Zen, la Oct 5 2010, 09:36 PM, a spus:
Evident cat timp bateriile sunt cum sunt, vorbim discutii.
Baterii cu plumb deep cycle de motostivuitor suporta 1500 cicluri la 80% descarcare. Pret pack de 80V 180Ah ~1500EUR. In ciclu de 70% stocheaza 10Kwh, suficient pentru o autonomie de 66km.
1500 cicluri * 66 km = 100000 km adica un cost de 1,5 EUR / 100km. Cu inca 1,5-2 EUR pretul curentului pentru incarcare fac 3-3,5 euro la 100km, parcursi in oras.
Incearca asta cu motoare cu combustie. 50-60% sunt vise frumoase, eficienta reala a automobilelor curente e 14-17% - atata din energia existenta in combustibil ajunge efectiv la roti, chiar daca motorul in anumite conditii de test e capabil de 28-38%
A, ca nu-ti place autonomia de 66km, e dreptul tau ... sunt destui pentru care e suficient, pentru acestia ar fi o informatie interesanta.
Citeaza
Ce-ar fi sa dicutam despre altceva? In primul rand eu cred ca inca este mult de imbunatatit la un motor termic clasic.
Citeste titlul topicului si mesajul initiatorului - e vorba de ce se am putea face concret, iar motoare cu combustie de 50% eficienta - oi fi carcotas da mi se pare foarte improbabil sa reusesti in atelieru din curte... nu-s atatea firme mari care asta incearca de acu 40 de ani, cand cu prima criza a petrolului?
Problemele mari la automobilele in orase sunt:
- vehicul exagerat de mare pentru a transporta o singura persoana 90% din drumuri.
- mersul in gol la semafoare, trafic aglomerat.
- eficienta scazuta la puteri mult mai mici decat cele nominale
- poluarea.
Conversia electrica rezolva ultimele 3 din problemele de mai sus introducand si problemele autonomiei sau costurilor. Un vehicul usor de 1 persoana o rezolva si pe prima si scade de 3-4 ori costul electricitatii si bateriilor.
Un alt exemplu de abordare a celor de mai sus (primele 3, mai putin poluarea) este automobilu lui Gogu Constantinescu din anii douazeci - mic si usor cu 2 locuri, motor de 5,6cp consuma 2,4l/100km la 60km/h. Asta cu un motor atat de ineficient cat poate sa fie un motor de 500cc in doi timpi de acum 90 de ani. O singura roata tractoare din spate (s-ar preta la configuratie de triciclu) simplifica distributia.
Transmisia infinit-variabila cu convertorul de cuplu inertial inventat de Gogu era remarcabila, vezi informatiile din articol:
http://www.gs-harper...r/Sonics005.asp
Cu un motor mic in 4 timpi din zilele noastre pe un vehicul monoloc usor si ceva mai aerodinamic (si transmisie asemanatoare) se imbunatasesc mult si performantele si consumul, ma astept sa coboare la 1,5l/100km. Poluarea la motoare mici e totusi destul de mare, desi scade consumul. Poate conversia pe GPL sa ajute?
Citeaza
Teoretic sunt posibile randamente de peste 50-60%, ceea ce nu poate fi "batut" la capitolul environmental friendly de o masina electrica intr-o tara in care energia electrica se produce cu poluare.
Stam mai bine decat alte tari, vreo 40% e din hidro sau nuclear. In viitor alternativele la petrol - sinteza din metan sau combustibili solizi, biocombustibili - nu se stie cat de curate, eficiente sau ieftine vor fi
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 October 2010 - 11:56 PM