HK600 - clona la mai mare -
#62
Postat 18 April 2012 - 11:51 PM
head RJX de 60 USD la HK
unitate FBL 50 USD la HK
amandoua sunt pe stoc, pretul e decent, setarea foarte usoara si mai ales nu dau rateuri.
exemplu de zbor (cu CopterX care e mai ieftina dar la fel)
Dar e periculos sa il FBL caci dupa aceea o sa vrei sa le faci pe toate.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#63
Postat 19 April 2012 - 09:10 AM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#64
Postat 19 April 2012 - 04:48 PM
#65
Postat 19 April 2012 - 08:38 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#66
Postat 22 March 2013 - 09:52 PM
In canopie se afla una din tijele de control din sistemul push-pull.
Bila insurubata in metal a iesit, bratul a intrat in maingear care l-a smuls din bratul de la servo. Bratul de servo din plastic era crapat rau. Am schimbat bratul la servo si totul e perfect.
Noroc cu sistemul push-pull ca merge foarte bine si cu o singura tija.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#67
Postat 26 March 2013 - 12:01 AM
Am nivelat swash-ul prin metoda taranesca cu soricel, este foarte simpla:
Am pus un receptor primit care era foarte smecher si scump (Spektrum-AR7100-7-Channel-DSMX-Helicopter-Receiver-w-Tail-Regulator - varianta DSM2) dedicat heliurilor termice partial highvoltage, e foarte mare si greu si se alimenta direct din pak. Din fericire merge si alimentat din BEC pur si simplu. Firele sunt puse cat se poate de urat. Satelitul este Orange.
3g este varianta 3.0 si totul este pe default, asa cum a pus Align din fabrica. Urmeaza sa vad cum zboara. Prima oara cand a avut 3g a zburat foarte bine.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#68
Postat 26 March 2013 - 08:19 AM
Asa, demontat, i-mi pare ca cele doua tije de comanda NU SUNT PARALELE !.
Normal ca s-a rupt, se formeaza eforturi incredibile intre ele. Cupleaza doar o tija, du servoul in limita de cursa (45 grade intr-o parte), si cu mina incearca sa pui cealalta tija la locul ei (bila in gaura din echeia servo). Ai sa simti efortul mecanic fara sarcina de comanda.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 26 March 2013 - 08:20 AM
#69
Postat 26 March 2013 - 11:13 AM
degetelele mele misca la fel de usor tija indiferent de pozitie.
asa ca domnii ingineri (eu sunt chimist) porniti de la aceasta realitate si construiti ecuatiile.
Bratul s-a rupt dupa ce tija a fost prinsa in maingear in zbor, acolo a fost ceva efort.
PS
Ca sa nu fiu acuzat de reavointa am facut si experimentul cu o tija decuplata, celalta tija intra usor din orice pozitie, efort zero.
vlad1, la 26 March 2013 - 08:19 AM, a spus:
Asa, demontat, i-mi pare ca cele doua tije de comanda NU SUNT PARALELE !.
Normal ca s-a rupt, se formeaza eforturi incredibile intre ele. Cupleaza doar o tija, du servoul in limita de cursa (45 grade intr-o parte), si cu mina incearca sa pui cealalta tija la locul ei (bila in gaura din echeia servo). Ai sa simti efortul mecanic fara sarcina de comanda.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#70
Postat 26 March 2013 - 11:34 AM
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 26 March 2013 - 11:35 AM
#71
Postat 26 March 2013 - 02:28 PM
Tu acum ca inginer cunoscator de geometrie plana trebuie sa vi sa-mi explici de ce nu am tensiuni in tija. Sau preferi sa susti in continuare ca am eforturi incredibile in tija si bondarii nu pot zbura
http://rationalwiki....blebee_argument
vlad1, la 26 March 2013 - 11:34 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#73
Postat 26 March 2013 - 03:28 PM
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 26 March 2013 - 03:29 PM
#76
Postat 26 March 2013 - 04:08 PM
Fara suparare, zic ca am tot dreptul sa ma distrez.
stiganas, la 26 March 2013 - 11:13 AM, a spus:
vlad1, la 26 March 2013 - 03:28 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#77
Postat 26 March 2013 - 04:12 PM
Pentru ca echia de pe servo este de plastic si se deformeaza cu ballink cu tot sau ballinkul se stramba in echie(vormim de zecimi sau cel mult 1mm)
Inafara de treaba asta consider ca un sistem corect trebuie sa aibe distantele dintre linkuri EGALE pe echii si lungimi de tije IDENTICE,altfel intotdeauna vei avea o tija mai tensionata ca cealalta.FAIL
In concluzie,ori treci la directlink ori pui echie metalica pe servo si la ballink piulita(de data asta)....asta ca sa fiu rau... :angry:
Si mai e un aspect care nu imi place la al tau 600...dar asta ti-o spun personal cand am ocazia(ne fiind foarte important TEHNIC)...:)
Ps.Punemi si mie un filmulet in care se vede 1 ballink de pe echia la servo cand dai comanda...da ma distrez si eu.
Aceasta postare a fost editata de furios: 26 March 2013 - 04:15 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#78
Postat 26 March 2013 - 05:09 PM
Align vinde discuri metalice CNC cu doua seturi de gauri - cele din exterior pentru Flybar si cele din interior pentru FBL. Mai mult tijele de metal sunt prinse in tevi de carbon ca sa fie cat mai rigide.
Cu siguranta nu pot fi paralele in ambele pozitii - deci intr-una din pozitii or sa fie probleme majore (amplificate de ansamblul rigid) - si cu toate astea nu sunt. Am pus si pagina din manual relevanta.
Asadar eu nu zic ca geometria nu e corecta. Doar ca in cazurile acestea reale si concrete tijele nu sunt tensionate (pe cat are servo cursa) - elicopterele noastre nu sunt figuri geometrice abstracte.
Teoria cu bratele paralele am citit-o de mult timp dar in practica diferentele sunt prea mici pentru a fi sesizate, de aceea poti sa pui cele doua tije neparalele si sa nu ai nici un fel de probleme, de aceea Align iti da voie pui in cele doua pozitii de pe discul CNC al servo.
http://www.helifreak...ead.php?t=11782
http://www.rcgroups....ad.php?t=653502
In cazul meu concret acele "eforturi incredibile" pur si simplu nu exista. Diferentele sunt foarte mici, bilele mai au jocuri, bratele din plastic mai flexeaza, etc.
Zi furios ce te supara la heli-ul meu ca pana ne vedem sa-mi spui pe direct il busesc de trei ori.
Fisiere atasate
-
700E v1 kx018e04manual.pdf (496.24K)
Number of downloads: 137
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#79
Postat 26 March 2013 - 09:14 PM
stiganas, la 26 March 2013 - 05:09 PM, a spus:
Teoria cu bratele paralele am citit-o de mult timp dar in practica diferentele sunt prea mici pentru a fi sesizate, de aceea poti sa pui cele doua tije neparalele si sa nu ai nici un fel de probleme, de aceea Align iti da voie pui in cele doua pozitii de pe discul CNC al servo.
Finally! :good:
#80
Postat 27 March 2013 - 02:00 PM
una din ele ca doar de una a miscat colegul nostru.
Am pus mana repejor pe ACAD si am incropit o simulare ....
Concluzie .. Filmuletul este o demonstratie in direct de ......
Mentalism curat la cel mai inalt nivel!
Romanii au talent !
P.S.
Eu as fi taiat bilete la "intrare" pentru o demonstratie ca asta ! :blush:
Adevarul este ca ansamblul nu este foarte precis, micrometric, si un pic de joc de colo,
o usoara relaxare de material de dincolo si pana la urma se misca .. E pur si muove !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 March 2013 - 02:03 PM
#81
Postat 27 March 2013 - 05:32 PM
E de la Raptor G4
Linkurile nu sunt paralele.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#82
Postat 27 March 2013 - 05:55 PM
Asta e manualul oficial Align 3g, se vede si din desen (si cu ochiul liber cand montezi) ca tijele nu sunt paralele.
In cutia cu piesele pentru conversia la FBL printre alte piese iti dau cele 3 discuri de pus pe servo cu gaurile pentru FBL mai apropiate. Nu este asadar inventia mea.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#83
Postat 27 March 2013 - 06:28 PM
Ne-ai aratat ca ai o preblema. Eu ti-am raspuns de ce cred eu ca ai acea problema. Problema (si rezolvarea) o cunosc de la transmisia cu cabluri la aeromodele. Acolo, un cablu se inmoaie si sistemul i-si face joc cind e actionat, in zero sta beton.
Despre credinta, bondari si wikipedia.... poti folosi argumente ca metoda de convingere nu neaparat exemplul. Eu nu pot scrie nici off topic, nici cu trimiteri la alte forumuri. Nu inteleg de ce este asa de personal cuplajul acela. Totusi, o greseala este greseala si scrisa in engleza (fotografiata).
Ps.
- la raptor, piesa de legatura nu are link-urile in linie cu axa de rotatie, ce in triunghi. Exista o ratiune.
- la align, piesa este pusa la o distanta de fuselaj, probabil sa permita adaptare, si eliminare de jocuri libere.
Da ia-o ca un sfat, nu sunt inginer, i-mi dau si eu asa cu parerea depre ce am vazut.
#85
Postat 27 March 2013 - 06:46 PM
modele doar la doua mi-a iesit perfect si l aastrea au venit echiile de a producator ( si cea de pe servo si de pe suprafetele de comanda .
Revenind .. daca ne uitam pe pozele puse de Stefan o sa vedem ca ambele au sa spunem un fel de Off-Set in sensul ca nu la ambele echii( cea de pe servo si cea de pe frame ) gaurile de prindere sunt pe axa verticala ci decalat la una din parti .
De aceea nu apar tensiuni in tije ...
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 March 2013 - 06:48 PM
#86
Postat 27 March 2013 - 07:33 PM
Am fost mai vehement decat era cazul deoarece ai facut afirmatii transante care nu lasau loc de negociere. Si asta fara a citi cu atentie ce am patit; o bila care nu era bine stransa/data cu loctite s-a desurubat. Linkul a cazut si a fost prins de maingear - rezultatul - a fost smuls si din bratul servo in mod violent, bratul s-a crapat - nici o legatura cu "problema" mea.
Cand am montat elicopterul acu ceva timp am verificat sa vad daca apare bind, daca se intepeneste, am vazut ca e OK si am mers mai departe.
Sistemul push-pull e inca destul de folosit si de cele mai multe ori sistemele FBL te obliga sa te joci cu distanta intre bile la echie facand cele doua linkuri neparalele. In limite rezonabile care tin de multe chestii treaba asta merge. Sa faci o echie cu offset e foarte dificil, risti sa iasa mai rau decat fara. De altfel sa potrivesti cele doua linkuri din sistemul push-pull la aceesi lungine sa nu ai tensiuni presupune ceva bibileala.
Din fericire poti sa simti la mana destul de usor daca sistemul push-pull are tensiuni/bind sau merge OK.
M-am luptat cu sistemul push-pull la HK600 (Trex600), Trex700 V2 si la Raptor X50E care e inca in cutie. A, si la Raptor 30 pe care nu il mai am.
Eu zic ca discutia nu a fost inutila, asa mai polemic, straneste mai mult interes.
vlad1, la 26 March 2013 - 08:19 AM, a spus:
Normal ca s-a rupt, se formeaza eforturi incredibile intre ele. Cupleaza doar o tija, du servoul in limita de cursa (45 grade intr-o parte), si cu mina incearca sa pui cealalta tija la locul ei (bila in gaura din echeia servo). Ai sa simti efortul mecanic fara sarcina de comanda.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#88
Postat 27 March 2013 - 08:40 PM
Ice9, la 27 March 2013 - 06:42 PM, a spus:
Am avut o 'controversa' pe forum, cu niste ani in urma http://www.rhcforum....ta-de-protest/. Atunci Stefan mi-a luat apararea (de fapt ideii in sine nu mie personal), n-am apucat sa-i multumesc si voiam sa vad daca-si mai aduce aminte, sa discutam asa ca divagatie de impaciuiala.
Oricum, de atunci eu i-mi cenzurez informatia pe care o prezint aici(unde e sursa si cum se prezinta...), nu-mi reuseste de fiecare data cu modul de exprimare, recunosc.
#89
Postat 27 March 2013 - 09:19 PM
Cand rotesti axul soricelul se invarte solidar si varful lui sta la aceeasi inaltime. Toata smecheria e sa il aduci sa atinga unul din cele trei linkuri ale swash-ului, pe cel mai inalt, si dupa aceea din subtrim am adus si celelalte doua picioare la acelasi nivel.
Asa m-am asigurat ca swash-ul e orizontal.
Dupa aceea cu metoda Mikado (heli pe o parte, palele aproape se ating) le-am adus la zero. Am scazut acelasi numar de pasi din subtrim la cele trei servo. In mod normal trebuia sa verific daca swash-ul a ramas orizontal dar n-am facut-o.
Daca ceva pare in neregula sa imi spuneti, la ochi pare bine.
Separat, sectiunea de heli e destul de decuplata de restul forumului, aici si cand ne ciondanim suntem prieteni, scandalagii nu sunt, RealDesign poate posta fara sa-i sara nimeni in cap, interese comerciale nu prea asa ca putem pune cam ce vrem si cum vrem. Oricum discutia aceea de pe forum e veche, lucrurile s-au mai schimbat, de pilda campionatul F4C o sa fie anul asta la Luica si se discuta fara probleme despre asta.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 27 March 2013 - 09:20 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#90
Postat 16 July 2014 - 06:33 PM
Piruetele, lente sau rapide, pe vant sunt perfecte, viteza de rotatie este constanta si nu iese din plan.
Cu Vbar nu am fost niciodata multumit de cum zboara, cu BeastX nu am ce reprosa.
Ma apropii de momentul in care toate pakurile luate acum 3 ani nu mai sunt utilizabile.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/