OSD cu auto-pilot Unde, cat de bun si la ce pret estimativ ?
#2
Postat 03 May 2010 - 02:51 PM
Remzibi OSD , pe care-l folosesc eu costa tot cam atat , ~120$ si pot sa-ti zic ca e fiabil si 100% configurabil via PC
#4
Postat 03 May 2010 - 03:39 PM
mihaimcg, la May 3 2010, 04:30 PM, a spus:
Intrebare de 10 puncte: "return to home" difera foarte mult de "auto-pilot" ? Ma refer la functionalitate si precizie, in caz de pierderea semnalului radio.
Parerea mea: auto-pilotul poate, in plus, sa urmeze si waypoint-uri, sa tina avionul la "orizontala" .
Precizia e aceeasi, deoarece ambele au nevoie de gps.
Aceasta postare a fost editata de kempo: 03 May 2010 - 03:41 PM
#5
Postat 03 May 2010 - 04:43 PM
eu am rangevideo 3, are autopilot(intors acasa, facut opturi langa un waypoint,autostabilizare)
ce imi place: poti sa scapi de osd, imagine interesanta, are stabilizare, reglat bine poti sa inchizi statia si sa-ti vezi de mici bere etc.
ce nu imi place: scump, greu, o gramada de cabluri(am bagat 50g doar cabluri cu mufe pt servo in ultimul twinstar), suport tehnic cam de cacao, relatii clienti varza muci tandari,greu de reglat.
asta e doar parerea mea
cele bune
#6
Postat 04 May 2010 - 08:34 AM
Sunt si variante mai complexe cu "Return to home" sau autopilot (cum spunea si "entech" mai jos), chiar si cu orizont artificial, care chiar daca sunt mai scumpe, par mai bune.
V-am intrebat pentru ca as prefera sa folosesc un sistem testat si care s-a dovedit fiabil.
#7
Postat 04 May 2010 - 09:22 AM
Impreuna cu Kempo am luat cate unul din primul batch promotie, si il evaluez in aceste zile.
Are multe parti bune dar si mult dezavantaje, nu pot prezenta o concluzie in acest moment. Are si RTH, dar trebuie facuta putin chirurgie in jurul receiverului pentru a fi functionala.
Remzibi are o colaborare cu Ardupilot din care rezulta nu numai RTH dar si singurul OSD cu waypoints cunoscut de mine. Din cate stiu unele OSD-uri care stiu waypoints au limitata aceasta functie geografic sau numai la distante scurte, din considerente strategice. Ardu este open source asa ca nu i se poate impune aceasta limitare.
#8
Postat 04 May 2010 - 01:03 PM
renatoa, la May 4 2010, 10:22 AM, a spus:
Ardu este open source asa ca nu i se poate impune aceasta limitare.
Exista vreo varianta comerciala si comercializata pentru acest OSD despre care zici ?
Merci.
#9
Postat 04 May 2010 - 01:40 PM
Interconectarea presupune manufacturarea a 2 cabluri custom si programare ardupilot, un pic cam hardcore, dar fezabila.
Aditional mai ai nevoie de senzori de stabilizare, fie IR($46), fie IMU($99), care oricum sunt necesari cam la aproape toate OSD, si nu stiu vreunul la care sa fie incluse in pretul de baza. Pachete rtf nu prea exista.
Si o adaugare necesara... daca pretul este criteriul de baza, exista si ceva mai ieftin, comercializat de flytron, o firma din Turcia. Dar pentru mai putin de 10$ cat este sub remzibi, are destule features lipsa si nici o solutie de autopilot.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 May 2010 - 01:45 PM
#10
Postat 04 May 2010 - 02:09 PM
Nu vreau improvizatii sau interventii majore "hardware" asupra OSD-ului.
Ca achizitie finala ma intereseaza un OSD care sa-mi afiseze informatiile de baza (altitudine, viteza, distanta fata de punctul de plecare si directia) si sa aiba si functie de "retun to home" in cazul in care se pierde semnalul radio.
OSD-ul de la Remzibi pare OK, pacat ca nu ar "return to home".
#11
Postat 04 May 2010 - 08:38 PM
mihaimcg, la May 4 2010, 03:09 PM, a spus:
Nu vreau improvizatii sau interventii majore "hardware" asupra OSD-ului.
Ca achizitie finala ma intereseaza un OSD care sa-mi afiseze informatiile de baza (altitudine, viteza, distanta fata de punctul de plecare si directia) si sa aiba si functie de "retun to home" in cazul in care se pierde semnalul radio.
OSD-ul de la Remzibi pare OK, pacat ca nu ar "return to home".
Si eu am RemzibiOSD si e ok, nu am avut pana acu probleme cu el(am avut suport aici aproape http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ).
Sincer , pana sa ajungi sa zbori la limita radiocomenzii e drum lung. Eu am pornit usor, intai am zburat pe laptop , apoi cu ochelari si inca nu m-am indepartat mai mult de 700 m chiar daca sistemul e testat la mai bine de 1 km. Prefer metoda pasilor marunti. La distanta asta nu e necesar, cred eu, RTH.
Dar daca ai de gand sa zbori long range , RTH e util.
Pentru un OSD cu RTH "plug and play" la un pret bun cred ca va mai trebui sa astepti.
Aceasta postare a fost editata de kempo: 04 May 2010 - 08:39 PM
#13
Postat 18 May 2010 - 11:12 PM
Aici gasesti si niste preturi: http://www.fpvflying.com/products/RC-Fligh...d-RTH-unit.html
Poate ca l-a testat cineva sa ne spuna comparativ cu RVOSD sau Range Video, cum se comporta.
Vad ca are stabilizare cu giroscop pe 3 axe care il face mai fezabil decit cu fotodetectie infrarosu pe 2 sau 3 axe de genul http://%^&*&$#%^&/Autopil...100-p2944p.html
GPS-ul este esential pt RTH, dar autopilotul poate fi cu gyro 3 axe sau cu IR (infrarosu) sau orizont artificial.
Uite si niste opinii: http://www.rcgroups....d.php?t=1238294
CT
mihaimcg, la May 3 2010, 03:22 PM, a spus:
Unde gasesc, cat de bun (fiabil) si la ce pret estimativ ? Daca are si auto-pilot este si mai bine.
#14
Postat 19 May 2010 - 06:43 AM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 May 2010 - 06:49 AM
#17
Postat 02 June 2010 - 02:34 PM
renatoa, la May 31 2010, 04:54 PM, a spus:
RVOSD este 225$ numai azi si maine.
Foarte bun pret pentru un produs foarte bun. Singura problema este ca abia acum (azi) am vazut. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/unsure.gif
#18
Postat 02 June 2010 - 04:03 PM
When its ready , there will also be a hardware upgrade for the G2, G3, and G4 RVOSD.
Might have another sale then :) "
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#19
Postat 02 June 2010 - 04:56 PM
Sa-mi spuneti va rog daca stiti ceva despre acest sistem:
http://www.himodel.com/electric/CYCLOPS_OS...stem_W_GPS.html
Pare complet: OSD + GPS + Autopilot + senzor de curent. Mi se pare interesant. Ce ziceti?
#20
Postat 02 June 2010 - 05:20 PM
Ceeace le caracterizeaza pe toate, si crede-ma ca sunt calare pe ele, chiar am fost solicitat sa corectez un manual de ceva similar, este suportul si manualele catastrofale.
Deja situatia este cunoscuta de la statii, efly si altele.
Doar ca la un OSD ai nevoie de ceva mai multa claritate, nu mai e asa intuitiv ca o statie, si de cineva cu care sa poti discuta la celelalt capat al "firului", cand esti in impas. La raportari de bug-uri nici nu vreau sa ma mai gandesc...
De curiozitate, fa cont la HobbyCity si incearca sa accesezi suportul online ca sa vezi ce inseamna.
Asa ca daca pornesti pe calea asta, esti cam pe cont propriu...
Pe de alta parte, pretul este la nivelul RVOSD de exemplu, asa ca nu vad ce castigi... vrei dumneata sa faci pionierat ?
Este un topic pe rcgroups, poti arunca o privire acolo sa vezi cum a fost primit si cum raspunde omul lor de relatii. Ai si link-uri la un manual, descarca-l, citeste-l cap coada si mai schimbam pareri.
#21
#22
Postat 03 June 2010 - 11:59 AM
Elocvent modul cum e facut anuntul, apropo de ce ziceam in mesajul anterior, cu problema lor de bariera lingvistica:
"New version on FY 21 AP Manual in better English.
http://www.fpvflying...21AP-manual.pdf "
Hooks, cel care l-a editat, e chinez canadian, adica exact ce le trebuie ca sa se interfateze cele doua civilizatii.
#24
Postat 04 June 2010 - 08:44 AM
#25
Postat 09 June 2010 - 03:44 PM
renatoa, la Jun 3 2010, 12:59 PM, a spus:
Elocvent modul cum e facut anuntul, apropo de ce ziceam in mesajul anterior, cu problema lor de bariera lingvistica:
"New version on FY 21 AP Manual in better English.
http://www.fpvflying...21AP-manual.pdf "
Hooks, cel care l-a editat, e chinez canadian, adica exact ce le trebuie ca sa se interfateze cele doua civilizatii.
Despre orizontul artificial ce spui?Din filmulete pare destul de performant.
#26
Postat 09 June 2010 - 04:04 PM
Plus ca, am impresia ca sunt vreo 3 osd-uri mai bune la sub 350$ cat e asta.
Faptul ca se gaseste in tara... pentru mine nu e asa relevant, "acolo" il au deocamda pe cel V1 care chiar nu merita luat.
Ah, si inca o chestie... nici stabiizatoarele astea cu IMU nu sunt asa sfinte... ia pune pe unul sa faca figura cu invartit in cerc cand ai luat mana de pe manse, chestie care unu IR ti-o face pana la golirea bateriei, sa vezi in cate ture se duce naibii driftul gyro :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 June 2010 - 04:13 PM
#27
Postat 09 June 2010 - 04:34 PM
renatoa, la Jun 9 2010, 05:04 PM, a spus:
Plus ca, am impresia ca sunt vreo 3 osd-uri mai bune la sub 350$ cat e asta.
Faptul ca se gaseste in tara... pentru mine nu e asa relevant, "acolo" il au deocamda pe cel V1 care chiar nu merita luat.
Ah, si inca o chestie... nici stabiizatoarele astea cu IMU nu sunt asa sfinte... ia pune pe unul sa faca figura cu invartit in cerc cand ai luat mana de pe manse, chestie care unu IR ti-o face pana la golirea bateriei, sa vezi in cate ture se duce naibii driftul gyro :D
Si care din cele 3 osd are orizont artificial bun,ca asta ma intereseaza?Cu driftul ai dreptate,dar daca face o tura,e bine.
#28
Postat 09 June 2010 - 04:40 PM
Nu OSD-ul face orizontul "bun", ci tot senzorii care ii zic si cum sa faca stabilizarea.
Eu zic sa astepti putin sa terminam evaluarea la DOSD+, care stie si ARDU IMU, si o sa faca Kempo un raport.
#29
Postat 10 June 2010 - 11:55 AM
- Ce naiba face acel eLogger V3 care se combina cu OSD PRO de la Eagle Tree, inregistreaza date si .. atat? Ca (zic eu) nu merita 100$ pt "atata" lucru. OSD PRO + Senzorul de GPS 10Hz costa 90$ + 80$ si daca nu am nevoie acum de RTH, informatiile oferite "standard" de pachetul OSD+GPS sunt suficiente.
- Cum tine orizontul, il simuleaza suficient de bine din datele GPS-ului sau sunt necesari senzori separati pt acuitate mai mare? Nu am vazut la ei ceva dedicat, oare se pupa aia IR de la RangeVideo?
- La fel viteza si altitudinea, e suficient de precis GPS-ul sau e un musai senzorii separati pt o acuitate rezonabila?
Toate bune
#30
Postat 10 June 2010 - 12:49 PM
Vad aici o viziune foarte comerciala, nu te supara, dar chestia cu "numerele vinde" este in orice manual de marketing. "Imi place ... pt ca e puternic " Altora de pe avion, cum ar fi servo-urile si RC-ul, nu le place de loc cineva asa puternic in preajma lor. Si nici antenele "bunicele" nu sunt recomandate, ca sa vezi.
Despre ET nelamurirea ta este justificata, au o arhitectura extrem de modularizata, si se mandresc cu asta, si nu se poate face nimic cu aproape nici un modul al lor luat singur. Trebuie minim 3 module interconectate ca sa iasa ceva, iar ce iese arata cam ca aici:
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/5/1/3/6/a2761461-172-P1030618.jpg
Asta e o exagerare, este o poza binecunoscuta care e folosita cand trebuie dat exemplu de "asa nu" dar faptul ca este despre ET spune ceva...
Oricum, renumele lor in FPV nu este chiar foarte pozitiv, spaghetti-ul de mai sus inseamna oricum am lua-o multe contacte si riscuri de intrerupere, si automat fiabilitate redusa.
De exemplu, la un intalnire FPV montana care va avea loc in Austria peste o luna, este explicit interzisa participarea cu echipamente ET.
ET sunt constienti de asta, si acum pregatesc o abordare / arhitectura complet noua pentru FPV, dar pana iese va mai dura.
Nu e rau ca ai intrebat aici, dar sfatul meu este sa nu cumperi nimic pana nu esti absolut convins ca ai inteles din manualele produselor ce face si cum vor fi toate interconectate intre ele. De exemplu, orizont artificial numai din datele GPS nu se poate, nu exista. Acuitate rezonabila inseamna cat ? cine stie cum lucreaza un GPS si ce precizie are, stie si raspunsul la asta.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 June 2010 - 12:52 PM