Modelism - RHC Forum: Reglaj motor nitro - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Reglaj motor nitro cum se face, mura in gura

#31 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 08:08 AM

Salut

Sectiunea de evacuare de care te legi tu nu are nici o valoare, incearca totusi cu reglajele de mai sus de care am spus eu si Real Design. E o solutie mai apropiata de adevar. Sectiune de evacuate mare = putere mai mare.

Succes
Mugurel

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 18 June 2010 - 08:09 AM

0

#32 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 June 2010 - 01:01 PM

Vezi postareaMUGUREL., la Jun 18 2010, 09:08 AM, a spus:

Sectiunea de evacuare de care te legi tu nu are nici o valoare, incearca totusi cu reglajele de mai sus de care am spus eu si Real Design. E o solutie mai apropiata de adevar. Sectiune de evacuate mare = putere mai mare.

Nu influenteaza presiunea din rezervor, si implicit, cum ''pompeaza'' combustibilul? Daca ar fi asa, fara toba, am avea puterea maxima, ceea ce la un motor in 2T nu se adevereste in practica.
Bineinteles ca voi face si reglajele pe care mi le-ati recomandat. Apropos, am verificat cum era surubul de idle. Exact ca in manual, 3/4 ture. Am sa-l maresc un pic.
Va multumesc frumos, baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#33 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 June 2010 - 01:23 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 18 2010, 02:01 PM, a spus:

....... Apropos, am verificat cum era surubul de idle. Exact ca in manual, 3/4 ture. Am sa-l maresc un pic.
.


Dar ati suflat pe alimentare catre carburator sa vedeti daca trece aerul cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim cat si cu ea inchisa ??
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#34 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 June 2010 - 01:28 PM

Bien sur. Cu clapeta deschisa la maxim (vorbim de situatia initiala cu surubul la 3/4 ture) debitul este maxim, deoarece acul este departat de scaun. Se poate vedea si cu ochiul liber. Indiferent cat as desuruba, nu are cum sa se mareasca. Cu clapeta inchisa la maxim, nu iese nimic.
0

#35 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 18 June 2010 - 02:08 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 18 2010, 02:01 PM, a spus:

Daca ar fi asa, fara toba, am avea puterea maxima, ceea ce la un motor in 2T nu se adevereste in practica.


Este adevarat, puterea e in ordinea aceasta : puterea maxima cu rezonator, putere medie fara toba, putere mica cu toba normala. O diferenta mare este intre motorul cu rezonator si cel fara toba sau cu toba. Intre ultimele doua diferenta nu mai este asa de mare. Nu luam in calcul alimentarea , presupunem ca avem alimentare presurizata gen pompa Perry la toate testarile.

Mugurel
0

#36 Useril este offline   vultur 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 10-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aeromodele termice pe motorina consum 5%

Postat 15 March 2011 - 04:57 PM

Multumesc tuturor pentru sfaturi, mi-au fost de mare ajutor.Am si o intrebare:daca fixez rezervorul de fuselaj fara a-l inveli in burete, se poate ca din cauza vibratiilor motorului sa se creeze bule de aer in furtunul de alimentare?
0

#37 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 15 March 2011 - 08:43 PM

Vezi postareavultur, la 15 March 2011 - 04:57 PM, a spus:

Multumesc tuturor pentru sfaturi, mi-au fost de mare ajutor.Am si o intrebare:daca fixez rezervorul de fuselaj fara a-l inveli in burete, se poate ca din cauza vibratiilor motorului sa se creeze bule de aer in furtunul de alimentare?

Dc e pe metanol,asa am primit indicatii,la benzina din acleasi spuse nu.Deci dc e metanol burete.Obligatoriu.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#38 Useril este offline   amo66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 18-January 11
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 08 October 2011 - 10:01 PM

imi dai nr tau de tel sa putem vb ceva legat de motoare nitro???...multumesc
0

#39 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2011 - 08:35 AM

La nici un model cu motor pe metanol fie 2 Timpi fie 4 Timpi fie mic fie MARE nu am "cocolosit " rezervorul in burete si nici receptorul si nici pack-ul de alimentare a receptiei si nimic.
E o chestie invechita ca cica daca cade modelul din inaltul cerului sa nu se strice sau sa nu il perturbe vibratiile.

Pe fuselaj sub rezervor banda velcro bine lipita cu ciano iar perechea de la banda lipita ( sa fie autoadeziva ) pusa pe rezervor - asigura sa nu "fuga "rezervorul in plan orizontal.
Asezat rezervorul pe zona cu banda dupa care el se asigura cu "soricei" sau colier velcro cu catarama ( cum se pun bateriile la elicopterele mari electrice ) - asigura sa nu "fuga " rezervorul in plan vertical.

Unde vine receptorul pe fuselaj lipesc o bucata de burete dur ( cam cum este la papucii de plaja ) cu velcro lipit pe el deasupra - de fuselaj lipesc ori cu epoxy 5 min ori cu ceva care sa nu atace buretele. .
Pe sub burete ( fac o degajare in el in partea de jos cu o lama incinsa in flacara ) dar NU si pe sub partea de fuselaj pe care este lipit trec un colier de velcro ( ca la elicopterele clasa 450 )
Receptorul are si el perechea de la velcro lipita pe spate - asez receptorul pe burete si il asigur si cu acel colier .
Pentru ca acel colier nu trece si pe sub partea de fuselaj , receptorul sta doar pe burete si nu va prelua din vibratiile din fuselaj.

Daca e sa cada din inaltul cerului oricum nu mai conteaza prea mult.

P.S.

Bule pe furtun se fac din alte motive - AER FALS - ori la furtunul din rezervor ( fisurat ) ori la dop, ori tevile trec prea lejer prin dop, ori furtunele nu intra " fest "pe conducte sau pe stuturile de la Hight Needle Valve ori la toba, ori nu sunt de calitate acele furtunase etc etc.
Eu le mai asigur cate odata si cu soricei fara a strange foarte tare ca sa nu se reteze furtunul.
Trebuie verificat complet tot rezervorul - interior exterior inclusiv pozitionarea conductelor in interior ca la carte.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2011 - 08:38 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#40 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 October 2011 - 08:54 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 09 October 2011 - 08:35 AM, a spus:

Trebuie verificat complet tot rezervorul - interior exterior inclusiv pozitionarea conductelor in interior ca la carte.



Poti sa dai citeva detalii? Axa rezervorului fata de axa carburatorului (sau alta referinta) plus "poza" din interiorul rezervorului. Asta si pentru ca e reglaj "mura-n gura" dar chiar am un rezervor cu capac si-atit. Eventual o lungime maxima pe alimentare.

Multumesc
0

#41 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 09 October 2011 - 11:17 AM

Uite o poza foarte sugestiva pe care am mai pus-o. Nu e obligatoriu sa fie 100% ca aici, dar cat mai aproape.... Deasemenea furtune cat mai scurte posibil si nu indoite in ``scurt``. Trebuie verificata insa etanseitatea rezervorului. Eu am lipit rezervorul direct cu baton siliconic cald. Fara nici un fel de burete.Rx-ul la fel, dar prin intermediul unei ``placutze`` de depron dur, a.i. sa-l pot ``jupui`` fara sa sparg carcasa cand voi renunta la model.Referitor la rx, completez pe RD spunand ca inainte rx-urile aveau componente mari(rez, cond, bobine, semir si trimere) si din acestt motiv erau foarte sensibile la vibratii. In ziua de astazi, rx-urile au doar SMD-uri, piese de masa infime si din cauza asta sunt foarte rezistente la vibratii. Deci nu e necesar sa-l bagi in burete.Antenele trebuiesc protejate si tinute pe pozitie corecta cu ajutorul unor tuburi de plastic. Oricum, rx-ul fiind de obicei pozitionat cam in centrul modelului scapa la aproape orice crash indiferent cat de violent ar fi; exceptie cand din impact o alta piesa mai grea vine peste el si-l sparge.
PS Nu folosi benzi dublu-adezive sau scai pt a prinde diverse componente la termice.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 09 October 2011 - 11:19 AM

0

#42 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2011 - 02:00 PM

Poza pusa de Hess este foarte clara si corecta.
Din pacate eu la nici un model nu am reusit sa aliniez axa rezervorului cu nivelul carburatorului ( ba motorul cu cilindrul in jos , ba te miri ce structuri ale fuselajului care cocotau rezervorul iar taierea lor insemna distrugerea modelului etc ) dar a mers nu au fost probleme - exista rscul sa sifoneze si sa inece motorul dar eu nu am patit .... .

La toate motoarele mele ( exceptie o "scandura " 3D de la Extreme Flight ) au pompa de alimentare - fie pompa Perry pusa de mine fie pompa motorului ( la cele Yamada ) lucru care mi-a permis pozitionarea la maxim in spate ( cam in CG ) a rezervorului.

Daca nu exista pompa atunci cat mai in fata posibil.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#43 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 October 2011 - 04:59 PM

Multumesc tuturor. Stiu ca erau informatiile pe forum dar lenea...
Ma bate gindul si adun know how...

Bafta
0

#44 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 October 2011 - 07:15 PM

Daca te uiti aici, http://www.marinaru....opic.php?id=390 , la poastul 80 ai sa vezi cum am reusit sa pun rezervorul, pentru prima data, exact in axul carburatorului. In plus, iti recomand cu toata caldura, acest tip de rezervor. Permite o prindere usoara si un acces facil la furtune. Am avut mari necazuri cu furtunele ascunse in spatele panoului de foc.
Multa, multa bafta.
0

#45 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 October 2011 - 07:53 PM

Multumesc pentru sfaturi, le voi urma/adapta. In cazul meu, modelul exista si a zburat. E un experiment; sa vedem daca-mi place ce iese...
Altfel insa, felicitari pentru constructie; am vazut atentia si meticulozitatea care mie-mi lipsesc, motiv pentru care, le admir de fiecare data.
Mi-a placut "periculos" de tare modelul...

Bafta
0

#46 Useril este offline   emilemir 

  • Search Sexy Girls from your city for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 879
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 05 June 2012 - 07:49 PM

Buna tuturor, am si eu o problema cu un motor ASP 52 HR. L-am pornit destul de greu iar acum ca porneste repede si sta la relanti foarte bine nu reusesc sa imbogatesc amestecul de combustibil, oricat as deschide high speed nedle nu se vede nici un efect, motorul isi vede de turatia lui constanta oricat as deschide jiglerul. Si deasemenea nu vad prezenta uleiului la evacuarea tobei de esapament.
Multumesc
0

#47 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 June 2012 - 07:34 AM

- desfa jigloarele de pe carburator, si curatale foarte bine. Da foarte bine pentru ca posibil sa ai aschii metalice in interior, si alea nu se dizolva in carburant.
- reasambleaza carburatorul, du jiglorul de ralanti la pozitia data in manualul motorului, si inchide jiglorul de maxim
- deschizi aerul 2 mm, deschizi jiglorul de maxim 2 ture, si o iei de la capat cu reglajul motorului (mai intii ralanti si apoi maxim)

Fii atent la orice impuritate vezi in carburant (rezervor si canistra), si sa ai tubulatura de alimentare in permanenta inchisa.
0

#48 Useril este offline   emilemir 

  • Search Sexy Girls from your city for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 879
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 07 June 2012 - 02:08 PM

multumesc mult
0

#49 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2012 - 08:25 AM

As vrea si eu niste pareri pentru urmatoarea problema: motor 4 timpi, 15 cmc metanol ( Thunder Tigre), elice APC 15 x6.

Avea relantiul in jur de 4000 ture si daca incercam sa reduc din trim-ul pe gaz se oprea. Am considerat ca e bogat pe low needle si am mai inchis, in trepte, cu aprox 1/8-1/4 fata de setarea de fabrica; relantiul a ajuns la 2500 ture ( cred ca merge si mai jos) dar l-am lasat asa; are reprize ok.
Problema a aparut cand l-am zburat, si nu in zbor normal, doar in hover ( nu la urcarea pe verticala) si anume, dupa cca 6-7 secunde de hovering incepe sa piarda din putere, nu mai trage si motorul ramane cred in relanti ( nu se opreste) - cand il pun cu botul in jos, sa il redresez din nou trage normal.
Pe high e reglat putin bogat, cam 9000 ture, fata de 9300 maxim. Dupa ce am experimentat pierderea asta de putere in hover de vreo 5-6 ori am umblat la high si am incercat din nou hover: saracit 1/8- nu se vede nicio schimbare, imbogatit 1/8 - mi-a stat motorul in aer.

Banuiala mea ar fi ca e prea sarac acum pe low...

Apropos, hover-ul il face cu motorul in jur de 30-50%. Inainte sa umblu la low, nu aveam problema asta in hover, dar nu prea puteam sa mentin un hover cat de cat stabil.


0

#50 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 September 2012 - 08:39 AM

Doar o parere
Capota jos ( stiu ca e greu ) si ... :

1 - pornit
2 - incalzit
3 - ridicat cu botul la 45 grade sau chiar in sus.
4 - accelerat blana si verificat sa nu ai bule pe furtunul de alimentare .. asta ar insemna insuficienta presiune in rezervor, sau furtun fisurat in rezervor si nu mai trage gazul prin sorbul metalic ci ia aer mai sus pe langa teava zona in care nu ar mai fi gas decat daca e rezervor plin ochi
5 - daca totul este O.K.si tot nu vrea .. stiu eu un Saito misto ... dar inca nu .. formezi sase 6 si un operator ...
6 - alo da !.. cu el cu botul la 45 grade umbli la Hight - pare sarac ca si cum ar ramane fara gas, daca si daca tot nu ... Sa
asteptam si alte pareri


P.S.

Eu nu am inteles de ce motoarele voastre ( si al lui Hash ) nu scot fum cand sunt in zbor .. ale mele lasa urma pe cer de parca as avea pompa de fum , si Florin 100% avea un OS pe ShowTime care " fumega " la greu - cel putin cand ii dadea sprituri la sol in taxi era numa fum pe langa el.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 September 2012 - 08:43 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#51 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2012 - 07:59 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 24 September 2012 - 08:39 AM, a spus:

Eu nu am inteles de ce motoarele voastre ( si al lui Hash ) nu scot fum cand sunt in zbor ..

sa il vezi pe al meu ce dara de fum lasa de cand i-am pus mustiucul la toba. iese frumos si concentrat si nu mai adera la avion :)

@andung, dupa circa 6-7 secunde in hover motorul se incinge si pierde putere. fix asa face si al meu. am incercat tot felul de reglaje, nu mi-a reusit. lucrul asta l-am constatat si pe sol, daca se incinge nu mai trage mai mult de 3kg, altfel trage 4.5
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#52 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 September 2012 - 08:14 PM

Vezi postareahash84, la 24 September 2012 - 07:59 PM, a spus:

sa il vezi pe al meu ce dara de fum lasa de cand i-am pus mustiucul la toba. iese frumos si concentrat si nu mai adera la avion :)

@andung, dupa circa 6-7 secunde in hover motorul se incinge si pierde putere. fix asa face si al meu. am incercat tot felul de reglaje, nu mi-a reusit. lucrul asta l-am constatat si pe sol, daca se incinge nu mai trage mai mult de 3kg, altfel trage 4.5


Eu la Andung nu am vazut fum ca pentru un 4T ... nu stiu cat e de murdar dupa un zbor - al meu zici ca am turnat metanol pe el.
O sa fac poze la primul zbor sa vezi fum ... tu poate i-ai legat tigara de mustiucul ala.
Daca se incinge nu e bine - mai ales ca in weekend nu au mai fost 100 de grade - prea sec.
De ce nu incercati si cu 30 % nitro - juma de rezervor macar ca nu o sa ii sara ochii - eu la Magnum in 4T la indemnul
lui Vlad Marinescu acum cativa ani buni am incercat si pe urma numai cu 30% a mers inca 2 ani .. fum la greu si nu sarea
de 80 - 85 grade si asta vara iar ralanti mai stabil nu a avut niciodata ( am pus si cu 5% si 15% si cu 20% ).

Poate cineva mai priceput ar putea sa ne dumireasca daca in hover mai conteaza amestecul pe Low foarte mult sau
doar la ralanti si la reprize conteaza mai mult.

P.S.

Pana pun eu film uite asa scoate al meu fum :


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 September 2012 - 08:17 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#53 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2012 - 09:01 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 24 September 2012 - 08:14 PM, a spus:

daca in hover mai conteaza amestecul pe Low foarte mult sau
doar la ralanti si la reprize conteaza mai mult.


In carti :-) scrie ca ar conta cam pana la 50% din gaz, adica chiar in zona de hover... sunt curios si eu cum e de fapt.

S-ar cam lega de faptul ca inainte de a umbla la low ( de a-l saraci) nu am sesizat problema asta ( zic "sesizat" pentru ca nu prea puteam sa il tin mult timp) . Oricum, de curiozitate macar, prima data cum ajung la zbor, o sa-l dau iar bogat pe low ( in detrimentul cresterii turatiei la relanti) sa vad daca e vreo schimbare.
Tind sa cred din ce in ce mai mult ca pierderea de putere e de la faptul ca se incalzeste , cum zice si Hash.


0

#54 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 September 2012 - 09:44 AM

Motoarele astea de RC cand le apuca damblaua greu le dai de cap .. unele din diferite motive de fabricatie posibil au doar un punct exact unde merg bine .. cum ai miscat un surub si cu o,ooo de la acel punct o ia razna.

De exemplu ce nu inteleg eu acum ...

- un motor daca il SECI pe low ii creste turatia pana cand se opreste daca il seci prea tare ca nu mai are cu ce sa mearga
( exact ca la Hight ), daca il imbogatesti insa se ineaca si se opreste si atunci sau mai rau cand vrei sa accelerezi sa verifici repriza detoneaza pe invers si de multe ori ii sare elicea .

Incearca sa o iei de la inceput :

1 - pune Low ca in setarile de fabrica.
2 - pune Hight la 2,5 - 3 ture deschis.

Si vezi ce se intampla.

daca de la zero la jumatate ( spritz ) scoate prea mult fum si da sa detoneze = prea bogat
daca de la zero la jumatate ( spritz ) da sa moara si nu scoate fum deloc = prea sarac
si te joci in jurul pozitiei pana ii dai de cap dar usor de tot cu +/-

Eu la Magnum am reusit abia dupa ce am reglat low in mers ( a fost greu pentru ca trepida prea tare si nu nimeream cu surubelnita fanta surubului)dar in momentul cand am fost pe pozitie avea mersul rotund si au scazut si vibratiile putin.


Toate astea cu termometrul pe el sa nu sara de 80-85 grade.

In final incearca sa il zbori si fara capota ( daca nu incurca la CG prea mult ) ca se vezi cu racitul ... daca asa este bine
vezi ce fante de aerisire mai poti sa ii faci .

Ma repet .. nu am vazut fum la al tau cum ar trebui sa aiba ...

Uite OS-ul lui Florin 100% pe Showtime .. la sol pana sa plece ce fum scoate : http://vimeo.com/1333613
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#55 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 September 2012 - 02:57 AM

Nu am vrut sa mai deschid un topic.
Auzisem, dar nu am vazut cu ochii mei, ca la un bimotor (cu motoare termice) motorul mai prost reglat este''tras'' de celalalt. Un fel de sincronism. Sa fie un mit urban, sau ceva in genul:

http://www.youtube.c...h?v=JWToUATLGzs
Multa, multa bafta.

PS. Va rog sa observati ca masa se misca.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 September 2012 - 02:59 AM

0

#56 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2012 - 08:05 PM

Revin cu detalii legata de pierderea de putere in hover la TT F-91.
Dupa ce ne-a Gigi a zis de zece ori ca nu scoate fum, azi m-am dus hotarat la camp cu gandul sa-l fac sa scoata fum ( adevarat ca eram si eu pe acceasi idee de a-l imbogati pe low).
l-am deschis cate 1/8 ture si apoi cu botul in sus, la sol, verificat la fiecare pas daca pierde din putere in hover.
Am ajuns sa-l deschid cam 3/4 fata de setarea de fabrica, a inceput sa scoata fum :-) si a inceput sa nu mai piarda din putere in hover.

cu relantiul ok, sub 3000 si fericit c-am nimerit-o, i-am dat vreo 2 zboruri dupa care mi-am zis ca ar fi bine sa-l imbogatesc si mai mult , sa vad care e treaba: am obtinut din ce in ce mai mult fum, dar nu mai puteam tine relantiul in limite rezonabile ( tacea sub 3500), uneori o lua in sens invers, etc. In fine, am facut tot felul de experimente incat nu mai stiu acum unde era ok, dar macar stiu principiul.
Mai ramane sa ma lamuresc unde trebuie sa ma opresc cu imbogatitul, ca e o marja destul de mare.


0

#57 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2012 - 08:42 PM

Am vrut evident sa scriu "Nea' Gigi", din viteza mi-a iesit "ne-a"... scuze @RD :-)


0

#58 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 September 2012 - 10:47 PM

Vezi postareaANDUNG, la 30 September 2012 - 08:42 PM, a spus:

Am vrut evident sa scriu "Nea' Gigi", din viteza mi-a iesit "ne-a"... scuze @RD :-)


Sanatosi sa fim si sa mearga motoarele ...

Ce am facut eu de 2 zile la un motor :

1 - Pui Low ca in fabrica
2 - lasat sa se incalzesca
3 - verificat repriza ( spritzuri scurte de la zero pana la jumatate de thr )
- trebuie sa raspunda bine si sa scoata si ceva fum dupa ce sta putin la ralanti
4 - daca inca nu poti obtine ralanti de 2800 - 2900 inseamna ca e prea bogat si dupa ce merge o vreme ( mai mult
sau mai putin ) se INEACA , se uda si se raceste bujia si ... se opreste
5 - de la punctul asta .. incepi si saracesti dar foarte fin , foarte fin .. chiar daca dureaza ceva
faci asta pana reusesti sa pastrezi ralantiul la 2800 - 2900 maxim ( daca iese si mai jos si mai bine )
Sa ai in continuare repriza buna si fum la primele 2-3 sprituri.
Daca dimpotriva il imbogatesti mai mult nu sta ralantiul plus ca poti ajunge in pozitia in care sa dea rateu ca si cum
ar porni invers - de fapt se opreste atat de brusc incat i se poate desface elicea.
6 - daca tot saracindul , incepe sa nu mai aiba repriza si da sa se opreasca cand dai spritz deja e prea sarac si o iei invers tot micrometric.

TERMOMETRUL pe el tot timpul .. sa nu sara de 85 grade .. hai maxim 90 dar ocazional.

7 - odata reglat Low te muti la Hight ( asta a fost deschis cam 3 ture pana acum )
8 - cu turometrul incepi sa strangi Hight pana obtiii turatia maxima dupa care il deschizi inca putin pana mai scade turatie
cu vre-o 300 de ture ( eu scad cu vre-o 400-500 ca sa fiu sigur ca e mai bogat si nu se incinge ).

Dupa zbor la aterizare imediat iei temperatura .. daca e mica 75-80 grade mai inchizi cate un Clik Hight si iar zbori si iar
masori temperatura pana il tii in maxim 90 grade.

Daca afara e foarte cald il mai imbogatesti 2-3 clik-uri daca e frig il mai saracesti 2-3 clik-uri.

Semnat : ne-a GIGI !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#59 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2014 - 03:05 PM

Eu am deschis topicul, eu il continui.. :)

Dupa ceva vreme in care motorasul a stat in conservare, curatat si gresat, am decis sa il repun la treaba.
Astfel ca prima operatiune a fost sa il fac bucatele, sa ii fac baie in WD40 si nitro si apoi sa il montez la loc.

Bucatele = inclusiv carburator -> inclusiv low needle

Drept urmare ma aflu in urmatoarea dilema vizavi de ce spune manualul:

Citeaza

REALIGNMENT OF MIXTURE CONTROL VALVE

In the course of making carburetor adjustments, it is just possible that the Mixture Control Valve may be inadvertently screwed in or out too far and thereby moved beyond its effective adjustment range.
Its basic setting can be re-established as follows:
Close the throttle rotor gradually from the fully opened position until it is just fully closed. (Do not turn further.) Then, screw in the Mixture Control Screw until it stops. Now unscrew the Mixture Control Screw as indicated below.

OS 46FX - approx 1+1/2 turn


Din ce spun ei inchizi butoiasul pana se inchide complet fanta de aer a carburatorului si strangi surubul in exact acea pozitie. facut!!
Dupa care din acea pozitie desurubezi o tura si jumatate. Facut!

Si acum dilema: Cand desurubez o tura si jumatate, fanta care era deja inchisa complet, se inchide si mai tare. Nu ar trebui de fapt sa strang surubul o tura si jumatate astfel incat sa limitez cursa butoiasului si sa ramana fanta usor deschisa? E logica mea paradita?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#60 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 June 2014 - 06:17 PM

Vezi postareaMaverick, la 02 June 2014 - 03:05 PM, a spus:

Eu am deschis topicul, eu il continui.. :)

Dupa ceva vreme in care motorasul a stat in conservare, curatat si gresat, am decis sa il repun la treaba.
Astfel ca prima operatiune a fost sa il fac bucatele, sa ii fac baie in WD40 si nitro si apoi sa il montez la loc.

Bucatele = inclusiv carburator -> inclusiv low needle

Drept urmare ma aflu in urmatoarea dilema vizavi de ce spune manualul:



Din ce spun ei inchizi butoiasul pana se inchide complet fanta de aer a carburatorului si strangi surubul in exact acea pozitie. facut!!
Dupa care din acea pozitie desurubezi o tura si jumatate. Facut!

Si acum dilema: Cand desurubez o tura si jumatate, fanta care era deja inchisa complet, se inchide si mai tare. Nu ar trebui de fapt sa strang surubul o tura si jumatate astfel incat sa limitez cursa butoiasului si sa ramana fanta usor deschisa? E logica mea paradita?


Ei au dreptate. Facand ca ei, cand serarul este inchis, jiglorul pentru carburant este deschis, nu? Are pe unde sa intre carburant.
Multa, multa bafta.


0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro