Modelism - RHC Forum: Patrueliciul - cuadrocopter romanesc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Patrueliciul - cuadrocopter romanesc donati informatii contra sincere multumiri

#151 Useril este offline   yuck 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 13-March 11

Postat 11 April 2011 - 06:37 PM

 Biciclistu, la 17 March 2011 - 08:51 PM, a spus:

O sa mai agit putin acest topic deoarece primavara se straduie si ea sa dea viata sau sa agite niste kestii pe afara si catralicele noastre trebuiesc lustruite si pregatite...
Asadar, in cautarea absolutului, imi puneam intrebari de baraj asta iarna la caldura sobei si parfumul unui vin fiert:
1. daca se opreste din senin un motor, cum se va comporta zburaciunea? Face fata controlerul sa-l readuca cu picioarele pe pamant? Presupun ca cu cat nr de motoare e mai mare cu atat e mai simplu de stabilizat in caz de Doamne fereste, nu? Asta pt ca dispunerea in cerc a motoareler e cu atat mai densa si deci axele mai apropiate.
2. octocopterul are nevoie de un controler pentru 8 axe sau numai pentru 4, legandu-se motoarele 2 cate 2?
3. pot presupune ca problema sigurantei (sau a redundantei motoarelor) e rezolvata mai bine la 8copter decat la 6copter?


primul meu post pe forum dar.. sa intram direct in paine :D :
1. configuratziile tri/quad nu au redundantza. orice avarie este fatala.
configuratzia hez (constructzie cu hex sau 2*tri) are redundantza in cazul 4/6 cazuri (daca pica unul din motoarele de pe axa "puternica"). redundantza oricum este mult spus pentru ca nu se asigura decat o aterizare fortzata
configuratzia octo (atat in contructzie octo cat shi in constructzie dublu quad) are redundatza in adevaratul sens al cuvantului shi poate accepta un motor (sau chiar doua) lipsa fara probleme asupra zborului

2. pana acum toate proiectele care le'am vazut pe octo implica 2 motoare in paralel. asta inseamna 2 axe cu 8 bratze. octo poate fi numit insa shi quad-ul cu motoare sus/jos

3. s-a raspuns la 1

@ Zen: eu unu nu am vazut configuratzie cu 5 motoare. teoretic ar fi posibil in aranjament tri, 2x2 + 1 motor pe coada, cu redundantza partziala ca la hex

problema redundantzei "partziale" vine de la dezechilibrul pe yaw in principal unde se adauga limitari de controller shi geometrie

Aceasta postare a fost editata de yuck: 11 April 2011 - 06:41 PM

0

#152 Useril este offline   yuck 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 13-March 11

Postat 11 April 2011 - 06:47 PM

ca sa ma introduc aficial acum: in ultimul timp am luat shi eu calea radiomodelismului cam abrupt ce'i drept. am plecat cu o tzinta finala de platforma octo pt photo. acum pt teste sunt la o varianta quad cu controller arduino nano, wmp + nunchuk. mai multe detalii pe blogul meu

cum practica nu'i tot aia cu teoria iar lipsa de experientza ishi spune cuvantul mi'ar prinde bine putzin ajutor shi un schimb de idei cu cei care sunt in domeniul multirotoarelor. ashtept shi un raspuns daca se doreshte sa fac un topic separat sau e oki sa continui aici

tnx
0

#153 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 14 April 2011 - 12:52 PM

Nici eu nu am vazut cu 5 motoare probabil nici nu exista, m-am referit din punct de vedere strict geometric.

Ca sa fie redundant dupa un anumit numar de fail-uri trebuie ca centrul de greutate fizic al copterului sa fie cat mai aproape de centrul de greutate al poligonului format de motoarele ramase. In cazul tri si quad acesta este complet in afara poligonului, iar in cazul cu 5 teoretic e posibil pentru 1 fail.

Aparent ciudat,in cazul cu 5, e mai stabil daca cedeaza 2 insa doar daca nu sunt vecine;daca sunt vecine se duce... Astfel daca cedeaza 2 probabilitatea de redresare este 1/2, cu totul sau nimic.
Oricum sunt cam inutile presupunerile astea :)
It's difficult to make things simple!
0

#154 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 14 April 2011 - 01:36 PM

Problema e daca logica compensarii unei pierderi e trecuta in programare sau nu.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#155 Useril este offline   mishu_g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 541
  • Inregistrat: 22-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Deva - Hunedoara

Postat 03 May 2011 - 11:57 AM

Spor la munca tuturor !

Am construit anul trecut un patrulici pe un frame de aluminiu insa aveam probleme la decolare (pornea aiurea intr-o directie oarecare) si oscila destul de tare in timpul zborului.
Acum, l-am demontat in ideea de a construi un hexa si din componentele ramase, am asamblat unul mai mic pe un frame de la hk
Pe acest frame mai mic si mai usor, oscilatiile sunt si mai mari ...
Componentele folosite sunt urmatoarele:
- motoare http://www.hobbyking...?idProduct=4701
- ESC http://www.hobbyking...?idProduct=6457
- frame http://www.hobbyking...idProduct=16583
- elici http://www.hobbyking...?idProduct=5248 normal si reverse

In privinta elicilor, parerile sunt impartite, daca a incercat cineva atat varianta cu 2 pale cat si cea cu 3 pale pe acelasi model, il rog sa posteze rezultatele.
Acum cand scriu aceste randuri mi-am amintit ca pe patruliciul meu am versiunea 3 de firmware !!! ... sa fie si aici o problema ?

Daca este cineva interesat, pot reveni cu fotografii.

PS: a incercat cineva sa foloseasca in loc de senzorii giro ENC placuta cu senzori de pe WII motion plus ?
0

#156 Useril este offline   DronaGMG 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 10-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Muzica, Aviatie, Auto, Radioamatorism.

Postat 17 January 2014 - 09:39 AM

Din mai 2011 chiar nici o noutate! Am stat si am citit tot topicul asta noapte si degeaba! Happy end-ul a disparut!
0

#157 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 January 2014 - 09:41 AM

biciclistu zboara cu cangurii... si ne-a dat cu flit, spre deosebire de altii care de pe alte meleaguri inca posteaza aici... :(
... cu picioarele pe pamant ...
0

#158 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2014 - 06:02 PM

Hai sa il mutam la multicoptere
0

#159 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 17 January 2014 - 06:10 PM

 stiganas, la 17 January 2014 - 06:02 PM, a spus:

Hai sa il mutam la multicoptere

:clapping:
0

#160 Useril este offline   Para 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 462
  • Inregistrat: 20-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Ghencea

Postat 18 January 2014 - 01:59 AM

 stiganas, la 17 January 2014 - 06:02 PM, a spus:

Hai sa il mutam la multicoptere


Am vazut parca, in Cora, un CH-46 cu coaxiale fata-spate, si ala clar nu-i multicopter. Da' patruelici e !!! Ia-l inapoi la caricioptere !!!
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro