Hai sa va impartasesc putin din eforturile mele de a convinge acest motor sa functioneze bine:
Pompa de benzina este de fapt pompa de la Walbro, decupata din corpul carburatorului si realizata separat cu componente identice; membrane, capac, cui poantou.... doar iesirea are capac separat cu stut pentru furtunul ce merge la carburator.
Carburatorul, cum stiti, este derivat dintr-unul de nitro si are o mare buba: Nu poate face corect raportul aer/combustibil pentru o functionare sigura intr-o gama larga de conditii de mediu. Daca ai noroc de unul bine potrivit din fabrica, merge; daca nu, iti mananci zilele. Si daca combustibilii nitro sunt mai putin pretentiosi la dozaj, cu benzina nu vrea decat in limite mici de variatie ale acestui raport sa functioneze corect. Al meu se comporta bine la rece, dimineata, iar cand se incalzea afara, fie imediat, fie in zbor se oprea sau ii scadea serios turatia. I-am schimbat toba cu una de ASP 52, cu sita interioara scoasa si evacuarea largita la 10mm ca a tobei originale. Rezultatul a fost cresterea turatiei maxime de la 8400rpm la 9200rpm, cu aceeasi elice, 12x4 pe el.
Am incercat inlocuirea carburatorului cu unul tip Walbro de la RCG 15 printr-o flansa adaptoare montata in locul vechiului carburator. Zona de turatii mici merge doar cu socul pus, altfel spus nu are destul debit de aer ca sa aspire combustibilul. De la jumatatea deschiderii clapetei de acceleratie la maxim merge si trage ca nebunul; cu acelasi 12x4 urca la 11200rpm.
Concluzia mea dupa toate incercarile facute este ca trebuie sa refac profilul jiclorului de minim care are un rol esential in realizarea raportului corect aer/combustibil, rotatia clapetei de aer fiind corelata cu deschiderea gazului pe varful acestui jiclor. Ma refer la cel original.
Momentan am inlocuit motorul cu un ASP de 10cc/4T ca sa zbor modelul si cum voi avea posibilitati ma voi ocupa si de jiclor. Concluzia mea este ca la deschideri mari ale clapetei inneaca motorul, avind in vedere ca pe vreme rece merge pentru ca nu toata benzina apuca sa se vaporizeze in camera de ardere. Motorul nu se supraincalzeste, deci calarea se exclude.
Sper sa reusesc, nu vreau sa renunt la el inca.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 23 October 2013 - 07:06 PM