Concursul se va tine pe lacul de la Baneasea din fata clubului. Intentionam sa se tina din doua in doua saptamini, o saptamina SAW si MONO1 iar urmatoarea SAW si MONO2. Fiinca este organizat de club se va cere o taxa de participare si o garantie pt. transponder pentru cei ce participa la MONO(cronometrarea se face electronic.Intrarea in cometitie nu este limitata doar pentru sportivii care fac parte dintr-un club afiliat FRM(Federatia Romina de Modelism),dar exista o diferentiere referitoare la taxa de participare intre sportivii inscrisi intr-un club afiliat FRM si cei care nu fac parte dint-un club afiliat FRM.
Nu stiu exact care vor fi datele in care se va tine concursul (prima data ar fi sfirsitul lui aprilie 2011 inceputul lui mai 2011) si nici care va fi valoarea exacta a taxei de participare(sper ca pina la sfirsitul saptaminii sa se stabileasca exact. Mai jos aveti parte tehnica pentru concurs.
Regulament
Se accepta inscrierile formale trimise pe mail la urmatoarea adresa: iorteam@yahoo.com pana sa se achite taxa. Taxa de participare va fi folosita exclusiv pentru achizitionarea fondului de premiere,cupe si eventualele cheltuieli ce vor fi facute pentru organizarea concursului (inclusiv prezenta observator federal).Taxa de participare se achita pentru fiecare clasa de navomodel inscris in concurs.
Participantii la cursele de MONO1 sau MONO2 vor trebuii sa achite garantia pentru transponder in valoare de …..RON (suma va fi returnata dupa predarea tanspoderului si verificarea acestuia)
Regului Generale:
MONO
Concursul de MONO 1 si Mono 2 se va defasura dupa regulile NAVIGA.
SAW
Concursul de SAW va fi precedat de o sesiune de antrenament controlat, pentru ca participantii sa-si poate regla barcile si sa faca dovada ca le pot controla. Barcile necontrolabile nu vor fi admise in concurs(taxa de participare nu poate fi returnata).
Lungimea traseului este de 100 metri in linie dreapta.
Concursul se va desfasura prin elimiare (vezi exemplul nr.1 din anexa 2).
La START se vor alinia doar doi concurenti, cistigator va fi declarat cel care trece primul linia de sosire.In cazul in care nu este clara victoria unui concurent, arbitru va decide cistigatorul dupa vizionarea inregistrarii video de la linia de sosire(nu se paote face contestatie la decia arbitrului). Cistigatorul mansei va primii cite 1 punct iar cel care pierde 0 puncte. Fiecare concurent va avea trebuii sa alege cu toti ceilalti concurenti in doua manse pe fiecare etapa. In functie de numarul de participanti (se va stabilii la sedinta tehnica din inaintea concursului) cele doua manse se pot tine una dupa alta (cei doi concurenti aliniati la START pot efectua a doua mansa inediat fara a parasii linia de START) sau a doua mansa se poate tine dupa ce toti concurentii au efectuat prima mansa.
Daca un concurent are de efectuat peste 10 plecari de la START mansele se vor tine separat. La adoua mansa se pot schimba acumulatorii cu alti incarcati.In finala este permisa schimbarea acumulatorilor.
Concurentul trebuie sa stabata traseul in 60 secunde, astfel primeste 0 puncte indiferent daca a trecut primul de lina de SOSIRE.
Finala este formata din ultimii doi cocurenti care ramin in concurs.
Daca exista egalitate de puncte intre doi concurenti si aceasta egalitate afecteaza trecerea in etapa urmatoare, atunci se va tine o singura cursa de departajare iar cistigatorul va avea avantajul trecerii in etapa urmatoare.
Reguli tehnice generale:
SAW 1
Este permis orice tip de navomodel cu orice fel de elice (submersa, semi, intubata). Este permisa orice
dimensiune si orice pas pt. elice.
Sunt permisi accumulatori de orice tip, pina la 4 S Lipo sau echivalent pentru LiFe, NiMh, Pb.Sunt admisi in navomodele mai multe packuri de accumulatori atit cit se respecta tensiunea, nu conteaza greutatea packului de accumulatori.Nu este permisa schimbarea acumulatorilor pina la finala.
Tipul de motor: orice tip de motor (Brushed, Brushless), orice dimensiune, orice KV.
Traseul este in linie dreapta pe distanta de 100m.
Modelul trebuie sa fie prevazut cu intrupator general de curent montat in afara navomdelului, cit mai accesibil cu putinta.Intrerupatorul va fi montat in serie cu accumulatorul. Daca se foloseste BEC extern sau acumulatori pentru alimentarea receptorului trebuie prevazut un intrerupator separat pentru receptie.
SAW 2
Este permis orice tip de navomodel cu orice fel de elice (submersa, semi, intubata). Este permisa orice
dimensiune si orice pas pt. elice.
Sunt permisi accumulatori de orice tip, minim 5 S Lipo sau echivalent pentru LiFe, NiMh, Pb.Sunt admisi in navomodele mai multe packuri de accumulatori atit cit se respecta tensiunea.Nu este permisa schimbarea acumulatorilor pina la finala.
Tipul de motor: orice tip de motor (Brushed, Brushless), orice dimensiune, orice KV.
Traseul este in linie dreapta pe distanta de 100m.
Modelul trebuie sa fie prevazut cu intrupator general de curent montat in afara navomdelului, cit mai accesibil cu putinta.Intrerupatorul va fi montat in serie cu accumulatorul. Daca se foloseste BEC extern sau acumulatori pentru alimentarea receptorului trebuie prevazut un intrerupator separat pentru receptie.
MONO1
Este orice dimensiune de navomodel tip mono-coca, cu elice aflata in spatele barci semi-imersata
Tipul de motor: orice tip de motor (Brushed, Brushless), orice dimensiune, orice KV.
Sunt permisi accumulatorii din Anexa 1(extras naviga)
Acumulatorii trebuie sa aiba la intrarea in cursa maxim 4,2V/Celula Lipo(masurabil pe bucla mufei de siguranta-fara a desface barca); la iesirea din cursa acumulatorii trebuie sa aiba minim 3,0V/Celula Lipo(masurabil). Ne respectarea acestor valori masurate la acumulatori duce la eliminarea concurentului din mansa curenta.
Modelul trebuie sa fie prevazut cu intrupator general de curent montat in afara navomdelului, cit mai accesibil cu putinta.Intrerupatorul va fi montat in serie cu accumulatorul. Daca se foloseste BEC extern sau acumulatori pentru alimentarea receptorului trebuie prevazut un intrerupator separat pentru receptie.
Traseul este in oval, cursa (mansa) dureaza 6 minute
Modelul trebuie prevazut cu suport pentru numerele de concurs, pozitionat astfel incit sa numarul sa fie vizibil din ambele parti ale modelului. Numarul se va prinde de suport cu minim 1 surub si piulita M3
MONO2
Este orice dimensiune de navomodel tip mono-coca, cu elice aflata in spatele barci semi-imersata
Tipul de motor: orice tip de motor (Brushed, Brushless), orice dimensiune, orice KV.
Sunt permisi accumulatorii din Anexa 1(extras naviga)
Acumulatorii trebuie sa aiba la intrarea in cursa maxim 4,2V/Celula Lipo(masurabil pe bucla mufei de siguranta-fara a desface barca); la iesirea din cursa acumulatorii trebuie sa aiba minim 3,0V/Celula Lipo(masurabil). Ne respectarea acestor valori masurate la acumulatori duce la eliminarea concurentului din mansa curenta.
Modelul trebuie sa fie prevazut cu intrupator general de curent montat in afara navomdelului, cit mai accesibil cu putinta.Intrerupatorul va fi montat in serie cu accumulatorul. Daca se foloseste BEC extern sau acumulatori pentru alimentarea receptorului trebuie prevazut un intrerupator separat pentru receptie.
Traseul este in oval, cursa (mansa) dureaza 6 minute
Modelul trebuie prevazut cu suport pentru numerele de concurs, pozitionat astfel incit sa numarul sa fie vizibil din ambele parti ale modelului. Numarul se va prinde de suport cu minim 1 surub si piulita M3
Fisiere atasate
-
Anexa 1 cell_count_and_weights-2011Ves2.pdf (17.57K)
Number of downloads: 145 -
Anexa 2.doc (11K)
Number of downloads: 194