Modelism - RHC Forum: Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec Propun sa ne adunam fortele pentru a respira un aer mai curat

#121 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 08 October 2010 - 03:04 AM

mlGore, nu vrea domle sa te convinga cineva. Aici e vorba de un experiment alternativ care sa fim capabili noi sa-l facem "pe persoana fizica" - vorba lu marean V.

Daca-ti permiti sa faci masina full-size cu aer conditionat si fuel cell, butelie de 400atm, electrolizor, compresor si furtun pana la masina - be my guest, nu vad nici o problema. Sau incerci doar sa-i incurajezi pe producatorii auto sa se miste mai repede, sa-ti vanda solutia lor care sa corespunda aspiratiilor tale? Te previn doar ca va fi cam scumpa, da' daca-ti permiti da-i inainte.

Eu unu vreau ceva care sa nu ma usureze complet la buzunar si sa-mi rezolve (macar sa incerce a rezolva) doua-trei probleme - a costurilor, a traficului, a parcarii. A, ca o bicicleta carosata e mica si urata si nu le place catorva milioane de dependenti de fotoliu mobil de o tona cu aer conditionat.. nu e vina mea.
Zici ca de ce nu-mi iau bicicleta.. am bicicleta, si ce? Vreau sa incerc si asta. Pedalatul e ok numai ca uneori ai nevoie sa te misti/demarezi mai repede, sa mergi in coloana cu masinile, sau sa parcurgi o distanta mai lunga sau sa urci un deal fara sa ajungi transpirat la destinatie. N-am zis ca voi arunca sau nu voi folosi pedalele. Ba din contra, am o asigurare ca daca mi se goleste bateria nu raman blocat, pot ajunge acasa.

----------------

@Skyspy foarte bine ca s-a patentat de mult butelia cu metan si ca e pusa in aplicare. Numai pretul ma cam dezamageste, gazu "casnic" tot atata costa acolo?

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 08 October 2010 - 03:06 AM

0

#122 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 October 2010 - 05:11 AM

Imi cer scuze ca raspund neintrebat. Pe aici varianta cu gaz lichefiat este, un pic, mai ieftina. Se poate cumpara la kilogram de la o parte din statiile de benzina.
Interesant ca in intreprinderi, in hale, nu se folosesc electrostivuitoare (cel putin, atat cat am vazut eu). Se folosesc motostivuitoare cu butelie de propan. Sunt foarte asemanatoare cu cele casnice, doar ca sunt o idee mai mari si sunt facute din aluminiu. Se considera ca nu polueaza interiorul halelor. La inceput m-am mirat...acum, mi se pare firesc:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 October 2010 - 05:19 AM

0

#123 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 08 October 2010 - 09:48 AM

Domnule MLGore nu stiu de ce ti se pare o timpenie o bicicleta sau moped electric; poate nu am chef sa dau la pedale si gata;
am observat chestia asta la multe persoane; fiecare e liber sa faca ce vrea; unii dau din pedale ca disperatii - am mers in urma unui
biciclist saptamina trecuta - altii poate nu vor sa depuna atita efort; si oricum prin oras unde sunt opriri bruste si porniri de pe loc foarte multe e destul de greu; asa cu acceleratia foarte convenabil e;

dan_mitea, am vazut si in bucuresti la depozitele de materiale de constructii motostivuitoare cu butelie de gaz; intr-adevar nu pute ca la cele pe motorina dar ramine zgomotul care intr-o hala e destul de nasol: se produc niste ecouri si stai toata ziua in zgomotul ala e obositor; in schimb alea electrice nici nu le auzi;

Asa cum a zis si ctotth ideea e sa faci ceva practic cu tehnologia existenta;
cu bateria de 36V 20AH am mers pina cum maxim 60 km;
0

#124 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2010 - 10:45 AM

Da, mi se pare o tampenie o bicicleta electrica, mai ales in cadrul acestui topic. Ideea era sa se faca ceva ce nu s-a mai facut. E absurd sa-mi fac bicicleta electrica atata timp cat o gasesc de cumparat la un pret pe jumatate din cel la care as putea face eu una.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#125 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 October 2010 - 12:54 PM

Vezi postareamihai1972, la Oct 8 2010, 10:48 AM, a spus:

dan_mitea, am vazut si in bucuresti la depozitele de materiale de constructii motostivuitoare cu butelie de gaz; intr-adevar nu pute ca la cele pe motorina dar ramine zgomotul care intr-o hala e destul de nasol: se produc niste ecouri si stai toata ziua in zgomotul ala e obositor; in schimb alea electrice nici nu le auzi;

Daca stam si ne gandim ca putem face mancare la un aragaz cu butelie fara sa luam masuri deosebite, acelasi lucru se petrece si cu un motor bine reglat. In principiu va scoate pe esapament, doar, bioxid de carbon si apa.
Zgomotul, intr-o hala in care se lucreaza, nu se simte. Probabil, de fapt sunt sigur, ca, per total, costurile sunt mult mai mici decat varianta electrica. Altfel nu s-ar utiliza pe scara atat de larga...zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 October 2010 - 12:55 PM

0

#126 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 08 October 2010 - 01:14 PM

Vezi postareaMLGore, la Oct 8 2010, 11:45 AM, a spus:

Da, mi se pare o tampenie o bicicleta electrica, mai ales in cadrul acestui topic. Ideea era sa se faca ceva ce nu s-a mai facut. E absurd sa-mi fac bicicleta electrica atata timp cat o gasesc de cumparat la un pret pe jumatate din cel la care as putea face eu una.

Scuze da nici una din propuneri nu e noua, tot ce sa discutat e deja incercat sau facut de altii. Originalitatea in sine nu e un deziderat (nu vreau sa patentez nimic).
In socul care ti l-a produs ideea, n-ai observat ca nu ma refeream la o simpla bicicleta electrica ci una carosata care sa ofere un plus de confort si ceva mai multa protectie la intemperii si accident.
De pretul cu care crezi ca poti sa cumperi asa ceva (velomobil electrificat) - nu-l vei gasi gata facut cu mai putin de 3000 EUR, preturile la majoritatea sar de 5000. Si la unele modele e coada de luni de zile. O fi o nisa ingusta pe piata, dar se poate trai acolo daca-si va pune cineva problema sa faca vanzare.

Aproape orice altceva ai face te lovesti de problema omologarii. Ce poate fi considerat dpdv legislativ bicicleta nu necesita aprobarea scump-platita a lipitorilor birocrate de la RAR nici carnet de conducere.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 08 October 2010 - 01:17 PM

0

#127 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2010 - 04:06 AM

Un Renault electric:
http://news.google.ca/news/url?sa=t&ct...news-16073.html
http://img1.lesnumeriques.com/articles/1111/renault-dezir-salon-auto-2010.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 October 2010 - 04:08 AM

0

#128 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 October 2010 - 12:48 PM

Vezi postareatangent_design, la Oct 7 2010, 01:58 PM, a spus:

Maine sper sa am ocazia sa ii strang mana lui Iustin Capra la TIB cu care voi discuta problema acestui proiect. Va voi tine la curent.
Ioan

Cum a decurs intalnirea?
0

#129 Useril este offline   tangent_design 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 20-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelare / proiectare CAD 3D, design industrial, dezvoltare si comercializare aplicatii software CAD / CAM, programarea utilajelor comandate numeric CNC, matrite de injectie, matrite fibra de sticla, matrite de termoformare

Postat 14 October 2010 - 06:01 PM

Intalnirea cu Iustin Capra nu a avut loc asta pentru ca omul era asaltat de tot felul de vizitatori, am apucat sa vorbesc insa cu domnul Velcea un partener al primului iar perspectivele sunt destul de sumbre: problema mare o reprezinta omologarea vehiculelor, mai exact omologarea liniei de fabricatie, pentru acest fapt sumele ridicandu -se la 10-20 k euro. Oamenii sunt deschisi insa vrand nevrand ajungem la partea financiara unde trebuie investit bine ca proiectul sa fi unul de perspectiva. Ma voi intalni totusi cu dansii in cursul lunii noiembrie pentru a studia mai concret posibilitatile de realizarea a unui astfel de proiect, orium ideea pe care a mers Iustin Capra - consum minim de carburant - poate fi o solutie acceptabila comparativ cu ce ruleaza in jurul nostru.
www.router-cnc.ro - Atelier specializat in prelucrari mecanice obtinute prin operatii de frezare CNC 3D (asistate de calculator). Frezare CNC matrite prototipuri unicate din lemn, aluminiu/duraluminiu, Necuron!
0

#130 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 15 October 2010 - 02:58 PM

Alte incercari:

un quad cu pedale, pare stabil si cred ca permite usor carosare: http://www.youtube.c...h?v=Re6QPFDOJ1c

un triciclu hibrid electric facut dintr-un grup electrogen micut, baterii si motor electric. 1.8l/100km: http://www.youtube.c...h?v=PJDNWcnYlFo Consumul nu pare prea grozav, generatoarele alea nu-s prea eficiente, dar ofera o varianta de raspuns foarte simpla la intrebarea "ce fac daca vreau sa merg mai departe decat ma tin bateriile si mi-e lene sa pedalez?"

"caroserie" din tevi de PVC si panza: http://www.youtube.c...h?v=JhfpbgvvEzA partea a 2-a, in miscare: http://www.youtube.c...h?v=JdYTxW1534Q

La http://mevltd.co.uk vand kit-uri pentru masini si tricicle mai "solide". Majoritatea sunt cu motor de 150 cai de yamaha R1.
Interesant e ce sasiu se poate face din tuburi metalice - vehicul cantarind 325kg suportand greutatea a doi pasageri. In cele 325kg e inclus ditamaii motoru de 150 de cai. http://www.youtube.c...h?v=WszJnYxvYz0

Interesant si triciclul electric de la MEV care e mult mai micut, aceasi idee de sasiu: http://www.youtube.c...h?v=4r9116Ksgxg

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 15 October 2010 - 03:04 PM

0

#131 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 15 October 2010 - 03:22 PM

sa nu uit - "caroserie" care se inchide cu fermoar: http://www.youtube.c...h?v=nnzkD3YZRgU
0

#132 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 15 October 2010 - 04:25 PM

Un proiect de bicicleta recumbent cu sasiu foarte solid din bambus. Interesante si detaliile de realizare a caroseriei din fibra (si matritei respective).

http://www.silverfishlongboarding.com/foru...ic-fairing.html
0

#133 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 October 2010 - 05:50 PM

As vrea sa vad figura celui de la RAR cand ii vei cere sa omologheze un vehicol cu sasiu din bambus.
Cred ca discutia a derapat complet de la subiectul initial. Exact ca si in celalalt topic, dedicat energiei neconventionale.
Initiatorul, in postul 129, a facut rezumatul...era sa zic epitaful...proiectului.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 October 2010 - 05:53 PM

0

#134 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 15 October 2010 - 06:51 PM

bicicletele nu se omologheaza la RAR.
Aia de bambus am adus-o in discutie in primul rand pentru imaginile si informatiile despre caroseria din fibra.
Nu inteleg de ce zici ca a derapat de la subiectul initial care zice:

Citeaza

Proiectul il vad ca unul open-source, bazat pe folosirea inteligenta a celulelor solare intr-un vehicul exclusiv urban cu greutate minima, poluare zero.

Cu celulele solare s-a cam lamurit chestiunea. Despre partea vehicul urban cu greutate minima, poluare zero tot ce am spus e foarte la subiect.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 15 October 2010 - 06:59 PM

0

#135 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 October 2010 - 02:14 AM

Dar nu bicicleta...cel putin asa am inteles eu. Daca am inteles gresit, imi cer scuze.
Pace tuturor.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 October 2010 - 02:28 AM

0

#136 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 16 October 2010 - 09:16 AM

Vezi postareadan_mitea, la Oct 16 2010, 03:14 AM, a spus:

Dar nu bicicleta...cel putin asa am inteles eu. Daca am inteles gresit, imi cer scuze.
Pace tuturor.

Pai ce deranjeaza numarul de roti sau ... altceva? Cred ca merita incercat ceva ce nu necesita omologare. Vehicule propulsate cu pedale intra in categoria asta. Nu stiu la noi dar prin europa e permis motor auxiliar care sa nu depaseasca 250watt si 25km/h (viteza propulsat de motor, la pedale se poate si mai rapid).

Deci, ca sa ocolesc taxele si complicatiile omologarii, problema o vad pusa in felul asta: ce se poate face cu pedale si cu putere atat de mica.

250watt e o idee orientativa nu se va uita nimeni ca motoru duce de fapt >400watt ca ai pus baterii de 36V in loc de 24.
0

#137 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 17 October 2010 - 01:34 PM

Cu motor de 250W nu cred ca va iesi ceva; eu am motor de 350 W si la o greutate totala de 120 kg (40 + 80) merg maxim 30km/h;
parerea mea este ca trebuie un motor de cel putin 1000W; exista scouter-e cu motor de 1500W care se misca foarte frumos: aici; cel care vinde are peste 130 kg si merge de cu un scouter de mai mult de un an; autonomia e in jur de 50-60 km; cind scade temperatura scade si autonomia;
0

#138 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 18 October 2010 - 07:19 PM

poti te rog sa dai detalii sau macar o poza cu instalatia ta? Ce fel de motor ai, cum e montat, ce raport de reductie al turatiei ai?

Pentru o bicicleta 30km/h propulsat e rezonabil. Normele EU (nu stiu in ce masura se aplica la noi) specifica 25km/h viteza maxima asistat si 250 watt puterea motorului. Stiu ca diverse tari EU au norme putin diferite.
0

#139 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 28 October 2010 - 12:36 AM

O prezentare despre cum e abordata problema automobilului electric la scara mare http://www.ted.com/t...ctric_cars.html
are subtitrare in romana alegeti din lista Select Language - Romanian

Imi pare foarte hotarat tipul a obtinut sprijin guvernamental in tari precum Danemarca, Israel cat si in industrie din partea Renault-Nissan. In tari precum India, China e posibil ca transformarea sa fie mai rapida, pentru ca in India de ex. oamenii isi permit in medie un plin de 8-10l asta inseamna autonomie comparabil cu a a electricelor. In China e posibil ca prin simplu decret sa fie limitata folosirea vehiculelor pe benzina in orase.

Mi-a placut si metafora "automobilul hibrid e un fel de sirena - cand ai nevoie de peste ai femeie si cand ai nevoie de femeie ai un peste."

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 28 October 2010 - 12:43 AM

0

#140 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 28 October 2010 - 12:06 PM

Am citit pe hotnwes despre acest proiect din Israel;
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-7081...iitor-verde.htm

sa vedem ce iese; in articol zice si de Irlanda;
0

#141 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 October 2010 - 09:03 AM

http://autof1.gsp.ro/2010/10/francezii-au-...-aer-comprimat/

:rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#142 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2010 - 04:21 PM

Cu mult inainte ca francezii sa faca ciperca aia




Totusi despre proiectul "nostru" se mai aude ceva ?
0

#143 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 19 November 2010 - 11:54 AM

Vezi postareavlad20, la Oct 31 2010, 04:21 PM, a spus:

Cu mult inainte ca francezii sa faca ciperca aia


Totusi despre proiectul "nostru" se mai aude ceva ?



parerea mea: cred ca fiecare isi va cauta o solutie convenabila;

eu la primavara o sa iau un scouter electric mult mai bun decit mopedul actual; din informatiile mele 2011 o sa fie un an "plin"
de lucrari prin Bucuresti; acum de cind am venit sezonul rece si am trecut la masina am observat ca nu mai am rabdare sa
stau in trafic; asta nu inseamna ca o iau pe contrasens sau alte prostii; pur si simplu ma consuma;
0

#144 Useril este offline   RVlad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 21-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2010 - 11:16 PM

Nu te sfatuiesc sa cumperi asa ceva ....
Am avut unul chinezesc Quindo nu stiu ce cred ca saunt trei ani de cand nu il mai am ... ma rog .. era cu doua baterii de 24v la 50 amp , si un motor de 600W . nu era moped sau jumate de scuer era cat un un scutee de 50 cc normal , pe care incap doua persoane .
Toate bune si frumoase cam doua luni pe urma a inceput sa moara , primele sau dus bateriile , desii am avut grija sa respect formatarea si ciclurile de incarcae din cartea tehnica , l-eam schimbat , si pe urma .... l-au furat .
Ce imi placea la al meu era ca aveam un demaraj foarte bun , era extrem de silentios si relativ ieftin de condus insa punctele proaste erau > durata de incarcare enorma 18 ore , autonomie nu era de 40km cat zicea producatorul ci mai degraba un maxim de 20 , inafara de gume si becuri nu gasesti conumabile , iard daca s-a rupt sau tocit vreun pinion din transmisie nu stiu pe unde gasesti , bateriile pb acid sau gel care incapeau in el nu erau facute pentru descarari adanci ...
Acum nu stiu poate acum se gasesc scutere cu alta tehnologie cel putin pe partea acumulatorilor poate gasesti un lipo sau life liion ceva de genul asta care sa suport descarcari adanci si incarcari repetate , insa si la astea vad porbleme cu duratele de incarcare si cu autonomie si nu in alutimul rand pretul .
Pana la urma un scuer de 50 consuma undeva la maxim 3 l/100km , deci foarte economic , daca te hotaresti sa iti iei pe benzina cumpara unul in 4t , scapi de multe probleme si ai si putere mai mare , desii daca iei 2t si iti plac modificarile si mestereala si satifactii mari dar si durata de viata a motorului scade .
0

#145 Useril este offline   mihai1972 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 05-May 10

Postat 21 November 2010 - 05:57 PM

Vezi postareavlad20, la Nov 20 2010, 11:16 PM, a spus:

Nu te sfatuiesc sa cumperi asa ceva ....
Am avut unul chinezesc Quindo nu stiu ce cred ca saunt trei ani de cand nu il mai am ... ma rog .. era cu doua baterii de 24v la 50 amp , si un motor de 600W . nu era moped sau jumate de scuer era cat un un scutee de 50 cc normal , pe care incap doua persoane .
Toate bune si frumoase cam doua luni pe urma a inceput sa moara , primele sau dus bateriile , desii am avut grija sa respect formatarea si ciclurile de incarcae din cartea tehnica , l-eam schimbat , si pe urma .... l-au furat .
Ce imi placea la al meu era ca aveam un demaraj foarte bun , era extrem de silentios si relativ ieftin de condus insa punctele proaste erau > durata de incarcare enorma 18 ore , autonomie nu era de 40km cat zicea producatorul ci mai degraba un maxim de 20 , inafara de gume si becuri nu gasesti conumabile , iard daca s-a rupt sau tocit vreun pinion din transmisie nu stiu pe unde gasesti , bateriile pb acid sau gel care incapeau in el nu erau facute pentru descarari adanci ...
Acum nu stiu poate acum se gasesc scutere cu alta tehnologie cel putin pe partea acumulatorilor poate gasesti un lipo sau life liion ceva de genul asta care sa suport descarcari adanci si incarcari repetate , insa si la astea vad porbleme cu duratele de incarcare si cu autonomie si nu in alutimul rand pretul .
Pana la urma un scuer de 50 consuma undeva la maxim 3 l/100km , deci foarte economic , daca te hotaresti sa iti iei pe benzina cumpara unul in 4t , scapi de multe probleme si ai si putere mai mare , desii daca iei 2t si iti plac modificarile si mestereala si satifactii mari dar si durata de viata a motorului scade .


Il cumpar de la cineva care merge cu asa ceva de cel putin 1 an si jumatate; adica de cind l-am cunscut eu tot merge; marfa tot din china e dar pt. Europa;
in afara de motor restul partii electrice este pe 12 V (are un convertor CC de la 48 la 12); bateriile sunt deep cycle; in afara de motorul electric incastrat in roata din spate
nu are altceva - curele, pinioane, etc; in nici un caz nu vreau sa iau ceva pe benzina;
0

#146 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 December 2010 - 06:42 AM

Motorul lui Chevrolet Volt:
http://monvolant.cyberpresse.ca/images/bizphotos/569x379/201012/08/222082-coupe-moteur-chevrolet-volt.jpg
A primit un premiu, ca cel mai bun motor al anului. Pentru prima data, in fruntea listei este un motor electric.
0

#147 Useril este offline   CYCLER 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 54
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2011 - 10:58 AM

Salut Ioan, sunt tot un Ioan :) , designer de produs daca ne luam dupa diploma, surubar si biciclist pasionat, freelancer in domeniul constructiei de recuzita speciala pentru filmari (ca activitate pentru obtinerea unui leu cinstit) cu ce presupune asta - sculptura/modelaj, un pic de mecanica, un pic de electronica.. etc.

In primul rand, uite o alternativa interesanta (si, pe cat se pare, performanta) la kiturile electrice pentru biciclete: http://www.recumbent...ker/default.htm
Mai sunt pe acolo tot felul de articole interesante pe tema bicicletelor carenate (in special a celor orientate pe obtinerea de recorduri, dar se pot trage invataminte utile) si a velomobilelor.

In al doilea rand, unul din proiectele personale ce mi se invart prin cap la momentul actual se intampla sa fie realizarea unui velomobil triciclu (tadpole) carenat complet, cu niste caracteristici ce ar trebui sa-l faca adecvat conditiilor din traficului urban actual. Probabil mai putin incapator decat am citit ca-ti doresti, dar pe de alta parte am in vedere doar propulsia umana generata de o persoana cu antrenament mediu (nu ca ar fi dificila adaptarea la asistenta electrica) pentru a obtine 30+ km/h pe plat.

Daca iti place berea, poate stam la cateva si povestim :D

Aceasta postare a fost editata de CYCLER: 22 January 2011 - 11:09 AM

0

#148 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 January 2011 - 09:07 PM

cycler, triciclu tadpole carenat suna interesant si pentru mine. Desi m-ar tenta si bicicleta recumbent carenata, chiar daca e mai dificil de mers.

Asa ca paranteza morgan motors face manual masini micute de peste 100ani, pana in anii 50 erau celebri pentru tricicle tadpole, acum se pare ca vor sa revina la conceptul asta, e drept ca nu prea verde avand in vedere puterea de 100cai. http://en.wikipedia....n_Motor_Company

Interesant este ca in suta asta de ani au ramas fideli tehnologiei cu sasiu din lemn de frasin, care mai recent e carosat cu aluminiu, fiind foarte usoare.

Un monoloc poate merge si impanzit, ca fuselajul la avioanele de epoca.

Mi-ar place si mie sa discutam, pe langa bere poate se si intampla ceva.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 23 January 2011 - 09:08 PM

0

#149 Useril este offline   CYCLER 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 54
  • Inregistrat: 18-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2011 - 09:03 AM

Vezi postareactotth, la Jan 23 2011, 09:07 PM, a spus:

Mi-ar place si mie sa discutam, pe langa bere poate se si intampla ceva.

Mici ? :)

M-am gandit si la varianta cu doua roti, dar in conditii de Bucuresti nu prea e ok.
Problema in cazul unei biciclete carenate e "trenul de aterizare" in conditii de opriri dese si de multe ori "neprevazute", ceea ce duce fie la complicatii mecanice si grija unei actiuni suplimentare, fie la gauri mari in carenaj si afectarea semnificativa a aerodinamicii. Bonus, ceva riscuri suplimentare cu ocazia traversarii sinelor de tramvai la unghiuri nu tocmai optime.

Problemele de integrare in trafic ale unui triciclu clasic sunt ecartamentul mare, iar in cazul celor reclinate pozitia joasa. Pentru rezolvarea ambelor situatii trebuie sa marturisesc ca ma cam inspir de la olandezii ce fac Drymer, un triciclu asistat electric ce urmeaza sa intre in productie.
Respectiv ecartament mic compensat de posibilitatea inclinarii in viraje (practic ecartamentul va fi conditionat de spatiul necesar pedalarii), si o pozitie mai inalta pentru a vedea si a fi vazut in trafic.

Ca material, pentru un velomobil neasistat electric si capabil de mers ceva mai sportiv as zice ca se justifica din plin folosirea compozitului pe baza de fibra de carbon. Nu tocmai ieftin, stiu, dar permite o mare libertate a formelor in conditii de productie limitata cantitativ, la o greutate mica, fara prea mari dotari tehnice. Iar spre deosebire de cazul unui cadru de bicicleta "clasica", in aplicatia asta ar trebui sa aiba o viata mult mai lunga.

Pe langa astea mai sunt o gramada de detalii .. ventilatie (n-ar fi dragut sa se abureasca parbrizul pe vreme rece, nici sa te prajesti vara), siguranta parcarii (p'asta nu prea il mai bagi in lift sa-l urci in casa :D), suspensii, transmisie, modalitatea de control a inclinarii in viraje, lumini/semnalizare, etc.
0

#150 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 January 2011 - 09:03 PM

da ma gandeam la mici.. progrese ca mai mult vorbim si in ultimu timp nici macar atata.

drymeru ala e mai mult deschis, pozitia mai inalta si deschiderea laterala si in jos permite sa lasi un picioarele jos la pornire/oprire, cam ca la orice scuter. Vreau sa spun ca si o bicicleta cu aceleasi pozitie si stil de carosare ar compensa din problemele de care spuneai - pozitia e mai inalta si vizibila, inaltimea da si stabilitate si ai posibilitatea de a pune piciorul jos in lateral. Avand in vedere propulsia electrica cred ca-i mult mai usoara pornirea de pe loc chiar daca-i biciclu recumbent.

Caroseria partiala doar imbunatateste aerodinamica si apara de ploaie, dar poate e suficient, vara e bine ventilat, partial umbrit, iarna nu se abureste parbrizu. Se "incaleca" usor, fara usi/fermoare, cupole, balamale, etc.. E un compromis care mie mi se pare acceptabil. Pe biciclist il descurajeaza nu atat frigu cat expunerea la ploaie si apa stropita de roti. Avand propulsie electrica poti sa pedalezi exact cat sa te incalzesti fara a transpira.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 January 2011 - 09:12 PM

0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro