P-51D Mustang ultra-micro by Parkzone BNF DSM2 4ch
#1
Postat 09 June 2010 - 01:49 PM
Rezultatul a fost transportarea la bagaje de mana a unei cutii de dimensiuni impresionante, in care se afla micul avion din pozele de mai jos:
http://i68.servimg.com/u/f68/11/28/30/87/mustan10.jpg
http://i68.servimg.com/u/f68/11/28/30/87/mustan11.jpg
A costat 89 de iepuroi, adica 118$. Am apreciat ca, la cat e de umflat dolarul acum, era greu sa ies mai ieftin cu posta, si oricum, e alta placere sa-l iei cu mana ta din magazin :)
Are 4 canale: motor, eleroane, elevator si carma. Am tras azi dimineata un zbor, out of the box, fara sa modific nimic, si prima impresie este excelenta. Din cate am inteles motorul e identic cu cel de pe blade MSR, si trage foarte frumos. La aterizare am avut noroc sa nu dau cu elicea de asfalt, dar e cam loterie (trenul de aterizare e destul de scurt).
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#2
Postat 11 June 2010 - 10:57 PM
#3
Postat 12 June 2010 - 10:31 AM
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#4
Postat 30 June 2010 - 10:48 PM
Adica la modul ca vrei sa faci un surub in aer la 3-4 m inaltime, se angajaza si se infige in pamant, iar tu apuci sa tai throttle cam la 1 m de sol, ca incerci sa-l redresezi, si rezultatul e zero rupturi si eventual ceva zgarieturi greu de sesizat.
Pe asfalt am reusit sa fac roata pe aripi cu el, si rezultatul au fost niste colturi de aripa usor indoite. Coada i-am rupt-o dupa o cazatura pe asfalt in urma careia ma asteptam sa mai pot recupera cel mult circuit board-ul :lol:, dar dupa 2 picaturi de lipici si un pic de scotch era din nou in aer. Pe scurt, poti incerca figuri pe care le-ai indrazni doar pe simulator :lol:.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#5
Postat 20 December 2010 - 09:47 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#6
Postat 21 December 2010 - 09:48 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 December 2010 - 09:49 PM
#7
Postat 21 December 2010 - 09:59 PM
dan_mitea, la Dec 21 2010, 09:48 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 21 December 2010 - 10:10 PM
Totusi, daca "bigger is better", atunci, cum poate sa zboare asa http://www.youtube.com/watch?v=1FOKvagRg3U...feature=related , in acele conditii de vant, un aeromodel de asemenea dimensiuni si greutati???? O fi dat Boc vre-o ordonanta de urgenta, ceva si ... a modificat pachetul legislativ al ... fizicii???
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#9
Postat 22 December 2010 - 12:02 AM
#10
Postat 22 December 2010 - 08:20 AM
Iar treaba cu "bigger is better" fara explicatii logice, (nu pseudo-logice) nu ramane decat un mit. Mai degraba o justificare la nivel mental a celui care si-a luat, in cazul nostrul un avion cu anvergura aripii de 2,5m ... Practic, din cate am vazut eu pe net, avionul cu anvergura aripii asa de mare, ca manevrabilitate este chiar inferior unei astfel de "insecte" cum este acest P51 ultra-micro, practic, n-ai sa poti face in vecii vecilor cu o hardubaie ceea ce faci cu "insecta". Mai ramane factorul viteza, dar ... cred eu ca cu oarece mici modificari, "insecta" poate rezolva si aspectul asta ...
Cineva imi dadea exemplul condorului vs colibri ... dar tot in natura avem exemplul condor vs uliul/soimul pelegrin (care-i cea mai rapida pasare, iar in picaj atinge 300kmh si mai mult, daca nu ma inseala memoria) iar ca dimensiuni soimul este cu numai 15cm mai mare ca un porumbel. Iar daca este sa luam tot natura ca exemplul ... dinozaurii au disparut de niste foarte multe mii de ani, iar soarecii si carcalacii, vor fi pe planeta asta, pana la sfarsitul paminutul, cand soarele se va transforma intr-o gigantica gazoasa si va inghite intreg sistemul de planete care graviteaza in jurul lui. Concluzia generala de aici ... "bigger is not better". Deci mituri ...
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 22 December 2010 - 08:34 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#11
Postat 22 December 2010 - 08:39 AM
PaunFD, la Dec 22 2010, 08:20 AM, a spus:
Iar treaba cu "bigger is better" fara explicatii logice, (nu pseudo-logice) nu ramane decat un mit. Mai degraba o justificare la nivel mental a celui care si-a luat, in cazul nostrul un avion cu anvergura aripii de 2,5m ... Practic, din cate am vazut eu pe net, avionul cu anvergura aripii asa de mare, ca manevrabilitate este chiar inferior unei astfel de "insecte" cum este acest P51 ultra-micro, practic, n-ai sa poti face in vecii vecilor cu o hardubaie ceea ce faci cu "insecta". Mai ramane factorul viteza, dar ... cred eu ca cu oarece mici modificari, "insecta" poate rezolva si aspectul asta ...
Cineva imi dadea exemplul condorului vs colibri ... dar tot in natura avem exemplul condor vs uliul/soimul pelegrin (care-i cea mai rapida pasare, iar in picaj atinge 300kmh si mai mult, daca nu ma inseala memoria) iar ca dimensiuni soimul este cu numai 15cm mai mare ca un porumbel. Iar daca este sa luam tot natura ca exemplul ... dinozaurii au disparut de niste foarte multe mii de ani, iar soarecii si carcalacii, vor fi pe planeta asta, pana la sfarsitul paminutul, cand soarele se va transforma intr-o gigantica gazoasa si va inghite intreg sistemul de planete care graviteaza in jurul lui. Concluzia generala de aici ... "bigger is not better". Deci mituri ...
Eu cred ca cei care iti spun asa iti spun din proprie experienta.Cand o sa ajungi sa zbori cu avioane mai mari ,o sa vezi pe pielea ta care e diferenta.Nu fii incapatanat,asculta la cei mai experimentati, care sigur nu vorbesc din carti.Teoria e teorie dar parctica e cu totul altfel.Incearca si vei vedea.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#12
Postat 22 December 2010 - 09:15 AM
Si spun asta, pentru ca uite aici: http://www.youtube.c...C_H_Q9k6nw&NR=1 La nivel de simplu spectator, "insecta" zboara bine. Pot sa spun ca se cam "lupta" sa vina in vant si ca tinde sa urce, dar una peste alta, zboara bine si frumos, iar conditiile de vant sunt chiar ... respectabile. Iar ceea ce apare in videoclip, nu cred ca este ... pixelul albastru/rusine dinu patriciu ...
Cat despre "masinile nemtesti" ... asta o spun eu din proprie experienta ... ca nu sunt nici pe departe ceea ce spune "mitul" despre ele. Sunt masini ca oricare altele, care se defecteaza, tot la fel ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#13
Postat 22 December 2010 - 11:26 AM
PaunFD, la Dec 22 2010, 08:20 AM, a spus:
Iar treaba cu "bigger is better" fara explicatii logice, (nu pseudo-logice) nu ramane decat un mit. Mai degraba o justificare la nivel mental a celui care si-a luat, in cazul nostrul un avion cu anvergura aripii de 2,5m ... Practic, din cate am vazut eu pe net, avionul cu anvergura aripii asa de mare, ca manevrabilitate este chiar inferior unei astfel de "insecte" cum este acest P51 ultra-micro, practic, n-ai sa poti face in vecii vecilor cu o hardubaie ceea ce faci cu "insecta". Mai ramane factorul viteza, dar ... cred eu ca cu oarece mici modificari, "insecta" poate rezolva si aspectul asta ...
Cineva imi dadea exemplul condorului vs colibri ... dar tot in natura avem exemplul condor vs uliul/soimul pelegrin (care-i cea mai rapida pasare, iar in picaj atinge 300kmh si mai mult, daca nu ma inseala memoria) iar ca dimensiuni soimul este cu numai 15cm mai mare ca un porumbel. Iar daca este sa luam tot natura ca exemplul ... dinozaurii au disparut de niste foarte multe mii de ani, iar soarecii si carcalacii, vor fi pe planeta asta, pana la sfarsitul paminutul, cand soarele se va transforma intr-o gigantica gazoasa si va inghite intreg sistemul de planete care graviteaza in jurul lui. Concluzia generala de aici ... "bigger is not better". Deci mituri ...
Cu un model mic nu poti face ce poate face un model mare - probabil nici invers , dar ideea este : ma intereseaza sa fac ce face cel mic sau nu ? Cele mici sunt instabile , nu au tinuta, nu poti face manevre 3D bine si corect ( excluzand modelele de sala dar care nu sunt foarte mici ci doar foarte usoare ) deci sunt un fel de Trabant pe circuitul de la Idianapolis alaturi de cele dedicate circuitului !
Cele foarte mici ( modelele ) intra la clasa jucarii, ciudatenii, amuzament - pentru sport de performanta insa ...
Uite un zbor frumos care nu il poate face nici o " musca " :
ZBOR
P.S.
Raspunsuri cu justificari, cu teorii aerodinamice si mai stiu eu ce conexiuni logice nu o sa poti primii pe forum si cu atat mai putin daca intram in exemple de masini, pasari si animale ! Nu din rea vointa ci pentru ca ar dura prea mult si nu este nici locul - este topicul unui coleg care nu are nevoie de off topic !
Contrele verbale insa au efect imediat dar nu duc decat la pauza mai scurta sau mai lunga pe forum !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 December 2010 - 11:35 AM
#14
Postat 22 December 2010 - 11:40 AM
PaunFD, la Dec 22 2010, 09:15 AM, a spus:
Asta asa e.Datorita globalizarii,componentele sunt facute acolo unde costul de productie este din ce in ce mai mic,vezi fabrici in Romania.De aici si calitatea din ce in ce mai scazuta a produsului final.Totodata competitia a facut ca in momentul de fata orice marca sa trebuiasca sa scoata modele noi pe banda rulanta,adica 2-3 ani si nu 5 cat era inainte,toate testele fiind facute direct pe spatele clientilor,din pacate..
Asa ca subscriu:toate sunt la fel,se defecteaza la un moment dat.. :rolleyes:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#15
Postat 22 December 2010 - 12:21 PM
Un mare dezavantaj al unui aeromodel de dimensiuni mici este ca ... nu se mai vede cu ochiul liber, la un anumit moment dat. Azi, am pierdut de 2 ori aeromodelul din vedere. Prima data am reusit totusi sa-l vad si sa continui zborul, a doua oara insa ... n-am mai fost atat de norocos si aproape ca l-am pierdut de tot.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 22 December 2010 - 12:32 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#16
Postat 22 December 2010 - 12:31 PM
PaunFD, la Dec 22 2010, 08:20 AM, a spus:
De numarul Reynolds ai auzit ?
Cu cat coarda e mai mica, capacitatea unui profil aerodinamic de a da portanta scade. Exista si un histerezis, adica la RE mic, o aripa angajata nu se mai redreseaza decat foarte greu.
Poti pilota un avion mic, insa trebuie sa-l tii tot timpul cu viteza mare - sau sa-l faci extrem de usor, ceea ce nu prea se impaca cu baterie, motor, servouri.
#17
Postat 22 December 2010 - 03:45 PM
PaunFD, la Dec 22 2010, 12:21 PM, a spus:
Un mare dezavantaj al unui aeromodel de dimensiuni mici este ca ... nu se mai vede cu ochiul liber, la un anumit moment dat. Azi, am pierdut de 2 ori aeromodelul din vedere. Prima data am reusit totusi sa-l vad si sa continui zborul, a doua oara insa ... n-am mai fost atat de norocos si aproape ca l-am pierdut de tot.
Fara a intra in argumente stiintifice caci ma depasesc pot spuna ca :
1 - aeromodelul se zboara cat mai aproape si in conditii de siguranta , in linii drepte , in fata pilotului si paralel cu postul de pilotaj al acestuia .
Daca pilotul incepe sa se invarta pe loc in jurul sau e clar .... mai are de invatat caci nu zboara modelul pe unde vrea pilotul ci modelul zboara cam pe unde vrea el. - modelul . La fel si cu distanta ..... daca il duce la cuca macaii si nu il mai vede ....... recomand mult simulator si si acolo ( in simulare ) modelul sa nu fie mai departe de 25 m de pilot ca in realitate sa il poti tine pana in 50 - 100 m.
Zborul departe scoate modelul din zona vizuala si chiar daca mai intuiesti pozitia acestuia pierzi toata placerea de a admira modelul - caci de aia le luam ca sa le admiram cu zboara si sa ne incante privirea, daca e spectacol atunci si pe a publicului.
2 - Am trei modele identice de la Sebart : Katana 30, Katana 50 si Katana 120 .Toate foarte O.K. dar :
- mai stabil, mai precis in miscari este cel mare 120 - nu are treaba cu adierile de vant, curentii de aer de la inaltimea la care zboara , plus toate celelalte elemente de aerodinamica care cum am spus ma depasesc.
Cel mai mic este o placere sa il zbori dar este foarte agil, si foarte repede poate ajunge de pe fata pe spate sau invers si cand zic mic are totusi 1,25 m anvergura cu 1,25 lungime.
Si venirea la aterizare difera.
De asemenea important la modele pe langa greutate este si lungimea lor ( un model scurt , desi cu anvergura O.K. va avea un zbor mai sinuos, valurit si asta la aterizare te taxeaza daca nu ai experienta ).
Un model mai lung sta si mai bine in hover ( daca este de 3D) - incearca sa tii ( exemplu deja stiut ) pe deget in echilibru
un creion sprijinit de un capat in pozitie verticala, si incearca si o coada de matura de 1,5 m . Concluzia o tragi singur.
Sa vezi diferentele de zbor la heli dintre un model clasa 250 si unul 600 - 700 si o sa constati singur ca the bigger it is ....
Si ca o concluzie ..... nici un model nu este ca altul indiferent cine este la stick-uri. O sa vezi , dar poti si citi pe forum cum un model facut de o anumita firma ( sa spunem CmPro ) e varza , e caramida zburatoare si multe astfel de caracterizari fata de alte modele de la alti producatori - asta se reflecta de obicei si in pret .
Nu o sa vezi la profesionisti astfel de modele , cum nici la schiorii de performanta nu o sa ii vezi in competitii pe doage de butoi sau echipamente din anii '60.
P.S.
Oare de ce modelele Jet cu turbina nu sunt si de 50 - 90 cm lungime - ar fi si mai ieftine si mai usor de transportat - sau poate or fi si nu am vazut eu !
Cand o sa iti iei un model mare (si iti doresc asta cat mai curand - dar depinde de bugetul tau sau de 6/49 ) o sa rogi moderatorii sa stearga afirmatiile de acum !
Altfel ajungem la proverbul cu vulpea si strugurii..
#18
Postat 22 December 2010 - 09:26 PM
Mutlumesc mult!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma