Cred ca pilotul RC-ului nu are nici o vina. Spectacolul (concursul) precis a primit aprobare sa se desfasoare acolo, si in mod sigur sportivii si organizatorii aveau reguli stricte de respectat. Presupun ca organizatorii erau instiintati daca apareau probleme si luau masuri din timp in vederea opririi concursului. O faceau daca era cazul. Nu cred ca se pune problema de 1-2 minute ca in discutie ci cel putin de jumatate de ora. Imi amintesc cum pe aeroportul din Bacau eram "dati afara de pe pista" si se intrerupea efectiv un intreg concurs, cu 1 ora inainte de aterizarea unei aeronave desi evoluam cu niste amarate de planoare A2. Nu cred ca americanii nu au reguli mai stricte in domeniu. Nici pe Clinceni nu cred ca s-ar intampla asta, oricat de "neatenti" ar fi modelistii.
Cel cu 1:1 a vrut sa faca si el circ sau asa era intelegerea (ca altfel nu venea cu fumigenele pornite) si a nimerit din greseala peste aeromodel. Sunt sigur ca nici un turn de control nu-ti da aprobare sa aterizezi in conditiile de acolo si nu vad de ce zbura in zona. Adica cine a facut regula trebuia sa stabileasca cine are prioritate. Pitts-ul nu avea viteza de aterizare, sigur nu dorea sa faca asta. Cu tot respectul pentru toti zburatorii si cu toata nepriceperea mea, cand primesti permisiunea sa faci ceva ai si niste drepturi legate de asta. Erau si spectatori acolo, nu era vorba de teste sau experimente facute in conditii tacit acceptate de ambele parti. Cred ca cel cu 1:1 a incalcat niste reguli fie de orar, fie de spatiu. Ca altfel anuntau din timp si era serioasa treaba de la inceput, se putea opri evolutia RC-ului la timp.
Sa nu-mi spuna cineva ca daca pe autostrada "Soarelui" ar avea loc un maraton (ca de atat ajunge), ar intra simultan si sportivi si automobilististic si ar trebui sa se intrebe unii pe altii care au prioritate. Ori e inchisa pentru sport si e concurs ori e deschisa circulatiei publice si "pietonii" n-au ce cauta acolo. Cale de mijloc nu exista nicaieri.
PS. Cred ca este si va ramane o problema nerezolvata, sau rezolvata cu batista pe tambal. A fost un spectacol comun, numai ei stiu ce reguli si-au impus sa respecte. Daca n-as fi cinic, as face o comparatie cu un accident intre o bicicleta si un BMW la o demonstratie facuta in parcarea unui MALL, unde legislatia rutiera nu are nici o putere. Parerea mea...
Spor la treaba!
Alt PS. Ca sa revin cu o explicatie, e ca si cum un biciclist ar da peste o baba pe o pista de biciclete facuta pe trotuar. Ghici cine avea dreptul sa se afle acolo sau cine avea porioritate :unsure: Ca legea nu prevede!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2010 - 03:11 PM