Modelism - RHC Forum: Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec Propun sa ne adunam fortele pentru a respira un aer mai curat

#91 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 October 2010 - 01:19 AM

@Dramida, multe vorbe, saracia omului. Cumpara-ti tu "masina" de mai sus si povesteste-ne ce si cum. Iti garantez ca vei fi citit de multi si cu mult interes.

PS. Eu nu inteleg un lucru. Daca la o masina electrica suntem dispusi sa renuntam la tot confortul, la demaraj si in plus, sa mai platim si in plus, atunci, de ce, la o masina cu benzina nu facem acelaasi lucru? Am avea un consum apropiat de un scuter. Poluarea ar fi mult mai mica decat la un model electric. De ce suntem cu doua fete?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 October 2010 - 01:22 AM

0

#92 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2010 - 07:11 AM

Parerea mea este ca a aparut deja masina care impaca si capra si varza: http://automobiles.h...om/fcx-clarity/ Din pacate se vinde doar in California. Iar pretul e unul normal. Desi productia de hidrogen e mare consumatoare de electricitate, solutia promite.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 04 October 2010 - 07:13 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#93 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 04 October 2010 - 10:00 AM

 dan_mitea, la Oct 4 2010, 02:19 AM, a spus:

@Dramida, multe vorbe, saracia omului. Cumpara-ti tu "masina" de mai sus si povesteste-ne ce si cum. Iti garantez ca vei fi citit de multi si cu mult interes.

PS. Eu nu inteleg un lucru. Daca la o masina electrica suntem dispusi sa renuntam la tot confortul, la demaraj si in plus, sa mai platim si in plus, atunci, de ce, la o masina cu benzina nu facem acelaasi lucru? Am avea un consum apropiat de un scuter. Poluarea ar fi mult mai mica decat la un model electric. De ce suntem cu doua fete?


Se poate: exista masini clasa mini: eu am o mazda 2 model 2003-2004; consuma 5.5-6 l/100 km motorina; si folosesc AC-ul si iarna pentru dezaburire, etc; motor de 1.4 L 68 CP; se pare ca e motor PSA;

Din ce am vazut eu la modelele de masini electrice propuse pina acum am senzatia ca se mizeaza pe prostia consumatorului: este exagerat sa dai 20000 - 25000 EUR pe o masina electrica cu o autonomie de 100 km; in plus e si neincapatoare; cel mai bine ar trebui facut asa: cit costa caroseria cu toate accesoriile necesare (frine, instalatie electrica, sisteme de siguranta) si separat bateriile; cine vrea baterii mai ieftine cumpara baterii cu plumb; cine vrea mai scumpe cumpara baterii litiu sau altele; astfel se poate vedea exact cit costa bateriile si cit costa cutia; la bateriile LiFePo4 costul este de in jur de 1.5 - 2.0 $ 3.2V 1Ah; adica o celula de 3.2 V 20Ah costa 30-40$;
0

#94 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 04 October 2010 - 10:05 AM

Pentru masini cred ca este mai avantajoasa varianta motor electric cuplat pe cutia de viteze decit varianta cu motoare in roti;
exista deja unii care transforma masini pe benzina in masini electrice si exact asta fac: arunca tot mai putin cutia de viteze; iar in locul unde
se fixeaza motorul pe cutie monteaza un motor electric cam cit o galeata de mare; restul se umple cu baterii;

ca aici
0

#95 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2010 - 03:25 PM

"Kohei Hitomi, lider de proiect Honda Jazz hibrid: Bateriile pentru masinile electrice trebuie sa devina mai fiabile si durabile pentru ca astfel de modele sa fie lansate in siguranta pe piata "

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-7893...ranta-piata.htm

Asta precis citeste pe aici :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#96 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 October 2010 - 06:18 PM

 mihai1972, la Oct 4 2010, 11:05 AM, a spus:

Pentru masini cred ca este mai avantajoasa varianta motor electric cuplat pe cutia de viteze decit varianta cu motoare in roti;
exista deja unii care transforma masini pe benzina in masini electrice si exact asta fac: arunca tot mai putin cutia de viteze; iar in locul unde
se fixeaza motorul pe cutie monteaza un motor electric cam cit o galeata de mare; restul se umple cu baterii;

ca aici

Si ce castiga?
Renatoa, trimite-i, te rog, lui nenea de la Honda, link-ul cu forumul de mai sus. Acolo va gasi solutii sa-si rezolve problemele.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 October 2010 - 06:26 PM

0

#97 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 October 2010 - 07:43 PM

 dan_mitea, la Oct 5 2010, 07:18 PM, a spus:

Si ce castiga?

Depinde de nevoi. Daca are curte sau garaj sa incarce masina peste noapte si-i ajunge autonomie de 50-70km pe zi, atunci baterii de motostivuitor costa vreo 1500EUR si au viata pentru 100000 km. E drept ca atarna 350-400kg, dar din astea se scade greutatea motorului vechi. Restu conversiei (motor, incarcator, electronica) mai costa cateva mii. Electricitatea 1,5-2EUR / 100km.

Alte avantaje ar fi ca:
- obtin o masina care trece mai probabil verificarea tehnica - lumini, semnalizatoare, centuri de siguranta, abs, airbag-uri sunt de la masina deja omologata. De emisii nu se mai pune problema.
- in orasele mari din Europa ai probleme cu masinile vechi, circulatia e restrictionata pe motiv de emisii. Costul conversiei e mai mic decat pretul unei masini noi si cheltuielile ulterioare cu combustibilul sunt mai mici.

PS http://www.diyelectriccar.com/

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 October 2010 - 07:57 PM

0

#98 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 05 October 2010 - 08:36 PM

Evident cat timp bateriile sunt cum sunt, vorbim discutii.

Ce-ar fi sa dicutam despre altceva? In primul rand eu cred ca inca este mult de imbunatatit la un motor termic clasic.
Teoretic sunt posibile randamente de peste 50-60%, ceea ce nu poate fi "batut" la capitolul environmental friendly de o masina electrica intr-o tara in care energia electrica se produce cu poluare.
It's difficult to make things simple!
0

#99 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2010 - 09:42 PM

 Zen, la Oct 5 2010, 09:36 PM, a spus:

Evident cat timp bateriile sunt cum sunt, vorbim discutii.

Ce-ar fi sa dicutam despre altceva? In primul rand eu cred ca inca este mult de imbunatatit la un motor termic clasic.
Teoretic sunt posibile randamente de peste 50-60%, ceea ce nu poate fi "batut" la capitolul environmental friendly de o masina electrica intr-o tara in care energia electrica se produce cu poluare.





Problema e ca petrolul se duce incet-incet. Ce o sa faci atunci cu un randament de 50%? Si ca idee: randamentul de conversie e de ordinul 10 la puterea minus 8 - minus 9. Pana acum, cel mai mare randament de conversie al materiei in energie cunoscut (impropriu spus , pt. ca momentan omul nu a reusit sa converteasca decat materie in materie + ceva energie), este de 10 la minus 2 (adica 1%) si apartine fuziunii nucleare.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#100 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 October 2010 - 11:52 PM

 Zen, la Oct 5 2010, 09:36 PM, a spus:

Evident cat timp bateriile sunt cum sunt, vorbim discutii.


Baterii cu plumb deep cycle de motostivuitor suporta 1500 cicluri la 80% descarcare. Pret pack de 80V 180Ah ~1500EUR. In ciclu de 70% stocheaza 10Kwh, suficient pentru o autonomie de 66km.

1500 cicluri * 66 km = 100000 km adica un cost de 1,5 EUR / 100km. Cu inca 1,5-2 EUR pretul curentului pentru incarcare fac 3-3,5 euro la 100km, parcursi in oras.
Incearca asta cu motoare cu combustie. 50-60% sunt vise frumoase, eficienta reala a automobilelor curente e 14-17% - atata din energia existenta in combustibil ajunge efectiv la roti, chiar daca motorul in anumite conditii de test e capabil de 28-38%

A, ca nu-ti place autonomia de 66km, e dreptul tau ... sunt destui pentru care e suficient, pentru acestia ar fi o informatie interesanta.

Citeaza

Ce-ar fi sa dicutam despre altceva? In primul rand eu cred ca inca este mult de imbunatatit la un motor termic clasic.

Citeste titlul topicului si mesajul initiatorului - e vorba de ce se am putea face concret, iar motoare cu combustie de 50% eficienta - oi fi carcotas da mi se pare foarte improbabil sa reusesti in atelieru din curte... nu-s atatea firme mari care asta incearca de acu 40 de ani, cand cu prima criza a petrolului?

Problemele mari la automobilele in orase sunt:
- vehicul exagerat de mare pentru a transporta o singura persoana 90% din drumuri.
- mersul in gol la semafoare, trafic aglomerat.
- eficienta scazuta la puteri mult mai mici decat cele nominale
- poluarea.

Conversia electrica rezolva ultimele 3 din problemele de mai sus introducand si problemele autonomiei sau costurilor. Un vehicul usor de 1 persoana o rezolva si pe prima si scade de 3-4 ori costul electricitatii si bateriilor.

Un alt exemplu de abordare a celor de mai sus (primele 3, mai putin poluarea) este automobilu lui Gogu Constantinescu din anii douazeci - mic si usor cu 2 locuri, motor de 5,6cp consuma 2,4l/100km la 60km/h. Asta cu un motor atat de ineficient cat poate sa fie un motor de 500cc in doi timpi de acum 90 de ani. O singura roata tractoare din spate (s-ar preta la configuratie de triciclu) simplifica distributia.
Transmisia infinit-variabila cu convertorul de cuplu inertial inventat de Gogu era remarcabila, vezi informatiile din articol:
http://www.gs-harper...r/Sonics005.asp

Cu un motor mic in 4 timpi din zilele noastre pe un vehicul monoloc usor si ceva mai aerodinamic (si transmisie asemanatoare) se imbunatasesc mult si performantele si consumul, ma astept sa coboare la 1,5l/100km. Poluarea la motoare mici e totusi destul de mare, desi scade consumul. Poate conversia pe GPL sa ajute?

Citeaza

Teoretic sunt posibile randamente de peste 50-60%, ceea ce nu poate fi "batut" la capitolul environmental friendly de o masina electrica intr-o tara in care energia electrica se produce cu poluare.

Stam mai bine decat alte tari, vreo 40% e din hidro sau nuclear. In viitor alternativele la petrol - sinteza din metan sau combustibili solizi, biocombustibili - nu se stie cat de curate, eficiente sau ieftine vor fi

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 October 2010 - 11:56 PM

0

#101 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 06 October 2010 - 12:38 AM

Petrolul clasic(accesibil) mai tine 40 ani.Rezervele de petrol din nisipuri bituminoase din Canada si Venezuela ajung pentru inca 80 ani.La asta s-ar mai putea adauga petrolul din sisturi bituminoase care ar ajunge pentru alti 40 ani.Problema cu petrolul din surse neconventionale nu tine atat de resurse ci mai mult de pretul ridicat al acestuia.
Iar randamentul maxim obtinut la un motor termic este de 56%.Acesta s-a obtinut la o centrala electrica in UK care functioneaza cu gaz metan si este format dintr-o turbina cu gaz + o turbina cu abur (obtinut din gazele evacuate de la turbina).Randamentul maxim la motoarele navale diesel lente este de 42%.Ele merg cu pacura.
Existau proiecte in anii 90 de motoare cu piston /turbina ceramice cu randamente peste 40%.
Asa ca petrolul si motoarele termice nu sunt inca terminate.Dupa afirmatile marilor firme constructoare de automobile peste 10 ani numai 10% din automobilele vandute vor fi electrice.
0

#102 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 October 2010 - 12:55 AM

Se poate si asa: conversia (carosare aerodinamica + pozitie mai joasa si mai comoda) unui scuter honda de 125cc atinge 1,1l/100km cu 45% mai putin decat inainte de modificari. Interesant ca se pot pune picioarele jos pentru echilibru la oprire, deci s-ar putea si la o bicicleta electrificata. Incalzirea pe vreme rece la bicicleta e mai simpla decat la scuter, daca ti-e frig dai din pedale ^_^.
Daca esti protejat de vant si ploaie altfel se pune problema cu vremea .

http://www.treehugger.com/files/2010/01/di...ike-214-mpg.php

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 October 2010 - 01:02 AM

0

#103 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 October 2010 - 01:08 AM

 RL10, la Oct 6 2010, 01:38 AM, a spus:

...
Asa ca petrolul si motoarele termice nu sunt inca terminate.Dupa afirmatile marilor firme constructoare de automobile peste 10 ani numai 10% din automobilele vandute vor fi electrice.

Sau poate va fi altceva in loc de automobil, electric sau nu. De ex o familie, in loc sa aibe 2 automobile va avea 1 automobil si 2 scutere sau tricicle carosate electrice sau motor cu combustie. Automobilu folosit in vacante si deplasarile lungi.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 October 2010 - 01:09 AM

0

#104 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2010 - 07:08 AM

Vad ca tot o tineti in continuare cu electricele pe baterii, ce nu va place la pila de combustie cu hidrogen? Vrem, nu vrem, e cea mai eficienta mrtoda de stocare a energiei electrice...
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#105 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 06 October 2010 - 08:46 AM

 MLGore, la Oct 6 2010, 08:08 AM, a spus:

Vad ca tot o tineti in continuare cu electricele pe baterii, ce nu va place la pila de combustie cu hidrogen? Vrem, nu vrem, e cea mai eficienta mrtoda de stocare a energiei electrice...


Ideea e sa vorbim de lucruri accesibile si cu costuri cit de cit rezonabile;
Exista in clipa de fata pile de combustie cu hidrogen de vinzare la costuri rezonabile ?
0

#106 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 06 October 2010 - 08:49 AM

ctotth, la motostivuitoare pe linga bateriile alea mai e ceva: au motor de curent alternativ trifazic; se pare ca e mai eficient decit motoarele de curent continuu;

pentru mersul in oras, o masina de dimensiunile unui Tico, fiat 500, etc s-ar putea converti;
0

#107 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 06 October 2010 - 12:44 PM

 MLGore, la Oct 6 2010, 08:08 AM, a spus:

Vad ca tot o tineti in continuare cu electricele pe baterii, ce nu va place la pila de combustie cu hidrogen? Vrem, nu vrem, e cea mai eficienta metoda de stocare a energiei electrice...

Problema cu pilele de combustie pe baza de hidrogen este ca au nevoie de platina ceea duce la cresterea pretului si a faptului ca necesita cantitati mari din acest metal.Dar daca s-ar reusi reducerea cantitatii de platina folosita ar fi o solutie f. buna.Hidrogenul necesar se obtine prin reformarea(nu prin electroliza) gazului metan cu un randament destul de bun.
Stocarea hidrogenului a fost oarecum rezolvata prin folosirea rezervoarelor din fibra de carbon la presiuni mai mari decat cele clasice din otel.Randamentul global reformare+compresie+pila de combustie depaseste 50%.
Aceasta solutie este studiata pentru domeniul militar(datorita reducerii greutatii comparativ cu acumulatorii cu litiu de ex.) .
Dificultatea folosirii pilelor de combustie tine de pretul de cost si de siguranta folosirii hidrogenului.

Aceasta postare a fost editata de RL10: 06 October 2010 - 12:47 PM

0

#108 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 October 2010 - 12:51 PM

 ctotth, la Oct 6 2010, 12:52 AM, a spus:

Baterii cu plumb deep cycle de motostivuitor suporta 1500 cicluri la 80% descarcare. Pret pack de 80V 180Ah ~1500EUR. In ciclu de 70% stocheaza 10Kwh, suficient pentru o autonomie de 66km.

1500 cicluri * 66 km = 100000 km adica un cost de 1,5 EUR / 100km. Cu inca 1,5-2 EUR pretul curentului pentru incarcare fac 3-3,5 euro la 100km, parcursi in oras.
Incearca asta cu motoare cu combustie. 50-60% sunt vise frumoase, eficienta reala a automobilelor curente e 14-17% - atata din energia existenta in combustibil ajunge efectiv la roti, chiar daca motorul in anumite conditii de test e capabil de 28-38%

Inteleg ca te costa 3,5 Euro/100km.
Acum, daca tot esti dispus ca masina ta sa mearga precum un melc constipat, sa analizam urmatorul scenariu: aruncam sutele de kilograme de baterii, ''galeata'' de motor si punem un mic motor cu benzina, de ultima generatie, de 10 HP, care va consuma 2L/100Km. Te las pe tine sa faci calculele de eficienta. Bonus, ai incalzire iarna.
0

#109 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 October 2010 - 12:55 PM

 mihai1972, la Oct 6 2010, 09:49 AM, a spus:

ctotth, la motostivuitoare pe linga bateriile alea mai e ceva: au motor de curent alternativ trifazic; se pare ca e mai eficient decit motoarele de curent continuu;
....


Nu stiu daca e mai eficient dar din anumite puncte de vedere e mai practica folosirea unui motor asincron.
Motoarele brushless cu magneti sunt de fapt tot trifazate (dar sincrone) si-s cele mai eficiente, dar motoarele asincrone au o plaja mai larga de cuplu/turatie.

-------------------

mlgore, ma tem ca hidrogenu + pila de combustie e cam ineficienta. Oricum mai ineficienta decat utilizarea bateriilor.

Citeaza

The tank-to-wheel efficiency of a fuel cell vehicle is greater than 45% at low loads [26] and shows average values of about 36% when a driving cycle like the NEDC (New European Driving Cycle) is used as test procedure.[27] The comparable NEDC value for a Diesel vehicle is 22%
....
(tank-to-wheel nu ia in calcul energia consumata pentru productia si imbutelierea hidrogenului)
.....
The overall efficiency (electricity to hydrogen and back to electricity) of such plants (known as round-trip efficiency) is between 30 and 50%, depending on conditions.[30] While a much cheaper lead-acid battery might return about 90%,

http://en.wikipedia....ell#In_practice

Pana la urma o masina electrica e aceasi masina electrica indiferent daca energia e data de baterii sau pila de combustie. Asta e alt avantaj, o masina electrica e "deschisa" la viitoare progrese in domeniul "bateriilor". Daca va fi vreodata fezabila pila de combustie asta nu va insemna decat schimbarea bateriilor cu alta sursa de curent.
0

#110 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 October 2010 - 01:23 PM

 RL10, la Oct 6 2010, 01:44 PM, a spus:

Stocarea hidrogenului a fost oarecum rezolvata prin folosirea rezervoarelor din fibra de carbon la presiuni mai mari decat cele clasice din otel.Randamentul global reformare+compresie+pila de combustie depaseste 50%.

Nu vorbim de teorie, reformarea are eficienta 80%, compresia la sute de atm pierde inca 5% iar eficienta tank-to-wheel e (optimist) 40% din ce a ramas. 0,8 x 0,95 * 0,4 = 0,3 sau 30%. Ciclul centrala termica -> electricitate -> baterii duce cam tot pe-acolo si nu e limitat la gaz metan ca sursa primara.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 October 2010 - 01:23 PM

0

#111 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 October 2010 - 02:07 PM

 dan_mitea, la Oct 6 2010, 01:51 PM, a spus:

Inteleg ca te costa 3,5 Euro/100km.

poate fi si 2,5 euro la pretul electricitatii de noapte in Romania. Pentru alte meleaguri vezi cat costa 17 kwh electrici la care adaugi 1,5 EUR pretul bateriei.

Citeaza

Acum, daca tot esti dispus ca masina ta sa mearga precum un melc constipat, sa analizam urmatorul scenariu:
aruncam sutele de kilograme de baterii, ''galeata'' de motor si punem un mic motor cu benzina, de ultima generatie, de 10 HP, care va consuma 2L/100Km. Te las pe tine sa faci calculele de eficienta. Bonus, ai incalzire iarna.

La aceasi putere, electricul are o dinamica mult mai buna decat un termic ... cuplul la 0 rpm poate fi de 3-10 ori mai mare decat cel la putere maxima. Plus ca puterea nominala la electrice e data pentru regim continuu, pe perioade scurte - plecare de pe loc, depasiri poti adauga lejer 50% curent (=+50% cuplu) ca nu pateste nimic. Un motor asincron imi permite sa renunt la cutia de viteza si ambreiaj pe langa motor, radiator, bateria masinii, aeru conditionat (nu-mi mai ajuta), rezervor, alternator si starter... cate kg se aduna?

Ma indoiesc ca e suficient sa pui motor eficient de 10cai intr-un autovehicul normal ca sa atingi 2l/100km in oras. Numai scutere usoare de 50cc ating performanta asta.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 October 2010 - 02:07 PM

0

#112 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 06 October 2010 - 03:36 PM

 ctotth, la Oct 6 2010, 12:52 AM, a spus:

Citeste titlul topicului si mesajul initiatorului - e vorba de ce se am putea face concret

Nu am propus sa discutam aici off topic, ci in general.

 ctotth, la Oct 6 2010, 12:52 AM, a spus:

iar motoare cu combustie de 50% eficienta ... nu-s atatea firme mari care asta incearca de acu 40 de ani, cand cu prima criza a petrolului?

Un lucru pot sa-ti spun. Nu-s atatea firme mari care incearca de mai mult de 40 ani sa introduca electricul pe piata?

Sincer sa fiu viitorul este al electricului. (Daca e sa merg si mai departe,viitorul nu mai este deplasarea cu masina(decat la plimbare) care dupa cum spunea RL10 este un monument de ineficienta, ci cu alte mijloace mult mai eficiente,maglev de ex.)
Deocamdata insa se mai pot face destule si cu petrol.

Si pana una alta,transportul in comun existent fratilor! Retineti ca cu cat este mai mica "chestia", cu atat este mai putin eficienta.Cat poate consuma de putin un scuter, este mai putin eficient decat o masina(consum/persoana). Acum,ca unii merg singuri in masina este o problema...dar sigur nu vor trece la "bicicleta".


 ctotth, la Oct 6 2010, 03:07 PM, a spus:

motor asincron imi permite sa renunt la cutia de viteza si ambreiaj pe langa motor, radiator, bateria masinii, aeru conditionat (nu-mi mai ajuta), rezervor, alternator si starter... cate kg se aduna?


Din cate stiu eu un motor asincron (trifazat) este mult mai mare si mai greu decat unul sincron cu magneti.
It's difficult to make things simple!
0

#113 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 October 2010 - 06:23 PM

Din cate stiu, motoarele de curent continuu au cuplu maxim la turatie 0. La cele asincrone si sincrone, cuplul maxim este in jurul turatiei de sincronism. Nu pun mana in foc ca la turatie 0, controlerul, reuseste sa dea cuplul maxim.
10HP, cu o cutie de viteze bine dimensionata, cu rezervor de 10L este mult, mult, mai usor decat bateria despre care se facea vorbirea. Si, sunt convins, ca se va misca, cat de cat, vioi. Totusi, Trabantul avea 26HP. Musai trebuie sa comparam mere cu mere. Deci cu 10Hp se va misca ca un electric de 8kW...aproximativ. Va fi mai ieftin si, continui sa cred, mai ieftin in exploatare. Plus incalzirea iarna.
0

#114 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2010 - 06:34 PM

V-am dat mai sus un link si nu ati citit. Deci: Honda Clarity exista de vanzare in California si se vinde cu 600$ pe luna timp de 3 ani. Asta inseamna ca pretul final ajunge la 21600$. Ca dimensiuni face parte din clasa medie. Cantareste 1600kg. Foloseste ca sursa de energie hidrogenul stocat intr-un rezervor sub presiune, cantitatea acumulata in acesta fiind de 4kg. Autonomia este de 260 mile (cca 400km). E propulsata de un motor electric de 100kw + pila de combustie+ accumulator tampon. Costurile de exploatare sunt mai mici ca la o masina pe benzina. Are 6 air-bag-uri, ESP, ABS, aer conditionat, etc. Ce doriti mai mult? http://automobiles.h...om/fcx-clarity/
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#115 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 06 October 2010 - 06:39 PM

 MLGore, la Oct 6 2010, 07:34 PM, a spus:

V-am dat mai sus un link si nu ati citit.

Da-ne bataie la fundulet.

E draguta masinuta, daca as avea de unde sa cumpar hidrogen(la pret rezonabil),probabil ca mi-as lua...
P.S. Si putin(mai mult) mai ieftina ca nu-si scoate banii niciodata.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 06 October 2010 - 06:42 PM

It's difficult to make things simple!
0

#116 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 07 October 2010 - 03:07 AM

Alternativa la hidrogen + pila de combustie:

motor cu combustie convertit pe metan. 1mc de metan are energie cam cu 10% peste 1l de benzina. Cifra octanica mai mare. Ardere curata, fara hidrocarburi nearse, nu necesita catalizator.
Problema e butelia si compresoru, ca metanu vine direct acasa, parca la 1-1,1 ron / mc. O masina micuta ar cheltui 7-8 ron / 100km.

E nevoie de sute de atm in butelie ca sa treaca autonomia de 100km, dar densitatea energetica a metanului e de 3 ori mai mare decat a hidrogenului - la aceasi butelie si presiune, automomia e mai mare la o astfel de masina decat hidrogen cu fuel cell. Cred ca si costurile sunt mai mici.
Nu stiu daca se omologheaza asa automobil. Cred ca nici conversia la electric nu e usor de omologat.

Inca un motiv pentru care prefer bi(tri)cicleta electrificata.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 07 October 2010 - 03:13 AM

0

#117 Useril este offline   tangent_design 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 20-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelare / proiectare CAD 3D, design industrial, dezvoltare si comercializare aplicatii software CAD / CAM, programarea utilajelor comandate numeric CNC, matrite de injectie, matrite fibra de sticla, matrite de termoformare

Postat 07 October 2010 - 01:58 PM

Maine sper sa am ocazia sa ii strang mana lui Iustin Capra la TIB cu care voi discuta problema acestui proiect. Va voi tine la curent.
Ioan

Aceasta postare a fost editata de tangent_design: 07 October 2010 - 02:00 PM

www.router-cnc.ro - Atelier specializat in prelucrari mecanice obtinute prin operatii de frezare CNC 3D (asistate de calculator). Frezare CNC matrite prototipuri unicate din lemn, aluminiu/duraluminiu, Necuron!
0

#118 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 07 October 2010 - 02:05 PM

http://www.electricm...ms_ev_parts.php
Un furnizor de componente pentru conversii la vehicul electric - motoare, controlere, baterii, pinioane, mufe, etc. Se pot face estimari de costuri, densitate de putere (la motoare), comparatii intre diversele motoare (curent continuu, brushless, asincrone, asincrone cu comanda campului).
Chestii mari de pe la 10-18cp in sus. Adica pentru automobile full-size, go-kart-uri, atv-uri si motociclete.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 07 October 2010 - 02:08 PM

0

#119 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 October 2010 - 07:34 PM

[quote name='ctotth' date='Oct 7 2010, 03:07 AM' post='427174']
E nevoie de sute de atm in butelie ca sa treaca autonomia de 100km, dar densitatea energetica a metanului e de 3 ori mai mare decat a hidrogenului - la aceasi butelie si presiune, automomia e mai mare la o astfel de masina decat hidrogen cu fuel cell. Cred ca si costurile sunt mai mici.
Nu stiu daca se omologheaza asa automobil.

E omologata de mult.Aproape fiecare benzinarie din vest are si pompa de alimentare cu gaz.Presiunea de umplere e de 200 atm.Mercedesul pe care am lucrat ca si taximetrist era hibrid,benzina-gaz si consuma 14kg de gaz la 200-220km in regim de cursa lunga si 140km in regim de taxi in oras.(14 kile era capacitatea rezervorului cu gaz.).Pretul unui kg de gaz era de 86 de centi.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#120 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2010 - 09:55 PM

 ctotth, la Oct 7 2010, 04:07 AM, a spus:

Alternativa la hidrogen + pila de combustie:

motor cu combustie convertit pe metan. 1mc de metan are energie cam cu 10% peste 1l de benzina. Cifra octanica mai mare. Ardere curata, fara hidrocarburi nearse, nu necesita catalizator.
Problema e butelia si compresoru, ca metanu vine direct acasa, parca la 1-1,1 ron / mc. O masina micuta ar cheltui 7-8 ron / 100km.

E nevoie de sute de atm in butelie ca sa treaca autonomia de 100km, dar densitatea energetica a metanului e de 3 ori mai mare decat a hidrogenului - la aceasi butelie si presiune, automomia e mai mare la o astfel de masina decat hidrogen cu fuel cell. Cred ca si costurile sunt mai mici.
Nu stiu daca se omologheaza asa automobil. Cred ca nici conversia la electric nu e usor de omologat.

Inca un motiv pentru care prefer bi(tri)cicleta electrificata.



Asta nu e alternativa, e agonie! Metanul tot un combustibil fosil este. Curentul electric se poate obtine si fara combustibili fosili. Hidrogenul se poate prepara si la domiciliu prin electroliza, de altfel, in filmuletul de prezentare de la Clarity, Honda prezinta si un Home Station de H2.

Bicicleta electrica mi se pare o tampenie atata timp, doamne fereste, nu ai probleme cu picioarele. De ce sa nu faci sport, ca e gratis! Acu 'jdemii de ani, tovarasu' subinginer Capra inventa Dacia electrica, la care numai acumulatorii costau vreo 50.000 lei Ceausisti. Acumulatorii erau cu PB si tineau 3 ani. Care era tampitul sa dea 50.000 la trei ani?

Deci, ca sa ma convingeti, masina viitorului trebuie sa respecte urmatoarele:
- sa aibe cel putin acelas confort si functionalitate ca o masina din ziua de azi (adica nu coji de plastic de 2,5m lungime fara AC, caldura, casetofon, ABS Airbag, etc )
- sa coste cu maxim 10% mai mult decat o "actuala"
- sa consume ceva ce poate fi regenerat

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 07 October 2010 - 09:59 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro