economizor dacia cum se poate reduce consumul?
#1
Postat 01 October 2004 - 07:23 PM
am si eu o nelamurire referitoare la economizoarele care se gasesc pe piata,sunt bune de ceva sau este doar vrajeala?
eu am o dacie amarata din `86 si vreau sa stiu daca o reusit cineva sa micsoreze consumul sub 7% si cum
eu i-am facut tot felul de "inventii":
-aprindere electronica
-jicloare de 1300(a mea e 1310)
-un fel de turbionator de tabla pus sub carburator
-o serpentina de cupru pusa pe un furtun al radiatorului ca sa incalzeasca benzina
Treaba este ca cu toate astea consumul este tot in jur de 7% si cum tot scumpesc astia benzina ma gandesc ce as putea sai mai fac sa scada consumul(saraca merge de un timp numai pe benzina fara plumb)
are cineva idee ce as mai putea sa i mai fac(sa o arunc)?
#4
Postat 13 December 2004 - 04:28 PM
Citeaza
B) Sa fim seriosi..... cu un piston merge cel mai bine, si rotund... si tot ce vrei tu, consuma si putzin... scoatele pe celelate trei, astupa tot .... ce zici incerci ? ;) Da-ne vesti ! :)
Aceasta postare a fost editata de thatsme: 13 December 2004 - 04:28 PM
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD Drift
#6
Postat 13 December 2004 - 05:29 PM
Lasand gluma la o parte tr sa recunosc ca solutia asta e chiar interesanta, nu stiu cat de sanatoasa. Bravo Tau
#7
Postat 13 December 2004 - 06:02 PM
Pt consum mic, masina trebuie bine pusa la punct, in special carburatoru trebuie reglat pe banc, si de asemenea un set de jicloare cat mai mici, asta ducand la o micsorare a puterii a motorului (adik nu o sa mai mergi cu dacia cu 250 limitat electronic, si doar cu 170)
Numai bine!
#9
Postat 13 December 2004 - 10:23 PM
#11
Postat 14 December 2004 - 06:08 PM
ma da dak scot de tot motorul si o fac ca in fam flintstone nu ar fi mai bine
eu m-am referit la ceva imbunatatiri la carburator sau aprindere sa o fac sa consume mai putin
sa anulez un piston sau mai multe nu cred ca ar fii o solutie buna ca doar nui motor in 2 timpi si cine stie ce mai distrug pe acolo
#13
Postat 19 December 2004 - 10:16 PM
Si asa nu ai nevoie de vreo 50 cat are Dacia ta.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif :)
#14
Postat 21 December 2004 - 09:00 AM
#15
Postat 20 July 2009 - 05:31 PM
Pentru un consum mic (cel mai mic posibil pe dacie) trebuie sa fie reglat mersul motorului atat din carburator cat si din avans (mersul rotund isi are rostul sau ducand la o ardere eficienta). Ca sa faci economie cu o dacie trebuie sa ii mearga motorul cat mai bine: astfel porneste repede si nu consuma acumulatorul, sa mearga la randament maxim (atat cat poate....la putere ma refer).
Ai putea sa ii pui un filtru de aer sport si o toba si astfel vei obtine o putere mai mare, acelasi consum sau mai mic la relanti si un consum mai mare cand o calci.
Cu toba aproape ca exagerez dar filtrul ar putea fi o solutie: ai putea sa ii dai benzina mai putina din carburtor dar fiind admisia mai buna ai putea obtine ce vrei tu (un filtru sport bun costa peste 70RON iar sunetul oarecum frumos pentru un astfel de motor ar putea sa te faca sa o calci asa ca .....intelegi tu).
Fara sa bagi in seama ce am scris pana acum, ai putea sa schimbi vitezele la maxim 2000rpm dar o sa o faci mai puturoasa decat e.
#17
Postat 02 August 2009 - 06:18 AM
cataWRC, la Aug 2 2009, 03:29 AM, a spus:
Masina aia era un candidat perfect pt GPL . Nu's de ce nu s-a gandit nimeni .
#18
Postat 22 September 2009 - 04:41 PM
Iar apropo de consum, nu se puteau face prea multe fara sa intervii in carburator. Totul trebuia sa fie curat si bine reglat. Pe vremea aceea schimbam bujiile la fiecare 5-6 mii de km, bobina pe la 12 mii, electromotorul o singura data in 50 mii, reglam tachetii cam la 10 mii. Schimbul de ulei la fiecare 5 mii km. Cam asa il schimb si acum la Logan. Plus de asta, aveam grija sa nu am rotile infrinate (nu rideti, voi cei cu masini super, straine), la Dacie se intimpla frecvent sa se semiblocheze o roata sau doua...au toate. A, si aveam mereu presiune corecta in pneuri. Nu faceam mare economie, dar imi placea sa o surubaresc, atunci cind aveam timp.
Aceasta postare a fost editata de ionut76: 22 September 2009 - 04:49 PM
#19
Postat 22 September 2009 - 09:12 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#20
Postat 22 September 2009 - 09:24 PM
otonel, la Oct 1 2004, 08:23 PM, a spus:
am si eu o nelamurire referitoare la economizoarele care se gasesc pe piata,sunt bune de ceva sau este doar vrajeala?
eu am o dacie amarata din `86 si vreau sa stiu daca o reusit cineva sa micsoreze consumul sub 7% si cum
eu i-am facut tot felul de "inventii":
-aprindere electronica
-jicloare de 1300(a mea e 1310)
-un fel de turbionator de tabla pus sub carburator
-o serpentina de cupru pusa pe un furtun al radiatorului ca sa incalzeasca benzina
Treaba este ca cu toate astea consumul este tot in jur de 7% si cum tot scumpesc astia benzina ma gandesc ce as putea sai mai fac sa scada consumul(saraca merge de un timp numai pe benzina fara plumb)
are cineva idee ce as mai putea sa i mai fac(sa o arunc)?
Solutia e simpla!
Schimb-o cu alta mai noua si motor mai mic!
Aceasta postare a fost editata de dece: 22 September 2009 - 09:25 PM
#21
Postat 22 September 2009 - 11:24 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#22
Postat 22 September 2009 - 11:58 PM
casper20, la Sep 22 2009, 11:24 PM, a spus:
nu vreau sa fiu carcotasi dar daca motorul de 1.6L ia 8.2 alergat renunt la motorina:D eu cam pot sa bag mana in foc ca motorul ala alergat ia vro 11-12% in oras si mers normal vro 8.5-9% acum depinde la ce oras te referi :unsure:, eu aici vb de buc.
Am mers cu mai multe masini cu motoare (renault) de 1.6L(logan) si 1.6L 16V si au un cosum destul de mare
#23
Postat 23 September 2009 - 12:11 AM
#24
Postat 23 September 2009 - 03:53 PM
Is curios noul motor de 1.2 16v de pe loganuri ce consum are?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#25
Postat 23 September 2009 - 04:06 PM
#26
Postat 23 September 2009 - 08:34 PM
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 23 September 2009 - 08:34 PM
#27
Postat 23 September 2009 - 08:39 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#28
Postat 23 September 2009 - 08:49 PM
PS. In vara prin iulie cand erau caldurile mai mari am venit de la mare la Mures, pornit pe la 12 ziua din Constanta, 5 persoane in masina si porbagajul full.
Am venit din cei 650km cel putin 500 cu AC pornit si am facut un consum de 5,6/100 venit cat de cat constant cu 100 in afara localitatii si cu 60 in localitate dar cu unele demaraje pina la 130km/h. Logan 1,6
Anul trecut aceeasi configuratie si acelasi stil de condus cu un logan de 1,4 am ajuns la un consum de 6/100.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#29
Postat 23 September 2009 - 09:30 PM
MLGore, la Sep 23 2009, 09:39 PM, a spus:
Diferenta de putere maxima propusa de tine banuiesc ca e obtinuta doar din diferenta de capacitate cilindrica sau din metoda de admisie, ca doar din cap cilindru ar fi cam mult.
Deasemenea daca randamentul doresti sa fie cam acelasi pt ambele inseamna ca diferenta o consideram doar din capacitatea cilindrica, pt ca daca difera constructiv nu mai au randanente apropiate. Nu poti pune un aspirat cu un turbo spre exemplu.
Completez daca esti de acord. Auto 1000kg. Viteza 100km/h. Primul 80CP, a doua 120CP. Diferenta doar de capacitate. Merg pe consum mai mic la cea de capacitate mai mica. De la 140Km/h (sau tot la 100Km/h dar cu incarcare 4-5 persoane) sau cu AC si consumatori pariez pe cea de capacitate mai mare.
logan 1,4 MPI la 160Km/h, gol, fara vant, fara accesorii, ful carburant T, mers constant cca16,5l IC.
logan 1,6 MPI la 160Km/h, gol, fara vant, fara accesorii, ful carburant T, mers constant cca14,2l IC
logan 1,6. 16V la 160Km/h, gol, fara vant, fara accesorii, ful carburant T, mers constant cca13,2l IC
(160Km/h pe vitezometrul masinii)
Deci as prefera sa plec la munte cu mai multi cc. :D
PS. Trebuie avute in vedere multi factori pt ca testele sa fie concludente. Exemple banale de erori des intalnite: presiune roti, tipul retrovizoarelor ext, nivel carburant, geam intredeschis, caroserie, presuri noroi (conteaza!!!), tip carburant, etc, etc.
Nu luati in seama, am postat de dragul conversatiei :D
#30
Postat 23 September 2009 - 10:33 PM
Si carburantul face diferenta, eu de obicei alimentez benzina de 95, cand alimentez de 98 imi scade consumul cu 0,4-0,5 litri la suta.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767