YAK54 1720mm De la MODELL-EXPERT
#31
Postat 18 June 2010 - 10:27 PM
Hai ca vedem noi cum iese de greu sau usor si cum o sa se comporte dar cu al tau ce mai faci, mai pui si tu ceva poze ca tare-i frumusel.
#32
Postat 19 June 2010 - 07:24 AM
Cateva chestii pe care trebuie sa le iei in considerare:
- motor boxul va trebui putin ranforsat. Benzinarele produc vibratii mai pronuntate ca metanoalele. Poti sa faci ca mine, pensulezi pe la incheieturi rasina de 4-24h si adaugi baghete de balsa (nush cum le zice) taiate in profil triunghiular pe fiecare latura a cubului (are sens?). De asemenea nu vad bine interiorul motor boxului din cauza foliei, eu as da-o jos si daca e doar un O mare poti pune 2 tije de carbon taiate in 2 in X :D Sper sa aiba sens ce zic... Uite mai bine atasez o poza ca sigur e mai clar :unsure:
27082009937__Large_.jpg (122.69K)
Number of downloads: 347
- NU folosi rezervorul cu care a venit. Cel mai probabil e prea mare. Unul de maxim 300cmc e arhisuficient (desi pot sa gresesc aici raportandu-ma la consumul MVVS-ului). Aici castigi cel mai mult si greutatea finala poate fi chiar mai mica ca a unui metanolar.
- Rezervorul il pui pe CG nu in bot.
- NU folosi furtunele care au venit. Inlocuieste tot cu furtune pentru benzina
- foloseste balamalele care au venit in kit, sau zi-ne mai multe despre ele. Mi-e greu sa cred ca hardwareul stock nu e calitativ. Dar e posibil
- nu folosi elicea aia, motorul va fi supra turat.
Alte idei nu mai am momentan, spor la construit!
Numai bine,
Calin
#33
Postat 19 June 2010 - 08:47 AM
Am sa desfac folia de pe botul box-ului un se prinde motorul sa vad cum este si o voi ranforsa, la asta m-am gandit si eu.
Elicea aceea nu o voi pune pe model, o sa pun un 18x6 iar aia 16x8 as putea sa o folosesc pentru rodaj, crezi ca merge doar pentru rodaj, daca nu atunci o sa-i fac rodajul tot cu 18x6.
Citeva sfaturi referitoare la inclinarea motorului?
Si as mai lua un tren de carbon dar nu stiu ce marime si de unde .....
#34
Postat 19 June 2010 - 10:13 AM
http://www.airfieldmodels.com/information_source/model_aircraft_hardware/images/hinges_01.jpg cea din stanga. Daca optezi sa mergi pe acel tip de balama, ai grija cum le montezi sa nu apara torsiuni din cauza ca una din balamale e rotita. Dai gaura frumos, umezesti gaura cu putina apa apoi pui poliuretanic pe interior si pe balama (inainte unge generos bucsa cu vaselina sa nu ajunga poliuretanicul pe ea) si o introduci. Trebuie sa ai grija sa fie toate aliniate perfect.
Ca unghi motor, nush ce sa zic, nu stiu motorul, eu am mers pe unghiul dat din fabrica la Yak-ul meu de la QQ... panoul tau de foc are inclinare sau taieturi pt unghiul motor?
#35
Postat 19 June 2010 - 10:51 AM
Panoul nu are gauri pentru motor, va trebui sa le dau eu.
Apropo de rodaj, am luat un filtru normal pentru benzina de la un magazin de piese auto, o fi bun sa-l pun pe furtunul care iese din canistra de benzina si are duce la rezervorul avionului sau trebuie alt filtru mai special?
#36
Postat 19 June 2010 - 11:03 AM
#37
Postat 19 June 2010 - 07:54 PM
#38
Postat 20 June 2010 - 01:39 AM
Acum sa-mi dau si eu cu parerea ca deh, au facut-o toti.
- motorul e exact ceea ce trebuie, am avut 3 avioane(mai am doua :( ) la anv 170+ cu 26cc si din experienta zic e demential;
- nu-ti face griji cu capota, dupa ce decupezi nu cred ca mai ramane ceva julit, acolo vine carburatorul si trebuie sa tai mai mult sa intre aeru';
- greutatea la care o sa-ti iasa o sa fie undeva pe la 4.5Kg+(sper sa ma insel, sa-ti iasa mai usor, dar lupta cu gramul e nemiloasa) un pic cam mult pt anvergura data, nu pt motor!!!, dar o sa zboare foarte bine;
- balamale? io am pus pe QQ plate pe aripi si pin pe profundor si culmea am avut probleme cu alea pin, chiar nu stiu de ce le recomanda lumea, sunt mai bune pe dreaq...
- rezervorul de 300 e mare, merge si unul mai mic, da' in fine pui si tu ce ai;
- daca poti pune echii de textolite, sunt cele mai bune.
Bafta la constructie!
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#41
Postat 20 June 2010 - 12:23 PM
MADA, la Jun 20 2010, 11:36 AM, a spus:
Ai simtit nevoia sa faci o gluma, te-ai simtit ranit in orgoliul tau de mare modelist, nu ai vazut calculul lui RD? la ce s-a chinuit omu ala se adune?
Rad de ma tin de burta cand vad ce scrii, sa mai scrii... dar nu aici ca strici topicul omului.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#42
Postat 20 June 2010 - 03:48 PM
so, recapitulam:
1. balamale pin (doar daca nu le aliniezi cum trebuie iti fac figuri... )
2. motorul este perfect pt acest model.
3. rezervor mai mic un pic (250ml de la hornbach, am eu unul nou nout, cred ca mai am si stuturi pt el), cu sorb de pasla.
4. greutatea... daca iese la maxim 4500g ii exact ce tre, iar mai mult nu are cum sa iasa, decat daca te apuci sa faci cine stie ce modificari.
nu mai continui ca nu are rost... spor la bricolat.
PS>: motorul e demential... ai sa vezi ca ai facut o alegere buna. dupa rodaj, iti arat cum sa ii faci avansul sa porneasca la pala.
PPS: fa ce a zis Calin cu motorbox-ul, si eu am la extra ceva traverse de carbon.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 20 June 2010 - 03:55 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#43
Postat 20 June 2010 - 04:57 PM
O sa revin cu poze.
#44
Postat 20 June 2010 - 05:15 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#45
Postat 20 June 2010 - 05:26 PM
#46
Postat 20 June 2010 - 08:58 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#47
Postat 20 June 2010 - 09:01 PM
#48
Postat 20 June 2010 - 10:38 PM
typer, la Jun 20 2010, 01:23 PM, a spus:
Rad de ma tin de burta cand vad ce scrii, sa mai scrii... dar nu aici ca strici topicul omului.
Mai typer...cum sa-ti explic....nu m-am simtit ranit in absolut nimic...si nu-s deloc mare modelist, nici macar n-am construit sau zburat pana acum benzinare asa de multe ca tine...era doar o parere legata de faptul ca este cam mult 4.5 kg pentru modelul ala. Formulata oarecum mai plastic daca nu ai inteles....
#49
Postat 20 June 2010 - 11:17 PM
Teo-Costin, la Jun 20 2010, 10:01 PM, a spus:
am uitat un lucru extrem de important. Stutul rezervorului trebuie de asemenea sa fie special de benzina. Nu pune stutul care vine cu rezervoarele pentru metanol (cauciuc negru) ce unul special (arata la fel doar ca e maro) pentru benzina. Vezi la magazinele de profil de la noi din tara sau vorbeste cu zozo sau andrei sa-ti aduca de la lindinger.
Stutul de metanol se va transforma in timp intr-o pulbere fina din cauza benzinei, pulbere ce-ti va infunda carburatorul!
Cel deschis la culoare e pentru benzina, cel inchis la culoare e pt metanol:
M73159.jpg (68.74K)
Number of downloads: 133
setul il gasesti aici:
http://shop.lindinge...oducts_id=73159
Dar parca imi amintesc ca am vazut si la dealerii din ro, in varianta maro.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 20 June 2010 - 11:24 PM
#50
Postat 21 June 2010 - 12:18 PM
#51
Postat 05 August 2010 - 10:25 AM
#52
Postat 05 August 2010 - 10:27 AM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.