Modelism - RHC Forum: Tricopter - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tricopter O bazdaganie zburatoare zumzaitoare

#61 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 06 June 2010 - 11:33 PM

Suprafata aripioarei este comparabila cu suprafata laterala a sandwitch-ului servo+balama+soporti. Daca calculam suprafata laterala a intregului tricopter, aripioara va aduce un aport relativ mic si fiind plasata in imediata vecinatate a elicei, va avea un cuvant de spus in orientarea zburatoarei. Acum....sa vedem practica...eu o sa merg pe varianta asta si daca nu am probleme, comut pe axa variabila a unui motor.

Vezi postarearenatoa, la Jun 6 2010, 09:35 AM, a spus:

S-au gandit si alti, cu implementari care mai de care mai nastrusnice, cea mai simpla fiind asta, dar vezi si pozele adiacente.
Dupa care citeste posturile corespondente sa vezi de ce ideea nu a tinut. Cel mai important motiv, cresterea serioasa a sensibilitatii la vanturi laterale. :)
Am promis mai inainte ca postez solutia mea pentru mecanismul de yaw, originala si cu avantaje certe fata de cele cu un ax in continuarea bratului. Fac azi tot posibilul sa pun poze.

0

#62 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 June 2010 - 09:13 AM

M-am mai gandit si este inca un aspect de care trebuie sa tii seama, ca sa realizezi ca eficienta ei nu este asa mare pe cat ai crede.
Ca sa fie intr-adevar eficienta, in aripioara ar trebui sa bata un curent de aer venit din afara tricopterului !
Tu te bazezi pe faptul ca elicea va genera suficient ca sa bata in aripioara si sa creeze un moment de rotatie asupra bratului, dar nu este asa, pentru ca sursa vantului este pe acelasi suport (bratul) cu aripioara si ii va micsora mult efectul.
O comparatie simpla ca sa fie mai clar: esti pe lac intr-o barca cu panze, nu mai bate vantul.... De ce nu inainteaza barca daca TU suflii in panze ? :)
Dar merita incercat :)

Sau, o alternativa mai serioasa... luat cel mai mic EDF care se gaseste... pus pe un servo, si, prin orientarea stg-dr, va creea efectul dorit. Plus ca va ajuta si la inaintare, dar nu stiu daca vei mai avea hover, decat daca ii poti controla turatia :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#63 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 11:23 AM

Vezi postarearenatoa, la Jun 7 2010, 10:13 AM, a spus:

M-am mai gandit si este inca un aspect de care trebuie sa tii seama, ca sa realizezi ca eficienta ei nu este asa mare pe cat ai crede.
Ca sa fie intr-adevar eficienta, in aripioara ar trebui sa bata un curent de aer venit din afara tricopterului !
Tu te bazezi pe faptul ca elicea va genera suficient ca sa bata in aripioara si sa creeze un moment de rotatie asupra bratului, dar nu este asa, pentru ca sursa vantului este pe acelasi suport (bratul) cu aripioara si ii va micsora mult efectul.
O comparatie simpla ca sa fie mai clar: esti pe lac intr-o barca cu panze, nu mai bate vantul.... De ce nu inainteaza barca daca TU suflii in panze ? :o
Dar merita incercat :)


Nu merge analogia , altfel navele ar fi avut probleme mari cu carmele . Si eu cred ca merita incercat - dar sigur o sa fie extrem de lenevos pe axa de rotatie respectiva . Acest lucru nu e neaparat rau in FPV .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#64 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 June 2010 - 11:31 AM

Ah, daca matale consideri ca o nava carmeste pentru ca apa de la elice ar bate in carma, nu este asa. O nava carmeste pentru ca se deplaseaza si asupra carmei actioneaza apa prin care se deplaseaza nava, nu cea de la elice.
Tricopterul in hover nu se deplaseaza aproape deloc :)
Sincer, si mie mi-ar place sa ii iasa figura, motorul ala de yaw este practic un giroscop urias, munceste saracul servo la el...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 June 2010 - 11:32 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#65 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 12:13 PM

actioneaza si aerul care sufla intr-o suprafata mobila prinsa de obiectul ce trebuie miscat....vezi cazul avioane jet vectoriale in care nu motorul se misca ci ajutajele ce directioneaza curentul de aer....

Vezi poza atasata pentru a intelege mai bine (sistemul vectorial pentru avion x31 cu jet)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de alexvid: 08 June 2010 - 12:15 PM

0

#66 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 01:32 PM

Depinde de nava .Una care are 2 elice si o singura carma centrala se comporta cum ai zis tu (daca elicele sunt suficient de indepartate )

De exemplu pe Titanic ar fi fost de preferat sa mentina "full ahead" in loc de "full reverse" :
The Titanic was an awkward ship to steer, because of her propeller arrangements; she had twin, four cylinder, triple expansion engines (two LP cylinders, quite normal, but these were the largest ever built, incidentally) on the two outboard shafts and the centre shaft was driven by a low pressure turbine into which the four LP cylinders exhausted; vacuum was maintained by the condenser.

Being turbine driven, the centre shaft had no astern power (there was no astern turbine installed, because manoevring was done using the reciprocating engines). But, unlike later multiple screw ships, there was only a single rudder, which operated in the wash of the centre screw. Stopping engines therefore reduced steering ability dramatically.

http://www.windwardtechnologyhawaii.com/sh...tors_000003.htm
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#67 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 01:57 PM

Astea ar merge mai mult pe forum-ul de navo ...

http://www.shipinspection.eu/index.php?act...&PageID=205

http://www.atsb.gov.au/publications/invest...mair243_001.pdf
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#68 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 June 2010 - 02:11 PM

Indeed... si ca sa revenim la tricotat, care ar fi amplasarea optima a unei astfel de carme fata de elice ?
Pentru ca imi inchipui ca nu va fi o carma cat diametrul elicei... :o nici macar cat o pala de lunga.
Si atunci, care ar fi locatia optima de amplasat pentru eficienta maxima ? Sub motor de exemplu imi inchipui ca eficienta ar fi minima... la jumatatea palei ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#69 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 07:20 PM

Jumatate de pala ... pornind de la varful elicei . Latimea se tatoneaza . Se poate tatona si o inclinare default a motorului , fixa , astfel incat carma sa lucreze doar pentru control .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#70 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 08 June 2010 - 11:48 PM

Daca deconectezi giroscopul care controleaza servo-ul de coada, cat de sever se invarte tricopterul in jurul propriei axe, cu alte cuvinte, e nevoie de o forta mare ca sa-l stapanesti, sau de o mica ajustare? Observ din inclinarea motorului in hower ca nu necesita un unghi mare, de unde componenta orizontala a fortei este foarte mica.


Daca nu e nevoie de multa forta, o aripioara "numa' buna", nici prea mare nici prea mica, plasata in extremitatea lonjeronului pentru a avea un brat al fortei maxim, chiar sub elice, ar putea face diferenta.
Efectul pe care ma bazez este directionarea vectorului forta cu un ajutaj care simplificat la maxim, poate fi o simpla aripioara, binenteles cu un randament mai scazut...

Cine vrea sa fie primul care incearca setup-ul?...ca ce naiba, nu americanii au inventat zborul...

Aceasta postare a fost editata de dramida: 08 June 2010 - 11:56 PM

0

#71 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 June 2010 - 09:19 AM

Si cu gyro, nu il pui pe el la lucru sa invinga forta centrifuga a celor 3 motoare.
Eu am inceput cu o trimare, fara gyro, care sa il faca sa stea pe loc cat de cat, si a fost consistenta, cam jumate din cursa trim. Doar ca aceasta trimare este valabila dor la o anumita turatie :)
Ca sa ai un asemenea "trim" pe toata plaja de turatii a motoarelor, chiar exista un mixer special, revo mix (RVMX), intre turatia motor si cuplul aplicat cozii, in cazul nostru inclinatia motorului. Toti m-au sfatuit sa il scot, dar cred ca il voi reintroduce. Am eu un feeling ca va fi mai bine cu el

Nu as plasa aripioara in afara ! Dupa cum ai vazut si la design-ul meu, m-am ferit ca sa pun orice in continuarea bratului, va fi serios avariat la o aterizare in acel brat, si au fost multe !
Eu as pune aripioara in interior, inconjurata de un cadru cu dublu rol: de protectie si picior(suport de aterizare)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 June 2010 - 09:25 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#72 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2010 - 01:26 PM

Asta asa e . Duminica asta ma jucam cu el prin curte , l-am ridicat cam sus , a ajuns langa streasina si a atins-o cu o elice , care s-a dezintegrat . A picat ca un bolovan in coada , dar dupa o ora zburam din nou (si de fapt doar jumatate din ea am muncit - in principal sa ajustez noua elice si sa fac un nou brat mobil final - ca ala vechi se crapase longitudinal ) . Axul de otel a ramas drept . Pe bune ma mir de ce ti se pare complicat sa faci bratul mobil . Daca nu ai ax de otel de CD-rom cum am eu ar merge si cu un cui mai gros cu floarea taiata :) . O bormasina , holsuruburi , bucatele de lemn si niste echii si gata . In etapa nr 2 poti face sistemul lui Renatoa care e mai elaborat .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#73 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 09 June 2010 - 01:50 PM

"chiar exista un mixer special, revo mix (RVMX), intre turatia motor si cuplul aplicat cozii, in cazul nostru inclinatia motorului. Toti m-au sfatuit sa il scot, dar cred ca il voi reintroduce. Am eu un feeling ca va fi mai bine cu el"

Nu stiu ce giroscoape folositi voi, dar la unul bun, cu AVCS adevarat, n-o sa mearga cu revo-mix pentru ca asta e interpretata de gyro ca "stick input" si o sa ai o deriva de toata frumusetea. TOATE giroscoapele bune/foarte bune au "stick priority" - cu cat semnalul de compensare este mai mare (in cazul nostru mix-ul) cu atat intervine giroscopul mai putin. Incearca si ai sa vezi - eu am vazut.


Bafta
0

#74 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 June 2010 - 02:05 PM

Te cred, asta mi-au zis si cei dinainte, si Primus printre ei.
Eu am HK401B, e destul de adevarat ?
Intrebare, in cazul asta... trimarile nu vor fi interpretate ca stick input ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#75 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2010 - 02:47 PM

Uite cum e cu gyro:

Gyro clasic "rate" are nevoie de compensarea cuplului palelor la schimbarea turatiei motorului, se regleaza prin pipaite din statie cu revo mix. Gyro rate se poate aduce la neutru fie prin modificarea pozitei servo de coada (vorbim de heli) fie prin trim. Fiecare click de trim muta pozitia servo putin pana cand coada devine neutra.

La un gyro HH (AVCS) nu merge asa, daca stick-ul nu e pe neutru coada se va duce fie in stanga fie in dreapta, concret, da-i cateva clickuri din trim si servo va pleca intr-o parte pana la capat de cursa.

Dar, este un clenci. Futaba odata cu GY401 (si clona HK401 e la fel) au venit cu o mare inovatie. Cand gyro e in HH la pornirea statiei citeste semnalul din statie si pe acela il considera ca fiind zero, indiferent cat trim ai dat.

Asta inseamna ca poti sa pui gyro in Rate, dai trim cat trebuie, scoti bateria, pui statia in HH, pornesti din nou modelul. Servo o sa fie in ultima pozitie cu subtrim dar gyro va fi in HH. Alte gyro nu merg trimate asa.

Cat timp gyro e in HH revo mix nu o sa merga. Poti incerca, in cel mai rau caz o sa fie greu de controlat. Poti folosii revo mix cu incredere daca gyro e in rate sau daca gyro e un ESKY din prima generatie.

Vezi postarearenatoa, la Jun 9 2010, 03:05 PM, a spus:

Te cred, asta mi-au zis si cei dinainte, si Primus printre ei.
Eu am HK401B, e destul de adevarat ?
Intrebare, in cazul asta... trimarile nu vor fi interpretate ca stick input ?

0

#76 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 June 2010 - 03:04 PM

Vezi postareastiganas, la Jun 9 2010, 03:47 PM, a spus:

...Dar, este un clenci. Futaba odata cu GY401 (si clona HK401 e la fel) au venit cu o mare inovatie. Cand gyro e in HH la pornirea statiei citeste semnalul din statie si pe acela il considera ca fiind zero, indiferent cat trim ai dat.

Asta inseamna ca poti sa pui gyro in Rate, dai trim cat trebuie, scoti bateria, pui statia in HH, pornesti din nou modelul. Servo o sa fie in ultima pozitie cu subtrim dar gyro va fi in HH. Alte gyro nu merg trimate asa.

Cat timp gyro e in HH revo mix nu o sa merga. Poti incerca, in cel mai rau caz o sa fie greu de controlat. Poti folosii revo mix cu incredere daca gyro e in rate sau daca gyro e un ESKY din prima generatie.


Asa stiam si eu si de aici am tras concluzia ca gyro in HH nu se trimeza in zbor, corect ?

Dar daca am gain-ul pe un switch, si il pot comuta Rate / null / HH, pot sa decolez cu el dezactivat, trimez si apoi comut in HH fiind in zbor ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#77 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2010 - 03:36 PM

Odata gyro trimat in rate nu mai poti sa il pornesti decat in HH, daca il pornesti in rate nu se initializeaza, odata initializat poti sa comuti HH/rate de cate ori vrei. Poti face trimari numai cand e in rate. Punctul neutru si-l citeste numai la initializare.

Daca trebuie trimat cand e in HH inseamna ca are drift termic si e un gyro slab gen Esky, Telebee. GY401 si HK401 nu se trimeaza in HH.

Vezi postarearenatoa, la Jun 9 2010, 04:04 PM, a spus:

Asa stiam si eu si de aici am tras concluzia ca gyro in HH nu se trimeza in zbor, corect ?

Dar daca am gain-ul pe un switch, si il pot comuta Rate / null / HH, pot sa decolez cu el dezactivat, trimez si apoi comut in HH fiind in zbor ?

0

#78 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 10 June 2010 - 08:03 AM

Vezi postarearenatoa, la Jun 9 2010, 04:04 PM, a spus:

Dar daca am gain-ul pe un switch, si il pot comuta Rate / null / HH, pot sa decolez cu el dezactivat, trimez si apoi comut in HH fiind in zbor ?


Da. Pornesti modelul cu HH activat, dupa aia treci in Rate, decolezi, trimezi ce ai de trimat, aterizezi, reinitializezi gyro in HH, dupa aia poti zbura in ce mod vrei HH sau Rate (comuti cu switch-ul in zbor, la sol, nu conteaza). De altfel asta scrie si in manualul lui GY 401. Banuiesc ca si la HK401 e la fel (Stefan zice ca-s la fel, eu am rezerve).

Bafta
0

#79 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 June 2010 - 01:40 PM

Daca un gyro xx401B, cu gain pe zero pare sa se comporte ca in rate la sensib maxima, si firul de gain este in regula... e de aruncat ?
Pare sa treaca in HH (led-ul se aprinde), dar si acolo iesirea se comporta aberant.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#80 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2010 - 03:00 PM

Nu sunt la fel, defapt nu au nimic in comun (in interior) doar ca se regleaza la fel si arata la fel. Este o enigma pentru mine de ce nu au pus chinezii un senzor ca lumea dar asta e alta poveste.

Vezi postarearad_gaby, la Jun 10 2010, 09:03 AM, a spus:

Da. Pornesti modelul cu HH activat, dupa aia treci in Rate, decolezi, trimezi ce ai de trimat, aterizezi, reinitializezi gyro in HH, dupa aia poti zbura in ce mod vrei HH sau Rate (comuti cu switch-ul in zbor, la sol, nu conteaza). De altfel asta scrie si in manualul lui GY 401. Banuiesc ca si la HK401 e la fel (Stefan zice ca-s la fel, eu am rezerve).

Bafta

0

#81 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 12 June 2010 - 05:15 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 12 2010, 02:40 PM, a spus:

Daca un gyro xx401B, cu gain pe zero pare sa se comporte ca in rate la sensib maxima, si firul de gain este in regula... e de aruncat ?
Pare sa treaca in HH (led-ul se aprinde), dar si acolo iesirea se comporta aberant.

Acum vezi si ce valori ai pus in statie,0/50% modul normal,iar 50/100% modul HH,deci 30/40% cu 70/80% valori la statie.
0

#82 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 12 June 2010 - 05:19 PM

Vezi postareastiganas, la Jun 12 2010, 04:00 PM, a spus:

Este o enigma pentru mine de ce nu au pus chinezii un senzor ca lumea dar asta e alta poveste.

Pentru mine enigma este ca,fara un senzor ca lumea,merge foarte bine si costa 14usd.
0

#83 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 14 June 2010 - 10:10 AM

Vezi postarearenatoa, la Jun 12 2010, 02:40 PM, a spus:

Daca un gyro xx401B, cu gain pe zero pare sa se comporte ca in rate la sensib maxima, si firul de gain este in regula... e de aruncat ?
Pare sa treaca in HH (led-ul se aprinde), dar si acolo iesirea se comporta aberant.


Nu poti avea gain 0 la 401 (de altfel nu poti avea sub 10%).

@takeoff: valorile nu sunt absolute si nici nu sunt la fel la toate statiile.
0

#84 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 June 2010 - 10:34 AM

takeoff si gaby, am mai intalnit confuzia asta cu valorile folosite pentru setarea gain-ului si in alte parti.
Unii folosesc la cursa servo o notatie 0-50-100%, unde 50 este neutral, altii, -100% 0 +100%.
Prin gain zero la hk401, am inteles potentiometrul la mijoc, adica punctul ala unde se face trecerea din rate in HH.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#85 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 14 June 2010 - 11:34 AM

Nu inteleg la ce potentiometru te referi: la Gy, unul este "limit" si unul "delay"; nici unul nu are legatura cu gain-ul.
0

#86 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 June 2010 - 12:06 PM

Gain-ul care il setez din statie pe un canal separat, la care se conecteaza firul galben singur in mufa.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#87 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 14 June 2010 - 01:07 PM

Si canalul respectiv e pe potentiometru? Pune-l pe un switch cu doua pozitii: normal si AVCS. In felul asta, la schimbarea modurilor, nu mai treci prin valorile neacceptate de sub 10%.
0

#88 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 June 2010 - 01:30 PM

Vezi postarearad_gaby, la Jun 14 2010, 02:07 PM, a spus:

Si canalul respectiv e pe potentiometru? Pune-l pe un switch cu doua pozitii: normal si AVCS. In felul asta, la schimbarea modurilor, nu mai treci prin valorile neacceptate de sub 10%.


Da, e pe pot, la tricopter dozarea gain este critica, nu merge cu 100%, se merge chiar si sub 10% care zici ca nu ar fi bine.
Ar merge si pe switch, dar ar trebui sa intru in meniu EPA ca sa simulez ce fac acum din potentiometru mai comod.
Oricum, ideea este ca acel gyro, chiar pus pe un switch se comporta in ambele cazuri ca si cum ar avea gain maxim.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#89 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 14 June 2010 - 04:23 PM

Ca sa functioneze bine trebuie sa respecti gama de volori de aici:
Fisier atasat  gyroset.JPG (113.72K)
Number of downloads: 178
cu potentiometru si in timpul zborului nu prea cred ca ai sa obtii ce doresti.
0

#90 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 June 2010 - 04:49 PM

Reamintesc ca suntem intr-un topic unde lucrurile nu par a fi ca la un elicopter :rolleyes:
Conectarea gain-ului gyro-urilor la potentiometre si reglarea lor in timpul zborului face parte din rutina reglarii bazdaganiei asteia.
Iar valoare recomandata de plecare pentru gain la gyro-urile de motoare este 8%.

Oricum intrebarea de unde am pornit era: daca am 4 gyro, si unul se comporta altfel decat celelelte 3, mai e vreo speranta pentru el ?

Iar acum, revenind la schema de mai sus, intreb: sa inteleg ca un astfel de gyro nu poate fi invalidat ? Adica sa transmita la iesire exact semnalul de la intrare, si sa nu mai corecteze nimic ? Eu eram ferm convins ca face asta cand gain este la 0, adica la mijloc pe scara acea din dreapta.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 June 2010 - 04:58 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro