TOMY Sau, ce mai construiesc
#32
Postat 25 April 2010 - 09:37 PM
#33
Postat 02 June 2010 - 09:04 PM
Ca avarii in urma crash-ului ar fi:
1. fuselaj =praf
2. canopie pilot =vagi urme din ea
3. aripi; una este rupta la punctul de insertie al tevii( asta fiind si cauza crash-ului) iar cealalta are fisurata structura in care intra teaca interioara.
4. profundor = se pare ca a scapat intreg( o sa vad mai bine dupa exfoliere) are doar o marunta crapatura intr-o zona aproape neimportanta
5. directie= intacta
6. capota motor = crapata pe ici pe colo.
7. tevile aripilor si profundorului= indoite
8. trenul= ok
Cam astea ar fi.
Voi pune poze in ordinea operatiunilor.
Asa ca am sa incep cu fuselajul.
Fuselajul fiind praf, concluzia a fost: proiectarea altuia nou. La Alba am putut sa masor pe un model geaman ( al lui ZOD) reperele importante din fuselaj, acasa pe resturile fuselajului actual am mai masurat diferite detalii dupa ce am facut o reconstructie de forma mai ceva ca pe National Geographic la accidentele aeriene.
Inarmat cu toate notitele am purces la treaba. Dupa aprox 2 zile si partial o noapte am terminat de proiectat fuselajul.
Momentat poze cu faza initiala
#36
Postat 02 June 2010 - 09:18 PM
#41
Postat 07 June 2010 - 02:46 PM
Poti sa mai tai inca unu la laser ? Daca da pe la cat iese ?
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#42
Postat 07 June 2010 - 02:50 PM
Asa ca m-am chinuit sa le indrept p'astea ca aveam nevoie de ele pt. centrarea tecilor in fuselaj.
Am facut la strung din bara de fier niste tije cu diametrul cat interiorul tevilor, apoi le-am introdus in tevi si usor, usor prin presare am reusit sa le indrept acceptabil. P'aia de la profundor chiar am indreptat-o bine, aia de la aripa in schimb mai are o mica indoitura dar nu ma deranjeaza acum pt. ca pusa pe masa are macar o zona in care calca pe toata masa si am s-o folosesc in pozitia aia pt. centrare.
#44
Postat 07 June 2010 - 03:06 PM
BIGfoot, la Jun 7 2010, 03:46 PM, a spus:
Poti sa mai tai inca unu la laser ? Daca da pe la cat iese ?
Pana in faza asta placajele au costat 300 Ron iar taierea 260 Ron.
Imi cer scuze si sper sa nu te superi pe mine dar, proiectul asta il voi folosi exclusiv la reconstructia acestui avion. Dimensiunile exterioare si forma avionului nu-mi apartin si m-as simti inconfortabil replicand spre vanzare ceva ce n-am gandit eu chiar daca structura de baza proiectata de mine difera fata de modelul original.
Daca vrei, iti pot taia modelul cu care am deschis acest thread si care este gandit si proiectat in intregime de mine.
#45
Postat 07 June 2010 - 05:28 PM
Eu pe al meu l-am macelarit si am facut altul pentru ca nu se pupa nicicum cu colierul ala de fibra + puffere prin care se baga toba.
#46
Postat 07 June 2010 - 07:05 PM
#50
Postat 14 June 2010 - 01:28 PM
Mai intai m-am ocupat de intrados. Am desfacut balsa pe portiunile in care se smulsesera tecile. La una din aripi teaca fusese smulsa iar la cealalta era rupt unul din lonjeroane.
Mai intai aripa smulsa: Asa arata:
Ce m-a surprins foarte tare este ca dupa ce am mai desfacut balsa de pe aripa am dat de o zona inspre bordul de atac care era goala iar polistirenul din jur arata de parca ar fi fost topit. Asta sigur nu a fost de la crash pt. ca in zona aia balsa era doar crapata si deci nu lipsea vreo bucata din aripa.
#51
Postat 14 June 2010 - 01:33 PM
Aceasta postare a fost editata de TOMY: 14 June 2010 - 01:35 PM
#52
Postat 14 June 2010 - 01:46 PM
.
#53
Postat 14 June 2010 - 01:50 PM
#55
Postat 14 June 2010 - 06:05 PM
Cam firava structura de sustinere,cea din fabrica.O alta chestie care imi vine in minte :daca tu ai lungit lonjeroanele si adaugat si alte nebunii (gen spuma,lipiciuri plus completarile de polistiren care o sa urmeze) sa ai grija ca greutatea aripilor sa fie egala sau ma rog,cat se poate de egala dar cred ca te-ai gandit deja la asta.
Bafta ! Iese meserie.
#56
Postat 14 June 2010 - 06:46 PM
#57
Postat 14 June 2010 - 07:36 PM
shogi, la Jun 14 2010, 07:05 PM, a spus:
Cam firava structura de sustinere,cea din fabrica.O alta chestie care imi vine in minte :daca tu ai lungit lonjeroanele si adaugat si alte nebunii (gen spuma,lipiciuri plus completarile de polistiren care o sa urmeze) sa ai grija ca greutatea aripilor sa fie egala sau ma rog,cat se poate de egala dar cred ca te-ai gandit deja la asta.
Bafta ! Iese meserie.
Mda, cred ca voi taia si voi lipi altele pe care le slefuiesc dupa forma aripii. Despre greutatile inegale nu stiu ce sa zic. Momentan sunt egale dar pana la sf. s-ar putea sa nu fie, dar ma gandesc ca totusi daca vor fi diferente vor fi mici si il voi balansa prin aranjamentul electronicii.
P.S. Sau pot ingropa in polistiren in vf unei aripi inainte de invelirea cu balsa putin plumb ca s-o aduc la aceeasi greutate cu cealalta. Asta daca or fi diferente
Aceasta postare a fost editata de TOMY: 14 June 2010 - 07:41 PM
#58
Postat 14 June 2010 - 07:38 PM
florin100%, la Jun 14 2010, 07:46 PM, a spus:
Deci mama frate daca nu mi-am smucit creierii sa-mi dau seama de la ce sunt lipsurile alea. :)
#59
Postat 14 June 2010 - 08:51 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#60
Postat 14 June 2010 - 09:07 PM