Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec Propun sa ne adunam fortele pentru a respira un aer mai curat
#151
Postat 24 January 2011 - 10:46 PM
Caroseria la asta e aproape degeaba - apara un pic de ploaie daca nu bate vantul din lateral, aerodinamic e vax albina.
Rezolva intr-adevar problema ventilatiei si a accesului, dar cu niste compromisuri ce s-ar dovedi dezavantajoase unui velomobil actionat exclusiv uman. Am eu o mica fixatie cu asta - e drept ca o solutie asistata electric e foarte ok pentru deplasari cotidiene pe distantele din oras, insa personal imi place touringul si nici nu sunt nevoit sa ma imbrac la costum - respectiv as vrea sa o pastrez ca optiune suplimentara (de asemenea s-ar dovedi util si in privinta costurilor initiale).
O alta problema ce n-am vazut-o pana acum rezolvata pe nicaieri in domeniul velomobilelor carenate este marsarierul - al naibii de util cand conduci un vehicul ce nu-l poti manipula cu aceeasi usurinta precum o bicicleta clasica.
Aici ar trebui sa adaug ca ma gandesc la solutii cu componente in mare parte standard in ce priveste transmisia, preferintele indreptandu-se spre butuci cu "cutie de viteze" integrata gen Shimano Nexus / Alfine, SRAM S7, ba chiar Rohloff pentru utilizare extraurbana - intretinere minima, fiabilitate, viata lunga a lantului (mai ales in combinatii de foaie/pinion cu numar par de dinti). Adaptarile ar trebui sa nu invalideze garantia producatorului pentru o asemenea piesa relativ scumpa (sau de-a dreptul scumpa, in cazul Rohloff).
In fine, m-am apucat sa postez aici vazand ca tangent_design e interesat de productie comerciala, ca si mine de altfel. Momentan finantele ma intarzie mult in realizarea unui prototip functional pe cont propriu (prioritatea fiind o bicicleta de transport - nu conduc auto). Nu-s inexistente dar sunt limitate,iar timpul curge daca stau degeaba si iese intre timp Drymer pe piata :mellow:
Insa ideile sunt dispus sa le discut - pana la urma nu-mi apartin in totalitate, eu fac o sinteza a solutiilor existente si asa mi se pare corect.
#152
Postat 25 January 2011 - 02:07 PM
Despre aerodinamica nu stiu daca ai dreptate, un con in coada, unu in fata si pozitia putin mai pe spate imbunatateste mult fata de bicicleta normala. In anii treizeci au fost excluse recumbentele chioare, necarosate din competitiile de ciclism pe motiv de aerodinamica exagerat de avantajoasa.
Citeaza
Chestia care a batut recordu la ciclism in 1933 (dupa ce rezistase 20 de ani) arata cam asa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/1945MochetVelocar.jpg
(sursa wikipedia saraca: http://en.wikipedia....bicycle#History )
La cat de "obsolit" arata totusi nu pot sa nu admir simplitatea cu care transau aia problemele in 1930 - de ex. vezi farurile care se intorc sincron cu rotile, astazi iti trebuie un computer si masina de zeci de mii de oiro pentru asemenea "performanta"
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 25 January 2011 - 02:18 PM
#154
Postat 25 January 2011 - 11:15 PM
Presupun totusi ca recordul n-a fost atins cu capota de panza si cu parbrizul pe ea :D
Bun pontu' cu farurile pe aparatori
Adevarat ca a batut recordul la vremea ei, dar daca dai ceva mai jos o sa remarci si recordurile de la astea aerodinamice moderne :D - de la treaba asta mi s-a pus pata cu carenajul integral.
Ma rog, mai exact de la articolele de pe situl la care am pus un link mai devreme (ala cu motorasul de elicopter RC adaptat pentru bicicleta).
Acuma e drept ca vitezele alea de peste 80km/h sunt atinse in general de modele cu doua roti, anvelope de cele mai subtiri, cu pozitii de condus total inutilizabile in afara obtinerii de recorduri, pe distante relativ scurte unde-ti permiti sa dai tot din tine, dar ma atrage ideea de a putea atinge cat mai lejer viteze mari - e iarasi o chestie utila in trafic, te poti integra in fluxul de automobile, incapi mai usor pe banda a treia ca sa virezi la stanga, etc.
Da' tocmai mi-ai dat o idee, care se regaseste partial si la Drymer - optiuni diferite de carenaj pe un sasiu comun :D
Tre' vazut ce inseamna asta constructiv astfel incat sa nu creasca greutatea in mod semnificativ.
Pana acuma m-am gandit la o carenta semi-portanta, respectiv componentele de control si scaunul ar fi montate pe o "nervura" centrala mai proeminenta, care ar urma sa se asambleze nedemontabil cu restul carenei (din motive de matritare pe bucati), care carena ar avea si ea alte nervuri de intarire si ar fi capabila sa preia o parte din forte.
Cred ca s-ar putea folosi aceeasi matrita pentru "sasiul" principal, cu ceva straturi suplimentare de laminare pentru un model necarenat, sau chiar fara pentru cazul unei semi-carenate care apara de ploaia de sus si de stropeala de la roti :)
Apropo de Drymer, scorurile sunt 4000 necarenata, 6000 carenata. Fara accesorii. Hm. Accesorii, printre altele: 179,99 vopsea imitatie carbon :lol:
Poate pe uichiend berea ? Ar trebui sa fiu destul de liber pe sambata http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
@MLGore: Habar n-am, eu vreau cu pedale fara motor. Electrice doar la faruri/stopuri/semnalizari cu LED.
Aceasta postare a fost editata de CYCLER: 25 January 2011 - 11:30 PM
#155
Postat 26 January 2011 - 01:52 AM
algore, ce-are electricu iarna? Sunt baterii in "servieta" 5-7 kg, le iei in casa la incarcat. Daca stai la casa oricum nu-i problema, bagi bicicleta pe hol la incarcat. Odata pornit motoru curentu mentine bateria calda, daca nu o-nvelesti in paturica.
CYCLER, in weekend e ok, poate mai e interesat cineva?
#156
Postat 27 January 2011 - 10:28 AM
ctotth, la Jan 26 2011, 01:52 AM, a spus:
Pe tine cine te incalzeste? Paturica sau bateria? Cand s-a deschis acest topic, credeam ca se va incerca gasirea unei solutii fezabile din toate punctele de vedere, aici incluzand si confortul. De ce sa ma chinui sa fac o bicicleta cand ea exista deja?
Eu probun altceva: tot nu sunt astia in stare sa asfalteze calumea; sa acopere soselele cu tabla, iar intre fibrele optice ale RDS-ului sa intinda niste plasa de sarma. Modificam apoi Logan-ul sa arate ca masinutele alea de la balci si am rezolvat problema!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#157
Postat 27 January 2011 - 04:38 PM
MLGore, la Jan 27 2011, 10:28 AM, a spus:
Mai in gluma mai in serios, ideea e buna. Masinile ar trebui insa sa pastreze si motorul termic pentru a iesi de pe sosea.
Am o banuiala insa ca costurile sunt prea mari, incluzand pierderile de curent pe distante mari. Trebuie rezolvata si problema contactului electric la 'plasa'; masinutele de balci merg incet, la 100km/h ar scoate scantei in draci... Asta compromite si transmisia netului prin plasa :(
#158
Postat 27 January 2011 - 07:17 PM
Zen, la Jan 27 2011, 04:38 PM, a spus:
Am o banuiala insa ca costurile sunt prea mari, incluzand pierderile de curent pe distante mari. Trebuie rezolvata si problema contactului electric la 'plasa'; masinutele de balci merg incet, la 100km/h ar scoate scantei in draci... Asta compromite si transmisia netului prin plasa :D
Mergem pe 750 kV alternativ si nu mai sunt pierderile si nici scanteile mari. Cand ti-e frig, pui mana pe sarma si te-ncingi instant, ness scrie pe tine!
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 27 January 2011 - 07:18 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#159
Postat 28 January 2011 - 08:54 AM
ctotth, la Jan 26 2011, 01:52 AM, a spus:
algore, ce-are electricu iarna? Sunt baterii in "servieta" 5-7 kg, le iei in casa la incarcat. Daca stai la casa oricum nu-i problema, bagi bicicleta pe hol la incarcat. Odata pornit motoru curentu mentine bateria calda, daca nu o-nvelesti in paturica.
CYCLER, in weekend e ok, poate mai e interesat cineva?
Pai lemnu' e foarte fain atat cat intruneste niste conditii de calitate, iar estetic si functional n-am nimic impotriva :rolleyes:
Doar ca s-a pornit de la posibilitatea de a ajunge in productie comerciala si in cazul asta ar fi o solutie destul de exclusivista, date fiind cantitatea / durata manoperei si nu in ultimul rand omul/oamenii experimentati ce trebuie sa o presteze. Merge de show, de customuri scumpe sau de proiecte personale, as zice.
Referitor la propria parere despre bine a fiecaruia aplicata in acelasi context, aici ar ajuta constructia modulara cu optiuni.
Oricum majoritatea velomobilelor de pe lumea asta se realizeaza manual, la comanda, cu liste de asteptare, asta e si nivelul de la care imi pot permite sa plec, asa ca n-ar fi tocmai o problema.
MLGore, la Jan 27 2011, 10:28 AM, a spus:
Pedalatul as zice ca incalzeste binisor. Cel putin in cazul genului de vehicol de care vorbesc eu. Iar factorul confort e relativ - confort inseamna si sa nu te frustrezi in aglomeratie, sa respiri mai putin fum pe strada, sa rezolvi mai usor problema parcarii, etc. Chiar si spre deosebire de o bicicleta obisnuita e semnificativ mai confortabila solutia asta, si ar oferi o alternativa utila pentru cei ce folosesc deja bicicleta insa din diferite motive renunta la ea atunci cand vremea se dovedeste neplacuta.
Ofertele de gen in zona noastra sunt practic inexistente.
Referitor la acoperirea soselelor cu tabla si suspendarea unei plase electrificate, pot si eu sa fac misto de altii dar m-ar face sa par lipsit de respect :rolleyes:
Iar referitor la berile din uichend si la interesele proprii in privinta unui asemenea proiect, ideal ar fi daca ar dori sa se bage cineva cam la fel de pasionat de domeniu, dotat cu ceea ce-mi lipseste - posibilitatea de a produce prin aschiere (strung, freza) diverse repere. In ideea ca in cel mai rau caz producem doua "jucarele" d'astea pentru noi, desi e o nisa exploatabila si ar trebui sa prezinte ceva interes.
Aceasta postare a fost editata de CYCLER: 28 January 2011 - 08:55 AM
#160
Postat 28 January 2011 - 04:46 PM
CYCLER, la Jan 28 2011, 08:54 AM, a spus:
Doar ca s-a pornit de la posibilitatea de a ajunge in productie comerciala si in cazul asta ar fi o solutie destul de exclusivista, date fiind cantitatea / durata manoperei si nu in ultimul rand omul/oamenii experimentati ce trebuie sa o presteze. Merge de show, de customuri scumpe sau de proiecte personale, as zice.
Sunt de acord dar cu nuante, am vazut ca se vand cadru de lemn de "designer" si cu 2000 EUR, dar in tari africane isi fac bicle cu cadru din lemn si piese vechi ca n-au bani de alea "normale".
Complexitate este intr-adevar, totusi nu cred ca intra nici material nici manopera mai mult decat in mobila de lemn sau rattan. Ti se pare ca piesele astea au preturi exclusiviste?
Rasina cu fibra are neajunsurile ei si acolo sunt necesara pricepere si manopera mai ales daca e vorba de calitate si finisari faine. In plus mi se pare mult mai nesanatos si murdar sa lucrezi cu rasini si fibra decat cu lemn.
Citeaza
Oricum majoritatea velomobilelor de pe lumea asta se realizeaza manual, la comanda, cu liste de asteptare, asta e si nivelul de la care imi pot permite sa plec, asa ca n-ar fi tocmai o problema.
Chiar pretul ceva mai mare nu-i o problema atata timp cat exista cumparatori. Fiind tara UE nu e absolut nici o problema sa vinzi acolo unde chiar se cauta chestiile de genu asta si sunt si bani pentru produse ceva mai scumpe.
Citeaza
E nu te supara. Glumeste el da altii iau in serios chestiile astea s-au gandit la autostrazi electrificate, sunt trenuri electrice care merg la sute de km/ora (tehnologia nu e SF), e posibila si incalzirea/racirea habitaclului cu un surplus de consum fara a afecta bateriile.
Asta ar rezolva problema autonomiei la electrice - 100km autonomie e arhisuficient in orase si in afara soselele pot fi electrificate.
Problema e ca necesita o schimbare masiva de infrastructura impreuna cu cea de mentalitate si nu cred ca va fi prea simplu, nici probabil sa se intample.
Citeaza
Eu n-am scule de care zici. Dar gasesti chiar aici strungari dispusi sa ofere servicii, la sectiunea cu oferte pe forum. Ar fi utile si repere din tabla groasa de Al decupate la CNC.
#161
Postat 28 January 2011 - 05:37 PM
ctotth, la Jan 28 2011, 04:46 PM, a spus:
Cum ziceam, asta ar fi la modul ideal, sa ne scapam unii pe altii de costuri de manopera si sa mearga treaba mai repede. Oricum, nu-i panica, mai devreme de primavara nu prea am cum sa ma apuc.
Iar berea putem s-o rezolvam si fara strung :)
#162
Postat 01 February 2011 - 09:35 AM
Deocamdata in franceza: http://fr.cars.yahoo.com/conceptcar/volksw...1295953200.html
#163
Postat 01 February 2011 - 02:24 PM
http://www.supercars.../cars/1935.html
http://en.wikipedia....gen_1-litre_car
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 01 February 2011 - 02:28 PM
#164
Postat 11 September 2011 - 01:59 PM
O intrebare pt cei care sunteti mai documentati decat mine: din punct de vedere legislativ cam cat de greu ar fi sa-ti omologezi o masina modificata de tine in electrica sau hibrida ca la altii am vazut ca se poate
Si daca poti face lucrul asta care eu zic ca merita incercat la ce pret are benzina sau au automobilele electrice oare ai scapa de plata taxelor de inmatriculare-poluare
Un motor electric capabil sa propulseze o bicicleta cam pe la ce pret ar ajunge la noi in tara si unde as gasi
#166
Postat 20 October 2011 - 06:48 AM
Marius, la 11 September 2011 - 01:59 PM, a spus:
Si daca poti face lucrul asta care eu zic ca merita incercat la ce pret are benzina sau au automobilele electrice oare ai scapa de plata taxelor de inmatriculare-poluare
Omologarea se face relativ usor daca modificarea e efectuata de o firma ce are treaba asta ca obiect de activitate (constructii / modificari autovehicule, sau cum dreacu' i-o zice).
Ca persoana fizica e extrem de greu spre imposibil.
In ce priveste taxele, vezi si tu daca se calculeaza la capacitatea cilindrica a motorului sau nu. Daca se refera la putere, te-au pacalit :)
#169
Postat 25 October 2011 - 10:35 AM
Marius, la 11 September 2011 - 01:59 PM, a spus:
Un motor electric capabil sa propulseze o bicicleta cam pe la ce pret ar ajunge la noi in tara si unde as gasi
In tara nu stiu... mai sunt amatori care cumpara din china si apoi se plictisesc de ele si le vand. Chiar pe aici au fost scoase cateva la vanzare.
Vezi si discutia asta: http://forum.softped...howtopic=263738 - cam lunga dar daca te intereseaza intr-adevar tema, merita.
-------------------------
Despre omologare stiu ca se accepta masini electrice, de fabrica, taxa de prima inmatriculare fiind zero.
Nu stiu la conversii sau masini experimentale cum e si mai ales cat costa omologarea.
In alte tari ue se poate, ma astept ca si la noi sa fie posibil.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 25 October 2011 - 10:39 AM