Tricopter O bazdaganie zburatoare zumzaitoare
#1
Postat 11 April 2010 - 06:14 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=1142429
am reusit sa-mi construiesc si eu unul . Am motoare mici (2410-9) si esc-uri mari (25A) - s-ar putea sa fie de aici problema - ei recomandau esc de 10A pt motoarele mele . In mod obisnuit asta nu e o problema dar tricopterele sunt foarte tafnoase - respectati reteta cu sfintenie daca nu vreti sa aveti probleme .
Primul zbor adevarat .
http://www.youtube.c...h?v=M3_mdxsC2nw
Chestii atipice :
Pornirea - la mine se face musai in 3 pasi : 1 alimentare radio -> 2 alimentare gyro-uri -> statia throttle max -> alimentare ESC-uri (urmeaza concert scurt de beep-uri cand se linisteste adica 2-3 sec se coboara stick-ul urmat de alte beep-uri ) Treaba asta cu statia trebuie facuta musai la fiecare start , inseamna calibrarea esc-urilor . Pasii 1 si 2 pot fi comasati la mine separarea trebuie facuta din cauza LRS-ului
Sa nu setati delog giro-ul in mod HH , nici macar accidental - se rastoarna instantaneu intr-o secunda . Am pierdut un motor din cauza asta , noroc ca am comandat 4 .
Giro-ul de coada,(un SG90) face fata cu brio la solicitarile din timpul zborului dar e pus la grea incercare la fiecare aterizare mai dura . Trebuie un MG , ceva , chiar categoria mini .
Setarea statiei se face cel mai bine folosind trei servo-uri , cand astea merg bine conform logicii tricopteristice se poate trece la motoare fara elice ... apoi la motoare cu elice si apoi la crash . Asta e si scopul tricopter-ului sa poata sa fie reparat ieftin dupa crash.
Sa vedem cum se comporta in FPV .
#2
Postat 11 April 2010 - 06:23 PM
Ahernar, la Apr 11 2010, 07:14 PM, a spus:
Poti detalia in ce ar consta problema ? Ca ar fi mai grele cele de 25A ? Sau ? :D
Ahernar, la Apr 11 2010, 07:14 PM, a spus:
Pornirea - la mine se face musai in 3 pasi : ... Treaba asta cu statia trebuie facuta musai la fiecare start , inseamna calibrarea esc-urilor . ...
Deci BEC-ul separat e musai ? Nu poate fi folosit unul din ESC ca BEC ?
Ahernar, la Apr 11 2010, 07:14 PM, a spus:
Ce motor de mamaliga ai acolo ?! Cum se poate distruge un motor dintr-o rasturnare, banuiesc ca la sol !
Ahernar, la Apr 11 2010, 07:14 PM, a spus:
Pai nu aterizezi pe picioarele alea de burete ?
E mai rau ca un heli ?
Ahernar, la Apr 11 2010, 07:14 PM, a spus:
Asta mi-a placut :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2010 - 06:24 PM
#3
Postat 11 April 2010 - 06:45 PM
2 Nu poate fi folosit un ESC ca BEC ca altfel nu mai poti efectua pasul 3 (ESC-uri alimentate separat post initializare gyro )
3 Motorul are ax subtire si lung ,s-a indoit apoi s-a zmuls din suport si si-a rupt firele
4 Greutarea motorului si a elicei la orice decelerare ce deviaza fata de verticala se rezeama in angrenajele servo-ului . Nu ma mir de ce am vazut si servo-uri standard pe tri-uri .
5 :D
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 11 April 2010 - 06:46 PM
#4
Postat 17 April 2010 - 02:16 PM
Bine bine , mai are probleme cu oscilatii & motoare dar cand vine vorba de usurinta in pilotaj e superb . De unde cu Belt-ul aterizam unde vrea el si-mi ieseau 2 din 3 cu tricopterul mi-am permis sa-l aduc fpv la 2 m de mine ... si pe vant .
http://www.youtube.c...h?v=_QHS9y6cE8A
#6
Postat 17 April 2010 - 04:38 PM
renatoa, la Apr 17 2010, 04:25 PM, a spus:
Nu inteleg ...
Trebuie sa recunosc ca ampermetrul este foarte util in hover . Am sa reprogramez OSD -ul sa il afiseze mai mare :D
#7
Postat 17 April 2010 - 04:41 PM
#8
Postat 17 April 2010 - 05:26 PM
renatoa, la Apr 17 2010, 04:41 PM, a spus:
Nimic , doar elice taiate la 8" .
#9
Postat 17 April 2010 - 07:36 PM
Merci.
#10
Postat 17 April 2010 - 07:53 PM
#11
Postat 17 April 2010 - 09:02 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 17 April 2010 - 10:13 PM
offtopic dar ma gandeam sa cumpar asta in viitorul apropiat pt fpv: https://www.mikrocontroller.com/index.php?m...1062ef2bac49fb0
Sa-mi revin la realitate? sant greu de pilotat?primul meu elicopter a zburat aprox 3 sec pana sa infipt intro plasma(sant foarte incepator)
cele bune
#13
Postat 17 April 2010 - 10:20 PM
Exact kitu ala dar cu Flightcontrol vechi (pre MEMS).
Se zboara aproximativ ca un heli coaxial (gen Lama).
Trebuie sa ai si putina experienta in electronica deoarece vine kit. Trebuie facute cateva lipituri (toate simple non-smd) si aranjata electronica.
Este mult mai simplu de zburat decat un heli normal insa este MULT MULT MULT sa ii recunosti pozitia cand incepi sa zbori mai cu viata cu el. Are forma simetrica si cu toate ca 1 brat e rosu si am si leduri pe brate tot se intampla sa nu iti dai seama exact care este fata la el. Insa pentru hover este foarte simplu de zburat.
#14
Postat 17 April 2010 - 10:35 PM
credeam ca sant instabile , am fost speriat de asta http://www.elerc.com/english/index.php?gOo...p;articleid=125
#15
Postat 17 April 2010 - 11:14 PM
Iceman575, la Apr 17 2010, 11:20 PM, a spus:
Iceman, banuiesc ca ai vrut sa zici "mult mai greu" sa iti dai seama de pozitie..
La FPV nu e cazul, camera priveste mereu inainte.
La non-FPV, nici sa ai o elice de alta culoare nu ajuta ?
Entech, nu cred ca are rost sa ingropi 1000 Euro in asa ceva, cand 4 gyro de 15$ fiecare fac ce face microcontrolerul ala.
Tricopterul asta acum este disponibil si kit ARF la 215$.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 April 2010 - 11:15 PM
#16
Postat 17 April 2010 - 11:19 PM
E mult mai greu.
Clar la FPV e ok, cat timp iti merge transmisia video. Daca cumva dai de un punct de unde nu mai transmite (cand zbori mai departe de tine) devine nasoala treaba :(
Non FPV poti pune ce culori vrei. Cand se indeparteaza de tine nu mai vezi nici culori nici nimic. Doar daca ai pune LED-URI foarte puternice in bot poate ar ajuta. Si aia numa in anumite pozitii. Dupaia mai conteaza cum bate soarele... etc. E complicat NON-FPV...
Si sunt de acord cu tine. Mikrocopter merita numa daca pui GPS pe el. Si atunci merita ca e ceva care functioneaza si nu iti bati capu. Pentru zbor de fun si relaxare mias face si eu unu Homemade...
Aceasta postare a fost editata de Iceman575: 17 April 2010 - 11:20 PM
#17
Postat 17 April 2010 - 11:28 PM
Iceman575, la Apr 18 2010, 12:19 AM, a spus:
numai GPS sau autopilot ?
#18
Postat 17 April 2010 - 11:30 PM
#20
Postat 18 April 2010 - 12:50 AM
Autopilot este realizat prin senzori care fac stabilizarea in corelare cu GPS. GPS de fapt ii zice numa in ce directie sa mearga.
Ala Gaui e interesant la pret. Sa vedem ce stie ca asa exista si la Conrad Quatro cu 299 euro. Zboara si ala cu stabilizare cu tot dar nu are posibilitatea de a lega GPS deci e doar jucarie. Momentan si ala Gaui este tot la nivel de jucarie...
Aceasta postare a fost editata de Iceman575: 18 April 2010 - 12:51 AM
#21
Postat 18 April 2010 - 12:59 AM
#22
Postat 18 April 2010 - 07:08 AM
Iceman575, la Apr 18 2010, 01:50 AM, a spus:
Autopilot este realizat prin senzori care fac stabilizarea in corelare cu GPS. GPS de fapt ii zice numa in ce directie sa mearga.
Fara intentie de polemica, dar sa definim niste notiuni:
GPS - furnizeaza doar pozitia prin coord. lat / lon, viteza si altitudinea. Nu are nici un control, nu comanda nimic, doar da cele de mai sus pe un stream (seriala, usb, BT)
Autopilotul - controleaza suprafetele de comanda, posibil si motorul, si piloteaza obiectul pe un traseu definit prin waypoints sau inapoi la baza.
Stabilizarea - este separata de cele de mai sus si poate fi facuta fie cu senzori optic sau IR prin care citeste linia de orizont, sau inertial-magnetic cu unitati IMU. Rolul este sa tina obiectul drept la viraje sau in conditii atmosferice dificile.
Ardu, in ultima varianta include si stabilizare, dar intern cele doua sectiuni de software sunt distincte.
Dragon OSD, care integreaza un AP minimal, nu foloseste nici o stabilizare la return home, dar aeronava trebui sa fie autostabilizanta, astfel nu garanteza nimic, asa ca punem un FMA copilot intre DOSD si suprafetele de comanda.
Faptul ca cel de care zici tu face Coming Home si Waypoint inseamna ca are un GPS si AP integrate impreuna, iar limitarea de 300m este in softul AP, ca sa nu fie folosit pentru "nazdravanii". Stabilizarea o face 'copteru prin insasi natura lui.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 April 2010 - 07:09 AM
#23
Postat 22 April 2010 - 07:20 AM
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...em=120551330161
#24
Postat 22 April 2010 - 07:31 PM
#25
Postat 23 April 2010 - 08:55 AM
http://www.giantcod.co.uk/221716t-1050kv-2...r-p-402408.html
,am mai comandat unul si o sa fac o incercare .Sunt ele mai scumpe dar au rulmenti mari si o tona de accesorii incluzand propsaver si ax de rezerva .
Inca o observatie - aveti grija la vibratii ,pozitionarea motoarelor la capatul unor brate lungi face posibila intrarea in rezonanta la anumite turatii - am pierdut un motor din cauza asta , s-a smuls din suport cu tot cu fire si am vazut inlocuitorul efectuand vibratii cu amplitudinea de 1cm !!! - noroc ca de data asta suportul era ranforsat .Tot din cauza vibratiilor un alt motor a avut rulmentul distrus si a trebuit schimbat .
#26
Postat 23 April 2010 - 12:18 PM
Platanul central din ce este, nu cumva din liteply, adica tot o branza ?
#27
Postat 23 April 2010 - 12:59 PM
#28
Postat 25 April 2010 - 07:06 PM
Adevarata durere e alta , statia mea are o problema pe canalul 6 - daca atasez un servo pe el se comporta la fel ca cel de pe canalul 2 (aceeasi deplasare unghiulara in mod ccpm) dar daca pun un giro si un servo dupa giro servo-ul de pe canalul 6 are amplitudine mai mare decat cel de pe 2 . Am testat cu toate giroscoapele din dotare - problema e de la statie . Din cauza asta a trebuit sa folosesc gain diferentiat pentru canalele 1-2 fata de 6 pentru a avea tractiune simetrica macar in preajma punctului de hover .
#29
Postat 02 May 2010 - 05:04 PM
http://www.youtube.c...h?v=4WV_BGCeoD8
Zbor fpv cu acumulator de 4400
http://www.youtube.c...h?v=HvxF7DcJYjQ
#30
Postat 02 May 2010 - 05:31 PM
Fisiere atasate
-
tricopter_.jpg (50.35K)
Number of downloads: 564