Biciclistu, la 17 March 2011 - 08:51 PM, a spus:
Asadar, in cautarea absolutului, imi puneam intrebari de baraj asta iarna la caldura sobei si parfumul unui vin fiert:
1. daca se opreste din senin un motor, cum se va comporta zburaciunea? Face fata controlerul sa-l readuca cu picioarele pe pamant? Presupun ca cu cat nr de motoare e mai mare cu atat e mai simplu de stabilizat in caz de Doamne fereste, nu? Asta pt ca dispunerea in cerc a motoareler e cu atat mai densa si deci axele mai apropiate.
2. octocopterul are nevoie de un controler pentru 8 axe sau numai pentru 4, legandu-se motoarele 2 cate 2?
3. pot presupune ca problema sigurantei (sau a redundantei motoarelor) e rezolvata mai bine la 8copter decat la 6copter?
primul meu post pe forum dar.. sa intram direct in paine :D :
1. configuratziile tri/quad nu au redundantza. orice avarie este fatala.
configuratzia hez (constructzie cu hex sau 2*tri) are redundantza in cazul 4/6 cazuri (daca pica unul din motoarele de pe axa "puternica"). redundantza oricum este mult spus pentru ca nu se asigura decat o aterizare fortzata
configuratzia octo (atat in contructzie octo cat shi in constructzie dublu quad) are redundatza in adevaratul sens al cuvantului shi poate accepta un motor (sau chiar doua) lipsa fara probleme asupra zborului
2. pana acum toate proiectele care le'am vazut pe octo implica 2 motoare in paralel. asta inseamna 2 axe cu 8 bratze. octo poate fi numit insa shi quad-ul cu motoare sus/jos
3. s-a raspuns la 1
@ Zen: eu unu nu am vazut configuratzie cu 5 motoare. teoretic ar fi posibil in aranjament tri, 2x2 + 1 motor pe coada, cu redundantza partziala ca la hex
problema redundantzei "partziale" vine de la dezechilibrul pe yaw in principal unde se adauga limitari de controller shi geometrie
Aceasta postare a fost editata de yuck: 11 April 2011 - 06:41 PM