Modelism - RHC Forum: Santier - HMS Leopard 1790 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Santier - HMS Leopard 1790 de la chila la marul catargului

#1 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 19 October 2004 - 06:33 PM

Am ajuns cu Leopardul intr-un stadiu in care, zic eu, pot incepe un mic serial despre ce se-ntampla "pe santier". "Initiatii" cred ca au deja planurile, dupa alea lucrez si eu. Materialul este (cred) un fel de duplex usor cerat pe o fata. Asta ii da niste proprietati la curbare foarte interesante (pana acolo mai avem insa). Si pentru cine se intreaba de ce carton, maica-mea a lucrat in industria asta asa ca am fost "expus" la tot felul de materiale de genul asta.

Scheletul
Dupa o tentativa nereusita a trebuit sa reiau totul de la 0. Si am schimbat si metoda, acum incerc o chestie asemanatoare cu o tehnica de realizat barci. O placa pe post de baza, coastele asamblate cu chila in sus, curenti, carlingi (sau cum le-o zice) apoi se monteaza chila si se aplica bordajul. Dupa care se desprinde corpul de baza.
Tocmai am terminat prima faza, taierea si lipirea coastelor de baza. Folosesc doar Superglue, iar cartonul asta e ciudat rau: face contact mai greu cu SG. Ceea ce imi convine de minune pentru ca pot sa misc si sa potrivesc piesele exact chiar si dupa ce am dat cu lipici. Decupajul intern pentru punti e deja trasat usor pe fiecare coasta cu un cutter, dar fara sa tai prin ea. Serveste la rezistenta corpului pana pun bordajul (totusi, e carton).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1098203601.jpg

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#2 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 19 October 2004 - 09:03 PM

te-ai chinuit ceva,de ce nu incerci totusi sa-l faci din lemn,cred ca la final arata mai bine si este si mai solid.spor la treaba.

Aceasta postare a fost editata de stamy: 19 October 2004 - 09:03 PM

Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#3 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 19 October 2004 - 09:37 PM

(Dumnezeule, de cate ori am mai auzit asta!)
:) Ma grabesc. La anu' urmeaza "Santisima". Timpul de lucru pentru una bucata coasta este 25 de minute, o juma' de ora. Ce se vede in poza mi-a luat 10 zile de lucrat cate-un pic, cate-un pic, deci e posibil chiar mai repede de-atat. Toata asamblarea a avut loc azi, ca eram acasa. Nu ma "chinui" deloc, in primul rand nu e cine stie ce mare lucru sa tai carton cu cutterul si sa-l lipesti cu Superglue, in al doilea rand stiu foarte bine ce fac. Nu construiesc in modul asta de ieri dimineata, am avut timp destul sa vad ce merge si ce nu.
Lucrez in casa deci traforajul la scara "industriala" e exclus, prin urmare si lemnul in cantitati "industriale". Partea asta de inceput e mai "exotica" poate, dar o sa vedeti ca ajung mai incolo si la etape mai familiare tuturor.
Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#4 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 25 October 2004 - 02:33 PM

Chila
Chila nu este o piesa taiata dintr-o bucata de placaj sau carton de grosimea exacta. Aici intervine pentru prima data o proprietate interesanta a cartonului pe care-l folosesc. E vag cerat pe o fata (aia alba) ceea ce ii da tendinta naturala de curbare cu fata asta pe partea concava. Doua foi lipite cu fetele albe in afara isi anuleaza intrucatva curbura naturala. Mai multe foi, mai mare efectul. Chila mea este un "sandwich" din 6 foi, 3 pe-o fata si trei invers (intercalate una asa-una invers), lipite cu "puncte" de Super Glue. Nu altceva ca se indoaie. Efectul este ca obtin din prima o chila dreapta. Chila falsa doar fixeaza toata sandramaua definitiv. Rezultatul se monteaza in santul taiat dinainte in fiecare coasta.
Elementele longitudinale asigura suficienta rezistenta. Sectiunile prova si pupa sunt mai "umplute" doar pentru ca sunt zone cu o curbura mai ciudata a bordajului. In prima varianta toate cele 5 "carlingi" se intindeau pe toata lungimea navei si am vazut ca nu e nevoie de toate.
Banda adeziva am pus-o ca test, sa vad eventuale umflaturi sau depresiuni. In partea superioara a bordajului ma voi folosi de ea mai tarziu, la desprinderea de acesta a partii superioare a coastelor. Ma rog, sper, inca nu sunt sigur, la teste pe resturi de material pare sa functioneze treaba asta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1098707634.jpg

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#5 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 25 October 2004 - 05:38 PM

Bordajul
Cu exceptia materialului nimic neobisnuit aici. Se taie file, se mai "prelucreaza" unde e nevoie si se lipesc. Dupa cum se observa folosesc omniprezentul CA (superglue) in mod exagerat. Rigidizeaza structura. Teoretic, ca timp de lucru, toata etapa asta s-ar putea face intr-un week-end. As face-o asa dar berile cine le mai bea atunci? :lol:
Iar apare proprietatea aia a cartonului meu: lipesc filele cu "albul" spre interior, deci urmand tendinta lui de curbare. Astfel filele nu se curbeaza spre interior in spatiul dintre coaste (am avut problema asta la Mircea). Banda adeziva e de fapt un fel de hartie foarte poroasa vanduta la farmacie ca "surgical tape" si joaca inca un rol fata de cel de "bordaj-test": impiedica filele sa alunece inauntru sau una sub alta in zona de contact. Minunata inventie.
Osatura e suficient de rigida cat sa pot pune bordajul pe cate un bord complet apoi pe celalalt fara sa apara curbarea chilei.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1098718717.jpg

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#6 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 25 October 2004 - 06:26 PM

@oke
nu lua spusele mele ca o jignire,stii ca fiecare are tendinta sa dea sfaturi despre cum crede el ca ar face treaba,eu sunt dupa o karaka de 1.1m si cred ca am ramas cuplat pe ceea ce am facut.scuze ,inca o data daca te-am jignit.multa bafta
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#7 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 25 October 2004 - 06:43 PM

Cineva care a construit 1m de karaka are tot dreptul sa critice alte veliere asa ca e OK. Nu vreau prin topicul asta sa zic "ia uitati bai ce smecher sunt eu, am cea mai adevarata metoda bla-bla" ci mai degraba un modest "ia uite ce traznaie mi-a venit, se poate si asa ceva". E foarte posibil sa ai dreptate, inca nu stiu cum o sa-mi iasa Leopardul asta, sunt aspecte la care inca nu m-am gandit sau am doar unele idei. Tot proiectul asta e un simplu experiment. Parerile (zic ca voi si fac ca mine), criticile (dar sa nu exagerati) si laudele (exagerati, nu va jenati) sunt binevenite in proportiile mentionate. :lol:
Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#8 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 25 October 2004 - 07:43 PM

@oke
te laud eu cind o termini,ai un proiect viitor? nu esti curios la o karaka?cred ca pot face copii la planuri,sunt din plany modelartz si sunt extra.
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#9 Useril este offline   Taz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 28-May 03

Postat 26 October 2004 - 07:29 AM

Arata misto santierul. Abia astept sa vad fazele urmatoare: montatul catargelor, puntii si a restului accesoriilor.

Nu m-am gindit niciodata la modele de corabii din carton... :mellow: :D
0

#10 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 26 October 2004 - 09:40 AM

Montatul puntilor mai degraba! Din moment ce nava asta are o galerie destul de mare pe 2 punti, se vor putea vedea destule inauntru. Doua punti complete (lower si upper), plus castelele prova si pupa. Sunt si compartimentari pentru cabine dar iata o chestie care ajuta. "Peretii" erau fixati cu balamale de puntea de deasupra asa incat inaintea unei batalii erau ridicati pur si simplu pe "tavan". Prin urmare se va putea vedea prin ferestre toata lungimea puntii. Lumina presupun ca va fi destula de la toate deschizaturile (saborduri, scari, bocaporti etc.) plus ca la vopsit o sa merg pe schema "Nelson" si Victory are o gramada de alb inauntru.
Dar toata treaba asta cu puntile se bazeaza pe faptul ca voi reusi sa tai ca lumea decupajele pe care le-am pregatit in coaste, ceea ce ramane de vazut. Ca sa nu mai spun ca puntile sunt curbate (tampesc cand vad kituri cu puntile dintr-o singura bucata de placaj) si va trebui sa obtin curbura asta doar din traverse, sau ca inca nu m-am hotarat ce material voi folosi. Dar pana acolo mai avem.

Aceasta postare a fost editata de Oke: 26 October 2004 - 09:41 AM

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#11 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 26 October 2004 - 10:07 AM

Pentru curiosi, iata si prima tentativa de Leopard. Incepusem cu o tehnica ceva mai ortodoxa dar m-am oprit. Planurile contin unele erori dar speram ca "merge si asa". Nu merge, dupa cum am realizat cand am ajuns la stadiul care se vede in imagine. Plus ca era de muncit serios la rigidizarea structurii in partea de sus, si ma cam grabisem cu decupajele pentru punti. De-aia am ales metoda asta "rasturnata".
Oricum, a fost buna si incercarea asta la ceva, am vazut unde ar fi potentiale probleme. Din imaginile astea cred ca va puteti face o idee generala despre ideea mea ambitioasa cu puntile.
Ah, multumesc pentru incurajari.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1098778059.jpg

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#12 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 26 October 2004 - 11:26 AM

Frate, da zi-mi si mie ca unuia care nu stie ce este cartonul asta care il folosesti si unde se gaseste?
Personal sunt adeptul cartonului si pot sa spun ca metoda ta ma atrage.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#13 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 26 October 2004 - 04:36 PM

Cum am mai zis, maica-mea lucra la o firma care exporta hartie, cartoane, celuloze d-astea. Asa ca avea tot felul de mostre sa le arate la "chinezi" ce si cum, in general coli A4 in pachete de 100, mai mult dacat avea ea nevoie dar asa le trimiteau aia de la fabrici. Asa ca luam cateva coli care mi se pareau "utilizabile", de exemplu un carton de culoarea lemnului natur, perfect pentru scandurile puntii. Pentru schelet sau bordaj foloseam duplex de diverse gramaje, ce mai aveam la indemana (provenind tot de-acolo).
Pentru macheta asta am gasit prin casa o ramasita de pachet din ala, cu ce pare a fi duplex de 0,5 mm (chila are 3mm si e facuta din 6 placi). Banuiesc ca e tratat cu ceva pe fata alba, posibil usor cerat, pentru ca superglue nu adera imediat. Ceea ce este un efect binevenit, descoperit accidental. Iar treaba cu curbura se poate obtine, cred, la orice material care are fete asimetrice. Faptul ca una din fete e diferita inseamna in general ca se contracta diferit fata de cealalta, de unde curbura naturala a placii. Nu e nimic "stiintific" in asta, am gasit-o accidental, lipind doua bucati de carton usor curbate. Mi-a iesit o bucata mai dreapta. Mai multe "felii" (in numar par, nu? ca treaba functioneaza in perechi), mai drept e rezultatul.
Prin urmare se poate folosi orice carton, carton sa fie. Mi se pare c-am vazut intr-o librarie coli A3. Eu il folosesc pe asta de care am zis nu pentru ca ar fi cine stie ce material-minune ci pentru ca din asta am suficient pentru macheta asta! Ca se lipeste mai ciudat sau alte minuni, astea sunt efecte secundare.
Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#14 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 27 October 2004 - 01:26 PM

Deci in concluzie aceste cartoane nu prea sunt la vanzare pentru utilizatorul obisnuit.
Singurul carton care se gaseste in comert este un carton alb lucios pe o parte si mat pe cealalta in jur de 10.000 coala de aproximativ 1 m/80 cm. Merge pentru bordaje suprastructuri etc. acest carton.
Am mai vazut la caei care fac coperti de proiect de diploma un carton bun, gros cam de 3 mm sa zic si din care am facut si eu osatura. Este foarte bun, dar la vanzare nu se gaseste decat en-gros pentru firme.
Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#15 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 27 October 2004 - 02:42 PM

Salut,

Dragii mei,

Cartoane, va pot face rost de care vreti, spuneti-mi dimensiuni , natur, albit, densitati.
costa doar daca vreti cantitati industriale

Vasia
0

#16 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 31 October 2004 - 05:59 PM

Bordajul - partea a doua
Dupa cum se vede bordajul e pus asa ca am reusit sa scap de toata sandramaua aia de deasupra. I-am tras pana acum cateva straturi de aracet (mai trebuie), fiecare urmat de o slefuire serioasa (mai trebuie si de-asta). Aspectul "murdar" e de la petele de CA care urmeaza aproximativ linia coastelor si se mai vad prin aracet. In final va trebui sa fie totul alb. La babord m-am apucat deja sa tai saborduri. Urmeaza dupa asta sa scap de coaste care vor fi taiate de la nivelul puntii de jos. Ideea initiala era ca vor ramane marginile (practic coastele "adevarate") dar m-ar incurca la bordajul interior si vad ca structura e teapana si fara ele. Oricum n-am de gand sa risc asa ca o sa instalez cateva traverse temporare.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1099238367.jpg

Aceasta postare a fost editata de Oke: 31 October 2004 - 06:38 PM

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#17 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 31 October 2004 - 06:05 PM

Bordurile (parca asa le zice la noi la wales) chiar functioneaza ca-n realitate, adica ajuta sensibil la sustinerea structurii.

A, si un avertisment pentru astia mici care s-or mai afla prin zona: CA (superglue) e toxic! Eu inca n-am patit nimic desi folosesc CA in prostie dar asta pentru ca nu ma risc si lucrez intr-un loc "ventilat". Cand o sa-mi cada parul o sa v-anunt.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1099238717.jpg

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#18 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 04 November 2004 - 03:37 PM

Din ce in ce mai alb
Pana acum imi merge neasteptat de bine. Am taiat toate deschizaturile in afara narilor de ancora (sunt prea mici si s-ar infunda cu aracet), am mai dat cateva straturi de aracet cu slefuirea de rigoare intre, si cel mai important mi-a reusit manevra cu coastele. Dupa cum se vede le-am scos de tot de la nivelul puntii de jos, asa ca am putut sa fac bordajul interior din "placi". Rezultatul e mai teapan decat imi inchipuiam asa ca nu mai e nevoie de traversele alea temporare, o sa trec direct la traversele fiecarei punti, pe masura ce-o lucrez pe cea de dedesubt (daca le-as pune pe toate acum n-as mai avea loc de ele sa lucrez inauntru, nu?). Cele 3 placute sunt "ghidaje" pentru calcaiele catargelor, o sa instalez asa ceva la fiecare punte. Acum lucrez la galerii, cat sa aduc structura in zona aia suficient de rigida sa pot sa tai si "suportul ala". Dupa aia o sa am cale libera sa m-apuc de lucrat puntea de jos.
A-nteles cineva ceva pana aici?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1099575440.jpg

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#19 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 04 November 2004 - 03:59 PM

Chiar daca n-am fi inteles pozele spun totul. Da-i inainte.
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#20 Useril este offline   Taz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 28-May 03

Postat 06 November 2004 - 09:55 PM

Astept catargele :) Din ce material vor fi?
0

#21 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 06 November 2004 - 10:17 PM

Lemn, bineinteles, adica baghete. Cartonul inlocuieste lemnul doar acolo unde se poate fara sa se vada diferenta la final, adica mare parte din corp si unele elemente de pe punti, care la final vor fi vopsite. Greementul va fi destul de "clasic" ca metoda de constructie. Dar bordura gabiilor va fi tot din carton de exemplu. Sper ca nu si-a imaginat cineva cand a vazut prima data in subiectul asta cuvantul "carton" ca vergile si catargele vor fi niste prostii din carton rulat...
Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#22 Useril este offline   Taz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 28-May 03

Postat 07 November 2004 - 10:27 PM

Ma gindesc numai ca lemnul este mai greu decit cartonul. Nu ti se deplaseaza centrul de greutate prea sus, ca sa destabilizeze modelul?
0

#23 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 07 November 2004 - 10:52 PM

1. Nu vad ce cauta centrul de greutate in discutie. Doar ne aflam la machete statice, in domeniul asta notiuni cum ar fi centrul de greutate sau stabilitatea nu au nici o relevanta practica, nu exista.
2. Observ oarece idei preconcepute cu privire la carton, imediat ce apare cuvantul asta lumea se gandeste "a, un fel de hartie". Nimic mai fals. E mult mai apropiat de lemn, in definitiv e o alta forma a celulozei. Lemnul nu e cu mult mai greu. In plus, sa nu va imaginati ca modelul asta, chiar si in stadiul de acum cand mai sunt multe de pus pe el, are 2 grame. Iar in materie de rigiditate, alt exemplu n-am, va trebui sa va faceti si voi ceva asemenator. O sa fiti surprinsi de ce stie cartonul sa faca.
Nu stiu daca am mai zis asta, cand am pomenit prima data de "macheta din carton" nu m-am referit la Maly Modelarz sau alte "jucarele" de decupat in clasa a 3-a (sa nu mi-o ia in nume de rau cei care se ocupa cu asa ceva, dar tehnicile implicate aici sunt cu totul altceva). Materialul e singurul lucru "exotic", metodele sunt clasice.
3. Pentru cine nu le are, astea sunt planurile dupa care lucrez. Bine, eu le-am mai editat un pic pe-ale mele, am mai luat si din alte parti cateva idei dar va puteti face o idee despre ce e vorba.
http://shipmodeling.uw.hu/Sailship/England...opard/index.htm

Aceasta postare a fost editata de Oke: 08 November 2004 - 12:12 AM

Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#24 Useril este offline   Taz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 28-May 03

Postat 11 November 2004 - 11:52 AM

Am intrebat doar din curiozitate. Chiar sunt curios cum va arata in final modelul, pentru ca nu am mai vazut pina acum. In ce priveste centrul de greutate, chiar daca nu va trebui sa pluteasca, va trebui sa stea in picioare. Si din experiente anterioare destul de dureroase am tras concluzia ca nu trebuie neaparat sa pluteasca ca sa se intoarca cu susu' in jos. De exemplu, la modelele de plastic pe care le voi monta in viitor, voi adauga balast (pietre, plumb) ca sa nu se miste prea tare vasul pe raft...
0

#25 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 11 November 2004 - 08:46 PM

Iarasi o problema de care n-am mai auzit. Machetele se pun pe o "sanie", dupa care devine fizic imposibil sa se miste sau sa se rastoarne. Doar cu raft cu tot.
Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

#26 Useril este offline   Oke 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 10-October 04

Postat 14 November 2004 - 04:44 PM

Ca tot veni vorba de sanie, m-a intrebat cineva care a vazut ultimele imagini cum am taiat "bucata aia de BCA?" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Nu e BCA, e polistiren, de la un radio. E foarte bun ca suport, se taie in 2 minute, mai mult dureaza sa fac 2 sabloane dupa corpul navei. Cel mai util e cand se monteaza manevrele, poti sa infigi in el cate ace vrei.
Daca deplaseasa mai multa apa decat propria greutate, cred ca va pluti.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro