PASSIVE by Power Unul din modelele cunoscutului "artist"
#41
Postat 12 August 2010 - 02:05 PM
#42
Postat 12 August 2010 - 11:56 PM
De exemplu am vrut sa tai liber o portiune dreapta, cu taietorul neprins pe banc, si am stricat irecuperabil zona aia, noroc ca mi-a permis designul sa intorc schita in asa fel incat partea stricata sa pice intr-o zona decupata (de aici si corpul atat de pictat)
Obligatoriu taietorul trebuie sa stea pe banc ca sa pot asigura perpendicularitatea coardei. Chiar si asa nu mi-a iesit prea bine pt ca... m-am gandit sa lipesc rigla metalica cu scoci si sa ghidez coarda pe rigla. Pana aici idee e buna si ASA trebuie facut ca sa poti taia drept, INSA.. nu apasati pe coarda cu rigla ca face burta si taie in unghi!
Placajul de 0.8 se taie excelent cu caterul ghidat pe rigla metalica. Insa m-am gandit abia dupa ce am zgariat bancul (cel nou si frumos) sa pun ceva dedesubt de protectie. Am gasit in bucatarie un tocator de plastic gros din IKEA cam 40x30, numai bun! Am decupat cat m-au tinut mainile si picioarele. E destul de mult de munca si de masurat. Si ale naibii daca pica ele toate la milimetru... Dar acu nu fac intrecere cu nenea Power, sper sa zboare :lol:
Ce porcarie de lipici.. in 2-3 minute tot auzeam pocnete si nu m-am prins de unde vin decat dupa ce am ridicat greutatile (harduri vechi, plate si suficient de grele).
Se umfla dumnealui si dadea pe afara intr-o veselie. Am sters cu servetelul, am fixat iar piesele si peste 3 minute iar am repetat operatiunea. Acm s-a linistit, ptiu drace!
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 12 August 2010 - 11:58 PM
#43
Postat 13 August 2010 - 10:07 AM
ALTUL
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 13 August 2010 - 10:11 AM
#45
Postat 13 August 2010 - 12:15 PM
renatoa, la Aug 10 2010, 04:35 PM, a spus:
Il vazui azi in pliant la Dedeman, promo din 12 August pana pe 9 sept, 69 lei.
Multumesc de informatie, cu atat cu cat este actuala. Am luat si eu un banc din asta ieri, chiar simteam nevoia de asa ceva pentru a ma putea desfasura in plenitudine...
@dan mitea
Am vazut pe bancul tau de lucru o "chestie", ce model e si daca poti sa-mi pui la dispozitie si mie documentatia.
tnx!
jetix,
#46
Postat 13 August 2010 - 01:09 PM
@Jetix, pe masa de tortura este musiu':
http://www.rhcforum....showtopic=30038
Despre documentatie. In afara de aspectul moral, pentru a copia planurile si a le trimite, ar costa mai mult de 50$. Tot kitul, cu materiale, manual, cuget linistit, ceva surubele, tren de aterizare, etc, etc, este 170$. Parca nu merita, zic si eu.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXYXJ7&P=0
Multa bafta, zburatori, dumneavoastra.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 August 2010 - 01:16 PM
#49
Postat 13 August 2010 - 03:30 PM
dan_mitea, la Aug 13 2010, 02:09 PM, a spus:
Cum spuneam, v-am citit cateva topicuri pe la aero si navo iar complexitatea modelelor, solutiilor, sculelor, proiectelor, etc din categoria balsa o bate infinit la poponeata pe cea a deproanelor. Ca sa fac un fuselaj din depron - simplificat vorbind - decupez un bloc cu fir cald in 5 minute si il intaresc pe la colturi cu placaj - taiat cu cutitul - in alte 5 min! Eventual si niste EPP taiat cu banalul cutter... Numai dvs puteti spune ca e mai simplu lucrul cu balsa, care deja aveti cararile umblate si arhicunoscute. Eu incepatorul privesc de atat de jos la atat de sus si spun ca complexitatea mi se pare infinit mai mare... Iar pe scule oricum am dat deja banii, am consumat fapta :D
renatoa, la Aug 13 2010, 03:21 PM, a spus:
Dom' profesor, chiar va simteam lipsa :D Nu ma asteptam sa fie o banalitate, ba chiar am fost mirat ce simplu au mers primele decupaje. E clar insa ca nu avea cum sa-mi iasa din prima placa un fuselaj fara greseala, toti m-au avertizat si nu ma sperii / renunt eu asa repede, practic nu am pierdut nici macar o batalie. Am inca 7 placi de XPS sa-mi "calibrez" mana. As putea folosi insa chiar si acest prim bloc decupat, nu are erori asa grave - vezi imaginile - insa pe anumite portiuni sarma a facut burta si a taiat in unghi (nu mare dar...). Pot placa cu balsa, umple cu spuma, apoi taia din nou drept ghidat de placaj... Chiar ma gandeam sa plachez cu balsa marginile, macar o bordura de 2-3 cm de jur imprejur.
Alta solutie ar fi 2 foi de placaj 1200x60 pe care sa desenez modelul, traforaj la greu, slefuire si.. gata. Prinse pe ambele parti ghideaza PERFECT sarma, dar de data asta nici nu mai e nevoie decat de cutitul de paine de la bucatarie (ala ca fierastraul). In fine... abia astept sa plec acasa sa continui! Vai ce boala grea :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 13 August 2010 - 03:32 PM
#50
Postat 13 August 2010 - 04:06 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#51
Postat 13 August 2010 - 06:22 PM
Tu sa faci cum iti cere sufletelul. In definitiv, doar asta conteaza.
Bafta, zburatorule.
#52
Postat 13 August 2010 - 09:29 PM
dan_mitea, la Aug 13 2010, 07:22 PM, a spus:
Nu esti batran !!! Si cu siguranta esti "dedicat" - nu ciudat . Sa-mi aduc aminte ca m-ai rugat ( cand incepusem sa postez pe rhc ) sa nu te mai domnesc atat ca sa nu te simti cum zic eu ca nu esti :"batran " ?!!!
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#53
Postat 13 August 2010 - 10:32 PM
Biciclistu, la Aug 13 2010, 04:30 PM, a spus:
Problema e ca ce faci in 5 minute arata si se comporta ca si cand ar fi fost facut in 5 minute. Crede-ma ca am inceput cu lucruri facute la repezeala din depron, apoi - nemultumit de rezultate - am trecut la balsa. Acum lucrez cu polistiren extrudat, insa trebuie sabloane, fibra de sticla, carbon, pompa de vid, etc - ca sa zboare la fel de bine ca cel de balsa. Singurul motiv pentru care am trecut la spuma+fibra este ca iese mai rigid, altfel ramaneam la balsa.
Eu sunt virusat cu DLG-urile, si acolo ai aripi subtiri (11 mm in partea cea mai groasa, la anvergura de 1.5 m). Am facut DLG-uri din balsa, dar nu se poate performanta.
Aspectul de bijuterie, dat de balsa, n-o sa-l obtin prea curand cu toate spumele si fibrele. Si pentru balsa imi trebuia doar un cutter si putin aracet.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 13 August 2010 - 10:34 PM
#54
Postat 14 August 2010 - 07:01 PM
pccdtk, la Aug 11 2010, 07:28 AM, a spus:
AM FACUT BURTAAAAA.... HEEEELPP!!!!!!!!!!! Dar stai sa vezi:
M-am obisnuit cu taiatul si am descoperit si cateva practici bune, asa ca rezultatul este unul BUN, linia e perfect dreapta si unghiul taiat intre planuri este de 90 cu siguranta (am desenat schita pe ambele parti cat mai precis posibil si apoi am folosit rigle metalice pe ambele parti ca sa ghidez coarda de nichelina). Am gasit la piata in sfarsit niste rezistente de resou, de 2000 si 2500W si acum am sarma de lungime mare. (Asa cum spunea IlieF1A, este un arc din care am taiat cam am avut nevoie si am intins pe lemn).
Am fixat profilele pe aripa
Cam asa arata taietorul meu. Se poate vedea cum am fixat de banc bucata de aripa, precum si interesul deosebit al Andreei pentru hobiul lui tati :rolleyes:
Si am taiat! A mers minunat, profilele din lemn sunt f bune, polistirenul mi s-a parut bun...
DAR...
A facut burta. INEXPLICABIL!!! Nu pricep, sa fi fost prea incins firul? Sau cum spune pccdk sa fie temperatura diferita la capete fata de mijloc???
Urata treaba! Poate e polistirenul de vina... Se transforma in paranteza daca simte caldura pe o fata. Arata ca o aripa taiata perfect, aceeasi grosime peste tot, insa curbata. Oare pot corecta curbura din lonjeron si intarituri?? Mi se pare dura placa, cred ca va curba orice lonjeron (daca nu folosesc o bara de otel de 15mm - 28kg) :D
Intre timp m-am apucat de ampenaje dar de atata tristete nici nu am vazut ca am desenat ampenajul orizontal de 2 ori
Si fiindca e destul de flexibil o sa-l fac dublu
Dar nu ma lasati asa ca sunt oarecum in pana de idei. Poate de vina e nichelina, fiind groasa si lucrand la temperaturi mari curbeaza placa de polistiren. Poate ar fi bine sa incerc si cu sarma de 0.3 de otel sa vad daca produce paranteza. O sa incerc sa cumpar o placa de XPS de alt tip sa vad daca (poate) asta este explicatia. E atat de prost incat cand bag cuiul in el se strange, adaca nu-l strapunge totdeauna. Am ascutit cuiele si parca e mai bine, dar tot mi-a mai facut o gauroaie d'aia...
Alte solutii?
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 14 August 2010 - 07:10 PM
#55
Postat 14 August 2010 - 07:10 PM
1. incearca sa folosesti negativul ca sablon, e MUUULT mai usor.
2, lucreaza cu o temperatura mai mica a firului, la mine nu s-a intamplat niciodata asa (indoituri).
3, eu fixez placa de polistiren cu alta placa deasupra si cu greutati cand tai.
PS: apropo de copil, ai mare grija de copil si fumul de la firul cald ca eu am tusit 2 saptamani incontinuu, am inteles ca e extrem de toxic.
Aceasta postare a fost editata de andriu: 14 August 2010 - 07:11 PM
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#56
Postat 14 August 2010 - 07:59 PM
Despre fum am citit si eu ca ar fi toxic, dar nu la EPS la XPS ci la EPP, ceva cu cyanoxxx... Tin totusi in permanent geamurile deschise larg si un ventilator enorm care sufla la maxim sa evacueze mai rapid fumul. MULTUMESC pentru sfat!
#57
Postat 14 August 2010 - 08:23 PM
Mai are rost sa incerc cu sarma otelita de 0.3?
HEEELP :D :( :(
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 14 August 2010 - 08:24 PM
#58
Postat 14 August 2010 - 11:06 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#59
Postat 14 August 2010 - 11:38 PM
Uite insa ce scrie Mike:
"Hi biciclistu,
Well... here are my thoughs on your issues. First off, you said you lowered the temp on the bow, is it low enough?? The bow/wire should pull through the foam very slowly with no smoke. Second...the curve you are seeing may be the result of surface tension from the bottom side of the foam block. When you cut the top surface off it relieves the tension from the top and the mass wants to curve to the bottom to equal the tension. I have seen this with higher density foams such as what you are cutting.
With that, here are some ideas with the easiest first ...
(1) When you apply the wing spars you will be weighting them down, the weight will straighten the wing. After both spars are glued in place the wing should be straight. The T.E. may still have some curve but a length of carbon will help with that. If there is any cuver to speak of after that it should not effect the flight quality as it will be minimal.
(2) With a helper, take a heat gun and "gently" heat the bottom of the core while bending it in the opposite direction. I have done this with thinner Depron and it works well. Be sure and hold pressure until it cools.
(3) You can try and "skin" cut the bottom of the block if it is thick enough and then cut the top.
(4) Try and block the foil template up and cut all the way around the template. This would relieve the tension on all sides.
Hope this helps...
Mike"
Am incercat numarul 2 si A MERS PERFECT!!!!!!!!!!!!!!
Deasupra aragazului (afara de uscatorul de par nu am alt "heat gun") am tinut aripile rand pe rand, cu fata concava in jos si punand ceva presiune pe fata convexa. Pur si simplu si-au revenit, s-au tras la loc. Tensiunile din fata neincalzita au tras de partea cealalta si au indreptat aripa la loc!!
Dar cred ca XPS-ul pe care il am nu e cel mai bun si exact asta e problema mea de fapt!
#60
Postat 15 August 2010 - 08:13 AM
#61
Postat 15 August 2010 - 10:29 AM
Biciclistu, la Aug 15 2010, 12:38 AM, a spus:
partea cu indoitura va aparea la orice polistiren probabil.
acum am observat ca tu tai numai pe o parte (cea superioara), deci e logic sa se indoaie.
incearca sa tai pe ambele parti rotinnd sablonul cu cateva grade si sa tai pe ambele parti.
eu am taiat din acelasi polistiren si nu a facut burta, dar era un profil simetric taiat pe ambele parti.
si totusi a fost singurul polistiren, asta ca al tau, care a avut diferente de grosime la bordul de fuga, deci ceva tot are cu , curbatul.
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#62
Postat 15 August 2010 - 10:37 AM
In primul rand, taie din polistiren mai gros, ca sa ramana niste felii deasupra si sub aripa. O sa ai nevoie de astea cand o sa presezi. De asemenea, tensiunile interne in placa sunt mai mari la suprafata.
In al doilea rand, trebuie greutati pe placi cand tai. Eu folosesc caramizi, puse una langa alta, ca sa fie cat mai drept.
Am cumparat si eu niste polistiren roz cu textura, nu am apucat sa fac teste, insa speram sa nu se curbeze. Oricum, senzatia mea e ca cel albastru se curbeaza mai rau.
#64
Postat 17 August 2010 - 08:38 AM
Am indreptat aripa (toate cele 3 parti) la cald si pare rezonabila. Cum spunea si Mike, daca profilul nu e perfect ci lipsesc cativa mm la mijloc, nu e o problema absolut deloc. Nici macar daca e puuutin stramba ca o paranteza. Acesta e un VerySlowFlyer si va ramane in parametrii de zbor chiar cu mici erori de constructie. Insa pe viitor mi-am propus sa cumpar polistiren de 100mm grosime ca sa pot taia aripa de jur imprejur.
Ca "lonjeron" principal va sta un cornier de aluminiu subtire de 10x10mm, lipit deasupra aripii. Dedesubt nu voi sustine decat cu placaj de 0.8 la imbinari. Va mai fi si bordul de atac din balsa care va ajuta la intarirea aripii.. mai e si o platbanda de 5mm de carbon pusa pe bordul de scurgere...eu cred ca e destul!
Ma gandeam ca si pe dedesubtul fuselajului, pe muchia "grindei", sa trag de la un cap la altul o platbanda subtire de aluminiu in loc de placaj (sau chiar pe sub placajul de 0.:D. Mai vedem. Deocamdata lucrul merge incetisor, lucrez zilnic 2-3 ore si las la lipit peste noapte piesele. Revin cu imagini cand o sa am ce arata :)
#65
Postat 17 August 2010 - 01:05 PM
Biciclistu, la Aug 17 2010, 08:38 AM, a spus:
Din aceasta cauza am abandonat aceasta tehnologie. Nu am fost in stare sa fac o aripa cu generatoarea dreapta. Toate erau ca un hiperboloid de rotatie, ca turnurile de racire de la termocentrale. Daca firul nu este perfect perpendicular pe profilele exterioare apare acest fenomen. La aripile trapez este crima. Pentru a indeplini conditia anterioara, trebuie sa ai viteze diferite ale firului la cele doua capete. Si, ca fondanta de pe coliva, viteze diferite, inseamna arderi diferite...A fost mult prea mult pentru mine. Ar merge un CNC.
Multa bafta si te rog sa ma scuzi pentru aberatii.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 August 2010 - 01:09 PM
#66
Postat 17 August 2010 - 04:24 PM
Din ce am inteles (si experimentat cu sarma calda pe deseuri de polistiren), independent de unghiul de taiere, viteza sarmei sau temperatura acesteia, polistirenul se curbeaza atunci cand este incalzit de-a lungul unei fete. Am vazut si mai clar clar acest lucru deasupra aragazului cand am indreptat aripile. Se ia o bucata de polistiren, se pune o greutate pe ea si se tine putin deasupra aragazului (atentie sa nu se topeasca)... Jos e cald si materialul se relaxeaza, sus e presiunea care apasa dar e rece si nu se deformeaza in nici un fel.
Toata smecheria e sa sprijini blocul de taiat pe o suprafata perfect dreapta si suficient de lunga macar cat blocul, apoi sa pui greutati suficient de mari pe bloc ca sa nu se deformeze in timpul taierii. Dupa taiere tot va fi putin stramb, insa grosimea profilului va fi identica peste tot iar curba se corecteaza dupa metoda "aragaz". O sa cumpar foi de 10cm grosime si o sa probez si taierea pe ambele fete, desi ma astept in continuare la o usoara curba, vom vedea...
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 17 August 2010 - 04:26 PM
#67
Postat 17 August 2010 - 05:44 PM
Si tai 'la mana', cu sabloane facute din placaj de aviatie cu traforajul, si cu tronsoane trapezoidale. Mana se obisnuieste. Nu sustin ca e la fel de bine ca la un CNC, dar ies binisor.
Si e mai usor sa faci o aripa din mai multe tronsoane mai mici, decat una dintr-o bucata mai mare. E mai multa munca pregatitoare, insa taierea propriu-zisa e mult mai simpla, firul nu se mai intinde asa de tare.
#68
Postat 17 August 2010 - 06:12 PM
http://www.airfieldmodels.com/gallery_of_m...!/index.htm
"Cuib de pasare" i-as zice, aduce a stadionul olimpic.
Interesant ca nu te mai lupti cu nici un profil... totul este format din linii drepte, grinzi si zabrele.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 August 2010 - 06:24 PM
#70
Postat 17 August 2010 - 10:47 PM
Dragos Avramescu, la Aug 17 2010, 06:44 PM, a spus:
Da, am uitat sa mentionez si acest lucru, data viitoare voi eliminat segmentul de 1m, clar... deci probabil aripa va avea 5 segmente, ca sa iasa la 2m precum in proiect. Si va avea eleroane .. am mai zis? :)
renatoa, la Aug 17 2010, 07:12 PM, a spus:
Masochism nene... sculptura moderna :)
Intre timp am terminat ampenajele, am traforat/taiat cam tot, ramene numai lipitul.
Pentru gaurelele balamalelor m-am inspirat tot de la guru-ul american. Un suport care ghideaza drept surubelnita incinsa si un semn pe surubelnita unde sa ma opresc:
Am pus si platbanda de carbon, desi cred ca fu exces de zel... pt ca oricum am dublat polistirenul pe ampenaje (era prea flexibil) si am pus si ceva placaj sa stea drept. Ma intreb daca sa mai pun tijele de carbon care sprijina ampenajele intre ele si impreuna de fuselaj...
Ma gandisem sa pun o platbanda de aluminiu pe fund, dar ar fi ingreunat inutil. Daca sute de modele semnate Power zboara foarte bine numai cu placaj pe dedesubt (si asta mai nou, ca inainte nu intarea cu nimic fundul), e OK si pt mine