TOMY Sau, ce mai construiesc
#1
Postat 08 April 2010 - 06:13 PM
Incep cu un Yak 54.
Povestea acestui avion incepe anul trecut, cand aveam un motor de 40cc disponibil si-mi doream un Yak. Din pacate n-am gasit decat de 1800 anvergura sau de 2200. Pt. primul model, motorul era prea mare, pt. al doilea, prea mic. Asa ca m-am gandit sa construiesc unul undeva pe la 200 cm anvergura. Am proiectat toata vara in Acad viitorul model in vederea taierii pieselor cu laser. Am taiat piesele pt. fuselaj si l-am asamblat candva inspre toamna.
Intre timp motorul de 40cc pe care il aveam, l-am vandut. Fuselajul il construisem deja dar vanzand motorul din diferite motive, mi-am cam pierdut interesul pt. model, si din cauza ca as fi putut sa-l fac mai mare in momentul asta, pt. motor de 50cc, daca tot nu il mai aveam pe ala de 40cc.
Intre timp fuselajul a devenit obiect de decor in casa.
#2
Postat 08 April 2010 - 06:15 PM
Deci, sa continui. Primavara se pare ca mi-a trezit si mie cheful sa continui constructia.
Macar am sa-l tin de rezerva in cazul in care imi voi trosni un alt benzinar pe care il am.
P.S. Se pare ca nu pot urca poze chiar daca sunt mici de tot.
Mai incerc
#3
Postat 08 April 2010 - 09:25 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#4
Postat 08 April 2010 - 10:35 PM
Aceasta postare a fost editata de shogi: 08 April 2010 - 10:39 PM
#6
Postat 08 April 2010 - 10:39 PM
shogi, la Apr 8 2010, 11:35 PM, a spus:
Merci de oferta, dar nu de asta ma impiedic. Pana la urma pot sa-l motorizez si cu 50cc. Ce ar avea?
#7
Postat 08 April 2010 - 10:41 PM
#9 Guest_TOMYMODELS_*
Postat 09 April 2010 - 02:39 PM
#11
Postat 09 April 2010 - 04:22 PM
typer, la Apr 9 2010, 04:39 PM, a spus:
Sunt curios cum asamblezi aripa ... poze B)
Ehee, cand ajung acolo , mi-am imaginat un dispozitiv rotativ asezat pe 2 lagare si cu 2 tije de 8mm. Bag nervurile, la care din proiectare le-am facut gauri si in felul asta aripa va fi fixa in momentul lipirii fara sa existe riscul unei torsionari.
Despre dispozitivul asta o sa vb. mai incolo in topic, in momentul in care il voi construi pt. ca acum inca nu il am definitiv proiectat in cap. B)
#12
Postat 09 April 2010 - 04:42 PM
TOMY, la Apr 9 2010, 05:22 PM, a spus:
Despre dispozitivul asta o sa vb. mai incolo in topic, in momentul in care il voi construi pt. ca acum inca nu il am definitiv proiectat in cap. B)
M-am gandit ca ala era scopul gaurilor si mi-am imaginat ca nu vor torsiona, dar cum rezolvi problema flambarii si de unde iei doua tije de 8mm perfect drepte si rigide? Zic asta pt ca desi am folosit lonjeroane de carbon turnate, aveau o usoara curbura chiar si asa ... sunt curios, fa-l mai repede B)
Spor la munca...
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#13
Postat 09 April 2010 - 05:09 PM
Typer, curbare nu apare datorita faptului ca piesele se incastreaza in lonjeronul principal si deci el va da tinuta aripii. Tijele cele 2 au doar rolul de a nu lasa sa se torsioneze aripa la lipire. Daca tijele sunt strambe, nu impiedica decat introducerea nervurilor in lonjeron. Dar gandeste-te cam cat de strambe ar trebui sa fie ca sa nu mai lase nervurile sa se aseze pe pozitie.
Rolul lor, al tijelor e doar sa nu lase aripa sa se roteasca in axul ei si deci implicit sa se torsioneze. M-am gandit ca poate mai salvez timp si migala, ca la alelalte avioane stateam juma de zi sa privesc in vf aripii in momentul lipirii ca sa nu fuga de la pozitie. Sigur ca asta va tine si de cat de centrate vor fi capetele tijelor respectiv la baza aripii si la vf ei. Dar sper sa le pozitionez corect.
Oricum cand ajung sa fac dispozitivul ala o sa pun poze cu toata constructia lui
Aceasta postare a fost editata de TOMY: 09 April 2010 - 05:23 PM
#15
Postat 15 April 2010 - 01:34 PM
Astfel incat am mai avansat un pic cu constructia.
primul lucru pe lista a fost sa fac profilele de baza ale aripii. Pe astea le-am gandit din 2 straturi , unul de balsa de 2mm si unul din placaj de 1,5.
Fiind deja taiate nu mi-a mai ramas decat sa le lipesc intre ele si sa le pun la presat
#16
Postat 15 April 2010 - 01:38 PM
Pt. inceput,..........traforaj :( , pt ca lonjeroanele se vor face din placaj de 7mm in 5 straturi de fag. Laserul nu a putut trece prin el, asa ca doar le-am gravat urmand sa le tai cu traforajul.
M-am gandit sa le tai un pic mai mari decat gravura pt. ca ulterior sa le slefuiesc cu slefuitorul cu banda pana la dimensiunea corecta.
#19
Postat 15 April 2010 - 01:48 PM
#20
Postat 15 April 2010 - 01:52 PM
#21
Postat 15 April 2010 - 01:56 PM
#23
Postat 15 April 2010 - 02:01 PM
#24
Postat 15 April 2010 - 02:07 PM
Pt. izolare le-am invelit intr-un banal celofan d'ala care se foloseste la invelirea mancarii. Avantajul e ca e foarte subtire si nu permite crearea de jocuri in momentul lipirii ultimelor fete.
Am montat ansamblul la loc cu tot cu folia de plastic si am lipit ultimele piese
#25
Postat 15 April 2010 - 02:09 PM
Cam aici am ajuns in momentul de fata.
Aceasta postare a fost editata de TOMY: 15 April 2010 - 02:11 PM
#26
Postat 15 April 2010 - 10:20 PM
#27
Postat 15 April 2010 - 10:22 PM
Si le-am si lipit http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif