Svacnituri neasteptate ale servomecanismelor
#1
Postat 01 August 2010 - 01:59 PM
Banuiesc ca ar putea fi mai multe cauze, dar nu stiu care ar fi cea mai probabila ca sa stiu de unde sa incep.
Voi ce credeti?
#2
Postat 01 August 2010 - 02:10 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#8
Postat 02 August 2010 - 01:56 PM
vlad1, la Aug 2 2010, 07:36 AM, a spus:
1 - telefon mobil prea aproape de emitator
2 - servo defect in helii (pe cale sa se duca)
3 - fir cu camasa uzata, care atinge un obiect metalic din heli
4 - incarcare electrostatica
5 - receptor post-crash
Multumesc, e stilul de raspuns pe care il asteptam.
1. Mobilul era in buzunarul de la piept (cand am facut testele la sol in curte, nu-l aveam la mine) o sa sa reiau testele cu telefonul in buzunar, sa vad daca se confirma
2. Servourile sunt putin folosite si la sol in teste se comporta bine
3. nu e cazul, am verificat
4. am sa urmaresc
5. am dat de pamant cu modelul de multe ori dar intodeauna pe pamant in iarba, dar receptorul este suspendat elastic in fuselaj si am incercat si cu alt receptor, mai putin folosit si si cu el a facut tot asa la un moment dat
Cea mai probabila cauza mi se pare cea de la pct. 1
Imi sosesc maine modulele pe 2.4 GHz, sa ved cum se manifesta si cu ele
#10
Postat 02 August 2010 - 05:30 PM
takeoff, la Aug 2 2010, 04:18 PM, a spus:
Am tras de fire, am curatat contacte, refacut programarea cu cartela lui (regulator HiModel, cu mufa de echilibrare, se reseteaza rampa de soft start cateodata), am refacut lipiturile la conectorul deans la baterie. Ce zici ca asi mai putea sa verific si cum ?
#13
Postat 19 June 2011 - 07:23 AM
Am incercat sa leg toate partile metalice la motor sa se scurga sarcina pe motor dar tot asa face.
CUM SE REZOLVA TREABA CU INCARCAREA ELECTROSTATICA?
#14
Postat 19 June 2011 - 07:43 AM
Marius HBK2, la 19 June 2011 - 07:23 AM, a spus:
Am incercat sa leg toate partile metalice la motor sa se scurga sarcina pe motor dar tot asa face.
CUM SE REZOLVA TREABA CU INCARCAREA ELECTROSTATICA?
Spray cu grafit pe curea si scoate rola presoare de la coada .
Bafta
T..
Aceasta postare a fost editata de tantar: 19 June 2011 - 07:44 AM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#16
Postat 19 June 2011 - 09:26 AM
Marius HBK2, la 19 June 2011 - 07:23 AM, a spus:
Am incercat sa leg toate partile metalice la motor sa se scurga sarcina pe motor dar tot asa face.
CUM SE REZOLVA TREABA CU INCARCAREA ELECTROSTATICA?
trecerea pe 2,4 GHz a rezolvat problema. Cu alta ocazie, cand a aparut acelasi fenomen (de data asta cu statia pe 2,4 GHz) servo-ul a fost de vina; dupa ce l-am schimbat nu au mai fost probleme de svacnituri. Nu ai un servo de rezerva?
#17
Postat 19 June 2011 - 07:43 PM
Trecerea la 2,4 nu rezolva incarcarea electro statica sau probleme legate de servo defect.
Dar, pentru ca modifica protocolul de comunicatie, modifica comportamentul receptorului la bruiaje sau semnale parazite. Mai simplu, nu ai rezolvat problema, doar ai modificat efectele deranjante.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 19 June 2011 - 07:45 PM
#18
Postat 20 June 2011 - 01:29 PM
vlad1, la 19 June 2011 - 07:43 PM, a spus:
Trecerea la 2,4 nu rezolva incarcarea electro statica sau probleme legate de servo defect.
Dar, pentru ca modifica protocolul de comunicatie, modifica comportamentul receptorului la bruiaje sau semnale parazite. Mai simplu, nu ai rezolvat problema, doar ai modificat efectele deranjante.
posibil, dar ideea cu incarcarea electrostatica datorita rolei de ghidare , cel putin in cazul meu nu se potrivea pentru ca nu aveam role de ghidare. Pe langa asta am uitat sa precizez ca zvacniturile, dupa ce am trecut pe 2,4 se petreceau cu staia si esc-ul sub tensiune si motorul oprit, asa ca eu zic sa scimbe servo-ul
#19
Postat 23 June 2011 - 08:58 PM
Daca leg masa de la baterie pe cadru fac vre-o prostie?
#20
Postat 24 June 2011 - 07:18 AM
Probabil ai un servo defect. Daca este o problema de la inceput (nou), ai liniile electrice gresit instalate, sau izolatie crapata pe vre-un fir.
Daca ungi cureaua, are sa mearga cu frecare mai mica. Nu neaparat mai bine pentru ca uleiul poate rigidiza/ecruisa cauciucul, nu influenteaza incarcarea statica pentru ca oricum tubul de coada este metalic (conductiv). Nu lega masa la minus.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 24 June 2011 - 07:19 AM
#21
Postat 25 June 2011 - 08:05 AM
Va multumesc. Am mai invatat ceva.
Aceasta postare a fost editata de Marius HBK2: 25 June 2011 - 08:06 AM