Patrueliciul - cuadrocopter romanesc donati informatii contra sincere multumiri
#31
Postat 29 June 2010 - 05:03 PM
Daca "translatezi" cu google in ce ti-am dat eu o sa vezi o chestie interesanta: acelasi quad motorizare recomandata sub 500 grame sarcina, si peste 500 gr :rolleyes:
Poti studia ambele motorizare sa vezi prin ce difera.
Cu traforatul investigam :D
#32
Postat 29 June 2010 - 10:23 PM
Are 1.6Kg si poate ridica in plus o sarcina de 1kg... Motoare puternice (5kg thrust), 4 baterii, fpv, cadru profi pt camera, SUPER!
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 29 June 2010 - 10:24 PM
#33
Postat 29 June 2010 - 10:57 PM
M-am linistit... acum cred si restul datelor dn articol.
Draga biciclistule, nu mai pot decat sa iti urez "succesuri" si sa ne inviti la inaugurare.
Dau eu sampania, vorba lui Nuti...
#34
Postat 01 July 2010 - 11:02 AM
http://forum.xufo.ne...opic.php?t=7251
DOUASPREZECE, adica doishpe motoare ! ca sa ridice 5 kilograme sarcina utila
#35
Postat 01 July 2010 - 06:29 PM
1-Motor BL Outrunner ROXXY 2827/ 26
Specificatii:
Tensiune: 2-3 cell LiPo sau 6-10 NiCd/ NiMH
Curent: 10 A
Curent maxim: 12 A (max 60 sec)
Putere la ax: aprox. 110 W
Turatie in gol: 930 rpm/ V
Tractiune maxima: 820 g
Masa recomandata model: max. 1000 g
Elice recomandata: 9 x 6, 11 x 7, 12 x 6 inch
Dimensiuni: 28 x 29 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 57 g
2-Motor BL Outrunner ROXXY 2827/ 34
Specificatii:
Tensiune: 2-3 cell LiPo sau 6-10 NiMH
Curent: 9.5 A
Curent maxim: 12 A (max 60 sec)
Putere la ax: aprox.120 W
Turatie in gol: 760 rpm/ V
Tractiune maxima: 850 g
Masa recomandata model: max.1200 g
Dimensiuni: 28 x 29 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 57 g
Elice recomandata: 10 x 6, 11 x 7, 12 x 6 inch
3-Motor BL Outrunner ROXXY 2830/ 12
Specificatii:
Tensiune: 2-4 cell LiPo (7 - 15 V)
Curent: 12 A
Curent maxim: 19 A (max 60 sec)
Turatie in gol: 910 rpm/ V
Tractiune maxima: 1000 g
Dimensiuni: 28 x 30 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 57 g
Elice recomandata: 11 x 5.5 inch
#37
Postat 01 July 2010 - 07:43 PM
Laur73, la Jul 1 2010, 07:29 PM, a spus:
1-Motor BL Outrunner ROXXY 2827/ 26
Specificatii:
Tensiune: 2-3 cell LiPo sau 6-10 NiCd/ NiMH
Curent: 10 A
Curent maxim: 12 A (max 60 sec)
Putere la ax: aprox. 110 W
Turatie in gol: 930 rpm/ V
Tractiune maxima: 820 g
Masa recomandata model: max. 1000 g
Elice recomandata: 9 x 6, 11 x 7, 12 x 6 inch
Dimensiuni: 28 x 29 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 57 g
2-Motor BL Outrunner ROXXY 2827/ 34
Specificatii:
Tensiune: 2-3 cell LiPo sau 6-10 NiMH
Curent: 9.5 A
Curent maxim: 12 A (max 60 sec)
Putere la ax: aprox.120 W
Turatie in gol: 760 rpm/ V
Tractiune maxima: 850 g
Masa recomandata model: max.1200 g
Dimensiuni: 28 x 29 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 57 g
Elice recomandata: 10 x 6, 11 x 7, 12 x 6 inch
3-Motor BL Outrunner ROXXY 2830/ 12
Specificatii:
Tensiune: 2-4 cell LiPo (7 - 15 V)
Curent: 12 A
Curent maxim: 19 A (max 60 sec)
Turatie in gol: 910 rpm/ V
Tractiune maxima: 1000 g
Dimensiuni: 28 x 30 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Masa: 57 g
Elice recomandata: 11 x 5.5 inch
Eu posed 2830/12 pe Easy Glider Pro si la greutatea pe care o are se descurca excelent. Eu pentru un proiect de genul acesta as alege acest motor avand in vedere ca este mai lung doar cu un mm la aceeasi greutate, dar cu un randament mult mai bun. Curentul nominal este mai mare intradevar decat caracteristica celui de-al doilea dar suprasarcina este si mai permisiva. As merge pe 2830/12.
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 01 July 2010 - 07:46 PM
#38
Postat 01 July 2010 - 08:02 PM
Una dintre ele ar fi gama de kv recomandata intre 600 si 900, ca sa se faca controlul turatiei cat mai eficient. Asta nu il exclude pe al treilea, dar il face mai recomandabil pe al doilea.
Cum evaluati dv randamentul ? Din calculele mele imi iese ca al doilea are randament cu 9% mai bun decat al 3-lea... :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 July 2010 - 08:03 PM
#39
Postat 01 July 2010 - 08:20 PM
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 01 July 2010 - 08:21 PM
#40
Postat 01 July 2010 - 09:59 PM
Motor fara perii tip Outrunner, cu raport putere/greutate deosebit de bun, potrivit pentru modele cu greutate intre 1600 - 3000 grame. Echivalent AXI 2826/12
Caracteristicile motorului A2826-06
Diametru ax: 5 mm
Lungime ax: 14 mm
Dimensiuni: 35x50 mm
Diametru adaptor elice: M8 mm
Greutate: 185 g (fara accesorii)
Rmp/V(KV): 760
Current de mers in gol (IO): 1,3 A@ 10 V
Curent de eficienta maxima (>82%): 15-23 A
Curent maxim: 37 A (60 sec)
Eficienta maxima: 82%
Acumulatori: 3-5 celule Lipo sau 10-18 celule NiMH
Regulator recomandat: minim 40A
Elice recomandata: 9-10 celule NiMH sau 3 LiPo: 14*7, 12 celule NiMH sau 4 LiPo: 12*7, 13*7
#41
Postat 01 July 2010 - 10:00 PM
Aceasta postare a fost editata de fanero: 01 July 2010 - 10:03 PM
#42
Postat 01 July 2010 - 10:15 PM
Daca va uitati la duzinoeliciul la din pagina anterioara, ei au preferat sa foloseasca motoare din aceasi clasa ca cele folosite de noi la tricoptere, si cu care ridicam 1kg, dar sa puna 12 in loc de 3-4, desi constructiv ar fi fost mult mai simplu sa puna motoare mari, nu ?
#43
Postat 01 July 2010 - 11:50 PM
#44
Postat 02 July 2010 - 11:58 AM
#45
Postat 02 July 2010 - 03:08 PM
Referitor la intrebarea dumitale, exista la HK motoare gata echipate pentru asa ceva:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/u...idProduct=10592
iar pretul nu este mult diferit de 2 motoare separate si 2 elice.
Cu un astfel de motor contrarotativ RTF se poate echipa oricare din n-copterele actuale, fara sa schimbi nimic in logica lui de comanda, doar se dubleaza ESC-ul.
#46
Postat 04 July 2010 - 10:55 PM
In we asta am mai facut un pas: am impovarat molia mea cam cu ~100 grame constand intr-un cadru pentru camera. E mobil pe 2 axe si are aprox 150/100mm.
cadru_foto.jpg (58.46K)
Number of downloads: 261
Ma tot gandesc la lemnele lui Renatoa dar ma intreb daca ar fi cantarit mai putin cu un procent semnificativ. Asa cum e acum (incluzand picioarele 100g) am ajuns la 550-600g fara motoare, electronica, baterii, etc... Dar consider ca scad aprox 100g daca inlocuiesc piroanele mele si pana la final folosesc numai plastic.
#47
Postat 05 July 2010 - 08:38 PM
#48
Postat 05 July 2010 - 08:56 PM
Aceasta postare a fost editata de worms: 05 July 2010 - 08:57 PM
#51
Postat 06 July 2010 - 10:29 AM
Biciclistu, la Jul 6 2010, 12:42 AM, a spus:
Pot fi utilizate si daca sunt mai mari decat normalul , dar cu elice ceva mai mici decat pot duce ele . Esenta este sa fie pastrata capacitatea de variere rapida a turatiei si asta se poate face folosind o elice mai mica decat ar putea motorul ala sa invarta . La final se ajunge la o eficienta mai redusa dar totusi masinaria poate fi functionala .
ceva de genul: motor mic elice mica = ok
motor mare elice medie = ok
motor mare elice mare = instabil
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 06 July 2010 - 10:31 AM
#52
Postat 06 July 2010 - 10:42 AM
Biciclistu, la Jul 6 2010, 12:42 AM, a spus:
Sigur, nu trebuie "multe alte", unul singur e de ajuns, va fi asta, va consuma la fix tot ce intra intr-un quad supradimensionat fara sens.
http://www.modelflyi...icle.asp?a=6326
De ce nu alegi aceleasi motoare ca Laur?
Esc-urile de ce trebuie sa fie linia sentry? mufele de balancer te vor incurca si mai mult la un copter. Sper ca nu vrei sa tai motorul cand bateria va scadea sub o limita :blink:
#53
Postat 06 July 2010 - 11:29 AM
Consum? Pai consuma cat au nevoie sa pluteasca relaxat, nu o sa fac 3D decat cand vii tu pe la Bucuresti ca sa ma lauzi :blink: Unde merge mia merge si suta, o sa iau acumulatori mai mari!
Cadrul va suferi si el niste modificari: pun bete mai mici de 10x10, suruburi de plastic (cu ajutorul lui Dramida am gasit la MrBricolage), o sa incerc placi de plexi sau ABS in loc de alu.. eu zic ca-l scad final sub 400g pastrand totusi dimensiunile intre rotoare de 1000mm , asa zice americanii ca ar fi numabun! Aa... si tot fara lemne :)
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 06 July 2010 - 11:31 AM
#54
Postat 06 July 2010 - 11:59 AM
Ai juma de kil numai in motoare, crezi ca mai are sens sa vorbesti de usurarea cadrului?
Si nu cred ca te poti juca cu elicea cat crezi tu ca ai chef. Daca la motorul asta se recomanda elice de 12, cat de jos crezi ca vei putea merge ?
Nu poti intelege ca nu merge chestia asta cu "sa fie acolo rezerva de putere ca nu strica..." la coptere totul este critic ca motoarele sa fie utilizate in zona de curba optima de responsivitate a turatiei, iar tu pe astea le vei utiliza la 10% din capacitate unde vor raspunde la comenzile gyro exact deloc. Tu bagi acolo trust de 10 (ZECE) kilograme, cum crezi ca va reactiona la un kilogram sarcina. De ce nu pun elicopteristii benzinare pe heli-uri cu rotor de 1m?
Nu zau... nu ai simtul masurii si gata... nu ma mai obosesc. Dupa mine asta este cel mai mare motor care l-as pune pe un copter vreodata:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...36_910Kv_/_310w
Vreau mai mult, pun mai multe, nu mai mai mari. PUNCT !
#55
Postat 06 July 2010 - 12:18 PM
Si inca ceva, tema de casa: uita de 3D cu un copter ! De ce, imi spui la lectia urmatoare :blink:
#56
Postat 06 July 2010 - 12:36 PM
renatoa, la Jul 6 2010, 12:59 PM, a spus:
Pentru ca n-am gasit un motor pe benzina suficient de mic (si puternic);
Biciclistule, lasa-l pe renatoa cu lemnele lui si motoarele lui jigarite. Incearca si altfel, pana la urma, in afara ca s-ar putea sa nu zboare, alta problema care ar fi?
Bafta.
#57
Postat 06 July 2010 - 01:59 PM
rad_gaby, la Jul 6 2010, 01:36 PM, a spus:
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 06 July 2010 - 02:01 PM
#58
Postat 06 July 2010 - 04:20 PM
Da' ce-are frate simtul masurii cu prefectura? Ti spusei ca port lamaia in geam, de ce dai cu paru??? Pe pagina cealalta ai fost de acord cu un motor chiar mai puternic (in ciuda clasei de "numai" 35) iar ce-a spus Ahenar a avut din nou sens. Daca e motorul marisor, pui elicica mai mica, viteza cu care va varia turatia trebuie sa ramana cam aceeasi cu a unui motor mai mic cu elicica potrivita. Mie mi-a sunat ca un tril fraza asta, dar tu iar ma trimiti in banca cu nota 2!
Motoru ala nu parea turbat in ciuda clasei 42, cel putin nu mai turbat decat 3548-ul de 60A pentru care aveam binecuvantarea... dar nu mai conteaza, stiu ca nu zici rau ce zici si ultima oara cand am fost acasa stateam intr-un apartament si conduceam un Lupo.. deci nu-mi permit sa te contrazic si sa experimentez io pishu impotriva vantului. Da' ce ma fac ca nu prea sunt pe stoc motoare mici iar ESC-ul 25 A PLUSH are o asa lipsa in stoc de simt batranetea cum alearga in urma mea
Aceasta postare a fost editata de Biciclistu: 06 July 2010 - 04:21 PM
#59
Postat 06 July 2010 - 04:56 PM
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=2164
Uite si sursa info:
http://www.rcgroups....d.php?t=1250488
Si Towerpro de 40A este OK, il am si nu am ce ii reprosa decat ca e cam maricel, dar sexy.
Motorul care ti l-am sugerat eu este pe stoc si e mai ieftin decat ce ai vrea tu.
#60
Postat 06 July 2010 - 05:18 PM
Plasam comanda!