Consum la motorul Renault de 1.4 Neeconomic?
#1
Postat 20 October 2004 - 08:38 AM
De curand am primit la firma si o Dacia Solenza dotata cu mult laudatul motor de 1.4 Mpi. Acum 2 zile am avut de facut un drum mai lung si am optat pentru a-l face cu Solenza, mai ales ca nu mai condusesem decat in oras cu ea.
In afara de zgomotul trenului de rulare care m-a innebunit tot drumul, am constatat un consum de 9% in exterior. Este drept ca am avut si portiuni de drum unde i-am dat 130/h dar totusi... nu este motor de 2.0cc!
Dupa cele intamplate, l-am rugat pe colegul care o are in exploatare sa-i faca un test de consum in oras (dupa toate rigorile, adica 2 plinuri succesive cu 100km parcursi intre ele). si nu mica ne-a fost mirarea cand a iesit un 10,4%.
S-a mers cu masina la service, s-a pus testerul pe ea si... totul este ok. Ni s-a explicat ca la Solenza si la Logan, "motorul are cutie de vit. de Clio si de aceea consuma asa de mult"!!! Iar in momentul cand am aratat cartea masinii in care erau trecute consumuri de 6.5 - 8.6%, totzi au ridicat din umeri si si-au vazut de treaba... ba au mai spus sa nu mai conduc k dementul prin oras, ca de aceea apare asa consumul!
De la voi cum se vede treaba?
#2
Postat 20 October 2004 - 10:49 AM
#3
Postat 20 October 2004 - 10:52 AM
Dupa ce a venit masina la firma s-a facut un rodaj? Daca nu e rodat inca motorul e posibil ca dupa ce se rodeaza sa consume mai putin.Cel putin afara din oras.
#4
Postat 20 October 2004 - 11:32 AM
#5
Postat 20 October 2004 - 04:03 PM
Am DSN de 4 ani si consumul sta in felul urmator:
In oras consuma 8.5 cu crestere spre 9.5 iarna...condus SPORTIV (!) si numai prin oras...Berceni-Militari in fiecare zi.
Afara consuma 6-6.5 la viteze de peste 100. Un drum cum ar fi Buc-Predeal adica drum drept, localitati, serpentine.
Daca fac Buc-Galati consum 5.5-6 la viteza de 120.
Surpriza vine acum...cu benzina de 100 de la OMV consum de 5.2-5.5 afara.
Iarna trecuta pus benzina de 98 si mers pana la Gheorgeni (450Km) consum surpriza 5.3l
Poate am avut eu noroc la masina asta....POATE... dar tu sigur ai ceva la Solentza aia.
S-auzim de bine...
#7
Postat 20 October 2004 - 05:22 PM
tocma discutam cu un inginer care a proiectat in romania motoru lu logan'
e ala de solenza lustruit.
proiectat la mecanica fina in buc.
nici acu nu le-au dat salariile.
concluzia proiectantului:NU-TI CUMPARA !!
#9
Postat 21 October 2004 - 02:49 PM
- are abia 3000km
- i s-a verificat si daca nu este infundat filtrul sau admisia de aer
- zgomotul de la trenul de rulare nu-l sesizezi decat de la 80km/h in sus
- nu conduc sportiv (nu tot timpul :))
- SN: am mers cu una la mare si inapoi, si cu climatizarea "on" si masina plina ochi, n-a luat mai mult de 5,8%. Dar atentie! Cutia de viteze de la SN, nu este aceeasi ca cea de la Solenza. Oare diferenta de consum sa fie numai de acolo? Si apropos de raporturi de transmisie, cu SN pleci mai repede de pe loc decat cu Solenza.
- chestia cu consumul mai scazut dupa 30000km parcursi, am mai auzit-o, dar n-o cred... cat de mult va scadea?
Aceasta postare a fost editata de Silfax: 21 October 2004 - 02:50 PM
#10
Postat 21 October 2004 - 03:19 PM
Silfax, la 21 Oct 2004, 14:49, a spus:
- are abia 3000km
- i s-a verificat si daca nu este infundat filtrul sau admisia de aer
- zgomotul de la trenul de rulare nu-l sesizezi decat de la 80km/h in sus
- nu conduc sportiv (nu tot timpul :))
- SN: am mers cu una la mare si inapoi, si cu climatizarea "on" si masina plina ochi, n-a luat mai mult de 5,8%. Dar atentie! Cutia de viteze de la SN, nu este aceeasi ca cea de la Solenza. Oare diferenta de consum sa fie numai de acolo? Si apropos de raporturi de transmisie, cu SN pleci mai repede de pe loc decat cu Solenza.
- chestia cu consumul mai scazut dupa 30000km parcursi, am mai auzit-o, dar n-o cred... cat de mult va scadea?
Cutia de la solenta e facuta mai puturoasa tocmai in ideea de a consuma mai putin.
Silviu, motorul de pe logan ala de 1.4 e facut de renault si e fix ala de pe DSN si Solenta. Are acelasi indicativ , asa au declar oamenii aia in presa .Cutia de viteze e alta. Tot in ideea de a trage mai mult (loganu e mai greu ca solenta ) si de a consuma mai putin. Aici nu prea au resit dupa spusele diverselor reviste de specialitate. Probabil ca greutatea depastete un pic capacitatile motorului . D'aia Loganu e si foarte puturos.
Acum ca sa nu fiu off-topic. Vezi ca motorul are o sonda da miroase gazele din motor ( sonda lamda ) . Consumul poate sa fie denaturat din cauza ca sonda s-a murdarit (afumat) din cauza benzinei proaste. Ca atare da mesaje naspa la computer si ameteste amestecul de combustibil/aer. incearca sa cureti sonda aiala un service bineinteles.
Daca cauti in adancurile http://www.daciaclub.ro/ o sa gasesti niste topicuri despre asa ceva .
#11
Postat 21 October 2004 - 09:06 PM
#13
Postat 24 October 2004 - 10:00 PM
In concluzie nu mai cer nimic de la biata Dacie, cu toate ca la faza asta ar fi putut fi "fair" si sa fi anuntat si ei un consum similar.
#14
Postat 12 January 2005 - 05:14 PM
Asa ca am vandut troaca si am luat un Hyundai Accent care la bani pe care ii dai merita de numai numai.
Ai si spatiu si Portbagaj si de toate .Merita sa incercati! :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
#15
Postat 12 January 2005 - 05:27 PM
gonzo, la 12 Jan 2005, 17:14, a spus:
Ai si spatiu si Portbagaj si de toate .Merita sa incercati! :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
ala la 6990 pret cip?
l-am vazut si eu la dealer exact ieri.
frumoasa masina.
#16
Postat 12 January 2005 - 06:53 PM
Sunt multumit de ea.
Nasol ca nu pune nici un cas pe ea si trebuie se te joci tu .Stii cum este cand iese din fabrica este altfel.
Multumit este un cuvant decent .
Am facut pe 5 un drum la Bucuresti si dusa intre 100/120 am avut consun de 6 la suta.
Pe la noi prin provincie consumul urab este mai rezomabil undeva la 7.
La o dacie bine reglata nu ia mai mult de 7.5 litri in targ.
Dac Hyundai nu ar avea taxe vamele enorme ca de vine din afara UE dsa sti ca bate loganul la pret .
Dar noi romani suntem conservatori,si nu ne vindem tara ,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu de alta dar se mai inchide inca o uzina
#19
Postat 13 January 2005 - 05:45 PM
Este modelul standard fara nici o alta dotate suplimentara.
Daca mai punea nu stiu ce trasnai ajungea la 7490 euro.
In momentul in care se plateste ches ai un alt pret fata de leasing sau prin banca.Eu am avut o reducere la aceasta treaba.
practic se stia ca masinile care sunt din afara li se vor aplica taxe vamale majorate din ian.01.Asta ca sa protejam GOLANUL de concurenta
Motiv ptr. care majoritatea au dat mari reduceri .Daca te prindea cu masina pe stoc te pupa vama.Sa nu uitam ca Skoda da 2500 de euro pentru cine o cumpara cu banul jos.Si WW a dat la Polo jos tare ca era undeva pe la7800-7900 cip.Inainte sa-mi cumpar troaca am batut "oleaca "asfaltul tarii.
Fiat Albea era undeva pe la 8000cip
Mazda nu stiu ce model era 7800cip(mai micuta)
Seat era undeva pe la 9400
206le era 9450 si era destul de dotat si era in varianta diesel
206le benzinar era parca pe la 8400
Acum sa ma scuzati da nu mai stiu la cent preturile dar cam astea erau
Da domnul meu eu am vrut ceva mai mare si de famile si cand mergi pe undeva mai pui si tu mai mult decat o geanta"capris"
#22
Postat 15 January 2005 - 08:34 AM
Noi nu avem o piata cu adevarat libera si in acest fel suntem obligati sa consumam internul.
Se anunta ridicarea accizelor la camerele digitale cu 25%.Acest pret nou nu o sa-l vedem decat prin vara si in mod sigur nu se v-a schimba ceva in bine.
Referitor la Logan un amic a fost la 15000km la revizie la un concesionar Dacia Renault si pot sa spun ca la tinut Aproape o zi si s-a cam albit omul cand a venit nota.La un tarif de 15 euro/ora ma apuc si eu sa imi fac service.Povestea amicul respectiv ca inclusiv nu stiu ce filtru de polen de la AC a fost schimbat. Si omul a ripostat ca de unde mergi iarna cu ac?
In rest povestea ca mecanicii aveau un grafic care verificau deci se "Verifica".Iar la unele intrebari mai incomode se cam da din umeri. La 15 euro/h mere nu?
Cand am avut DSN am avut o singura Problema si cand la service a fost pusa pe stand au spus ca e ok.Dar cand am vorbit in Particuler mesterul de Dacie a spus ca stie problema si ca nu are solutie.
Era acea Trasnaie cand la timp de ploaie sau ceata o lua putin mai greu.Sa nu mai spun si de elatoarele care pica la fel de des la orice DACIE
#23
Postat 15 January 2005 - 05:50 PM
Telefon: 0721 385365
#24
Postat 16 January 2005 - 01:00 PM
Am facut referire la la "protectia" pe care o face statul la produsele interne.
In genere ce nu se produce pe piata interna au un pret destul de cip.
Mai grav este invers.
Dac tot vorbim de domeniul auto sa luam in considerare pretul la o anvelopa Montana si sa-l comparam cu Debbica.Nu vorbim de calitate.
Un tir-ist spunea ca mai bine incalta camionul in Polonia decat in Romania. Cu 25% mai ieftin este ceva.Basca calitatea si garantia.
Suntem intr-un fel obligati sa inghitim productia interna indiferent de calitate.
Dar deja asta se duce catre politica si mai bine o lasam moarta.
#25
Postat 16 January 2005 - 01:11 PM
Dns a fost un model foarte bun mai putin plasticele si haionul.
Multi detinatori sunt super multumiti de ele ,dar la noi nu se lucreaza deloc la micile detalii.Daca se punea mai multa atentie la dns sa stiti ca era o masina pentru noi care avem mai putine solutii.
Numai ca acum noua politica de marketing ne obliga sa devenim consumatori.
Ce facem peste 4 ani cand o sa fie cine stie ce norma euro impusa cu masinile luate acum in2004?
Vecin de al meu are dacie de 4 ani si fost printre ultimile pe carburati si plateste omul 23 de euro. Numai spun ca are cu ea pan in10000de km.
#26
Postat 16 January 2005 - 01:32 PM
A si inca un amanunt, intr-un interviu dat de seful dep. de vanzari de la Mercedes pt. Europa de Est, a declarat ca pe de o parte este o surpriza placuta vanzarile crescute din 2004, dar pe de alta aceste vanzari se bazeaza in prop. de 50% pe economia subterana. Daca s-ar fi considerat dupa analiza parametrilor reali de dezvoltare, cel mai bun pronostic ar fi fost de 50% din totalul vanzarilor realizate... deci cum s-ar spune o lauda si-o palma deopotriva.
Cu alte cuvinte apucati-va de ascuns banii de impozitare si vetzi avea cu ce sa va luatzi Mertz :wub:!