IziCraft 2 zile de munca
#1
Postat 15 July 2010 - 09:10 PM
Alte poze
#2
Postat 16 July 2010 - 05:40 AM
Dupa ce planuri l-ai facut?
P.S.
M-ai pune niste poze cu profilul aripii ,din lateral,fara aripa ,etc, asta ca sa compensezi lipsa de poze din timpul constructiei.
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 16 July 2010 - 05:43 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#3
Postat 16 July 2010 - 07:24 AM
#8
Postat 16 July 2010 - 10:00 AM
Am mai vrut sa fac o data acest model dar amanuntul acesta m-a oprit si am optat ptr Extra300. In continuare vreau sa fac ceva demontabil, special ptr pus in spate in rucsac si mers in parc, asa ca vreau sa ma lamuresc :)
M-am uitat si pe ghidul acesta. "Cle d'aile" din plan banuiesc ca ar fi o sarma groasa (tija) care intra pe cele doua tevi si care este indoita astfel incat sa dea unghiul diedru al aripilor. Mai departe, cele doua aripi se lipesc intre ele dupa ce in prealabil au fost slefuite dupa un anumit unghi? Sau se pot pastra separat si astfel incap si mai bine ptr transport? (in defavoarea timpului de montaj, probabil)
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 16 July 2010 - 10:11 AM
#9
Postat 16 July 2010 - 10:19 AM
Florinelu, la Jul 16 2010, 11:00 AM, a spus:
Am mai vrut sa fac o data acest model dar amanuntul acesta m-a oprit si am optat ptr Extra300. In continuare vreau sa fac ceva demontabil, special ptr pus in spate in rucsac si mers in parc, asa ca vreau sa ma lamuresc :)
M-am uitat si pe ghidul acesta. "Cle d'aile" din plan banuiesc ca ar fi o sarma groasa (tija) care intra pe cele doua tevi si care este indoita astfel incat sa dea unghiul diedru al aripilor. Mai departe, cele doua aripi se lipesc intre ele dupa ce in prealabil au fost slefuite dupa un anumit unghi? Sau se pot pastra separat si astfel incap si mai bine ptr transport? (in defavoarea timpului de montaj, probabil)
MA indoiesc ca le poti pastra separat.Asta dc vorbim de constructia lor simpla ca in link.Acest avion are aripi fara eleroane si care au un diedru generos.Eu nu am folosit teava,am lipit semiaripile pastrand unghiul cu ajutorul unor carti si rezista.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 16 July 2010 - 11:39 AM
#11
Postat 16 July 2010 - 12:43 PM
Sa va spun impresii de la primul zbor:
Din primele secunde am vazut ca e putin greu de coada. Motorul si elicea 12x6 trag foarte bine, dar aici intervine problema. Elicea e prea mare pt modelul asta de avion si la aterizare a atins putin iarba si s-a rupt placa din fata unde e prins motorul. Acum intrebarea mea e...ce elice as putea pune ca sa am o tractiune de 600 g cel putin? Ma gandeam la un GWS 10x6, asta o am la indemana si o sa testez sa vad cum zboara, asta dupa ce repar partea din fata la care m-am chinuit cel mai mult :rolleyes:
#12
Postat 16 July 2010 - 12:53 PM
Senzoor, la Jul 16 2010, 01:43 PM, a spus:
De ce 600g?
Faci chestii pe verticala?
Nu e cazul; am si eu unul, nu mai stiu ce motor avea pe el (unul de 2 bani din care intre timp am folosit magnetii) dar elicea era un 9x5 cu prop saver si nu am simtit nevoia de mai mult
Daca pui elice prea mare, va implica si un cuplu suplimentar pe care va trebui sa-l complensezi.
La genul asta de zburatoare, o tractiune usor peste jumatatea greutatii ar trebui sa-ti ajunga.
Altfel, frumoasa zburatoarea, felicitari.
Bafta
PS. am avut regulator de 12A si accu 3s850mA. Gata de zbor avea un pic peste 500g.
#13
Postat 16 July 2010 - 02:05 PM
Senzoor, la Jul 16 2010, 01:43 PM, a spus:
Ar trebui sa montezi un prop saver. Macar primele zboruri pana vezi cum se comporta avionul. E pacat sa tot rupi la el una, alta din cauza asta.
La tipul ala de prindere a motorului ar trebui sa poti monta un prop saver in genul asta... nu stiu sigur daca iese suficient axul cat sa-l poti monta, totusi.
#18
Postat 20 July 2010 - 11:06 AM
pune un GWS SlowFly 12x6 si ai sa vezi diferenta. E mult mai usoara si nu mai rupi nimic la aterizare.
#19
Postat 29 July 2010 - 10:06 PM
Placile alea carora in plan le zice "renfort de flanc" (...mama ei de franceza :ph34r: ca stiu prea putina ) ...eu am pus placaj de aviatie de 3mm, dupa cum vedeti in pozele mele. In plan este un sistem de notare pe care nu il inteleg pe deplin: 6 ou 8 / 10 la puterea e ? :) . Eu am pus placaj de 3 mm...cand a fost vorba sa lipesc burta avionului de partile laterale mi-am dat seama ca nu pot indoi lateralele (prea tepene) ptr a lua forma partii de jos. Ma rog, mergeau ele un pic dar nu prea puteam sa le tin pana se lipeau. In pozele lui senzoor pare a fi balsa, nu? Daca da, ce grosime? Ca deja am croit alte laterale din depron.
Si inca o nelamurire:
Pana acum totul a fost conform dimensiunilor (cel putin aripile), s-au imbinat cum trebuie piesele....dreptunghiul C3 din plan, ala din depron (placa urmatoare trenului de aterizare, inspre coada) in plan este prevazut a fi 50mm (plus cate o laterala de depron, 5+5mm face fix cat latimea burtii avionului. Bun, dar nu au tinut cont de faptul ca se adauga si intariturile din balsa (sa zicem...) la latimea totala. Acuma, eu stiu ce sa fac, mai ingustez dreptunghiul ;) cu cuterul, dar de ce nu s-a gandit autorul planurilor sa prevada ca pe langa depron se mai adauga si lemnul? Gresesc eu pe undeva? M-am uitat de mai multe ori in plan si piesa C3 vine in dreptul portiunii cu intarituri de lemn.
P1000074.jpg]
#20
Postat 30 July 2010 - 09:39 AM
- pentru "renfort de flanc" eu am luat balsa de 0.8 mm.;
- C3...am masurat si taiat dupa plan si, cu "renfort de flanc" de 0.8-1mm nu cred sa fie vreo problema ( totusi abia mi-a venit avizul de colet - balsa, pin si ce mai era necesar cf.planului - si nu le-am luat inca de la posta, asa ca mai vedem).
Eu din pacate nu pot sa-mi mai iau nimic acum (statie, motoare-servo, accu), dar pentru ca e totul taiat (si lipit ce se putea) si pentru ca tot au venit celelalte materiale, o sa-l termin de construit si o sa-l pun la pastrare pana imi iau restul.
Vezi "Depron si spume poliuretanice" deschis de mine si care are legatura cu Izicraft. Mie mi-au prins foarte bine sfaturile primite acolo. Mia vezi si atsa, daca vrei lista cu materiale si dimensiuni: http://clap54b.free....ft/materiel.htm
P.S.: acum am vazut pozele tale. Daca studiai cu atentie planul, nu te mai intrebam cum de-ai pus placaj asa gros la "renfort de flanc". Planurile sunt destul de clare, chiar pentru un incepator absolut, ca mine.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 30 July 2010 - 09:44 AM
#21
Postat 30 July 2010 - 10:12 AM
Edit: mda,am vazut acum in linkul dat de tine ca 6 ou 8 /10 inseamna 250 x 75 x 2...eu am pus de 3mm...e ceva diferenta dar nu semnificativa. Adica tot nu se puca cu placa C3 asa cum dau ei dimensiunile.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 30 July 2010 - 10:15 AM
#22
Postat 30 July 2010 - 10:32 AM
Florinelu, la Jul 30 2010, 11:12 AM, a spus:
Vezi ca taticul lui a zis acolo, placaj de 0,8mm.
Va fi super solid si nici nu sari in sus la greutate.
Betele alea pe care prinzi elasticul pot fi si niste bucati de carbon ramase stinghere.
In zona de prindere a elasticului pe aripa am placat cu un pic de placaj de 0,8, la fel in zona de contact cu fuselajul.
Ca elastice, au fost perfecte 6 bucati elastic d'ala pentru bani.
Spor la treaba.
#23
Postat 30 July 2010 - 10:43 AM
Oricum, m-am prins cum vine sistemul ala de masurare cu x/10. Multumesc.
Acuma din nou la cautari de material. In Bucuresti exista placaj atat de subtire in magazinele de bricolaj? Banuiesc ca nu...doar la cele de aeromodelism
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 30 July 2010 - 10:44 AM
#24
Postat 30 July 2010 - 01:49 PM
Florinelu, la Jul 30 2010, 11:43 AM, a spus:
Din pacate, da. Numai la magazine specializate. Nu-i dau numele ca nu merge dar sigur il stii.
Daca nu ai rabdare si ai deja in stoc, cred ca ar merge si cu balsa de 0.8 sau de 1 dar ar trebui laminate doua placi cu fibrele perpendiculare.
Asta ca sa te apropii de rezistenta placajului fara sa cresti in greutate.
Asta e un avion simplut de facut si zburat. Pe ici pe colo mai merge bricolat un pic.
Bafta
#27
Postat 18 August 2010 - 01:45 PM
Am revenit din vacanta si am reluat lucrul cu forte proaspete la Izicraft. :rolleyes:
Imi place cum a iesit, este usor, zic eu, 430 g fara baterie. Diseara ii fac zborul inaugural langa CET Vest Militari.
Pozele:
Am optat ptr o aripa demontabila la randul ei ptr transport si depozitare usoara.
Bechia este din textolit, m-am gandit ca un placaj s-ar toci destul de repede de la aterizari.
Imi place cum se slefuieste depronul asta...cred ca trebuie neaparat sa pun niste scoci subtire, de protectie, pe toate muchiile ca sa nu se rupa de la vegetatie.
Statia mea nu stie sa faca mixaje asa ca ptr eleroane am folosit un cablu Y.
Mi s-a parut mai sigur sa fac un compartiment doar ptr servo, oricand ar putea intra un fir printre brate si ma trezesc in aer ca nu mai am control.
Am folosit o placa de balsa ptr a face un despartitor pe inaltime, astfel spatiul este folosit mai judicios si nu se mai amesteca firele ca râmele. :lol:
Regulatorul se lafaie singur in ditamai compartimentul...trebuie sa vad cum ii fac niste ventilatie.
Elicea este 9x6 iar motorul este un ROXXY 2827/ 26. Aici am o mica temere: axul motorului este de 3,17 mm iar eu am folosit un prop saver vandut de un magazin din Bucuresti, care cred ca este ptr ax de 3mm fix ptr ca a trebuit sa largesc foarte putin gaura. Va dati seama ca nu am avut cu ce sa o fac exact 3,17 asa ca joaca putin axul acum in prosaver. L-am strans cu cele doua suruburi dar nu imi place ca nu prea este centrat.
Am o intrebare:
Motorul asta vine la pachet cu accesoriile din poza. La ce foloseste piesa rotunda, argintie, din stanga sus? Cea care seamana cu un prop saver dar din pacate nu e?
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 18 August 2010 - 01:47 PM
#28
Postat 18 August 2010 - 02:26 PM
Florinelu, la Aug 18 2010, 02:45 PM, a spus:
Am revenit din vacanta si am reluat lucrul cu forte proaspete la Izicraft. :rolleyes:
Imi place cum a iesit, este usor, zic eu, 430 g fara baterie. Diseara ii fac zborul inaugural langa CET Vest Militari.
Pozele:
P1010077.jpg P1010044.jpg
Am optat ptr o aripa demontabila la randul ei ptr transport si depozitare usoara.
P1010047.jpg P1010049.jpg
Bechia este din textolit, m-am gandit ca un placaj s-ar toci destul de repede de la aterizari.
P1010053.jpg P1010054.jpg
Imi place cum se slefuieste depronul asta...cred ca trebuie neaparat sa pun niste scoci subtire, de protectie, pe toate muchiile ca sa nu se rupa de la vegetatie.
P1010056.jpg P1010057.jpg
Statia mea nu stie sa faca mixaje asa ca ptr eleroane am folosit un cablu Y.
P1010058.jpg P1010066.jpg
Mi s-a parut mai sigur sa fac un compartiment doar ptr servo, oricand ar putea intra un fir printre brate si ma trezesc in aer ca nu mai am control.
P1010068.jpg
Am folosit o placa de balsa ptr a face un despartitor pe inaltime, astfel spatiul este folosit mai judicios si nu se mai amesteca firele ca râmele. :lol:
P1010070.jpg
Regulatorul se lafaie singur in ditamai compartimentul...trebuie sa vad cum ii fac niste ventilatie.
Elicea este 9x6 iar motorul este un ROXXY 2827/ 26. Aici am o mica temere: axul motorului este de 3,17 mm iar eu am folosit un prop saver vandut de un magazin din Bucuresti, care cred ca este ptr ax de 3mm fix ptr ca a trebuit sa largesc foarte putin gaura. Va dati seama ca nu am avut cu ce sa o fac exact 3,17 asa ca joaca putin axul acum in prosaver. L-am strans cu cele doua suruburi dar nu imi place ca nu prea este centrat.
Am o intrebare:
Motorul asta vine la pachet cu accesoriile din poza. La ce foloseste piesa rotunda, argintie, din stanga sus? Cea care seamana cu un prop saver dar din pacate nu e?
din pacate ,este propsaver
#29
Postat 18 August 2010 - 02:27 PM
johnnel, la Aug 18 2010, 03:26 PM, a spus:
Aaa, bun, cum se prinde elicea de el? :rolleyes:
M-ar interesa parerea cuiva care a folosit acest set de accesorii.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 18 August 2010 - 02:31 PM
#30
Postat 18 August 2010 - 02:37 PM
Florinelu, la Aug 18 2010, 03:27 PM, a spus:
M-ar interesa parerea cuiva care a folosit acest set de accesorii.
Este prop saver dar iti lipsesc din cate vad eu suruburile care strang pe ax acel suport de elice.Tot de acele suruburi se agata si cauciucul care prinde elicea.Nu mai gasec dar cred ca aveam o poza la biplanul meu ca asa era prina initial elicea portocalie.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S