aripa mai in spate cu 4cm. Abia atunci a fost 95% BINE, dar deja murise acumulatorul.
Concluzia? E nevoie de un tren de aterizare sanatos, de repozitionarea aripii mai in spate, iar in bot de o camera foto pentru care a fost proiectat acest aparat... Cred ca daca e bine echilibrat, e suficient chiar si aces motor. Dau cuvantul celorlalti domni prezenti...
Felicitari Dane,ma bucur ca ai reusit .Zboara frumos,iar dupa ce o sa faci rectificarile necesare ,o sa zboare ca cel original. Totusi cred ca ai nevoie de un motor mai mare ca sa-l poti decola de pe iarba .Imi pare rau ca nu am reusit sa ajung la inaugurare,dar sper ca la urmatoarea tentativa sa fiu prezent.Dupa zborul asta te-ai virusat definitiv. Bafta multa si zboruri cat mai reusite.
#87
Postat 04 September 2010 - 09:30 AM
pccdtk, la Sep 4 2010, 12:52 AM, a spus:
BAFTA !!!
P.S.Cochetam cu gandul de a construi un Passive UL pentru un amic. Incurajat de succesul tau ( si de A150 ) cred ca in week end ma si apuc de bricolat.
Placerea a fost numai a mea si ma bucur nespus ca v-am cunoscut pe tine si prietenul tau (iertare dar nu am retinut numele sau nickul lui de pe forum).
Dupa aceeasi metoda am taiat si eu rotile dar din pacate nu am avut EPP mai lat ci numai de 11cm (rotile au iesit la ~10cm diametru). As fi vrut sa le fac macar de 15cm sa aibe capacitate de trecere peste denivelari mai mare... Daca nu ai nici tu decat de 10, nu te mai chinui ca le folosim pe astea, sunt OK. Cat despre tren, tu ai infinit mai multa experienta si nu te pot contrazice... insa eu ma gandeam tot la designul din planul initial numai ca in loc de carbon/aluminiu sa folosim teava de otel cu diametrul interior de 5 si tija de otel de 4, sunt ieftine in Hornbach. Si adauga exact greutatea necesara echilibrarii... ce zici?
dan_mitea, la Sep 4 2010, 04:12 AM, a spus:
Imi place cum arata in aer si cum zboara maiestuos. Pare, atat cat ma pricep, un picut greu de coada.
Ia spune, ca nu ne aude nimeni, pantalonii erau plini?
Multa bafta si, te rog, sa nu ne uiti cu urmatoarele dari de seama.
Multumesc pentru urari! Emotiile si fiorii circulau printre sinapsele mele ca la Formula1, dar sfincterul aproape a iesit invingator :blink: :blink:
ilie F1A, la Sep 4 2010, 09:26 AM, a spus:
Daca rezolvam problema trenului, restul e simplu: mut aripa cu 4-5cm mai in spate si... s-ar putea sa fie suficient! Mai probam si mai vedem, dar cred ca nu este nevoie sa schimb motorul cu unul mai puternic. Virusat zici? Cred ca da, deja am trecut la constructia urmatorului, se pune ?? :)
#88
Postat 04 September 2010 - 11:01 AM
Biciclistu, la Sep 4 2010, 10:30 AM, a spus:
2.Dupa aceeasi metoda am taiat si eu rotile dar din pacate nu am avut EPP mai lat ci numai de 11cm (rotile au iesit la ~10cm diametru). As fi vrut sa le fac macar de 15cm sa aibe capacitate de trecere peste denivelari mai mare... Daca nu ai nici tu decat de 10, nu te mai chinui ca le folosim pe astea, sunt OK. 3.Cat despre tren, tu ai infinit mai multa experienta si nu te pot contrazice... insa eu ma gandeam tot la designul din planul initial numai ca in loc de carbon/aluminiu sa folosim teava de otel cu diametrul interior de 5 si tija de otel de 4, sunt ieftine in Hornbach. Si adauga exact greutatea necesara echilibrarii... ce zici?
1.Si noua ( mie si lui Doru - el nu prea frecventeaza forumul insa il voi corupe ...) ne-a facut placere sa va cunoastem - mai ales in circumstantele date.
2.OK .
3.Care "infinit mai multa experienta" ? ...nu de alta dar pe masura ce mai invat cate ceva imi dau seama de cat nu stiu. Cat despre tren eu ma gandesc sa construim ambele variante si sa le incercam . Asta cu atat mai mult cu cat ma apuc sa construiesc Passive-ul .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#89
Postat 07 September 2010 - 01:40 AM
Intre timp noul model avanseaza:
O comparatie de dimensiuni:
#90
Postat 07 September 2010 - 09:42 AM
Acu' fara bancuri, l-a scos din vant de deasupra masinilor dezechilibrat si salbaticit, sub privirile spectatorilor cu pantalonii uzi :)
BRAVO!
#91
Postat 07 September 2010 - 10:25 AM
Partea buna este ca avionul a inceput sa zboare din ce in ce mai bine.
Cea mai nasoala parte din zborul de duminica a fost momentul in care s-a desprins suportul de polisitiren care aducea aripa mai in spate. In momentul desprinderii acestui suport, aripa a inceput sa se miste si avionul a devenit foare greu controlabil, cu atat mai mult cu cat batea si vantul.
Sunt convins ca prin modificarea botului avionului si implicit prin modificarea centrului de greutate, avionul o sa zboare superb.
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 07 September 2010 - 10:27 AM
#93
Postat 11 September 2010 - 08:57 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#94
Postat 11 September 2010 - 08:58 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#95
Postat 11 September 2010 - 09:04 PM
Anvergura : 150 cm
Supr.alara : 40 dm2
Greutate estimata ( fara camera ) : 800 gr.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#96
Postat 11 September 2010 - 09:31 PM
#97
Postat 11 September 2010 - 09:40 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#98
Postat 11 September 2010 - 11:16 PM
Multa, multa bafta, zburatorilor.