Tricopter O bazdaganie zburatoare zumzaitoare
#31
Postat 03 May 2010 - 09:21 AM
Acum nu mai trebuie decat sa-i faci tricopterului un fuselaj tip OZN :D.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#32
Postat 03 May 2010 - 09:40 AM
Gerula, la May 3 2010, 10:21 AM, a spus:
Adica sa-i pun leduri ultrabright clipocitoare si sa-l zbor pe inserate pe langa Pro-TV :D ?
#33
Postat 03 May 2010 - 09:44 AM
#34
Postat 03 May 2010 - 10:07 AM
Marian S, la May 3 2010, 10:44 AM, a spus:
Din pacate nu - daca vrei sa mentii lucrurile simple . Se poate cu una (elicopter normal ) sau cu doua (tandem gen chinook ) dar ai nevoie de mixare mecanica si platou . Cu patru se poate face cu electronica dedicata ... nici prea simpla dar nici prea complicata :
http://www.rcgroups....d.php?t=1143569
Asa ca ramane tricopterul ca fiind cel mai simplu elicopter cu putinta , mixarea e electronica dar executata direct de statie - fara sa mai fie nevoie de altceva .
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 03 May 2010 - 10:09 AM
#35
Postat 03 May 2010 - 10:24 AM
Ahernar, la May 3 2010, 10:40 AM, a spus:
Leduri clipocitoare pe un fuselaj rotund. Noaptea sunt greu de observat elicele :)
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#36
Postat 03 May 2010 - 06:22 PM
Marian S, la May 3 2010, 09:44 AM, a spus:
desigur!!! se poate. dar va zbura ca un heli fara un servo la ccpm :angry2:
exista tandemuri daca vrei heli cu 2 rotoare. dar tricopterul e tri----copter
Aceasta postare a fost editata de firedragon: 03 May 2010 - 06:23 PM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
#37
Postat 13 May 2010 - 06:31 PM
Salut, zi-mi si mie te rog, unde ai vazut kit de tricopter cu 215usd. Vreau sa-mi construiesc si eu unul si m-am impotmolit la mecanica de rotire cu servo. As prefera sa iau o solutie patentata decat sa inventez moduri de conectare a servo-ului si motorului de yaw.
Am observat o tentativa de long range. De obicei cand ai glitch-uri, te intorci cu avionul,...aici cum se comporta la glitch-uri? (am senzatia ca e crash curat daca scade sensibilitatea la vre-un giro)
Aceasta postare a fost editata de dramida: 13 May 2010 - 06:34 PM
#38
Postat 13 May 2010 - 06:47 PM
Aici farmecul este sa zbori in parc pe alee sau printre copaci, vezi video-ul lui dadde.
Da, aici un glitch se cam lasa cu... ejectarea parasutei, daca ai <_< Nu numai glitch, si o pana pe video te doboara, fara feedback vizual l-ai pierdut.
Nu te lua dupa entuziasmul lui Ahernar, el are deja heli mult la bord, eu dupa 4 iesiri inca nu il pot tine un minut in aer neavand antrenament de heli. Dar inca nu a crapat nimic, e solid tricotajul. Trebui sa bag mult simulator heli, asta e...
Revenind la intrebrea initiala, ti-am raspuns si pe PM, dar daca sunt alti amatori, kit-ul e de aici:
http://www.mongrelgear.com.au/index.php?op...1&Itemid=47
doar ca a crescut pretul de la lansare, din blogul omului am vazut ca este in urma cu comenzile cu 2 saptamaini, deci are succes.
Cred ca ar fi mai corect ca Ahernar si/sau eu sa postam un build log cu ale noastre, sigur iese mai ieftin.
Pe mine totul m-a costat 95 lire + lemnaria, suruburi, fire + servo de coada care il aveam.
Bateria si RC-ul oricum nu sunt incluse nici in kit-ul australianului.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 May 2010 - 06:52 PM
#39
Postat 14 May 2010 - 03:10 PM
Exista o lungime standard la bratele tricopter-ului? as vrea sa nu depasesc 1 metru anvergura, de la o elice la alta, asta ca sa nu trebuiasca sa-l demontez.
Bratele demontabile au doua taisuri, poate fi si o vulnerabilitate in fiabilitate. configuratia asta imi place cel mai mult: Tricopter2.JPG (346.69K)
Number of downloads: 631
Totusi cred ca giro-urile ar trebui montate putin diferit in cazul de fata, nu paralele cu bratele de carbon ci paralele cu bisectoarele triunghiului mare format din cele trei motoare.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 14 May 2010 - 03:22 PM
#40
Postat 14 May 2010 - 03:26 PM
Mi se pare aiurea sa risti un DSLR pe asa ceva, cand la lumina de zi azi sunt multe compacte care fac imagini de aceasi clasa si au 200 grame.
Iti dau sa compari imagini luate in aceleasi conditii cu un Fuji F70 si un Canon 5D full frame si pe urma sa imi spui in ce consta diferenta de $$$$ intre ele.
Bratele au cam 50cm, deci diametrul cercului in care se inscrie este de 1m. Distanta de la un motor la altul este de 86cm, iar spatiul minim in care se poate depozita este de 75cm (inaltimea triunghiului echilateral)
Foldabilitate la mine este un element cheie, am incredere deplina in modul cum le-am prins, nici nu ma gandesc la fiabilitate in zbor normal. Dar nici nu mi-am propus sa il incarc cu un kg.
La prabusire oricum e mai bine sa sara din montura cat mai usor.
Daca vrei "unul mai puternic", motoare, ESC mai mari, elice APC, nu glume din alea portocalii GWS, brate mai solide, si in rest neschimbat.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 May 2010 - 03:35 PM
#41
Postat 14 May 2010 - 04:08 PM
renatoa, la May 14 2010, 04:26 PM, a spus:
La prabusire oricum e mai bine sa sara din montura cat mai usor.
Da baga si matele niste poze,ca ne-ai facut curiosi(sa moara dusmanii). :D
#42
Postat 14 May 2010 - 04:55 PM
takeoff, la May 14 2010, 05:08 PM, a spus:
Poze, cu el pliat si in pozitie de zbor...
Cheia aici este mecanismul de blocare al bratelor, pentru care am folosit un banal canal de cablu din care am taiat bucatie care se vad.
Fixarea este beton !
Fisiere atasate
-
IMGP4761.JPG (117.91K)
Number of downloads: 837 -
IMGP4760.JPG (101.75K)
Number of downloads: 816 -
IMGP4759.JPG (118.41K)
Number of downloads: 787 -
IMGP4758.JPG (107.11K)
Number of downloads: 805
#43
Postat 14 May 2010 - 05:39 PM
renatoa, la May 14 2010, 05:55 PM, a spus:
Cheia aici este mecanismul de blocare al bratelor, pentru care am folosit un banal canal de cablu din care am taiat bucatie care se vad.
Fixarea este beton !
E super,poate nu ai sa crezi dar,cam la aceeasi metoda de pliere ma gandeam si eu,ceva gen trepied.Cu orientarea cum este?
#44
Postat 14 May 2010 - 05:58 PM
takeoff, la May 14 2010, 06:39 PM, a spus:
La genunchi... al broastei deocamdata... :) Deocamdata non FPV.
Daca se adevereste alerta de cod galben de maine dupa masa prevad mult simulator heli :(
#45
Postat 14 May 2010 - 06:49 PM
La mine la coada am un ax de otel recuperat de la un cd-rom uns cu vaselina si bagat in lemne . Vad ca tine bine . Servo-ul este pur si simplu lipit cu Moment galben (ceva gen prenadez)
PS .Motoarele lui Renatoa au kv-ul specificat real , la fel si TP-urile dar cele din urma sunt complet nesatisfacatoare dpdv al fiabilitatii .Eu am acum un motor de 860 ca ale lui Renatoa pe coada si doua de 1050kv (care ar fi trebuit sa aiba 860 ) pe brate . Merge binisor , am ceva oscilatii dar macar acum pot folosi elice intregi de 10" si asta ar trebui sa se vada la autonomie .
Fisiere atasate
-
tricoarm.JPG (120.91K)
Number of downloads: 272 -
tricotail.jpg (84.34K)
Number of downloads: 186
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 14 May 2010 - 06:56 PM
#46
Postat 14 May 2010 - 07:00 PM
#47
Postat 14 May 2010 - 07:22 PM
Elicele din imagini sunt 9*4.7, folosite la ultimul test, fiindca Ahernar mi-a zis ca a obtinut rezultate mai bune cu 8*4 decat cu cele de 11 cu care a pornit initial. Dar voi reveni la 11 * 4.7, nu am remarcat vreo imbunatatire trecand la cele de 9.
O sa pun maine o poza cu mecanismul meu de coada, este 100% conceptie proprie si cred ca are niste avantaje.
#49
Postat 26 May 2010 - 08:22 PM
Totusi cred ca scopul unei astfel de platforme stabile nu este acrobatia...parerea mea.
Quad-ul asta e controlat de computer si nu de om,executa un program prestabilit, vad niste balize rosii in filmare pe toate colturile, plus un laptop deschis pe masa...sa fie el pilotul? :D repet, control impresionant...
Si ca sa raspund si la intrebare, da, cu programul si senzorii adecvati, si un tricopter, hexacopter sau alta nazdravanie controlata de computer poate face asta.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 26 May 2010 - 08:30 PM
#50
Postat 30 May 2010 - 02:37 PM
http://www.youtube.c...h?v=8mzWJ1ffxCY
Dupa o ora si jumatate,teste pe vant.....
http://www.youtube.c...h?v=migj0Jbzf6U
Testul cargo cu 450 grame in plus.......
http://www.youtube.c...h?v=uFZgp1zJJgM
Scuzati calitatea imaginilor,si promit ca primul lucru cumparat va fi un steag de vant :rolleyes:
FOREVER YOUNG.......
#51
Postat 30 May 2010 - 03:00 PM
#52
Postat 30 May 2010 - 05:38 PM
#53
Postat 30 May 2010 - 07:44 PM
renatoa --- recomand hot glue pe giro iar ptr ESC recomand card de programare. Totusi la fiecare pornire este indicat sa faci calibrarea pentru punctele de maxim si minim . Stiam ca trebuiesc facute dar la primele doua zboruri le-am ignorat .
bafta.. !
#54
Postat 05 June 2010 - 07:24 PM
Cam asa arata problema... incredibil dar zbura cu setarile alea:
http://vimeo.com/12320088
#55
Postat 06 June 2010 - 12:15 AM
Daca va uitati in pozele de la #42 o sa vedeti pe partea stanga ceva verde, este UBEC-ul care alimenteaza electronica asincron de ESC-uri.
Desi este UBEC avand rating special de low RF noise, sa mai crezi in etichetele chinezilor.... :rolleyes: efectul lui asupra celor doua gyro vecine era de sedativ, le amortea de tot ! iar rezultatul... mi-a mancat 3 saptamani sa imi dau seama ce avea
Azi l-am mutat in fata de tot langa baterie si la 6cm de cel mai aproape gyro si s-a rezolvat.
Aveam eu de la FPV pata pusa pe UBEC-uri, dar cu asta m-am hotarat sa nu mai folosesc niciodata :D Luni il inlocuiesc cu un 7805, costa mai mult conectorii decat regulatorul.
#56
Postat 06 June 2010 - 12:37 AM
Ma gandeam ca ar fi mai simplu sa pastrezi toate cele 3 motoare fixe pe baghete cu sectiune dreptunghiulara si sa adaugi un servo nano de 9 g cu o mica aripioara din depron exact sub elice. Aripioara nu va avea momentul de inertie al motorului si in plus poate folosi balamale clasice si nu improvizatii. Cred ca e mai simplu si mai rezistent asa, plus ca s-ar diferentia mult mai bine coada.
Daca poate cineva sa testeze asta, multumesc.
Deocamdata astept sa-mi vina piesele...
Aceasta postare a fost editata de dramida: 06 June 2010 - 12:45 AM
#57
Postat 06 June 2010 - 08:35 AM
Dupa care citeste posturile corespondente sa vezi de ce ideea nu a tinut. Cel mai important motiv, cresterea serioasa a sensibilitatii la vanturi laterale. :rolleyes:
Am promis mai inainte ca postez solutia mea pentru mecanismul de yaw, originala si cu avantaje certe fata de cele cu un ax in continuarea bratului. Fac azi tot posibilul sa pun poze.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2010 - 08:35 AM
#58
Postat 06 June 2010 - 01:19 PM
Pentru asta am folosit un mecanism gen balama, compus din doua parti care sunt vandute in mod uzual ca ""Front Wheel Steering Arm & Mount", fie la HK set de 5, fie la giantcod, la bucata, deci trebuie luate 2. Eu am un set de 5 de la HK, daca vrea cineva sa abordeze aceasta solutie, pot sa ii dau 2 bucati sa nu mai stea o luna dupa comanda din HK, si le comandam apoi de la giantcod, de unde vine in 5 zile.
Axul de 4 mm este de la un motor stricat.
Avantajul solutiei este ca e unbreakable... nu ma intrebati de unde stiu :unsure:
E greu de imaginat cum ar putea veni o aterizare in bratul respectiv care sa se transmita in mecanism, spre deosebire de solutia orignala signguy, la care si o aterizare normala, fara nici un soc, solicita axul de yaw.
O imbunatatire ar putea fi gasirea unei pozitii a servo-ului deasupra bratului, si, mai ales, a unui mod de articulare a platformei cu servo-ul in aceasta pozitie.
OK, destul cu vorba, iata si pozele promise:
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/7/0/3/6/4/a3287379-24-IMGP4780.JPG?d=1275821699
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/7/0/3/6/4/a3287380-112-IMGP4781.JPG?d=1275821699
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2010 - 01:23 PM
#59
Postat 06 June 2010 - 01:54 PM
3 poze
1.jpg (100.55K)
Number of downloads: 217
2.jpg (94.29K)
Number of downloads: 240
3.jpg (70.17K)
Number of downloads: 221
Belloooo!!!!
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
#60
Postat 06 June 2010 - 02:26 PM
Si da, ai dreptate, este tricopter cu perechi de motoare contrarotative, nu hexa.
HK a scos motoare contrarotativa gata facute, doar ca sunt cam scumpe:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/u...idProduct=10592