Modelism - RHC Forum: OS GT-55 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

OS GT-55 Primul benzinar, dupa mult timp, de la OS

#1 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2010 - 09:03 PM

Recunosc ca atunci cand am comandat acest motor, am facut-o cu o oarecare indoiala, din doua motive: nu prea existau review-uri pe net si nici filmulete cu teste, iar OS nu mai facuse un motor pe benzina de mai bine de 60 de ani. Pe langa treaba asta, aveam de unde alege un motor consacrat in aceeasi categorie de pret: 3W 55 xi, DA-50, MVVS 58, Mintor 55. In final, curiozitatea m-a facut sa aleg OS-ul.
Ce mi-a placut la el: Design-ul, suprafata mare de racire, camasa cilindrului facuta din otel, segmentul subtire, admisia prin arbore ca la metanoale, carburatorul facut special de Walbro pt. ei, aprindere electronica ce stie Li-Po. Ca esapament, am ales o toba Zimerman din inox, pt. motoare de 50-60 cmc.
Dupa desfacerea coletului, asteptarile mi-au fost rasplatite: calitatea materialelor si a finisajului era peste asteptari. Porturile de transfer atent finisate, fara bavuri; pistonul usurat si perfect prelucrat; honuirea cilindrului facuta ca la carte; segmentul f. subtire, in motoarele de competitie am mai vazut asa ceva; fereastra de evacuare lustruita; aprinderea electronica cu traseu de masa suplimentar catre motor; totul MADE IN JAPAN. Sablonul de prindere al motorului coincide cu DA-50, DLE-50 ca si distanta intre gaurile flansei de evacuare (40mm). Greutatea cantarita este exact cea din specificatii, 1720g motor + aprindere. Ce m-a deranjat un pic a fost lipsa unui esapament dedicat, facut tot de OS.
Prima pornire a fost mai anevoioasa, probabil din cauza reglajelor initiale. Am folosit benzina Carerra100 si ulei Yacco KVX RACE in raport de 1:30. Desi OS recomanda reglarea motorului si rodarea lui in aer, am dat un plin la sol, ocazie cu care am observat strangerile la suruburi (se puteau desface de la vibratii). Au urmat trei plinuri in aer, fara incidente, motorul raspunzand bine in toata gama de turatii, desi amestecul era un pic bogat, ca pentru rodaj. A doua iesire la zbor, s-a transformat intr-un cosmar: motorul mergea prost la sarcini partiale, am avut noroc ca nu s-a oprit. Pe furtunul de alimentare apareau bule de aer, iar motorul consuma mult desi nu trageam de el (500ml in 11 minute); l-am chinuit asa pret de 4 rezervoare. Misterul s-a rezolvat la Alba Iulia: furtunul de neopren din rezervor cedase in dreptul sorbului din pricina unui colier de plastic strans cu prea mult zel. Am pornit, l-am secat nitel pe low, iar acum merge de te unge pe suflet. Week-end-ul viitor voi pune elice 24*8, pana acum l-am chinuit cu 22*8 (pt. rodaj).

PS: Poate isi face cineva pomana si infiinteaza o rubrica de review motoare.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2010 - 03:31 PM

Din ce in ce mai multumit de motor. In prezent invarte o elice 23*8 si trage de Su-29 ca disperatul. Nu am masurat tractiunea ca nu ma intereseaza aspectul in mod deosebit si nici turatia. Inca pastrez amestecul putin bogat iar ulei folosesc 30ml la un litru de benzina. Turatia este incredibil de constanta, sta in hover la 30% acceleratie, fara sprituri, exact ca un electric. Nu necesita curba de gaz sau expo. Urmatoarele zboruri vor fi cu o Biela 24*8 din carbon.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2010 - 07:13 PM

Vezi postareaMLGore, la Jul 19 2010, 04:31 PM, a spus:

Din ce in ce mai multumit de motor. In prezent invarte o elice 23*8 si trage de Su-29 ca disperatul. Nu am masurat tractiunea ca nu ma intereseaza aspectul in mod deosebit si nici turatia. Inca pastrez amestecul putin bogat iar ulei folosesc 30ml la un litru de benzina. Turatia este incredibil de constanta, sta in hover la 30% acceleratie, fara sprituri, exact ca un electric. Nu necesita curba de gaz sau expo. Urmatoarele zboruri vor fi cu o Biela 24*8 din carbon.


mamaaa ! Mi-ai luat-o inainte cu Biela ! Zi-mi si mie .... diferenta mare Biela - Mejzlik sau numai de pret ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2010 - 06:58 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Jul 20 2010, 08:13 PM, a spus:

mamaaa ! Mi-ai luat-o inainte cu Biela ! Zi-mi si mie .... diferenta mare Biela - Mejzlik sau numai de pret ?



Habar n-am! Mi-a dat-o Florin imprumut, pana imi gasesc una de lemn.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 21 July 2010 - 06:59 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#5 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 21 July 2010 - 08:59 PM

ce ai mah, cum imprumut?
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#6 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 13 October 2010 - 08:19 AM

Noutati despre comportamentul motorului?...ce ne mai poti relata despre el? :rolleyes:
ADOR VITEZA!!!
0

#7 Useril este offline   bogdantocaci 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 21-March 13

Postat 23 August 2014 - 05:11 PM

De curand am pus shi eu mana pe un OS GT 55, si asta la sfatul prietenilor, nu Costine?, intradevar numai superlative despre el, trage ca nebunul un Sukhoi 29,cu o elice 22*8, motorasul l-am luat de la cineva care a ars vreo 10l de gaz cu el, deocamdata ca si ulei de amestec folosesc ulei Still, mineral,dar cred ca o sa-l trec pe sintetic.Sunt super multumit, si asi merita fiecare banut
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro