Pasaroiul a zburat , in sfarsit! :D Nu-s ele imaginile pe care le-as fi vrut filmate dar pe caldura aia infernala de sambata mai mult nu am cerut nevesti-mii.
Impresii:
- avioanele de tipul asta sunt minunate, au viteza combinata cu manevrabilitatea sporita. Eleroanele fac avionul sa vireze foarte elegant iar fara dual rate am reusit un surub cu vreo 3 "filete" :rolleyes:.
- aterizarea este mult mai scurta decat cu Easy Starul (altceva nu am mai zburat).
- am putut sa zbor cu el si pe vant destul de deranjant insa constructia firava il face sa aplaude usor.
Inconveniente:
- am incercat doua motorizari cu diverse elici :
motor1 cu Elice SF 7x5 (am zis sa il iau usor cu tractiunea, sa vad mai intai cum se comporta) si apoi cu
motor2 si elice 8x6 si 9x3.8 (acest motor a avut axul foarte putin indoit de la crashul anterior, vibra destul de puternic, credeam ca este bushit mai rau, ulterior am schimbat axul si s-a rezolvat si am putut sa il folosesc.) Al doilea motor mi s-a parut mai grozav un pic, primul nu stiu de ce, la turatii inalte scotea un scrasnit si ptr o fractiune de secunda parca se bloca...apoi iarasi in revenea. Suna a zgomot de gripare. Dupa ce l-am demontat mi-am dat seama ca atunci cand am dat unghiul am folosit scobitori ca distantier si cred ca nu statea bine fixat de batiu.
- am incercat si cu unghi dreapta jos si fara, la motor, insa tot tragea stanga de la cuplu, sigur nu am dat suficient unghi dar batea si vantul destul de tare ptr a face niste reglaje cat de cat precise. Am rezolvat-o temporar cu trimare catre stanga la rudder.
- depronul de l-am folosit eu este un material tare firav, pe campul respectiv era niste codita soricelului ceva mia uscata care "a muscat" la fiecare aterizare din cate o bucatica de depron. Cred ca am sa ii dublez majoritatea suprafetelor, chiar cu riscul de a-l ingreuna. I+am pus si scoci dar tot se mai gaseas cate o bucata neacoperita.
- aripile ar trebui sa fie mai ferme, pe vantul ala, la o greutatea RTF de 390g, cam falfaia (nu era chiar "aplaudat"). Asta insa la zbor obisnuit. Ma gandesc ca mai incolo, cand o sa ma mai perfectionez si o sa mai fac cate o figura cu el cred ca o sa arate a porumbel care da din aripi :D . Cred ca mai merge inca o teava de carbon bagata sau chiar o bagheta de lemn. Balamalele rudder-ului au fost facute foarte slabe (de mine, normal) si m-am trezit ca i s-a desprins in zbor. Nu stiu cum, am fost tare norocos cred, am reusit sa il aterizez fara nicio zgarietura (desi incepuse sa se invarta fara control). Probabil aici au salvat situatia eleroanele.
- ampenajul falfaie in permanenta...nu am putut sa las deloc elevatorul , trebuia tot timpul sa il compensez si sa trag catre mine. Desi am mutat bateria in toate felurile ptr CG tot catre in jos se tot indrepta. Am observat pana la urma ca din cauza curentului de aer, sporit si de vantul din fata, elevatorul avea tendinta sa se basculeze iar parghia de comanda facuta din otel de 0.8mm se arcuia si astfel permitea acest lucru intr-un mod amplificat. O sa schimb sistemul si o sa fac tijele din tevi de carbon, sunt mai putin elastice.
Cam astea ar fi impresiile si ideile constructive care imi vin acum in minte. Sper sa il intaresc suficient cat sa aiba un zbor corect, dar sa nu il ingreunez prea tare si sa-l fac prea lenes. Si mai sper sa nimeresc unghiul ala la motor ca sa nu mai am nevoie de trimare atat de extrema.
Later edit: trebuie neaparat vopsit cumva ca in multe situatii nu se vede in ce pozitie este avionul la distante mai mari. Vernilul original nu ofera contrast prea bun pe cer.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 14 June 2010 - 12:35 PM
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)