Instalatie fum pe Mintor 55cc HOME MADE
#31
Postat 23 April 2010 - 01:28 PM
si-ti spun eu, ca merita. de ce?
1. pompa - 45 lei
2. motor - 60 lei
3. regulator - 60 lei
4. suruburi, dibond, furtune - 0 lei (aveam pe acasa)
total: 165 lei (nu 165 usd car e aia a americanului de unde m-am inspirat)
poate as fi dat banii pe una de firma, dar am preferat sa vad daca sunt sau nu in stare sa fac una. si daca tot pot sa o manufacturez, cu diferenta de bani mai bine imi mai iau cate ceva ce imi mai tre pe la modele, corect?
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#33
Postat 23 April 2010 - 02:45 PM
REAL DESIGN, la Apr 23 2010, 01:52 PM, a spus:
Cea neagra merge la 6V cu 0,65 litri/min iar cea rosie la 12 V cu debit 1 litru/min.
Iar esti intre doua sedinte?:)
#34
Postat 23 April 2010 - 03:09 PM
morph, la Apr 23 2010, 03:45 PM, a spus:
Merci Morph ! Si ca sa completez : " aia " neagra costa 119 RON iar " aia " rosie 122,10 RON deci mai ieftin si mai compact decat daca as face eu una.
Nu stiu greutatile lor . Referitor la pret cred ca am scapat ceva - ar mai trebui totusi si un regulator ca sa o poti mixa cu gazul cum spunea Florin 100 %
caci asa este pe direct cred motorul.
Cred ca am sa intreb daca tine la benzina, motorina etc
P.S.
De o singura chestie ma tem la astea bricolate - sa nu inceapa sa curga pe la "inchieturi" si sa se duca naiba spuma izolatoare de pe interior ( care are ) sau sa se imbibe in balsa si sa se umfle !
Deci 570 RON - 165 RON = 405 RON ...... cam 100 Euro ..... daca ai dat pe model cu echipare cu tot 2000 -3000 Euro ...... parca nu se merita riscul , decat sa o supui unui test de anduranta pe un model de care te-ai plictisit !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 23 April 2010 - 03:16 PM
#35
Postat 23 April 2010 - 04:28 PM
#37
Postat 23 April 2010 - 07:05 PM
florin100%, la Apr 23 2010, 05:28 PM, a spus:
Ai dreptate orice poate crapa ! Hai sa vedem cum ies ale vostre !
Spor la construit !
Intrebari : pentru ca nu am desfacut o pompa de alimentare - cand o actionezi manual de la " manivela " din dotare are un reductor ? caci desi nu am turatii multe la maner ( manivela ) totusi pompeaza bine ! Iar cand pui motorasul anulezi reductorul si il pui pe direct ? caci ma gandesc ca la cate ture are un brushless ar baga prea tare daca se mentine reductorul sau ma rog vre-o roata dintata cu alt diametru !
#38
Postat 23 April 2010 - 07:28 PM
REAL DESIGN, la Apr 23 2010, 08:05 PM, a spus:
Spor la construit !
Intrebari : pentru ca nu am desfacut o pompa de alimentare - cand o actionezi manual de la " manivela " din dotare are un reductor ? caci desi nu am turatii multe la maner ( manivela ) totusi pompeaza bine ! Iar cand pui motorasul anulezi reductorul si il pui pe direct ? caci ma gandesc ca la cate ture are un brushless ar baga prea tare daca se mentine reductorul sau ma rog vre-o roata dintata cu alt diametru !
Nu are reductor, are multiplicator de turatie, asa ca e ok sa-i pui un motor electric direct.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#39
Postat 23 April 2010 - 11:28 PM
am modificat sistemul de prindere dupa cum am aratat mai devreme.
pompa prinsa pe una di placute, motorul pe a doua placuta, si intre placi suruburi M4.
_MG_0777.JPG (111.62K)
Number of downloads: 441 _MG_0776.JPG (89.62K)
Number of downloads: 439
_MG_0775.JPG (72.85K)
Number of downloads: 420
mai am de rezolvat cuplajul intre motor si pompa, un cuplaj fix nu este recomandat. tre sa gandesc un alt mod de a cupla motorul la pompa.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#40
Postat 24 April 2010 - 07:13 AM
#41
Postat 24 April 2010 - 09:11 PM
PS
Faci ce faci si tot mai solid ca un tanc rusesc iti iese :)
#42
Postat 25 April 2010 - 07:22 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#43
Postat 25 April 2010 - 08:10 AM
_MG_0794.JPG (115.7K)
Number of downloads: 478 _MG_0796.JPG (127.39K)
Number of downloads: 490
le-am cantarit asa pt ca, ce am manufacturat eu, se alimenteaza separat, cea de la 3W se alimenteaza direct din receptor.
eliminand capetele de surub nefolositoare, dar punand un cardan elastic, greutatea va ramane aceeasi.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 25 April 2010 - 08:25 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#44
Postat 25 April 2010 - 08:57 AM
Spor in continuare ! Bine ar fi daca ai avea o toba in plus de sacrificiu in numele cercetarii , ca sa nu o gauresti pe cea de pe model pana vezi ce si cum !
P.S.
Am inteles totusi ca pompa de fum da rezultate la motoare mai mari de 50 cmc ( am cautat filmulete cu DLE 55 si am gasit vre-o doua care scoteau fum mai ca lumea ( aveau pompa Sulivan ) DOAR cand erau in blana accelerate.
#45
Postat 26 April 2010 - 09:25 PM
stutzul la capatul din toba l-am turtit, in asa fel incat lichidul sa iasa un pic sub presiune.
_MG_0830.JPG (91.08K)
Number of downloads: 202 _MG_0829.JPG (58.94K)
Number of downloads: 206
_MG_0828.JPG (69.98K)
Number of downloads: 201
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 26 April 2010 - 09:26 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#47
Postat 26 April 2010 - 11:12 PM
Pompa aia e o bomba cu ceas. Chiar ati pune asa ceva pe un benzinar de 50+cc (deci nu avionas) langa 2 rezervoare de benzina si motorina/ulei de fum?
Sistemul e o porcarie dupa parerea mea:
- motorul nu e ventilat
- regulatorul nu e ventilat
- sarcina CRESTE cu viteza de rotatie a pompei (pompeaza rapid benzina in rezervor sa vezi ce se intampla)
- racord de aluminiu + plastic + otel + surub + te mai miri ce? (Lita de pescuit si copia dupa device-ul charlie mai lipseste)
Degeaba spui ca-l folosesti 2-3 minute. Densitatea uleiului e mult mai mare, fara reductor n-ai ce face cu acel sistem...
Ai castigat fix 100 ron. O pompa consacrata SI TESTATA (de jde mii de clienti) - nu in acvariu - costa 100-150 usd, si da NUMAI IN AIA POTI AVEA INCREDERE Florine. Orice ai fi pus tu in sistemul pacii...
REAL DESIGN, la Apr 25 2010, 09:57 AM, a spus:
Important NU e sa mearga. Important e sa mearga in siguranta.
A si sa nu uit...
Fisiere atasate
-
_MG_0777.JPG (120.88K)
Number of downloads: 148
Aceasta postare a fost editata de Calin: 26 April 2010 - 11:13 PM
#48
Postat 26 April 2010 - 11:35 PM
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 26 April 2010 - 11:35 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#49
Postat 27 April 2010 - 12:11 AM
Daca ai avea un inrunner + reductor (sa obtii la axul pompei un rpm maricel dar si cuplu suficient) poate ar merge mai bine sistemul.
Nu stiu daca e de la reductie sau de la densitate, dar cu o banala pompa manuala, cu cat invarti mai tare de ea cu atat creste rezistenta, nu cred ca mi se pare mie doar.
#50
Postat 27 April 2010 - 07:43 AM
( uite acum un coleg face sa zicem un fel de Power=Box pentru un model de 2,7 m si se pare mult mai simplu, mult mai sigur si enorm de ieftin fata de unul
consacrat ).
Calin, am vazut la Allen o pompa de la 3W ! Ce zici - fiind un brand renumit - e buna ?
Cum crezi ca este constructiv facuta ? - adica ce motor , ce pompa , ce regulator etc caci nu am desfacut-o ! - ar putea Allen sa ne spuna .
Dar toate componentele sunt bagate intr-o capsula de tabla - si culmea nici nu se primeaza orice ai face . Ca sa mearga trebuie sa sugi din furtun ca din butoi si abia dupa aceea baga presiune in sistem - asta de noua .
La ce are Allen ( inspiratia este tot din " afara " ) nu ramane de facut decat dupa ce termina sistemul sa il puna sa functioneze ( nu in model ) si sa vada ce se incalzeste, cat se incalzeste , daca pica lichid etc.
P.S.
Unul din colegii nostrii . pe un model mare de la Krill, a avut o problema cu o pompa " de firma " parese tot 3W ( sau poate aceeasi ) in sensul ca aproape tot lichidul de fum sa imprastiat in model ( in interior ) si avea si power-box si digi-switch-uri si receptor etc prin care a intrat tot uleiul ala , tot de firma si uleiul !
Nu sa intamplat din fericire nimic, doar a avut foarte mult de curatat dupa aceea ! Deci pana la bomba mai era ceva drum ! Mai riscant era blocarea circuitelor
electice / electronice si sa ramana fara comenzi ! Probabil a avut noroc !
P.S. la P.S.
Ce nu stiu eu este daca se merita asa ceva la model de 50 cmc - am cautat filme pe YouTube si nu am gasit prea multe cu motoare de 50 cmc iar si alea scoteau fum NUMAI CU MOTORUL IN BLANA !
#51
Postat 27 April 2010 - 09:48 AM
azi mi-au raspuns cei de la mintor la mail. au zis ca asa cum am facut stutzul la toba este OK, chiar si ei au inceput de vreo 2 luni sa faca atat canistre mici (butoi) cat si canistre mari cu stutzuri pt instalatia de fum.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#52
Postat 27 April 2010 - 11:15 AM
DAR eu merg pe rationamentul asta:
Imi dau in cap cu avionul si am suficiente probe sa decid ca o pompa de fum a cauzat nenorocirea.
Avem 2 variante:
- ma duc peste 3W si le cer despagubiri (daca mai am cu ce cere...)
- ma duc peste allen?
Eu merg tot timpul pe premisa ca oricat de inventivi am fi, nu vom bate un produs testat pe piata. Tot timpul va fi un sambure de indoiala. Ori cand este vorba de 50+cc, cel putin in cazul meu apare si paranoia.
P.S. Acum ii inteleg pe colegii de la zbor (atty vivi, de pe atunci) care erau oripilati - la inceputurile mele - cand dadeam ca disperatul in model, blana texte si alte idiotenii cu modelul in blana pe spate spre mine, cu Remus filmand din spatele meu. Si faptul ca Atty mi-a dat peste bot cand am venit la camp cu primul model mic/mediu (electric de 1.6m) cu motor mount-ul prins in holesuruburi... sau zozo care la fel mi-a dat peste maini cand a vazut ca am prins motorul pe mount cu surub cu cap ingropat, torsionand mount-ul...
Aceasta postare a fost editata de Calin: 27 April 2010 - 11:17 AM
#53
Postat 27 April 2010 - 11:33 AM
Calin, la Apr 27 2010, 12:15 PM, a spus:
nu o desface, iti spun de pe acum ca are un brushed inauntru, cu un regulator in cap. am vazut una desfacuta anul trecut, model mai vechi, e adevarat.
ce spui tu cu luatul peste bot... he he, inca mai o fur si eu din cand in cand. stii cum e, mai fine asa decat sa ne para rau mai tarziu.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#54
Postat 27 April 2010 - 01:18 PM
#55
Postat 27 April 2010 - 02:12 PM
vreme sau chiar de noi unele au pierderi pe la imbinari - curg, picura etc.
#56
Postat 27 April 2010 - 02:52 PM
"Unul din colegii nostrii . pe un model mare de la Krill, a avut o problema cu o pompa " de firma " parese tot 3W ( sau poate aceeasi ) in sensul ca aproape tot lichidul de fum sa imprastiat in model ( in interior ) si avea si power-box si digi-switch-uri si receptor etc prin care a intrat tot uleiul ala , tot de firma si uleiul !
Nu sa intamplat din fericire nimic, doar a avut foarte mult de curatat dupa aceea ! Deci pana la bomba mai era ceva drum ! Mai riscant era blocarea circuitelor
electice / electronice si sa ramana fara comenzi ! Probabil a avut noroc !"
Pompa nu era de la 3w , era de la Sulivan si nu avea nici un defect , a fost o greseala de-a noastra de montaj !
Aceasta postare a fost editata de Focke: 27 April 2010 - 02:54 PM
#57
Postat 27 April 2010 - 03:01 PM
Focke, la Apr 27 2010, 03:52 PM, a spus:
"Unul din colegii nostrii . pe un model mare de la Krill, a avut o problema cu o pompa " de firma " parese tot 3W ( sau poate aceeasi ) in sensul ca aproape tot lichidul de fum sa imprastiat in model ( in interior ) si avea si power-box si digi-switch-uri si receptor etc prin care a intrat tot uleiul ala , tot de firma si uleiul !
Nu sa intamplat din fericire nimic, doar a avut foarte mult de curatat dupa aceea ! Deci pana la bomba mai era ceva drum ! Mai riscant era blocarea circuitelor
electice / electronice si sa ramana fara comenzi ! Probabil a avut noroc !"
Pompa nu era de la 3w , era de la Sulivan si nu avea nici un defect , a fost o greseala de-a noastra de montaj !
Am spus ca SE PARE ca era de la 3W, dar nu asta era important ci a fost doar un exemplu dat lui Calin care avea parerea ca :
"Pompa aia e o bomba cu ceas. Chiar ati pune asa ceva pe un benzinar de 50+cc (deci nu avionas) langa 2 rezervoare de benzina si motorina/ulei de fum? "
si am vrut sa arat ca si una ( uite acum aflu - Sulivan - nu conteaza motivul - defecta sau greseala de montaj ) poate " deveni " bomba - care pana la urma nu " explodeaza " !
#58
Postat 27 April 2010 - 03:11 PM
dar, daca treaba este testata in afara modelului ceva vreme, se poate observa daca sunt scapari de lichid, daca se incinge sau nu regulatorul... etc. normal ca nu am sa ma risc sa pun din prima pompa pe model, pana nu am sa fiu sigur ca totul este OK. prefer sa dau eu cu modelul de pamant, decat sa vad cum ia foc in aer.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#59
Postat 27 April 2010 - 03:29 PM
#60
Postat 28 April 2010 - 06:44 AM
Fisiere atasate
-
SecretSmokeSuccessTips.pdf (222.71K)
Number of downloads: 93