PASSIVE by Power Unul din modelele cunoscutului "artist"
#32
Postat 10 August 2010 - 03:41 PM
Biciclistu, la Aug 10 2010, 12:30 AM, a spus:
Nu cred ca e o problema. Aripa e dreapta din lonjeron, si asta se obtine la montaj. Poti obtine o aripa dreapta din doua capete de lonjeron strambe, daca le montezi cu curbura in directie opusa, si mai montezi si placi de balsa intre ele. Insa bordul de atac nu e chiar o problema. Incalzesti apa intr-un vas cu suprafata mai mare si tii bagheta la aburi. Sau uzi un servetel, il aplici pe balsa, apoi dai pe deasupra cu fierul de calcat.
Mie personal asta cu bagheta pentru BA mi se pare putin aiurea, pentru ca BA depinde de profil, si este foarte important sa fie facut cu precizie.
#33
Postat 10 August 2010 - 11:57 PM
Dragos Avramescu, la Aug 10 2010, 04:41 PM, a spus:
Mie personal asta cu bagheta pentru BA mi se pare putin aiurea, pentru ca BA depinde de profil, si este foarte important sa fie facut cu precizie.
Profilul l-am traforat si apoi slefuit, zic eu ca destul de precis.
Bord de atac m-am gandit sa pun din lemn dupa ce un ciuline mi-a sectionat putin din aripa unui planor la aterizare. E foarte expusa zona iar bagheta de balsa e usoara si destul de dura la impactul cu natura, daca natura nu vrea sa dovedeasca altceva...
Am comandat alta bagheta cu rugamintea sa fie mai atenti, dar poate incerc totusi sa indrept si paranteza aia. Pe care deasupra trebuie sa pun fierul dupa ce aburesc bagheta, pe deasupra ala convex sau pe viceversa concav?
O alta intrebare, ca deja intru in panica dupa ce am epuizat variantele de megashopuri bucurestene: de unde cumpar nichelina, "rezistenta" sau macar sarma de otel de 0.1-0.3? Pt taietorul mic nu-i bai, ca mai am corzi la chitara, dar pt cel mare (pt aripa) am nevoie de macar 120cm sa pot da forma unei bucati de polistiren de 100cm lungime. Ca sa nu ma gandesc ca poate se rupe.. De la pasarica minunata am comandat niste sarma otelita .3 si .6 dar are numai 1m lungime, adica e pretaiata la lungime fixa. Comanzi 3m si vin 3 bucati x 1m :D
#34
Postat 11 August 2010 - 06:28 AM
Biciclistu, la Aug 11 2010, 12:57 AM, a spus:
Cred ca nu va trebui sa faci si partea centrala din 2 bucati . Cu atat mai mult cu cat la lungimi mai mari de taiere pot apare diferente de temperatura intre mijlocul si extremitatile firului - de unde si "burta" nedorita.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#36
Postat 11 August 2010 - 09:39 PM
ilie F1A, la Aug 11 2010, 09:52 PM, a spus:
din alea din care faceam resou in facultate... 8) :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :D
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#37
Postat 11 August 2010 - 11:23 PM
ilie F1A, la Aug 11 2010, 09:52 PM, a spus:
Nu zic nu, dar din piata de la rusi/chinezi (16 Februarie, Moghioros) si pana la megashopuri (Dedeman, Brico, Hornbach, Practiker) am venit cu mana goala. Si tot rezistenta am cautat si eu... dar daca ai vazut tu undeva (in Buc) spune-mi si mie ca nu mai e mult si ma apuc de aripa, iar acolo e durere!
M-am apucat de taiat polistirenul si dupa ce am rupt/ars cateva corzi de chitara, pana la urma am gasit "setarile" corecte. Trebuia sa nu mearga ceva bine iar acesta a fost transformatorul meu PIKO. Care simte ca ceva face "scurt" sau consuma anormal pt un trenulet, asa ca aprinde un beculet care creste in intensitate pe masura ce eu cresc curentul la coarda.. iar la un mom dat imi taie macaroana. Fix cand ma aflu aproape de o temperatura rezonabila de taiere. Noroc ca am cateva relicve de calculatoare cu surse inca bune si a mers perfect cu negu + galben = 12V
Cat despre bancul de lucru, e vital!
Am reglat coarda la 90gr din paralelogramul cadrului (nu am strans foarte tare suruburile iar cauciucul pus intre aluminiu si lemn impiedica alunecarea).
Si m-am apucat sa tai...
Si am taiat atat de drept ca m-am minunat .. e totusi un fel de maiden cutting :)
Cat despre model, azi m-am inchis in birou si 3 ore am dedicat fiecare secunda ultimului model semnat genial de Mike aka POWER, anume DSLR EXPOSURE. Diferentele intre acesta si PASSIVE este ca permite o greutate mai mare pe bot si corecteaza erorile (descoperite) celorlalte modele ce s-au combinat in exposure. In fine, am schimbat "putin" planul (diferentele constructive sunt relativ minore) si incerc ultima lui gaselnita:
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 11 August 2010 - 11:27 PM
#38
Postat 12 August 2010 - 04:34 AM
bafta multa.
#39
Postat 12 August 2010 - 08:21 AM
Biciclistu, la Aug 12 2010, 12:23 AM, a spus:
Le-am innumarat si sunt sub 50, deci este abso_fachin_lutli corect :)
dan_mitea, la Aug 12 2010, 05:34 AM, a spus:
bafta multa.
Multumesc, exact asa facusem. Am pus clestii undeva pe la 65-70 cm pe coarda si am obtinut o temperatura care nici nu topea, nici nu scadea sub nivelul de taiere. Am preferat o temperatura usor mai scazuta si a mers mai incet taierea (aprox 1cm/2sec) dar nu am vrut sa se mai rupa coarda, ca era ultima... am lasat chitara cheala.
Raman deschis insa la sugestii pentru aripa, unde coarda intinsa trebuie sa aibe minim 105cm iar diferentele de temperatura pe lungimea ei ar trebui minimalizate. Si de unde fir de rezistenta...
#40
Postat 12 August 2010 - 09:31 AM
Biciclistu, la Aug 10 2010, 12:30 AM, a spus:
4.jpg
nu-ti recomand polistirenul ala galben.
am taiat si eu din el si mie mi sa parut cel mai "naspa".
e greu, e moale, e cu noduri.
cel roz e mai ok ca , consistenta dar e greu tare.
cel mai bun dar si cel mai scump e EPS 30 de la austroterm.
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#41
Postat 12 August 2010 - 02:05 PM
#42
Postat 12 August 2010 - 11:56 PM
De exemplu am vrut sa tai liber o portiune dreapta, cu taietorul neprins pe banc, si am stricat irecuperabil zona aia, noroc ca mi-a permis designul sa intorc schita in asa fel incat partea stricata sa pice intr-o zona decupata (de aici si corpul atat de pictat)
Obligatoriu taietorul trebuie sa stea pe banc ca sa pot asigura perpendicularitatea coardei. Chiar si asa nu mi-a iesit prea bine pt ca... m-am gandit sa lipesc rigla metalica cu scoci si sa ghidez coarda pe rigla. Pana aici idee e buna si ASA trebuie facut ca sa poti taia drept, INSA.. nu apasati pe coarda cu rigla ca face burta si taie in unghi!
Placajul de 0.8 se taie excelent cu caterul ghidat pe rigla metalica. Insa m-am gandit abia dupa ce am zgariat bancul (cel nou si frumos) sa pun ceva dedesubt de protectie. Am gasit in bucatarie un tocator de plastic gros din IKEA cam 40x30, numai bun! Am decupat cat m-au tinut mainile si picioarele. E destul de mult de munca si de masurat. Si ale naibii daca pica ele toate la milimetru... Dar acu nu fac intrecere cu nenea Power, sper sa zboare :lol:
Ce porcarie de lipici.. in 2-3 minute tot auzeam pocnete si nu m-am prins de unde vin decat dupa ce am ridicat greutatile (harduri vechi, plate si suficient de grele).
Se umfla dumnealui si dadea pe afara intr-o veselie. Am sters cu servetelul, am fixat iar piesele si peste 3 minute iar am repetat operatiunea. Acm s-a linistit, ptiu drace!
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 12 August 2010 - 11:58 PM
#43
Postat 13 August 2010 - 10:07 AM
ALTUL
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 13 August 2010 - 10:11 AM
#45
Postat 13 August 2010 - 12:15 PM
renatoa, la Aug 10 2010, 04:35 PM, a spus:
Il vazui azi in pliant la Dedeman, promo din 12 August pana pe 9 sept, 69 lei.
Multumesc de informatie, cu atat cu cat este actuala. Am luat si eu un banc din asta ieri, chiar simteam nevoia de asa ceva pentru a ma putea desfasura in plenitudine...
@dan mitea
Am vazut pe bancul tau de lucru o "chestie", ce model e si daca poti sa-mi pui la dispozitie si mie documentatia.
tnx!
jetix,
#46
Postat 13 August 2010 - 01:09 PM
@Jetix, pe masa de tortura este musiu':
http://www.rhcforum....showtopic=30038
Despre documentatie. In afara de aspectul moral, pentru a copia planurile si a le trimite, ar costa mai mult de 50$. Tot kitul, cu materiale, manual, cuget linistit, ceva surubele, tren de aterizare, etc, etc, este 170$. Parca nu merita, zic si eu.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXYXJ7&P=0
Multa bafta, zburatori, dumneavoastra.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 August 2010 - 01:16 PM
#49
Postat 13 August 2010 - 03:30 PM
dan_mitea, la Aug 13 2010, 02:09 PM, a spus:
Cum spuneam, v-am citit cateva topicuri pe la aero si navo iar complexitatea modelelor, solutiilor, sculelor, proiectelor, etc din categoria balsa o bate infinit la poponeata pe cea a deproanelor. Ca sa fac un fuselaj din depron - simplificat vorbind - decupez un bloc cu fir cald in 5 minute si il intaresc pe la colturi cu placaj - taiat cu cutitul - in alte 5 min! Eventual si niste EPP taiat cu banalul cutter... Numai dvs puteti spune ca e mai simplu lucrul cu balsa, care deja aveti cararile umblate si arhicunoscute. Eu incepatorul privesc de atat de jos la atat de sus si spun ca complexitatea mi se pare infinit mai mare... Iar pe scule oricum am dat deja banii, am consumat fapta :D
renatoa, la Aug 13 2010, 03:21 PM, a spus:
Dom' profesor, chiar va simteam lipsa :D Nu ma asteptam sa fie o banalitate, ba chiar am fost mirat ce simplu au mers primele decupaje. E clar insa ca nu avea cum sa-mi iasa din prima placa un fuselaj fara greseala, toti m-au avertizat si nu ma sperii / renunt eu asa repede, practic nu am pierdut nici macar o batalie. Am inca 7 placi de XPS sa-mi "calibrez" mana. As putea folosi insa chiar si acest prim bloc decupat, nu are erori asa grave - vezi imaginile - insa pe anumite portiuni sarma a facut burta si a taiat in unghi (nu mare dar...). Pot placa cu balsa, umple cu spuma, apoi taia din nou drept ghidat de placaj... Chiar ma gandeam sa plachez cu balsa marginile, macar o bordura de 2-3 cm de jur imprejur.
Alta solutie ar fi 2 foi de placaj 1200x60 pe care sa desenez modelul, traforaj la greu, slefuire si.. gata. Prinse pe ambele parti ghideaza PERFECT sarma, dar de data asta nici nu mai e nevoie decat de cutitul de paine de la bucatarie (ala ca fierastraul). In fine... abia astept sa plec acasa sa continui! Vai ce boala grea :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 13 August 2010 - 03:32 PM
#50
Postat 13 August 2010 - 04:06 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#51
Postat 13 August 2010 - 06:22 PM
Tu sa faci cum iti cere sufletelul. In definitiv, doar asta conteaza.
Bafta, zburatorule.
#52
Postat 13 August 2010 - 09:29 PM
dan_mitea, la Aug 13 2010, 07:22 PM, a spus:
Nu esti batran !!! Si cu siguranta esti "dedicat" - nu ciudat . Sa-mi aduc aminte ca m-ai rugat ( cand incepusem sa postez pe rhc ) sa nu te mai domnesc atat ca sa nu te simti cum zic eu ca nu esti :"batran " ?!!!
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#53
Postat 13 August 2010 - 10:32 PM
Biciclistu, la Aug 13 2010, 04:30 PM, a spus:
Problema e ca ce faci in 5 minute arata si se comporta ca si cand ar fi fost facut in 5 minute. Crede-ma ca am inceput cu lucruri facute la repezeala din depron, apoi - nemultumit de rezultate - am trecut la balsa. Acum lucrez cu polistiren extrudat, insa trebuie sabloane, fibra de sticla, carbon, pompa de vid, etc - ca sa zboare la fel de bine ca cel de balsa. Singurul motiv pentru care am trecut la spuma+fibra este ca iese mai rigid, altfel ramaneam la balsa.
Eu sunt virusat cu DLG-urile, si acolo ai aripi subtiri (11 mm in partea cea mai groasa, la anvergura de 1.5 m). Am facut DLG-uri din balsa, dar nu se poate performanta.
Aspectul de bijuterie, dat de balsa, n-o sa-l obtin prea curand cu toate spumele si fibrele. Si pentru balsa imi trebuia doar un cutter si putin aracet.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 13 August 2010 - 10:34 PM
#54
Postat 14 August 2010 - 07:01 PM
pccdtk, la Aug 11 2010, 07:28 AM, a spus:
AM FACUT BURTAAAAA.... HEEEELPP!!!!!!!!!!! Dar stai sa vezi:
M-am obisnuit cu taiatul si am descoperit si cateva practici bune, asa ca rezultatul este unul BUN, linia e perfect dreapta si unghiul taiat intre planuri este de 90 cu siguranta (am desenat schita pe ambele parti cat mai precis posibil si apoi am folosit rigle metalice pe ambele parti ca sa ghidez coarda de nichelina). Am gasit la piata in sfarsit niste rezistente de resou, de 2000 si 2500W si acum am sarma de lungime mare. (Asa cum spunea IlieF1A, este un arc din care am taiat cam am avut nevoie si am intins pe lemn).
Am fixat profilele pe aripa
Cam asa arata taietorul meu. Se poate vedea cum am fixat de banc bucata de aripa, precum si interesul deosebit al Andreei pentru hobiul lui tati :rolleyes:
Si am taiat! A mers minunat, profilele din lemn sunt f bune, polistirenul mi s-a parut bun...
DAR...
A facut burta. INEXPLICABIL!!! Nu pricep, sa fi fost prea incins firul? Sau cum spune pccdk sa fie temperatura diferita la capete fata de mijloc???
Urata treaba! Poate e polistirenul de vina... Se transforma in paranteza daca simte caldura pe o fata. Arata ca o aripa taiata perfect, aceeasi grosime peste tot, insa curbata. Oare pot corecta curbura din lonjeron si intarituri?? Mi se pare dura placa, cred ca va curba orice lonjeron (daca nu folosesc o bara de otel de 15mm - 28kg) :D
Intre timp m-am apucat de ampenaje dar de atata tristete nici nu am vazut ca am desenat ampenajul orizontal de 2 ori
Si fiindca e destul de flexibil o sa-l fac dublu
Dar nu ma lasati asa ca sunt oarecum in pana de idei. Poate de vina e nichelina, fiind groasa si lucrand la temperaturi mari curbeaza placa de polistiren. Poate ar fi bine sa incerc si cu sarma de 0.3 de otel sa vad daca produce paranteza. O sa incerc sa cumpar o placa de XPS de alt tip sa vad daca (poate) asta este explicatia. E atat de prost incat cand bag cuiul in el se strange, adaca nu-l strapunge totdeauna. Am ascutit cuiele si parca e mai bine, dar tot mi-a mai facut o gauroaie d'aia...
Alte solutii?
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 14 August 2010 - 07:10 PM
#55
Postat 14 August 2010 - 07:10 PM
1. incearca sa folosesti negativul ca sablon, e MUUULT mai usor.
2, lucreaza cu o temperatura mai mica a firului, la mine nu s-a intamplat niciodata asa (indoituri).
3, eu fixez placa de polistiren cu alta placa deasupra si cu greutati cand tai.
PS: apropo de copil, ai mare grija de copil si fumul de la firul cald ca eu am tusit 2 saptamani incontinuu, am inteles ca e extrem de toxic.
Aceasta postare a fost editata de andriu: 14 August 2010 - 07:11 PM
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#56
Postat 14 August 2010 - 07:59 PM
Despre fum am citit si eu ca ar fi toxic, dar nu la EPS la XPS ci la EPP, ceva cu cyanoxxx... Tin totusi in permanent geamurile deschise larg si un ventilator enorm care sufla la maxim sa evacueze mai rapid fumul. MULTUMESC pentru sfat!
#57
Postat 14 August 2010 - 08:23 PM
Mai are rost sa incerc cu sarma otelita de 0.3?
HEEELP :D :( :(
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 14 August 2010 - 08:24 PM
#58
Postat 14 August 2010 - 11:06 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#59
Postat 14 August 2010 - 11:38 PM
Uite insa ce scrie Mike:
"Hi biciclistu,
Well... here are my thoughs on your issues. First off, you said you lowered the temp on the bow, is it low enough?? The bow/wire should pull through the foam very slowly with no smoke. Second...the curve you are seeing may be the result of surface tension from the bottom side of the foam block. When you cut the top surface off it relieves the tension from the top and the mass wants to curve to the bottom to equal the tension. I have seen this with higher density foams such as what you are cutting.
With that, here are some ideas with the easiest first ...
(1) When you apply the wing spars you will be weighting them down, the weight will straighten the wing. After both spars are glued in place the wing should be straight. The T.E. may still have some curve but a length of carbon will help with that. If there is any cuver to speak of after that it should not effect the flight quality as it will be minimal.
(2) With a helper, take a heat gun and "gently" heat the bottom of the core while bending it in the opposite direction. I have done this with thinner Depron and it works well. Be sure and hold pressure until it cools.
(3) You can try and "skin" cut the bottom of the block if it is thick enough and then cut the top.
(4) Try and block the foil template up and cut all the way around the template. This would relieve the tension on all sides.
Hope this helps...
Mike"
Am incercat numarul 2 si A MERS PERFECT!!!!!!!!!!!!!!
Deasupra aragazului (afara de uscatorul de par nu am alt "heat gun") am tinut aripile rand pe rand, cu fata concava in jos si punand ceva presiune pe fata convexa. Pur si simplu si-au revenit, s-au tras la loc. Tensiunile din fata neincalzita au tras de partea cealalta si au indreptat aripa la loc!!
Dar cred ca XPS-ul pe care il am nu e cel mai bun si exact asta e problema mea de fapt!
#60
Postat 15 August 2010 - 08:13 AM