Modelism - RHC Forum: Pana la urma s-a intamplat !!!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pana la urma s-a intamplat !!!! Coliziune avion rc cu avion 1:1

#1 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 16 August 2010 - 10:19 PM

Sa zicem "Doamne fereste! " sa patim asa ceva !
Eu am ramas cu gura cascata. Inca nu imi vine sa cred ca pilotul in 1:1 nu a patit nimic. Trebuie sa privim si sa avem grija sa nu patim si noi asa ceva ca o sa ne vedem pe toate posturile tv.

Link:

http://www.flyinggia...ead.php?t=56082

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 16 August 2010 - 10:20 PM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#2 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3622
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 16 August 2010 - 11:41 PM

Putea sa fie si mai rau dar totul e bine cand se termina cu bine.
Eu in locul tipului ceream despagubiri organizatorilor.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#3 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2010 - 07:51 AM

Vezi postareacasper20, la Aug 17 2010, 12:41 AM, a spus:

Putea sa fie si mai rau dar totul e bine cand se termina cu bine.
Eu in locul tipului ceream despagubiri organizatorilor.

In locul carui tip ?

Sepcalie a fost avertizat de CZ ca vine o oratanie mare - trebuie sa degajeze rapid si sa-si vada de treaba cu avionul lui de 8000$

De bulumacul cu ragalia aia mare care a facut low-pass nu mai vorbesc - ii dadeam si aluia un sut in cur , asa de proba

In concluzie ii bateam pe toti ca Bruce Willis ! :)

Regula zice ca intotdeauna au prioritate zburatoarele care pot manevra mai lent decat cealelalte in aer.

Balonul are prioritate in fata planorului care are prioritate in fata ULM-ului care are prioritate ( mmm.....maybe...maybe not) ) in fata Extrei de acrobatii

Legal ala cu aeromodelul este CMCLF dar nu il exonereaza pe organizator...care poate si-a facut bine temele ca la americani si l-a pus pe ala sa semneze o hartoaga la intrare pe aerodrom cum ca 1:1 rules si el trebuie sa fie cu ochii in saishpe

God knows ....
0

#4 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 17 August 2010 - 08:26 AM

Si se pare ca americanii fac haz de necaz totusi :)

Link:
http://www.flyinggiants.com/forums/showthr...097#post1239109

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 17 August 2010 - 08:26 AM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#5 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2010 - 10:45 AM

Vezi postareaflorin100%, la Aug 17 2010, 09:26 AM, a spus:

Si se pare ca americanii fac haz de necaz totusi :)

Link:
http://www.flyinggiants.com/forums/showthr...097#post1239109

Am citit si eu balacareala lor - la fel de romaneasca ca a noastra - unu ca sa-i ia carnetu lu ala cu Pitts-u ca a trecut pe stop -altu ca sa ii ia aripile

Etc....

Pustiu ala cu sepcalia e in kkt - atata timp cat oricat de privat e el , aerodromul ,nu a fost issued un NOTAM pentru Pitts si ceilalti 1:1 ala cu aeromodelu nu avea ce sa caute cu el in aer decat cu ochii'n 24 de parti


Sa nu auzi tu Pitts-u ca vine - e indiferenta crasa

Ala din Pitts nu avea cum sa vada in fata - el vede mostly in lateral

E bine de stiut ca sa nu avem si noi probleme
0

#6 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 19 August 2010 - 12:55 AM

Vezi postareamotzu, la Aug 17 2010, 07:51 AM, a spus:

In locul carui tip ?

Sepcalie a fost avertizat de CZ ca vine o oratanie mare - trebuie sa degajeze rapid si sa-si vada de treaba cu avionul lui de 8000$

De bulumacul cu ragalia aia mare care a facut low-pass nu mai vorbesc - ii dadeam si aluia un sut in cur , asa de proba

In concluzie ii bateam pe toti ca Bruce Willis ! :rolleyes:

Regula zice ca intotdeauna au prioritate zburatoarele care pot manevra mai lent decat cealelalte in aer.

Balonul are prioritate in fata planorului care are prioritate in fata ULM-ului care are prioritate ( mmm.....maybe...maybe not) ) in fata Extrei de acrobatii

Legal ala cu aeromodelul este CMCLF dar nu il exonereaza pe organizator...care poate si-a facut bine temele ca la americani si l-a pus pe ala sa semneze o hartoaga la intrare pe aerodrom cum ca 1:1 rules si el trebuie sa fie cu ochii in saishpe

God knows ....



Motzule, nu mi-o lua in nume de rau, dar tu, admitand ca ai sta in hoover, crezi ca in 1,5 secunde ai putea degaja total locul? Caci cam atat s-a scurs ca timp de cand a fost instiintat de catre CZ, pilotelul aeromodelului.
Parerea mea este ca si CZ-ul a fost instiintat cam tarziu ca vine 1:1. Sau l-a auzit cam tarziu. Oricum la un astfel de eveniment, tu ca si pilot de aeromodel cand evoluezi mai ales in hoover te concentrezi la ceea ce faci, in nici un caz nu evoluezi la cursa cu obstacole ca sa mai ai si altfel de griji, mai ales ca participi la un eveniment organizat cu ORGANIZATORI. Alea pica in sarcina CZ-ului mai ales daca tu, ca si CZ, stii ca mai ai si 1:1 cu atat trebuie sa fii mai atent.
Sigur ca dupa aia toti dau vina unul pe altul, si mai ales CZ-ul care nu mai lasa pe nimeni sa treca in zona pistei, adica:" vezi doamne: aici eu dispun si voi incalcati regulile" Tipic american; nu conteaza cine e de vina, conteaza care da mai tare din clont.

Aceasta postare a fost editata de TOMY: 19 August 2010 - 12:57 AM

0

#7 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 23 August 2010 - 01:20 PM

filmul aici:
http://jalopnik.com/5617310/video-crash-of...over-air-rights
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2010 - 02:44 PM

Cred ca pilotul RC-ului nu are nici o vina. Spectacolul (concursul) precis a primit aprobare sa se desfasoare acolo, si in mod sigur sportivii si organizatorii aveau reguli stricte de respectat. Presupun ca organizatorii erau instiintati daca apareau probleme si luau masuri din timp in vederea opririi concursului. O faceau daca era cazul. Nu cred ca se pune problema de 1-2 minute ca in discutie ci cel putin de jumatate de ora. Imi amintesc cum pe aeroportul din Bacau eram "dati afara de pe pista" si se intrerupea efectiv un intreg concurs, cu 1 ora inainte de aterizarea unei aeronave desi evoluam cu niste amarate de planoare A2. Nu cred ca americanii nu au reguli mai stricte in domeniu. Nici pe Clinceni nu cred ca s-ar intampla asta, oricat de "neatenti" ar fi modelistii.
Cel cu 1:1 a vrut sa faca si el circ sau asa era intelegerea (ca altfel nu venea cu fumigenele pornite) si a nimerit din greseala peste aeromodel. Sunt sigur ca nici un turn de control nu-ti da aprobare sa aterizezi in conditiile de acolo si nu vad de ce zbura in zona. Adica cine a facut regula trebuia sa stabileasca cine are prioritate. Pitts-ul nu avea viteza de aterizare, sigur nu dorea sa faca asta. Cu tot respectul pentru toti zburatorii si cu toata nepriceperea mea, cand primesti permisiunea sa faci ceva ai si niste drepturi legate de asta. Erau si spectatori acolo, nu era vorba de teste sau experimente facute in conditii tacit acceptate de ambele parti. Cred ca cel cu 1:1 a incalcat niste reguli fie de orar, fie de spatiu. Ca altfel anuntau din timp si era serioasa treaba de la inceput, se putea opri evolutia RC-ului la timp.
Sa nu-mi spuna cineva ca daca pe autostrada "Soarelui" ar avea loc un maraton (ca de atat ajunge), ar intra simultan si sportivi si automobilististic si ar trebui sa se intrebe unii pe altii care au prioritate. Ori e inchisa pentru sport si e concurs ori e deschisa circulatiei publice si "pietonii" n-au ce cauta acolo. Cale de mijloc nu exista nicaieri.

PS. Cred ca este si va ramane o problema nerezolvata, sau rezolvata cu batista pe tambal. A fost un spectacol comun, numai ei stiu ce reguli si-au impus sa respecte. Daca n-as fi cinic, as face o comparatie cu un accident intre o bicicleta si un BMW la o demonstratie facuta in parcarea unui MALL, unde legislatia rutiera nu are nici o putere. Parerea mea...
Spor la treaba!

Alt PS. Ca sa revin cu o explicatie, e ca si cum un biciclist ar da peste o baba pe o pista de biciclete facuta pe trotuar. Ghici cine avea dreptul sa se afle acolo sau cine avea porioritate :unsure: Ca legea nu prevede!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2010 - 03:11 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 August 2010 - 06:12 PM

Dar daca, a fost, totusi, doar un spectacol?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 August 2010 - 06:13 PM

0

#10 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 August 2010 - 06:29 PM

Vezi postareadan_mitea, la Aug 23 2010, 07:12 PM, a spus:

Dar daca, a fost, totusi, doar un spectacol?


...Ce pilot ar avea curajul (nebunia) sa incerce sa intre intr-o bazdaganie care cine stie ce daune ar putea produce ?
It's difficult to make things simple!
0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2010 - 07:33 PM

Eu cred ca spectacol a fost, dar lucrurile au scapat de sub control. Nu cred ca risca un pilot sa o faca intentionat, desi s-ar gasi destui care sa aiba curajul. Daca stii ca un aeromodel e facut din scobitori si balsa, treci prin el fara probleme chiar si cu mana intinsa. Cu atat mai mult cu cat pozitia era optima, cu fuselajul vertical, usor de nimerit. Incerc sa cred ca nu a fost asta, desi nu e imposibil de realizat. Nu stiu cum ar fi fost ca modelul 1:1 sa nimereasca cu bordul de atac al aripii, motorul aeromodelului... Ori a fost un spectacol cu incident, ori unul foarte bine pus la punct si reusit... Pana la urma ce nu face omul pentru reclama.

Mi-e greu sa cred ca dupa un astfel de incident nu se arata si modelul 1:1, cu avariile pe care le-a suferit. Tare cred ca a fost regizata treaba. La noi vezi la TV si penele de cioara ramase dupa un asemenea incident si motorul avariat. Ei s-au oprit la aeromodel... Ciudat.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2010 - 08:02 PM

Prea multe X-uri in ecuatie . Vorbim discutii... :angry:

E complicat sa analizam daca si cu daca - important este sa avem noi bun simt si sa stim ca zborul este reglementat pentru cei mari si ca bagind si noi piciorul pe un aerodrom 1:1 trebuie sa ne stergem pe picioare si sa respectam regulile de acolo

Bottom line un aeromodel il refaci/cumperi pe cand viata umana, nu

Discutia in extendo se aplica mai ales pentru aerodromurile din tara unde in paralel cu pista mai exista zone de aeromodele si mai devreme sau mai tarziu apar capete in gura intre piloti 1:1 si RC - fiecare cu sentimentalismele lui si orgoliile corespunzatoare

Ala 1:1 considera ca RC-ul el laba fata de un f... adevarat, ala cu RC-ul considera ca ala cu 1:1 e plin de gaze in cap din stratosfera si ca vrea sa se dea balena in borcan cu fitzele lui.

Cazurile de comportament nu sunt singulare - ca pilot RC si 1:1 sunt intre cele 2 lumi ( relativ nou in 1:1 totusi , deci gazele inca nu s-au acumulat sub bolta ) m-am vazut pus in pozitia rabinului - iar cazuri punctuale avem in curte - vezi Iasi-ul par exampl'

Am invatat de la instructorul meu un lucru - cel mai bine este sa zbori in sistemul OCC indiferent de aparatura de bord si radio !

OchiiCatCepele ! :)
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 August 2010 - 08:57 PM

Ai dreptate si asa este in mod normal sa fie, sa repecti regulile locului unde te afli. Dar cum ziceai, sunt multe necunoscute in discutie si e mai simplu de barfit.
Oriunde, daca se face ceva este interzis altceva. Lucrurile sunt reglementate sau stabilite intre cei implicati. Adica pe un aeroport ori e raliu ori se zboara, intr-o parcare de supermarket ori se face drift ori se parcheaza masini, pe un stadion ori se joaca fotbal ori e concurs de atletism, pe o strada ori e circulatie auto ori e inchisa si se tine un maraton. Nu cred ca permite nimeni suprapunerea unor activitati incompatibile in acelasi spatiu, fara reguli stricte.
Si cred ca lucrurile importante legate de siguranta nu sunt lasate la latitudinea celor implicati in activitati, concret, nu cad nici in sarcina atletilor nici in cea a automobilistilor, nici in cea a pilotilor 1:1 nici a celor RC. Cred ca sunt altii desemnati pentru organizare si pentru asigurarea conditiilor de siguranta.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 August 2010 - 09:05 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro