Modelism - RHC Forum: AEROMODELING WORLD CHAMPIONSHIPS CLASS F1D - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AEROMODELING WORLD CHAMPIONSHIPS CLASS F1D 4-9 OCTOBER SLANIC PRAHOVA ROMANIA

#61 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 March 2005 - 05:13 AM

Am terminat-o cu filmul.
Imi dadeam cu presupusul cum fac placi atat de subtiri. Ma gandeam ca poate le slefuiesc dintr-o placa de 0.8 de ex.
0

#62 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 March 2005 - 08:36 AM

Balsa il pot eu slefui la 0.25mm din balsa cu taietura "spiegel"...folia (microfilmul) nu se mai toarna pe apa ci se cumpara de gata...cauciucul din care e motorul daca nu se gaseste taiat la dimensiune se poate taia cu dispozitive manuale....cunosc doi oameni care au asa ceva. Hobanajul se face cu fire de bor daca nu ma insel, mai subtiri decat firul de par (inainte se facea din constantan de 0.05 mm). Totul exista de gata, inclusiv fuselaje facute (poate chiar modele de gata), de la competitori dace reusesti sa-i contactezi cumva.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 23 March 2005 - 09:50 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#63 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2005 - 09:13 AM

Aproape ati ghicit! Balsa se rectifica, pe masina de rectificat...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#64 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 March 2005 - 01:11 PM

Ok. Deci se poate....acum chiar mai usor.
Dar ce facem cu stranuturile ?
0

#65 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 March 2005 - 01:33 PM

...si astea se gasesc de cumparat!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#66 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 23 March 2005 - 10:56 PM

Unii mai folosesc inca cu succes microfilmul, care nu este altceva decat ulei de camfor picurat intr-un vas cu apa. Se stie exact cate picaturi de solutie(mai are si altceva dar nu imi amintesc)se pun in apa fata de suprafata pe care se intinde. Cu o rama de lemn scufundata in apa se extrage de pe suprafata apei pelicula de film si se pune la uscat. Din rama respectiva se iau bucati de film care se lipesc de structura micromodelului cu o pensulica fina tot cu apa(sau cu scuipinol).
Ce este insa curios este calitatea lemnului de balsa. Greu gasesti o bucata in zeci de metrii cubi . Baghetele de 1mmx1mm se taie cu dispozitive simple din lame de ras se cantaresc si se marcheaza cu carioca pe culori fiind folosite astfel pentru aripa, ampenaje.
Mai nou o firma din America produce un film polimeric foarte subtire ce inlocuieste microfilmul clasic fiind tot atat de subtire dar mult mai rezistent. 100 de gr de film iti ajung ani intregi, ca si bucata de balsa.
Firul de bor se procura si el. Este foarte important si firul de cauciuc. Este cauciuc natural 100% si tot asa cateva firme din lume il produce.
Acuma investitia pare minora, cu ceva efort poate circula prin posta astfel de materiale de la oamenii din acest reportaj. Cel mai important este exercitiul fin al constructiei. Se lucreaza subt lupa, se lucreaza cu cantar de sutimi de gram. Si apoi vin antrenamentele, multe la numar pana sa scoti un timp de zbor competitiv.
Daca depasiti aceste etape placerea unui campionat in salina Slanic este imensa! SUCCES

Aceasta postare a fost editata de Dom*PROFESOR: 23 March 2005 - 10:58 PM

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#67 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 March 2005 - 11:06 PM

intrebare... domle cum stii cata apa sa dai sa lipesti microfilmu?
ca ai zis.. masa totala de 1,2 grame... pai o picatura de apa de pun in plus si s-a dus dreq masa totala a modelului...

cred ca o schema de constructie cu elementele clasice si bazata pe un micromodel clasic ar clarifica multe lucruri.

MIG-29
0

#68 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 March 2005 - 08:35 AM

Dom*PROFESOR, la 23 Mar 2005, 23:56, a spus:

...microfilmul, care nu este altceva decat ulei de camfor picurat intr-un vas cu apa. Se stie exact cate picaturi de solutie(mai are si altceva dar nu imi amintesc)se pun in apa fata de suprafata pe care se intinde.

Nu e camfor, e nitroceluloza (emaita) picurata pe suprafata apei, dar reteta e multipla si chiar complexa...unul din aditivii din emaita este camforul. In Bucuresti cunosc pe Serban Ion si Donia Horatiu, faurari in trecut de astfel de microfilme. Deasemenea, in trecut am citit undeva cateva retete si tehnologii propuse de un profesor din Rosiori...imi cer scuze ca nu imi mai amintesc acum numele, dar porecla consacrata era "Pantera Roz".
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#69 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 24 March 2005 - 08:43 AM

Migule, uite ce zic eu. In Romania treaba cu micromodelele e consacrata. Nu are rost sa inventezi apa calda. Tehnologia e bine pusa la punct in ce priveste materialele, constructie, zbor. Il rugam pe Pittz sa invite un cunoscator pe forum sau ceva telefoane.Marinare eu zic sa nu vorbesti in necunostinta de cauza, emaita nu se intinde pe apa nici legata dar te iert, ai si tu inertia contrazicerii considerata de mine constructiva.
Sunt cativa baieti de la Otto Hintz incoace care au ajuns unii conducatori de loturi in alte tari la micromodele. Din discutiile cu ei au fost deschisi la orice intrebare sau sfaturi.Ma mai interesez si eu
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#70 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 24 March 2005 - 08:46 AM

Acei oameni sunt chiar in reportajul de la Salina! Cu ei trebuie vorbit pentru ca si ei duc pe umeri o mostenire si traditie de la generatia anterioara pe care trebuie sa o dea mai departe...
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#71 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 March 2005 - 09:05 AM

Dom*PROFESOR, la 24 Mar 2005, 09:43, a spus:

Marinare eu zic sa nu vorbesti in necunostinta de cauza, emaita nu se intinde pe apa nici legata dar te iert, ai si tu inertia contrazicerii considerata de mine constructiva.

Daca tot m-ai iertat si daca tot e constructiva discutia, am pus mana pe telefon si l-am sunat pe Donia si am aflat urmatoarea reteta (dar nu este unica!!!!):
Emaita 1/2 litri;
Camfor 4-6 picaturi (deci camfor, nu ulei de camfor cum sustineai);
Ulei de Eucalipt 8-10 picaturi (acesta ii confera cica elasticitate si ajuta ca emaita sa se intinda pe apa);
Ca diluant NU SE FOLOSESTE ACETONA deoarece microfilmul iese alb mat si prea gros (consistenta emaitei trebuie sa fie asemanatoare cu a untdelemnului);
Toate cele trei componente se amesteca asa incat produsul finit sa fie cat mai omogen;
Reteta nu e riguroasa...se face pe incercari (probabil puritatea componentelor are un cuvant greu de spus);
Din produsul finit se picura pe suprafata apei. Microfilmul se ridica de pe apa cu ajutorul unei rame imersate in prealabil (si aici manevrarea este speciala).

Sigur, parca tot mai simplu e sa o cumperi de gata, filmul sintetic.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 March 2005 - 11:30 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#72 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 24 March 2005 - 11:17 AM

Bravo Marinare! Parerea mea e ca cine vrea sa faca sa ia legatura cu profesionistii, cred ca trebuie lucrat o perioada de timp subt indrumarea lor. E ca un fel de a transmite virusul pasiunii.Si cand l-ai luat nu mai scapi de el!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#73 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2005 - 01:11 PM

Si io zic la fel. La clasa asta, nu poti sa fi autodidact. Nu traiesti destul...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#74 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 24 September 2006 - 09:39 PM

Revin cu acest subiect tocmai pentru ca in perioada 2-7 octombrie 2006 va fi inca o editie a mondialului la salina.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#75 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3621
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

  Postat 20 November 2008 - 11:47 PM

Cine zice ca micromodelisti nu sunt pe forum, Sanpetrean Aurel alias casper20 pe forum va saluta.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#76 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3621
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 20 November 2008 - 11:51 PM

Dom*PROFESOR toata stima si respectul pentru promovarea acestei ramuri nobile zic eu a modelismului F1D
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#77 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 21 July 2011 - 08:27 PM

Vezi postareaDom*PROFESOR, la 11 October 2004 - 02:36 AM, a spus:

Fost campion mondial, maestru emerit al sportului, om de o inalta tinuta morala: Popa Aurel. Nu acelasi lucru putem spune despre Corneliu mangalea, coechipierul sau, care a dat dovada de infatuare, sfidare la adresa celorlalti, coleric. Si daca tacea filozof ramanea! Pacat

Toata stima pentru Dl. Popa Aurel , recent am gasit in revista Modelar nr. 12/1971 , un plan de micromodel aflat sub semnatura domniei sale .....
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro