incarcare lipo va rog mult un ajutor
#1
Postat 28 May 2010 - 06:13 PM
ce ma intereseaza in primul rand ar fi daca ei se vand incarcati sa nu si daca fac bine sa il incarc cu 2A?
la incarcare se leaga si firele de balans a celulelor la incarcator?
incarcatorul e turnigy accucell 6 si as fi recunoscator daca ma-ti ajuta cu unele sfaturi
Va multumesc anticipat pentru ajutor
#2
Postat 28 May 2010 - 06:27 PM
Sunt curios ce elicopter zbori tu cu 2S/2200.
Da, se cupleaza si mufa de egalizare si mufa de forta. Daca ai timp, incarca prin functia de balansare, daca nu, da-i charge. Numai in mod exceptional fast charge.
Cel mai sanatos este sa incarci sub 2,2 A, numai cu balansare-egalizare.
Nu lasa acumulatorul la incarcat ne supravegheat, poate sa supraincarce.
#3
Postat 28 May 2010 - 06:45 PM
Legat de charge si fast charge - o sa explic ce inseamna fiecare.
Bateriile lipo se incarca la curent constant (sa zicem 2A) pana ajung la tensiunea nominala de 4,2V/celula. Din acel moment acel moment incarcatorul pastreaza tensiunea constanta si scade curentul pana ce acesta ajunge la 1/10 din curentul initilal. Ultima faza dureaza destul de mult si nu mai baga prea mult curent. Asta e incarcarea normala.
La Fast Charge face acelasi lucru dar cand ajunge in faza finala incarca pana cand curentul ajunge la 1/5 din curentul initial. Din cauza asta incarcarea va fi mai scurta cu o pierdere neglijabila de mah.
De aici se vede ca Fast Charge nu e cu nimic diferit de charge normal si in nici un caz nu e periculos. Asta ca functii din incarcator.
Vlad se refera la fast charge - incarcare cu peste 1C - adica o baterie de 2200 mh sa o incarci cu 4-6 chiar 10A. Incarcarea este mult mai rapida dar nu orice baterie suporta asta bine si oricum e mai periculos si ii scurteaza viata.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 May 2010 - 06:47 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 28 May 2010 - 06:48 PM
vlad1, la May 28 2010, 07:27 PM, a spus:
Sunt curios ce elicopter zbori tu cu 2S/2200.
Da, se cupleaza si mufa de egalizare si mufa de forta. Daca ai timp, incarca prin functia de balansare, daca nu, da-i charge. Numai in mod exceptional fast charge.
Cel mai sanatos este sa incarci sub 2,2 A, numai cu balansare-egalizare.
Nu lasa acumulatorul la incarcat ne supravegheat, poate sa supraincarce.
#5
Postat 28 May 2010 - 06:51 PM
multumesc mult pentru ajutorul dat
#6
Postat 28 May 2010 - 07:07 PM
Ca sa incarci bateria cu un incarcator computerizat similar cu accucell sau imax, conectezi atat +- la firele groase de la acumulator cat si mufa de egalizare a bateriei pe portul de egalizare corespunzator numarului de celule (in cazul tau portul pentru 2 celule).
DIn meniul incarcatorului, selectezi LiPo Balance si apesi scurt pe start pentru alegerea numarului de celule si a curentului de incarcare. (selecteaza 2 celule si sub 2.2A) macar pentru inceput...pana te mai obisnuiesti cu el.
Daca tii lung apasat pe start, o sa apara ca pentru confirmare cate celule a detecat si cat ai selectat tu din meniu (cele 2 cifre trebuie sa coincida).Daca nu coincid, se complica putin problema dar nu e totul pierdut....nu intru in detalii.
Daca mai apesi odata start, incepe incarcarea propriuzisa.
Daca in timpul incarcarii, apesi butonul sageata dreapta, o sa iti apara tensiunile pe fiecare celula in parte. E bine sa te uiti din cand in cand.
In functie de tensiunile alea cand te intorci cu ea de la zbor, iti dai seama daca bateria e sau nu pe duca...ar trebui sa fie foarte apropiate valorile pe fiecare celula in parte.
Incarca intotdeauna cu egalizare!
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 28 May 2010 - 07:08 PM
#7
Postat 28 May 2010 - 07:27 PM
multumiri multe!!!
#8
Postat 28 May 2010 - 07:30 PM
#10
Postat 28 May 2010 - 09:13 PM
Trebuie sa-l lasi pina cind termina el. Are sa arate 4.20V, dupa care mai echilibreaza. Cind termina beep-aie, si scrie 'full' pe afisaj in stinga sus.
Acumulatoarele LiPo, se pastreaza (stocheaza) la o tensiune intermediara, nici incarcate dar nici descarcate complet.
#11
Postat 29 May 2010 - 03:57 PM
#12
Postat 19 March 2011 - 01:41 PM
emilemir, la 29 May 2010 - 03:57 PM, a spus:
poti sa mai comanzi un acu 4s de 2200 aceiasi marca acelasi nr de c(rata de descarcare) eu asa am facut cu o baterie de 1000. am avut una de 2s, am comandat una de 4s si am obtinut 2 de 3s, am mutat o celula de la 4s la 2s, am schimbat firele de agalizare si e gata. e mai dificil pt un incepator dar e treaba doar de atentie la polaritatea celulelor si sa ai mana buna la utilizarea letconului. cand soseste de la hk bateria 4s fac si un tutorial.
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------
#13
Postat 27 March 2011 - 05:06 PM
Eu le incarc cu cel putin 3A, adica 3A-5A si daca or sa ma tine cel putin 300 de incarcari o sa fiu multumit, un acumulator se incarca perfect si la sfarsit imi beep-uie de 4-5 ori si scrie FULL, problema este ca la celelalte lipo se incarca 5000 mah dar nu beep-uie deloc si nici nu scrie full, nu mai tin minte ce scria (cred ca error, wrong polarity sau ceva cu failed) nu am dat nici sageata dreapta sa vad daca sunt egale celulele.
O sa le iau in aceasta seara la servici si o sa incerc sa le reglez.
Eu incarc doar cu CHARGE, nu am dat niciodata BALANCE, am crezut ca daca bag si mufa de la balansare se egalizeaza ele automat. Cum descarc acumulatorii complet ca sa ii incarc din nou, cu cati A si cat scriu la V ?