In mare aceste cuprind urmatoarele mari modificari : se modifica baza placutei de funga de la randa ( coltul de sus al velei mari ) - se mareste baza acesteia la min.40mm -acesta duce la o noua forma de vela mare .( asa numitele vele cu colt ) foarte moderna si larg utilizata la velierele mari de
competitie .
Modificare esentiala pt. se mareste suprafata velica cu un adaos de viteza in vinturi de larg si cu un puls de eficacitate in aliurile de vint slab .
Lungimea derivorului se limiteaza la 550 de mm .Se pare ca au existat multe discutii care au fost generate de faptul ca actuala lungime limiteza
alegerea locului de concurs de o adincime a apei care sa permita o navigatie fara esuari.
Greutatea minima a lestului va fi de 3200 g si obligativitatea de a fii folosit cu vela de tip A
Modificarea suparfetei velice de la 5160 la 6000 cm2- inca in discutii
Sint anuntate demonstratii in cadrul campionatului national englez al clasei M ce are loc in acest weekend ale noilor modele de M
La IOM se discuta introducerea catargului de Carbon si de asemenea introducerea placutei de funga de 40 mm la vela mare .
Se discuta aprins si despre posibila adoptare o unui model unic .
Discutiile de IOM sint mai discrete dar si aici se anunta modificari esentiale .
Mai este o discutie legata de obligativitatea de a folosii doar poligonul dute -vino - dar asta e inca in curs .
Ce este cel mai interesant ( si cred ca ne priveste si pe noi ) este ca in cadrul noi echipe de la ISAF sint doi foarte buni prieteni ai dl. Karl Schmidt
seful sectiunii veliere de al Naviga si sint sanse mari ca aceste modficari daca sint publicate pina in luna iunie sa fie adoptate si de Naviga pt anul urmator .
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 03 April 2010 - 02:59 PM