Salutare,
Disclaimer: nu sunt un maestru al sportului si este primul meu avion de asemenea marime.
Deci am un Pitts S-12 de la Robbe, si personal sunt relativ multumit de el.
Modelul e destul de greu, 1.2kg insa este surprinzator de docil.
Are o tendinta de a se da peste cap la aterizare pe iarba (poate e totusi pilotul de vina), ceea ce a facut ca primul lucra sa fie sa-i dau jos acele carene de pe roti - recomandare: nu te chinui sa le mai pui...
Cum zicea si Calin, prop mount-ul a cedat din prima. Ce sa intamplat este ca fiind din aluminiu si suruburile inbusuri de otel, practic a cedat filetul de aluminiu. Ce a iesit o sa vezi in filmuletul de mai jos.
Ce nu-i place este mersul cu motorul oprit complet. Il franeaza destul de mult si tinde sa coboare la un unghi destul de mare.
Viteza de aterizare mie m-i se pare maricica, insa nu prea am termene de comparatie. Am incercat sa pun un pic de flapsuri prin mixer flaperon, ceea ce-ti permite sa vii cu viteze de-a dreptul mici :)
De asemenea cuplul motorului este destul de mare si are o tendinta evidenta de a lua-o la stanga la decolare (de proba i-am pus un giro ieftin fara head hold pe deriva si s-a rezolvat miraculos, drept urmare a si ramas acolo, nu inainte de a distruge un servo).
Materialul este acelasi din care este facut si Arcus-ul si Easy Gliderul. Spuma de PVC in principiu. Se lipeste fara probleme cu cianacrilat (superglue - nu avea frica ca nu se topeste). Daca cumva se stramba ceva se baga in apa calda sau poti sa dai cu un uscator de par si se indreapta. Cu exceptia cozii, care daca se rupe se lipeste cu CA si se acopera urmele cu abtibilde :)
Atentie cu suruburile ce tin motorul, au o tendinta de a se desface. La un moment dat se comporta ciudat iar dupa aterizare am constatat ca mai avea un singur surub si ala desfacut.
Singura parte cu adevarat fragila este capota de motor, dar e destul de greu s-o lovesti - eu am reusit. De asemenea la aterizari mai de-a berbeleacul se indoaie priza de aer din plastic rigid de sub bot, ceea ce duce in final la ruperea punctului de agatare ar capacului de baterie, care astfel nu mai sta inchis. O tija de carbon de 1.5 mm lipita in loc cu CA a rezolvat problema.
Trenul de aterizare e destul de moale si periodic mai trebuie corectat, in sensul de a-l aduce un pic in fata - fara griji, e doar o tija de otel.
L-am echipat cu LiPo 2200mAh 20C di merge cam 12-14 minute, fara sa trag de el exagerat.
Tractiunea este OK, urca si pe verticala, dar la mustata. Tonouri, looping, jumatati de cuban am reusit sa fac. Restul este din cauza pilotului...
In total, un obiect cu care te poti distra.
Prop mount fail - ala care rade ca dementul e Calin/Kriminel :)
http://www.youtube.c...h?v=lwlUVnFIen8
Si primul zbor cu el:
http://www.youtube.c...h?v=1YOVuwBZLX0
Sper sa te ajute!
"Doc" Marius
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 04 December 2008 - 01:51 AM