Eleroane easy star
#1
Postat 28 April 2010 - 10:49 PM
#5
Postat 29 April 2010 - 12:01 AM
1. Baga niste expo la eleroane (daca nu ai facut-o deja, nu se vede clar in film)
2, Tonoul cu EZ nu se face dand eleron maxim si asteptand sa revina modelul orizontal. Trebuie pregatit nitel
-iei inaltime
-pici zdarvan, ca sa ia viteza
-tragi usor si, cand e cu botul in sus, (ca 25-30 grd) eleron. Cand e pe spate, impingi usor de profundor
-cand revine, slabesti profundorul
3. Nu inepi al 2=lea tonou decat daca ai viteza mare inca. daca nu ai, procedezi ca mai sus
#6
Postat 29 April 2010 - 12:15 AM
Men, la Apr 29 2010, 12:01 AM, a spus:
1. Baga niste expo la eleroane (daca nu ai facut-o deja, nu se vede clar in film)
2, Tonoul cu EZ nu se face dand eleron maxim si asteptand sa revina modelul orizontal. Trebuie pregatit nitel
-iei inaltime
-pici zdarvan, ca sa ia viteza
-tragi usor si, cand e cu botul in sus, (ca 25-30 grd) eleron. Cand e pe spate, impingi usor de profundor
-cand revine, slabesti profundorul
3. Nu inepi al 2=lea tonou decat daca ai viteza mare inca. daca nu ai, procedezi ca mai sus
Ms pentru raspuns...inteleg deci ca trebuie avuta in vedere si viteza pentru a executa un tonou...o sa incerc sa urmez si aceste faze preparatorii...apropo...ce e acel ,,expo" la eleroane?
#7
Postat 29 April 2010 - 07:07 AM
cristian cris, la Apr 29 2010, 01:15 AM, a spus:
Expo te ajuta modificand curba de raspuns a comenzii date de tine! o sa actionezi eleroanele mult mai fin !
Arata bine EZ-ul tau cu eleroane!!!
#8
Postat 29 April 2010 - 07:19 AM
Bafta la zbor
#9
Postat 29 April 2010 - 08:11 AM
tetea, la Apr 29 2010, 08:19 AM, a spus:
Bafta la zbor
Asa e Adrian,si eu am vrut sa spun acelasi lucru,eleroanele lui au mai degraba rol de flapsuri.Asta stiu din ce mi s-a spus si mie la BB-ul cu eleroane pe care mi l-am facut cand cei mai experimentati mi-au zis acelasi lucru.
Asa ca trebuie sa urmeze acest sfat.
toate bune,
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 29 April 2010 - 12:59 PM
draude80, la Apr 29 2010, 07:07 AM, a spus:
Arata bine EZ-ul tau cu eleroane!!!
Inteleg ca e o setare din statie(functie exponentiala)...nu se regaseste la statia mea...am o ,,ZEBRA" 4 fm necomputerizata...oricum pt un incepator o gasesc destul de buna...ms pt raspuns...
#11
Postat 29 April 2010 - 01:03 PM
tetea, la Apr 29 2010, 07:19 AM, a spus:
Bafta la zbor
Asa se intampla daca nu m-am informat destul in prealabil...initial ma gandisem sa le fac un pic mai lungi dar mi-a fost teama ca o sa pierd din structura de rezistenta a aripii...asta e...o sa incerc sa tai in prelungire...in caz ca nu iese o sa fiu nevoit sa cumpar alt set de aripi si sa fac eleroanele mai lungi...ms
#12
Postat 29 April 2010 - 01:59 PM
#13
Postat 29 April 2010 - 02:26 PM
In cazul tau, fiind eleronul foarte aproape de fuselaj, eleroanele lucreaza ca niste flaps-uri.
Rezultate : franare aerodinamica, tensiuni mari in fuselaj si aripa pana in fuselaj (sunt mai mult forte de forfecare decat de intoarcere) si
probabil angajare rapida daca nu ai viteza.
incerc sa fac o analogie : o foaie de hartie tinuta de capete....un capat il ridici, un capat il cobori...are tendinta de a se intoarce
aceeasi foaie de hartie tinuta din mijloc in 2 punte apropiate, si aplicat aceleasi forte una in sus una in jos, se rupe...
Eu as incerca sa reduc suprafetele de eleron sa le concentrez cat mai mult spre capatul aripii.
Scurtat ~1/3 eleronul actual . Bucata dinspre fuselaj se fixeaza (1/3) , si 2/3 spre varful aripii, ramane pe post de eleron.
As mai lua si din latimea (adancimea eleronului) pentru a nu avea acea cadere de portanta de care zici.
Daca s-ar putea as muta si bucata de eleron ramasa mai spre capatul aripii pana unde incepe curbura pentru varfuri
chestia cu 1/3 si 2/3 le-am scornit ochiometric uitandu-ma la pozele tale....nu au nici o legatura cu calculele :(
Urmarile,
- portanta nu mai scade asa dramatic, eleroanele trag de capatul aripii, scade efectul de flaps.
- sau normal in cazul unu planor, tonourile trebuie sa le faci probabil la viteza mai mare --am micsorat eleroanele prin urmare efectele sunt mai mici la aceleasi curse ale servo-urilor, dar fiind mai spre capatul aripii, e posibil sa fie foarte bine..
tonoul, ar trebui facut asa :
Picat pentru viteza, scos la orizontala si tonou.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 29 April 2010 - 02:28 PM
#18
Postat 29 April 2010 - 07:35 PM
alexvid, la Apr 29 2010, 07:02 PM, a spus:
Am zis ca 1/3 ramane fix spre fuselaj si 2/3 (bucata mai mare ramasa, ramene eleronul.
Daca este posibil si acel 2/3 mutat cat mai spre varful aripii.
Nici intr-un caz...bucatica aia mica a fost deja lipita pe eleron...o sa blokez cum mi-ai sugerat prima treime de langa fuselaj...
#19
Postat 29 April 2010 - 07:40 PM
SILVIU66, la Apr 29 2010, 06:50 PM, a spus:
Un tonou "CORECT" nu o sa faci sub nici o forma cu EZ*.
Indiferent ce eleroane pui....
Sunt convins...vreau insa sa ma obisnuiesc cat de cat cu comenzile si in ceea ce privesc eleroanele,macar sa vad cum se comporta un model cu eleroane...pt ca in viitorul apropiat vreau sa trec la un acrobatic...si nu as vrea sa il busesc de la primul zbor...ms oricum
#20
Postat 29 April 2010 - 08:26 PM
#21
Postat 29 April 2010 - 08:42 PM
Ai sa vezi schimbarea de bine in zbor......oricum, asa cum spuneau antevorbitorii mei, EZ-ul este un model de scoala, domol. Daca vre- sa-l faci naravas, baga-i un brushless cu kv mare, elice adecvata si.....fa-ti mana inainte de a-l zbura. Eu am vazut unul din asta la Iasi....cu gazul la max era racheta......nu mai tin minte motorizarea si elicea, pentru ca pe copii respectivi i-am vazut decit o singura data si nu am retinut raspunsurile lor.....
Bafta
#22
#23
Postat 30 April 2010 - 07:20 AM
tetea, la Apr 29 2010, 09:42 PM, a spus:
Ai sa vezi schimbarea de bine in zbor......oricum, asa cum spuneau antevorbitorii mei, EZ-ul este un model de scoala, domol. Daca vre- sa-l faci naravas, baga-i un brushless cu kv mare, elice adecvata si.....fa-ti mana inainte de a-l zbura. Eu am vazut unul din asta la Iasi....cu gazul la max era racheta......nu mai tin minte motorizarea si elicea, pentru ca pe copii respectivi i-am vazut decit o singura data si nu am retinut raspunsurile lor.....
Bafta
Un motor cu 2200 Kv si o elice 6*4 asigura tractiune suficienta......are si faze de racheta.
#24
Postat 30 April 2010 - 01:37 PM
tetea, la Apr 29 2010, 08:42 PM, a spus:
Ai sa vezi schimbarea de bine in zbor......oricum, asa cum spuneau antevorbitorii mei, EZ-ul este un model de scoala, domol. Daca vre- sa-l faci naravas, baga-i un brushless cu kv mare, elice adecvata si.....fa-ti mana inainte de a-l zbura. Eu am vazut unul din asta la Iasi....cu gazul la max era racheta......nu mai tin minte motorizarea si elicea, pentru ca pe copii respectivi i-am vazut decit o singura data si nu am retinut raspunsurile lor.....
Bafta
Am deja o motorizare destul de buna...un brushless 400 F KV 2250 rpm / Volt ...pana acum destul de multumit de el...la inceput foloseam o baterie de 3s 800 mah si era un ,,greoi"...de cand merg cu 3s 2100 mah e altceva...toate cele bune
#25
Postat 30 April 2010 - 05:14 PM
http://www.youtube.c...h?v=Pk4B_o3PC6E
#27
Postat 30 April 2010 - 07:02 PM
Daca pune expo si/sau D/R va zbura bine...am experimentat asta mai demult, iar eleroanele isi fac functia. Eu am avur inca o pereche de aripi, cu eleroane facute prost. Le-am refacut asa cum am spus intr-un post de mai sus si mergeau.
Cand refac EZ-ul am sa-i prelungesc aripile. Am vazut cum zboara EZ-ul cu aripi de EG si am fost foarte invidios....
#28
Postat 30 April 2010 - 08:03 PM
tetea, la Apr 30 2010, 07:02 PM, a spus:
Daca pune expo si/sau D/R va zbura bine...am experimentat asta mai demult, iar eleroanele isi fac functia. Eu am avur inca o pereche de aripi, cu eleroane facute prost. Le-am refacut asa cum am spus intr-un post de mai sus si mergeau.
Cand refac EZ-ul am sa-i prelungesc aripile. Am vazut cum zboara EZ-ul cu aripi de EG si am fost foarte invidios....
Nu am expo pe statie...dar sper sa mearga si fara...
#29
Postat 30 April 2010 - 08:29 PM
#30
Postat 30 April 2010 - 08:39 PM
 daca nu ai expo pe statie, si nici D/R (dual rate), pune tija care face comanda dintre servo si eleron, la jumatate (pe parghia de pe servomecanism ai mai multe gauri, pune-o undeva pe la mijloc), si obtii curse mai mici la eleron la aceeasi deplasare a parghiei de pe servomecanism
[/quo
Sunt pregatit si pentru asta...mai intai o sa incerc insa in varianta actuala...apoi o sa modific si cursele la eleron...in felul asta o sa vad si eu cum se comporta modificand cursele eleroanelor...