Campionat Mondial machete RC F4C si seminar arbitri internationali
#1
Postat 26 July 2010 - 08:58 AM
Am primit anul trecut nominalizarea pentru arbitrare static, dar la biroul FAI-CIAM din noiembrie 2009 a trebuit sa refuz....cu inima stransa: cam in aceeasi perioada se desfasura CE F3C si va incepe in cateva zile CM zbor liber juniori....
Pentru prima data in istoria campionatelor de F4C, cu doua zile inainte de inceperea CM se va desfasura un seminar international pentru arbitrii de F4C.
Am reusit sa-i conving pe Men si Silviu66 sa se duca , sa se instruiasca (ei deja sunt arbitri FAI la F3A) in zborul si staticul machetelor si sa aduca poze multe-multe si filme multe-multe.
Acum jumate de ora au plecat cu masina.
Sa le uram "drum bun" , instruire usoara si-i asteptam sa iasa la "raport" dupa intoarcere.
#2
Postat 02 August 2010 - 09:42 AM
Seminarul a fost condus de Narve Jensen, Chairman F4C FAI-CIAM.
In doua zile au fost atinse absolut toate problemele legate de arbitrajul la stand si in zbor,viitorul clasei F4C,F4G si F4H,discutii generale si punctuale asupra regulamentului in vigoare,etc.
Participare la seminar:Spania,Africa de Sud,Australia,Norvegia,Elvetia,Ukraina,Suedia,Cehia,Anglia,Franta,Finlanda,Itali
a,Polonia si cu voia dvs Romania.
Seminarul pentru arbitri a fost o premiera absoluta in istoria FAI,iar la incheiere Narve Jensen si-a exprimat dorinta de a organiza acelasi seminar in 2011 la Europenele de la Strejnic/Ploiesti,seminar la care se vor putea inscrie si concurentii (daca se accepta la FAI),pentru ca acestia sa poata vedea exact ce se cere si cum se arbitreaza.
In poze sala de curs si Narve Jensen la datorie.
#3
Postat 02 August 2010 - 09:57 AM
-tot orasul (destul de mare de altfel) si autostrada de intrare/iesire erau plin de semne de circulatie!! care te indreptau catre hotelurile rezervate pentru campionat si catre aerodrom;
-la aerodrom delimitate locurile de parcare/campare pentru concurenti majoritatea fiind veniti cu rulote/remorci;
-un hangar intreg pazit de ARMATA pus la dispozitia concurentilor,fiecare tara avand delimitata o zona speciala ingradita cu gard de metal pentru protectia modelelor.
#13
Postat 02 August 2010 - 10:56 AM
#16
Postat 03 August 2010 - 06:54 PM
Frumos modelul din poza ta ,poate face fata cu fruntea sus la Europenele de la Strejnic din 2011!
#17
Postat 04 August 2010 - 11:09 AM
M-ar interesa acest CD/DVD!
I-ti trimit un mesaj cu adresa mea daca esti dispus sa mi-l trimiti.
#18
Postat 04 August 2010 - 07:24 PM
http://www.scale-wc2010.pl/en/current-cham...ips-report.html
#19
Postat 05 August 2010 - 01:27 PM
Lajos, la Aug 4 2010, 12:09 PM, a spus:
M-ar interesa acest CD/DVD!
I-ti trimit un mesaj cu adresa mea daca esti dispus sa mi-l trimiti.
Cand reusesc sa fac schimb de poze cu Men (azi am fost la el dar am uitat stickul acasa ca fraerul),iti trimit mi pentru adresa.
#20
Postat 05 August 2010 - 02:17 PM
1. Arbitrajul la stand (static)
In arbitrajul la stand al modelului arbitrul NU are voie sa-si foloseasca cunostintele personale legate de avionul real; in consecinta:
-Documentatie,documentatie si iar documentatie.....alegeti poze care sa avantajeze modelul; un model realizat impecabil dar cu o documentatie slaba sau discutabila (la culori de exemplu din cauza calitatii pozelor) nu va avea sanse de podium....
-Atentie maxima la subtilitati de genul: declaratii in documentatie cum ca pozele sunt facute de dvs intr-un muzeu al aerului.Avionul expus in muzeu trebuie sa fi fost unul real si nu o replica facuta pentru muzeu (care nu a zburat niciodata),altfel este posibil sa punctati 0(zero) la zbor,intrucat macheta facuta de dvs este o macheta a unui avion care nu a zburat niciodata;
-Folositi pentru stand o elice scale (pentru zbor o puteti inlocui);
-daca nu aveti poze color ale prototipului,sau calitatea pozelor color este discutabila folositi orice documentatie scrisa unde se mentioneaza culorile reale ale avionului si dovediti cu cataloage de standarde de culori,monstre de culori,etc
-s-a discutat extrem de mult la seminar daca un PIPER CUB J3 are aceleasi sanse la podium cu un FOKKER si concluzia a fost ca nu prea are,desi sunt multe voci care spun altfel;e mult mai greu sa produci o documentatie corecta pentru un clasic WW I decat pentru un Piper care zboara si in zilele noastre;este mult mai usor sa gasesti piese prefabricate pentru un Piper decat pentru un DeHavilland de exemplu,este mult mai usor sa reproduci un Piper care este mai spartan in detalii fata de acelasi DeHavilland;
-pentru a puncta maxim la manufacturare (craftmanship) incercati sa alegeti o scara neuzitata (1:4,3 sau 1:3,27 etc),in acest fel in mod cert nu exista nimic de cumparat de gatasi veti puncta maxim la craftmanship;
2.Arbitrajul in zbor
Spre deosebire de arbitrajul la stand ,arbitrul este obligat sa-si foloseasca cunostintele despre avionul real; in consecinta:
-Nu incercati sa impresionati la zbor prin executarea de figuri acrobatice perfecte daca avionul real nu era in stare sa le faca; nu se puncteaza perfectiunea in zbor se puncteaza perfectiunea asemanarii zborului machetei cu zborul avionului real;
-Anuntati clar si cu voce tare inceperea si terminarea figurii de zbor(usureaza urmarirea figurii si imblanzeste arbitrii);
-Daca in program aveti o figura "care iese din standarde" (la figurile alese),adica incercati un tonou dar avionul real nu putea face tonou si iese tonoul pana la jumatate si dupa aceea "un macel" din care nimeni nu intelege nimic,anuntati arbitrii inainte de zborul oficial ca asa trebuie sa iasa figura si veti fi punctati pentru asta; totusi trebuie sa fiti pregatiti sa raspundeti la intrebari si sa dovediti prin documente ca asa executa figura si avionul real;
-NU zburati repede (stiu ca este un paradox, machetele sunt grele prin definitie),dar incercati sa pastrati o viteza de zbor cat mai aproape de viteza la scara a avionul real;
-Narve Jensen ne spunea la seminar: nu avem nevoie de un zbor perfect aici nu suntem la F3A; impresia generala trebuie sa fie de AIRSHOW pentru publicul general;
-Atentie la decolari:modelul trebuie sa accelereze incet si sa decoleze pe o panta ascendenta "reala",daca ii dati fullgas si sariti in aer veti fi depunctati;
-
Acest post nu este finalizat,o sa completez in el in masura timpului disponibil.
#22
Postat 05 August 2010 - 03:56 PM
Lajos, la Aug 4 2010, 12:09 PM, a spus:
Din pacate ( nu doresc sa te jignesc cu nimic) colegii arbitrii de la seminar cand au auzit ca suntem din Romania,au dorit neaparat sa ne aduca aminte de acel concurs.....intr-un mod destul de neplacut; Men poate sa confirme.De la nemultumirile plecate ca am ajuns la Otopeni si m-au pus intr-un tren pana la Suceava.....am facut doar 14 ore....pana la oile si denivelarile de pe campul de zbor....arbitrul elvetian a fost chiar grosolan in discutii si referitor la acel campionat si referitor la noi ca Romani(la plecare ne-a jignit in mod personal-dar am platit cu aceeasi moneda in zambetele discrete ale arbitrilor din celelalte tari).Oricum am plecat cu fruntea sus de acolo,lasand o impresie mai mult decat buna pentru ceea ce va urma la Strejnic.
Sunt hotarat sa le arat la anul ca multe s-au schimbat in Romania in ultimii 14 ani, incepand transportul pana la locul cu pricina, terenul de zbor, organizare, ospitalitate,etc.
@Gicos
-din ce s-a discutat la mondiale la editia de acum conditia minima sa se accepte un model in concurs a fost ca macheta sa fie 51% manufacturata de catre concurent.....destul de greu de estimat de altfel ceea ce au recunoscut si ei.
-in timpul seminarului s-a discutat prelung fenomenul de scadere a numarului de concurenti F4C chiar si la nivel mondial,intrucat ca aceste machete necesita TIMP; concluzia la care s-a ajuns este ca kit-urile clasice (cutia cu baghete si placi) sunt acceptate neconditionat fiind depunctate pe masura fata de un model construit de la zero.Probabil ca sunt acceptate si ARF-urile (manufacurat/modificat 51% ) cu mentiunea ca pot concura dar din start nu au sansa de locuri fruntase.Nu au cum face fata unui model executat in intregime manual.....
#23
Postat 05 August 2010 - 04:15 PM
In atasament.
Fisiere atasate
-
Competitors_Declaration_Romanian.doc (52K)
Number of downloads: 133
#24
Postat 05 August 2010 - 08:29 PM
SILVIU66, la Aug 5 2010, 04:56 PM, a spus:
Sunt hotarat sa le arat la anul ca multe s-au schimbat in Romania in ultimii 14 ani, incepand transportul pana la locul cu pricina, terenul de zbor, organizare, ospitalitate,etc.
Nu ma jignesti cu nimic,pentru ca...
Toate cele descrise de tine si amintite de cei prezenti sunt adevarate dar care nu au depins de directorul de concurs.
Organizarea,programarea,transportul si locul desfasurarii etc.erau sub orice critica,as putea sa spun multe despre astea!
Cu toate astea presedintele juriului Narve Jensen la banchet a multumit special si oficial directorului de concurs-de acesta sunt mindru- pentru buna derulare a competitiei desi vintul batea cu 9-12 m/sec in tot timpul campionatului,si era greu sa iau hotarire cind sa opresc competitia si cind sa continui.
Betonul intr-adevar era extrem de denivelat cu toate ca inainte cu doua zile cu citiva muncitori si o freza am mai reparat personal cit s-a putut.
Eu am scris o cronica in amanuntime despre acest C.E.,o am si aztazi!
Dar asta este deja istorie!
Oricum anul viitor va fi mult diferit sunt convins,pentruca si locul este mai propice tinerii unui asemenea campionat. Sper ca vor pleca cu impresie buna si numai laude,din tara noastra.
Asa sa fie!!
#25
Postat 06 August 2010 - 09:53 AM
SILVIU66, la Aug 5 2010, 04:56 PM, a spus:
Sunt hotarat sa le arat la anul ca multe s-au schimbat in Romania in ultimii 14 ani, incepand transportul pana la locul cu pricina, terenul de zbor, organizare, ospitalitate,etc.
Din cei prezenti la seminar, au fost la Suceava doar Jensen, Gutknecht, Allen, Sevilla si Jyllila.
Asta cu luatul de la Otopeni si urcat in tren este un rahat, deoarece au fost luati pe rand de la aeroport si dusi la hotelul Olimpic, de unde au plecat a doua zi dimineata insotiti de mina, spre Suceava.Este drept ca cu trenul cls.I, ca atata puteam atunci.
Gutknecht a fost singurul care a facut scandal, pentru ca a trebuit sa plateasca cazarea si masa pentru nevastasa.
Culmea este ca viseaza sa revina la anul dar il lasam sa viseze frumos.
Daca este adevarat ce spui, baga Silviule numele celor care s=au plans.
La randul meu pot aduce revistele vremii in care s-a scris elogios despre acest campionat si pe care le-am primit dupa concurs.
In plus, am caseta video cu zboruri si cu calitatea pistei. Este drept, am avut numai oi pe o latura a aeroportului.....destul de aproape.....sub 2000 de metri distanta..... Nu ne-am putut permite un magar pe mijlocul pistei cum li s-a intamplat unora....de prin Europa....nici modele furate, cum li s-a intamplat altora....si din Europa si din USA...toate astea in timpul competitiilor oficiale.
Raportul juriului FAI este super-pozitiv asa ca......nu va mai ambalati degeaba (unii) si nu va mai "aduceti aminte" altii, care s-a intamplat sa fiti pe acolo.....
Sper ca in curand toti cei amintiti mai sus, mai putin Gutknecht, sa scrie pe pagina asta cum a fost in Romania anului 1997 la CE F4B,C in Suceava....
Laudabila intentia ta Silviu66 de a le demonstra, transporta,...de a oferi ospitalitate....daca ma iei in comitetul de organizare, poate te pot ajuta si eu cu ceva .....
#26
Postat 06 August 2010 - 10:59 AM
pitts, la Aug 6 2010, 10:53 AM, a spus:
Raportul juriului FAI este super-pozitiv asa ca......nu va mai ambalati degeaba (unii) si nu va mai "aduceti aminte" altii, care s-a intamplat sa fiti pe acolo.....
Laudabila intentia ta Silviu66 de a le demonstra, transporta,...de a oferi ospitalitate....daca ma iei in comitetul de organizare, poate te pot ajuta si eu cu ceva .....
Eu nu ma ambalez era doar o discutie....iar la Comitetul de organizare te pun SEF! ;)
Nu s-au plans toti....doar ne povesteau pe un ton glumet intamplarile de la Suceava si de la alte campionate.
Elvetianul era cu reclamatiile.
#27
Postat 06 August 2010 - 11:14 AM
SILVIU66, la Aug 6 2010, 11:59 AM, a spus:
Nu s-au plans toti....doar ne povesteau pe un ton glumet intamplarile de la Suceava si de la alte campionate.
Elvetianul era cu reclamatiile.
Multumesc dom'66!...sper sa nu dezamagesc! :)