Reglaj motor nitro cum se face, mura in gura
#61
Postat 02 June 2014 - 06:48 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#62
Postat 02 June 2014 - 09:01 PM
@MLGore: WD40 doar pe unde a fost cazul, respectiv piesele metalice. De altfel daca nu ma insel in tot ansamblul exista doar 2 garnituri, cea dintre carburator si blocul motorul, un O-ring din cauciuc si inca un O-ring f. mic (dar care nu m-am prins daca este cauciuc sau plastic) pe ansamblul acului de high. Restul sunt garnituri metalice.
Am facut ca in manual, dar nu porneste. Setat low ca in manual, setat high pe si pe 1,5 ture si pe 2 ture.
Bujia este OS-8, curata, se aprinde, etc.
Singurul moment cand aproape a luat-o a fost cu high deschis doar foarte putin, sub jumatate de tura.
Furtunele par sa fie ok. De ce zic doar ca par, ca in repaos, la 2 ture deschise pe high si cu throttle deschis la maxim imi fuge combustibilul inapoi si nu stiu daca este in regula. Am sa mai verific inca o data. sa ma asigur.
In alta ordine de idei, pentru ca pozitia pe model in care tot incercam sa il pornesc era chinuitoare, mi-am tras "scaun zburator"
Mai citim, mai surubarim.. ii dau eu de cap.. :)
Fisiere atasate
-
IMG_20140602_213826.jpg (238.25K)
Number of downloads: 72
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#63
Postat 02 June 2014 - 09:58 PM
1. ce reprezinta surubul notat cu 1 in figura?
2. ce reprezinta ansamblul notat cu 2 in figura?
Si ce reprezinta surubul nr. 3 cu cap drept care se afla in interiorul celui din urma?
Plecati de la supozitia ca as fi un idiot, care s-ar putea sa isi realizeze conditia :)
Fisiere atasate
-
IMG_20140602_224821.jpg (242.3K)
Number of downloads: 129 -
IMG_20140602_222823.jpg (326.83K)
Number of downloads: 134
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 02 June 2014 - 10:00 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#65
Postat 02 June 2014 - 11:11 PM
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 02 June 2014 - 11:12 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#66
Postat 03 June 2014 - 08:10 AM
Surubul numarul 1 se numeste Throttle Stop Screw.
Surubul numarul 3 este pentru reglajul de LOW.
Inchizi Needle-Valve (High) si il deschizi doar o tura si jumatate sau doua ture (se inchide in sensul acelor de ceasornic si se deschide in sens invers acelor de ceasornic).
Deschizi acceleratia la un sfert adica 1/4 si incerci sa-l pornesti, foloseste un demaror.
La LOW il inchizi si il deschizi o tura si jumatate.
#67
Postat 03 June 2014 - 08:32 AM
Teo-Costin, la 03 June 2014 - 08:10 AM, a spus:
Surubul numarul 1 se numeste Throttle Stop Screw.
Surubul numarul 3 este pentru reglajul de LOW.
Inchizi Needle-Valve (High) si il deschizi doar o tura si jumatate sau doua ture (se inchide in sensul acelor de ceasornic si se deschide in sens invers acelor de ceasornic).
Deschizi acceleratia la un sfert adica 1/4 si incerci sa-l pornesti, foloseste un demaror.
La LOW il inchizi si il deschizi o tura si jumatate.
Hopaaaaa ! Ti-ai deschis Service de motoare aero Teo ? .. super !
Pe langa cum se cheama .. ce face de fapt surubul 1 ? =@
#68
Postat 03 June 2014 - 08:45 AM
Teo-Costin, la 03 June 2014 - 08:10 AM, a spus:
Surubul numarul 1 se numeste Throttle Stop Screw.
Surubul numarul 3 este pentru reglajul de LOW.
Surubul numarul 1 se numeste Throttle Stop Screw. - din el iti setezi mecanic cat de mult sa se inchida carburatorul (se poate regla cat de jps sau sus sa ai relantiul, sa zicem, s exista cazuri in care poti seta mechanic sa nu mai ai throttle cut)
Surubul numarul 3 este pentru reglajul de LOW. - cu carb inchis, surubul nr. 3 il inchizi si il deschizi o tura si jumatate.
e simplu de tot. in functie de cum merge motorul, se mai poate ajusta cu +/- 1/4 LOW-ul
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 03 June 2014 - 08:46 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#69
Postat 03 June 2014 - 09:01 AM
REAL DESIGN, la 03 June 2014 - 08:32 AM, a spus:
Pe langa cum se cheama .. ce face de fapt surubul 1 ? =@
As fi vrut eu sa ma pricep asa de tare incat sa am un service de motoare aero dar nu am inalte cunostiinte in domeniu .... incercam sa ajut omul cum pot si eu.
#70
Postat 03 June 2014 - 10:57 AM
@Teo-Costin: Eu asa zic, ca l-am montat corespunzator. Am tinut cont inclusiv de aceeasi pozitionare a capului de piston si a bielei cum a fost initial.
Macar pot concluziona ca sunt un idiot notoriu si nu am identificat corect surubul de low, iar in manual nu apare in nici o poza.
Cautand pe net care dracu e surubul de low am gasit ca e prin zona urechii de throttle, de aici si intrebarea pe figura.
Traiam cu impresia ca surubul de low este cel care este de fapt Throttle Stop Screw, de aici si confuzia in discutia cu dan_mitea. Acum totul are sens. Ba mai mult, probabil ADEVARATUL surub de low este singurul surub pe care nu l-am desfacut cand l-am curatat, avand in vedere pozitia lui ascunsa si ca nu stiam de existenta lui. Deci.. de principiu.. la low nici nu s-a umblat
Zeama pe care o am e un pic veche (vreo 3 ani). A stat in bidonul ei cu capacele puse si la umbra, etc... dar poate si-a pierdut proprietatile.. Ma gandesc ca ar trebui sa mearga mai prost avand in vedere ca probabil s-a mai evaporat din nitro si a ramas mai mult ulei, dar totusi sa mearga.
Demaror nu am. Se poate improviza ceva cu o autofiletanta?
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 03 June 2014 - 11:01 AM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#71
Postat 03 June 2014 - 11:22 AM
Daca nu ai demaror atunci fara "glow plug" pus il "primezi" bine adica dai de elice pina intra combustibil in el si pentru asta deschizi maxim butoiasul si il astupi cu degetul si invarti de elice pina vezi ca vine combustibil pe furtunul care duce la motor, mai dai vreo 2-3 invarteli de elice, pui incalzitorul de bujie, asezi elicea bine si ii dai un impuls in sens invers dar SA NU UITI ACCELERATIA (butoiasul) DESCHIS LA MAXIM.
Incearca si asa ..... mai bine era un demaror.
#72
Postat 03 June 2014 - 11:32 AM
Sau de asta intrebai de compresie si din kick-back sa plece in directia corecta?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#73
Postat 03 June 2014 - 11:38 AM
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 03 June 2014 - 11:40 AM
#74
Postat 03 June 2014 - 04:09 PM
Maverick, la 03 June 2014 - 11:32 AM, a spus:
Sau de asta intrebai de compresie si din kick-back sa plece in directia corecta?
Kich-back-ul il dai invartind de varful conului .. daca incerci de elice macar sa nu incerci cu mana
#75
Postat 03 June 2014 - 04:14 PM
REAL DESIGN, la 03 June 2014 - 04:09 PM, a spus:
Roger ;)
N-are con, dar gasesc eu un facalet prin toata bucataria aia :)
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#76
Postat 03 June 2014 - 06:34 PM
REAL DESIGN, la 03 June 2014 - 04:09 PM, a spus:
Ce faci bre nea Gigi .... imi strici service-ul de motoare?
@Maverick - poti folosi si o surubelnitza cu coada de cauciuc din ala mai tare dar nu de plastic.
Vezi si daca glow plug-ul merge ca eu am patit cu unul de a stat o groaza de timp pe dreapta si bacteria chiar daca o incarcam isi pierdea foarte repede din putere si nu incalzea bine bujia.
@Maverick - zi-mi ce diametru iti trebuie la con ca am eu ceva pe acasa si te scap de facaletz.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 03 June 2014 - 06:36 PM
#77
Postat 03 June 2014 - 06:46 PM
Teo-Costin, la 03 June 2014 - 06:34 PM, a spus:
@Maverick - poti folosi si o surubelnitza cu coada de cauciuc din ala mai tare dar nu de plastic.
Vezi si daca glow plug-ul merge ca eu am patit cu unul de a stat o groaza de timp pe dreapta si bacteria chiar daca o incarcam isi pierdea foarte repede din putere si nu incalzea bine bujia.
@Maverick - zi-mi ce diametru iti trebuie la con ca am eu ceva pe acasa si te scap de facaletz.
Lasa buey ca nu ma bag peste tine .. da cred ca vrei sa iti deschizi si PFA de medicina generala si ai nevoie de ... pacienti cu destele
prinse in usa sau la "helice" !
Si ce glow ai bre de merge cu BACTERII ?? ... :pardon:
#78
Postat 03 June 2014 - 07:35 PM
@Maverick ..... merge motorul???
#79
Postat 03 June 2014 - 08:02 PM
Teo-Costin, la 03 June 2014 - 07:35 PM, a spus:
@Maverick ..... merge motorul???
Ahha ! Mi-am adus aminte .. adevarul e ca eram racit rau de tot cand l-am facut si cred ca d'aia
a ramas cu bacterie in loc de baterie ..
#80
Postat 03 June 2014 - 09:17 PM
A pornit traznaia!!! va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor.
Se pare ca l-am montat bine la loc totusi :pardon:
Bujia buna, incalzitorul de bujie bun, bateria incalzitorului buna, toate revizuite recent.
Nu stiu daca de asta nu pornea, dar am mai gasit o belea cu ocazia reviziei (completa de data asta) a tubulaturii. Va spuneam aseara ca am verificat tubulatura si nu pierd presiune pe nicaieri. Foarte adevarat paana aici, dar nu desfacusem si rezervorul. L-am desfacut azi dupa 3 ani de stat gol. Furtunul siliconic aflat in interior era muci. Cand l-am tras afara s-a desfacut in fasii. Am mai invatat o lectie importanta.
De ce totusi nu cred sa fi fost asta problema:
- pe afara totul era etans, deci aveam presiune
- am pus aseara suficienta zeama sa acopar stutul din interior, deci statea scufundat
- aveam zeama pe furtunul dintre high si carburator
Bun, si acum sa revin la povestea cu pornitul. A pornit cu urmatoarele setari:
- low 2 ture si un sfert
- high 2 ture
- butoiasul/acceleratia deschisa la 1/3
Dupa ce a pornit a scos o caruta de ulei, cred inclusiv combustibil nears, dovada ca amestecul este foarte bogat.. dar doar asa a pornit. Am inceput sa il sec pe high si turatia maxima a atins-o dupa ce l-am strans aproximativ o tura intreaga.
E un inceput. Din pacate in seara asta nu pot sa fac mai mult, din urmatoarele considerente:
- am facut scurta la mana cat am dat la pala (cu mana goala, cu bete si alte povesti nu am reusit sa fac nimic) => trebuie un demaror neaparat, macar cat timp fac setari
- bancul de proba a devenit foarte viu cand a pornit motorul. De la vibratii si suflul elicii era sa imi plece scaunul din balcon. Nu stiam ce sa fac mai intai, sa tin de scaun, sa scot incalzitorul de bujie, sa reduc turatia, etc. => am nevoie de un suport mai fix sau de macar inca un rand de maini ca sa nu raman fara ale mele
- nu mai am lumina naturala pe balcon sa vad pe unde bag surubelnita
- ai dracu tantari cu mama lor
- vecinii s-au excitat la auzul zumzetului
Urmare a experientei din seara asta vin totusi si cu 2 intrebari catre voi:
- E normal ca butoiasul din carburator sa aiba un pic de joc pe directia axului central (sus-jos gen..)? Nu influenteaza miscarea asta acul de low avand in vedere ca se misca o data cu butoiasul? Sa scot butoiasul si sa mai intaresc arcul din spatele butoiasului?
- Mi se pare ca surubul de low se invarte super-mega usor. Nu se poate decalibra din vibratii?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#81
Postat 03 June 2014 - 09:25 PM
La reglaje nu ma pricep, aici tot nea Gigi (mester mare in motoare) te poate ajuta sau alti colegi mai cu experienta.
BAFTA si bine ca a pornit, acum vine partea mai delicate.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 03 June 2014 - 09:26 PM
#82
Postat 03 June 2014 - 09:26 PM
Maverick, la 03 June 2014 - 09:17 PM, a spus:
- Mi se pare ca surubul de low se invarte super-mega usor. Nu se poate decalibra din vibratii?
Nu chiar, dar probabil ca este uzat/imbatranit oringul. Oricum, e bine ca nu ti-ai pierdut umorul :)
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 03 June 2014 - 09:27 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#83
Postat 03 June 2014 - 09:32 PM
Teo-Costin, la 03 June 2014 - 09:25 PM, a spus:
La reglaje nu ma pricep, aici tot nea Gigi (mester mare in motoare) te poate ajuta sau alti colegi mai cu experienta.
BAFTA si bine ca a pornit, acum vine partea mai delicate.
Buey ... da io nu am zis nimic ! De ce dai vina pe mine ? ca acu' ma enervez la nervi ..
Eu nu as avea curaj sa pornesc un motor in balcon ... find spatiu limitat , singura sansa sa scapi in caz ca te ia la fugarit
ar fi sa sari de la balcon dar daca e prea sus ( etaj 6,7,8 .. 13 ) recomandat e sa te tii bine si de motorul pornit in full
ca cine stie ..... poate aterizezi cu bine .
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 June 2014 - 09:33 PM
#84
Postat 03 June 2014 - 10:01 PM
REAL DESIGN, la 03 June 2014 - 09:32 PM, a spus:
Eu nu as avea curaj sa pornesc un motor in balcon ... find spatiu limitat , singura sansa sa scapi in caz ca te ia la fugarit
ar fi sa sari de la balcon dar daca e prea sus ( etaj 6,7,8 .. 13 ) recomandat e sa te tii bine si de motorul pornit in full
ca cine stie ..... poate aterizezi cu bine .
Dar ai vrut sa zici, nu?
De cand nu am mai iesit la zbor mi-au ramas in cap vorbele tale despre verificarea furtunelor din rezervor .....
Lasa nu te enerva caci creste glicemia, FlyPol stie .....
#85
Postat 03 June 2014 - 10:17 PM
V-am zis ca nu cred sa fie asta cauza.. Rezervorul e montat fix, rezervorul era aproape plin, stutul era complet scufundat. Chiar daca furtunul din rezervor era praf, putea sa traga direct pe stut, avand in vedere ca era COMPLET scufundat.
Ca nu am verificat si furtunul din rezervor, mea culpa. Daca nu verificam acum si pornea, sigur mi-o luam grav de tot la zbor cand as fi pus modelul (si implicit rezervorul) in alta pozitie in care nu ar mai fi avut cum sa traga combustibil doar pe stut. Deci tot raul spre bine din punctul asta de vedere.
Apropo de furtunul din rezervor si motoflenderul de la capatul lui cu rol gravitational. Inteleg rolul, ca sta tot timpul scufundat deoarece pica pe fundul rezervorului. Merge grozav cand esti pe fata si pe spate orizontal. Totusi cand tii rezervorul invers (gen model cu botul in jos), acea greutate nu pica pe dopul rezervorului unde se va strange combustibilul, ci ramane in sus, pe fundul gol al rezervorului. In acel moment nu trage aer fals? Sau se presupune ca o coborare nu poate fi prea lunga si nu are timp sa traga aer fals.. Sau nu face al meu ce trebuie? :)
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#86
Postat 04 June 2014 - 06:27 AM
Maverick, la 03 June 2014 - 10:17 PM, a spus:
V-am zis ca nu cred sa fie asta cauza.. Rezervorul e montat fix, rezervorul era aproape plin, stutul era complet scufundat. Chiar daca furtunul din rezervor era praf, putea sa traga direct pe stut, avand in vedere ca era COMPLET scufundat.
Ca nu am verificat si furtunul din rezervor, mea culpa. Daca nu verificam acum si pornea, sigur mi-o luam grav de tot la zbor cand as fi pus modelul (si implicit rezervorul) in alta pozitie in care nu ar mai fi avut cum sa traga combustibil doar pe stut. Deci tot raul spre bine din punctul asta de vedere.
Apropo de furtunul din rezervor si motoflenderul de la capatul lui cu rol gravitational. Inteleg rolul, ca sta tot timpul scufundat deoarece pica pe fundul rezervorului. Merge grozav cand esti pe fata si pe spate orizontal. Totusi cand tii rezervorul invers (gen model cu botul in jos), acea greutate nu pica pe dopul rezervorului unde se va strange combustibilul, ci ramane in sus, pe fundul gol al rezervorului. In acel moment nu trage aer fals? Sau se presupune ca o coborare nu poate fi prea lunga si nu are timp sa traga aer fals.. Sau nu face al meu ce trebuie? :)
Asa fac toate, stai linistit ca nu trage aer fals.
#87
Postat 04 June 2014 - 12:51 PM
Intrebare: pistonul l-ai pus cum trebuie? La OS 46 gaura de la bolt nu e simetric data, ci decalata un pic.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#88
Postat 04 June 2014 - 12:56 PM
Teo-Costin, la 04 June 2014 - 06:27 AM, a spus:
Nu uita de inertie si de forta centrifuga. Vor ajuta ca acea greutate sa stea in carburant...care si el asculta ce aceste legi. Este unul din putinele cazuri cand natura lucreaza pentru noi.
Multa, multa bafta.
#89
Postat 04 June 2014 - 03:33 PM
Ce NU am urmarit a fost boltul care leaga biela de cap-piston, adica nu mai stiu care capat de bolt in care parte de cap-piston era, dar ma gandesc ca boltul este simetric si de intrat a intrat usor.
Cu drag va fac o vizita, dar sa nu va prind cu degetele prin motorul meu. :) Imi spuneti ce trebuie sa fac si fac eu cu manuta mea, ca altfel nu invat nimic.
Nu e rau nici sa ramana intrebarile mele stupide pe forum alaturi de raspunsurile voastre experimentate pentru altii care descopera tainele nitro (vad ca topicul a adunat de-a lungul timpului peste 10k vizualizari, deci exista interes).
@dan_mitea: un domn ca de obicei. O explicatie scurta si la obiect. Asa e, mama ei de fizica. Am uitat ca viteza de coborare a modelului are toate sansele sa fie un pic mai mare decat gravitatia si ca atare lichidul va ramane pe fundul rezervorului.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#90
Postat 07 June 2014 - 06:43 PM